Stránka 4 z 6

Re: Niva Tajga

Napsal: sob srp 08, 2020 11:02
od tajga
tento rok konecne prisli horucavy takze dutiny dostali napapat dinitrolu. kedze sa mi nechcelo studovat kde su vsetky diery a niektore boli male, tak som navrtal nove kde bolo treba. Ked som do dier posvietil baterkou tak ziadna hrdza vsak to je nove, ale povrchovo to už upravuju, vyzeralo to niecim našopované.
20200807_171927x.jpg
20200807_171915x.jpg
20200807_171841x.jpg
20200807_171823x.jpg
20200807_171839x.jpg

Re: Niva Tajga

Napsal: sob srp 08, 2020 20:41
od Křečík Barbuška
Dobre ty :-) .

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 14:26
od tajga
Na 5.000km dolievam 2 deci oleja. minule som otvoril nalievaciu zatku, bol teply motor a poriadne sa z toho dymylo ako z vyfuku

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 15:33
od valda1971
tajga píše:Na 5.000km dolievam 2 deci oleja. minule som otvoril nalievaciu zatku, bol teply motor a poriadne sa z toho dymylo ako z vyfuku
To je naprosto v pohodě :) Aspoň ty dvě deci :wink:

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 19:17
od Ondra1,7mpi
No mě u 1,9tdi na výměnu po 15tkm litr... Ale má přes 500...
U nového auta bych očekával že do výměny nebude nic pozorovatelné... Alespoň u benzínových motorů co jsem měl jsem si nikdy ničeho nevšiml... Ale učili jsme se že ztráty jsou v nějakých mezích normální...

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 20:03
od valda1971
Ondra1,7mpi píše:No mě u 1,9tdi na výměnu po 15tkm litr... Ale má přes 500...
.... u benzínových motorů co jsem měl jsem si nikdy ničeho nevšiml... Ale učili jsme se že ztráty jsou v nějakých mezích normální...
Já u Priory také ne, ale ty jeho 2dcl/5t.km jsou naprosto v normě - výrobci udávají víc.

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 20:37
od Ondra1,7mpi
Motor priory je asi už úplně jiný než ten žigul základ v nivě ne? Moc to neznám... Poslední dobou se bavím když tak poletuju po okolních lesích že každý zná nivu jenom jako požírač benzínu... Hlavně ta klasika trávově zelená :mrgreen: A ono to je i jinak... Tam mi také mizí olej ale guferem k převodovce a nějak není čas a chuť to řešit... Musí počkat na další rozborku...

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 20:41
od valda1971
Ondra1,7mpi píše:Motor priory je asi už úplně jiný než ten žigul základ v nivě ne?
Ano - úplně jiný :wink:

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 20:44
od Ondra1,7mpi
A připomíná ten motor něco co známe ze zbytku světa? Nebo je to čistě ruský atyp? :?:

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 21:32
od valda1971
Ondra1,7mpi píše:A připomíná ten motor něco co známe ze zbytku světa? Nebo je to čistě ruský atyp? :?:
Na to musí odpovědět někdo znalejší :wink: Já vím, že je čistě ruský, vidět toho moc není, ale určitě se najdou podobnosti, dyť je to "na jedno kopyto" :D
Ale třeba prkotina, kterou pochválil jeden automechanik/kamarád při prohlídce, že trubky od klimy jsou zohýbané tak, aby co nejméně překážely v servisních úkonech. Na to třeba francouzi kašlou :D

Re: Niva Tajga

Napsal: úte říj 06, 2020 21:39
od Georgius
Двигатель ВАЗ‑2108 (1,3 л; диаметр цилиндра 76 мм, ход поршня 71 мм) — оригинальная конструкция, сделанная с оглядкой на аналоги. На стадии разработки обсуждалось множество вари­аций (например, для одной только камеры сгорания было предложено 13 вариантов!), - конечно, с привязкой к имеющемуся на заводе оборудованию. Двигатель «восьмерки» технологически унифицировали с классическими моторами по диаметру цилиндров, коренным и шатунным шейкам коленвала. Унифицировали, в частности, и поршневые пальцы, клапаны (кроме длины стержней). Мотор ВАЗ‑2108 мощностью 65 л.с. оказался одним из самых мощных в классе, он немного уступал лишь 68‑сильному двигателю фиатовского Ritmo. Сразу предусмотрели 70‑сильный агрегат (1,5 л; 82 × 71 мм). По требованию маркетологов для западных рынков создали и 54‑сильный вариант объемом 1,1 литра (76 × 60,6 мм), но спрос на него оказался невелик ­ и делали его недолго.

Takže 2108 by podle toho měl být opravdu rusko-Poršácký originál. A z motoru 2108 se vyvinul 2112 1.5 16V a z něj vznikla 1.6, která byla v posledních desítkách a v Prioře a její evolucí/emisní degenerací vznikly motory co jsou dnes v Grantách, Kalinách a Vestách. Jsme OT, ale možná Cory doplní.

Re: Niva Tajga

Napsal: stř říj 07, 2020 07:22
od Teepee
Na spotřebu oleje by možná mohla hrát roli ta řidší 5W-40tka co používáš. Kolik už máš najeto?
Určitě máš k autu návod k obsluze, co je v něm uvedené? V tom na mojí (modelový rok 2009) je uvedeno jen 10W-40.

Re: Niva Tajga

Napsal: stř říj 07, 2020 11:53
od tajga
Teepee píše:Na spotřebu oleje by možná mohla hrát roli ta řidší 5W-40tka co používáš. Kolik už máš najeto?
Určitě máš k autu návod k obsluze, co je v něm uvedené? V tom na mojí (modelový rok 2009) je uvedeno jen 10W-40.

najeto 10.000km. Bolo mi to divne preco tam dali 5W-40, ale nekecal som im do toho, je to garancny servis tak som to nechal na nich. Dali tam hentaky a mal som dojem ze sa v tom vyznaju . Teraz dolievam s 10W-40 ako mi tu na fore poradili ze nie je to problem pokial je olej z rovnakeho zlozenia. Je mozne ze to robi redsi olej a je mozne ze motor je do tych 10tkm este v zabehu ? Dolievam tak po 2 deci ked klesne na spodnu rysku aby zbytocne nebolo vela. Dal som este taku nadobku ktora primazava ventily k LPG a nalievam tam toto. Pre zigulacky motor to asi netreba ale myslim ze mu to robi dobre :lol: To bere malicko jeden liter na 10.000km Asi sa karbony ozaj rozpustaju lebo teraz sa farbi olej trochu do tmava a predtym aj na starej nive bol cistucky od vymeny po vymenu. Auto ide ako svycarske hodinky, aj motor podla zvuku nema chybu. Tych par tuningovych uprav co som urobil, primaz, sviecky, ziarovky, kabinovy filter stalo spolu 200E a auto sa hodne vylepsilo. Este rozmyslam dat parkovacie senzory dopredu a dozadu, je to cca 40E z ciny , ale ta montaz ma zatial odradza, kablovacky po celom aute.

Re: Niva Tajga

Napsal: stř říj 07, 2020 13:05
od scot
Ten ridsi olej by mohl delat problemy. V Renaultu Megane jsem mel od vyroby 5W-40 a do prvni vymeny jsem taky dolival. Pri garancce mi tam dali 10W-40 a zatim mam (klepu na drevo) klid.Celkove mi motor prijde zajety az tak po 30 tisicich, jde mi dolu i spotreba. Dolival jsem tak pul litru kazdych 7 tisic. Podle servisu je norma 1L na 1000km. Kdyby mi to zralo tolik, tak se toho auta okamzite zbavim. Zajimave je,ze druhe auto Suzuki Scross ma olej 5W-30 a olej nezere. Do parkovacich senzoru na nivu bych asi nesel. Je to jedine auto ve kterem krasne vidim vsechny rohy karoserie. Parkovaci senzory mi v nem prijdou uplne zbytecne.

Re: Niva Tajga

Napsal: stř říj 07, 2020 13:08
od nespor.jenda
scot píše:...Do parkovacich senzoru na nivu bych asi nesel. Je to jedine auto ve kterem krasne vidim vsechny rohy karoserie. Parkovaci senzory mi v nem prijdou uplne zbytecne.
Parkovací senzor vepředu mám stejný jako ty - rám. Vzadu tažné, ale pravda je, že rohem nárazníku už jsem jednou škrábnul svůj vlastní sloupek. Z boku nášlapy, opět už jsem jednou škrábnul o kámen. :wink: