Stránka 4 z 6

Re: Seicento

Napsal: stř zář 04, 2019 14:05
od Georgius
Jan Vaníček píše:Pokud se nepletu, tak se CITYGO už nevyrábí a pouze doprodává. Nové budou už pouze elektrické. Honza
Zajímavé, ale nikde nevidím ceník nové elektrické :-( To bude další hřebík do rakve postřelené slepice, protože to bude cena x1,5 či spíše x2 :-( :Hangman:

Re: Seicento

Napsal: pát zář 06, 2019 06:28
od Georgius
Takže ověřeno, update:

Seat a Škodovka už doprodávají, Seat je údajně riozebranej, prolezli jsme citigo no, kromě toho, že emociálně je to na úrovni vozu PPL tak máma ni v nejvyšší poloze sedadla nevidí ven přes kapličku (překáží jí ve výhledu).Kde jenom soudruzi z Boleslavi udělali chybu.

Ale slečna v salónu byla milá a poslala nás dopopojeného Opelu. Tam sice to, na co nás poslala taky neměli, protože se to doprodává, ale výhoda Prahy (asi jediná) je, že je docela velká. Takže vytočit Seicento do otáček a hurá na druhý konec Prahy.

Do ringu tak vstoupil soupeř, který dopředu byl napůl diskvalifikován pro cenu a velikost (ani jedno jsem v rámci objektivity mámě neavizoval :-P ...

Opel Adam s 1.4 16V , 4 ks válců, papírový výkon lehce pod 2111kou, papírov krouťák jako Vesta hmotnost as iajko 2112. Tohle by mohlo docela jet ... a možná i vydržet. Modrá skladovka vypadala fakt hezky, tak uvidíme. Jenom otázka,Opel byl kdysi soupeř jedenáctky (2111 v plné za 250 nebo Opel Astra kombi za 350 ... hmmm ....) aleod těch dob to nesleduji, jak je to s Oply a spolehlivostí atd :?:

Ještě musím někde najít C1 a budeme mít "základ" prolezlej ...

Re: Seicento

Napsal: pát zář 06, 2019 06:46
od Křečík Barbuška
Bolsevika na vas. To by byla jedna navsteva Mototechny pak dvou bazaru podniku Klenoty a byli by jste vyleceni :-P . Toho Opla bych se nebal. Nemuze byt horsi jak cokoliv jineho.

Re: Seicento

Napsal: pát zář 06, 2019 15:01
od Georgius
ale jedničková Klača není ve výběru :-P :lol:

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 09:02
od Georgius
Takže aktualizace a shrnutí pravděpodobně již definitivního výsledku:

Toyota Aygo: Hezký design (líbí se), výbava "v balíčkách" (=nevýhoda, když chcete zadní dělená sedadla musíte vzít zatmavená skla i když je nechcete), vstřícný prodejce, "Japonec". Při předváděcí jízdě docela OK, ale překvapivě blbě se s tím manévruje na parkovišti, posaz přeci jen takový japonsko-tvrdý. Překvapivě slušné chování na dírách atd. Zvuk jako přerostlý skútr, prostě tříválec. Prostě nepřesvědčil.

Peugot 108: subjektivně nejhorší co se týče stylu, prostě o ničem.
Citroen C1: vypadá lépe než 108ka, ale člověk musí vzít pruhovaná sedadla, proti Toyce se sice dá lépe vybrat výbava, ale vzhled není tak sexy.

Fiat 500: nelíbí se (někdo má rád holky, někdo zase vdolky)

Škoda Citigo: kromě toho, že má image rozvážeče pizzy není pořádně vidět přes kapličku, pokud jste gracilní žena. Seat se už prý doprodal, WV bude mít na 99% stejnou kapličku a vyšší cenu, neprolezeno.

Lada Urban: :lol:

Fiat Panda: zajímavá volba, spousta místa uvnitř i vzadu, ale je to krabice ještě o kousek nevzhlednější ne byla Panda II. Barvy co jsou na výběr taky moc neoslní. Sympatická stará 1,2l 8V technika.

i10: Tříválec a ještě ne od Toyoty, nová generace má být ještě větší, velikostně si hraje na Bčkový segment. Stačilo zvenku.

Opel Adam: překvapení celé akce. V únoru ho přestali vyrábět, prodejcové mají poslední kousky se zajímavými slevami. Existuje ve dvou atmosférických motorizacích (viz moje diskuze o motorech) a jedním turbu za nekřesťanskou cenu (ne, půl mega za auto do města mi fakt nepřijde jako dobrá nabídka) a zhruba dvou až třech barvách (vyrábělo se to ve víc barvách, ale v ČR se doprodává žlutá, modrá a pak nějaká bílo-červená sportovní s turbem). Svezli jsme se se slabší atmosférou, ve dvou lidech výkonově tak akorát, manévrování překvapivě dobré, ale výkonnější verze má i hezčí barvu ;-), takže v kombinaci rozumu a citu to vypadá na 100k (84 kW) verzi. Obě verze čtrnáctistovky se dávaly do Corsy i Astry, takže stran dynamiky v kapesním voze nemám obavu. Navíc to nemá start/stop :-). A zavedený dle prodejce slušný servis pár kiláků od baráku.

Takže jestli se neobjeví nějaká vyloženě zásadní negativní informace, tak podpoříme General Motors :-) a v autě bude o dvě generace modernější motor než se dával do Lady 21106 ;-).

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 09:07
od Marek
O modernějším motoru bych nemluvil. 1,4 16V se dělá přes 20 let. Na druhou stranu je to vlastně strašně dobře, protože takový motor bude lety prověřený a mouchy vychytané. Podle mého názoru zbytečně velký motor do tak malého auta, navíc do města. Osobně bych volil 1,2. Ale mně to nepřísluší hodnotit. A navíc chápu, že jedná-li se o výprodej, možná už není v nabídce. Což plyne z mé původní myšlenky, že celé roky velké motory 1,4 nikdo moc nechtěl, tak jim prostě teď zbyly a jsou předmětem výprodeje. Ať tak či tak, do města rozumný model. Ovšem berte v úvahu, že kupujete minimálně rok starý vůz, který dlouho někde stojí. Měli by proto nabídnout adekvátní slevu, neb ten vůz ztratil dost na ceně díky tomu, že prostě není nový, ale minimálně rok starý.

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 09:18
od Georgius
Srovával jsem s tím dvoulitrem co se dával do desiny, který byl ze začátku devadesátek :-D.
Jak jsem odepisoval v sousedním vláknu, připouštím, že je to trochu předimenzovaný, ale zase Adam váží skoro jako desina, kdežto seicento má sice jenom 92 Nm, ale při 2750 otáčkách :!: a jen 40 kW ale při 5000 otáčkách a pohotovostní hmotnosti
735 kg (zdroj). Adam má proti tomu max. krouťák až při 4000 a výkon až 6000. A vzhledem k tomu, že tabulková pohotovostní hmotnost vychází 1060 kg (jako desina), tak Seicento má 125 Nm na tunu a 54 kW na tunu, zatímco "přehnaná 1400" má 122 Nm na tunu (čili o něco méně) a 70 kW na tunu (ale to mi přijde jako méně zásadní hodnota). Čili s ohledem na hmotnost auta mi těch 100 koní výkonnější atmosféry přijde adekvátních.
Update: tak ne, Adam se 100k motorem má 1120 kg, takže ty čísla budou ještě o něco menší...

Spíš mi přijde jako pitomost to turbo, zaprvé turbo do města na krátké trasy a za druhé ten výkon už je fakt asi zbytečný.

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 11:42
od Marek
Tak o tom turbu se nemá cenu bavit.

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 19:15
od Jan Vaníček
Pro tvoji máti, která je zvyklá na pár koníků šestistovky je to podle mě až přemotorované. Šel bych do té slabší. Nepodpoříš GM, ale PSA :), byť to ještě byl produkt GM. Zrovna jsem si na Tebe vzpomněl ve středu, kdy se nějaká babča v modré šestistovce řítila Prahou. Honza

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 19:34
od Georgius
koukám, že ji budu muset vyhecovat do Mnicháče na sprinty :lol:

Mimochodem, 500 nebo nová 500 ?

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 20:07
od Jan Vaníček
Samozřejmě "nová" 600, ne ta má :)

Re: Seicento

Napsal: sob zář 14, 2019 20:51
od valda1971
Jan Vaníček píše:Samozřejmě "nová" 600, ne ta má :)
Ale Tvá je hezčí :wink: :D

Re: Seicento

Napsal: ned zář 15, 2019 10:10
od Georgius
Ehmm, pamatujete jak jsem špačkoval na Windows CE v originální magnitole ve Vestě ?
Co byste řekli, že němec dává do těch nejdražších Adamů (ne, uvažovaný kousek má obyč rádio) ?
Ten člověk co dělal video se sice občas seknul o řád (paměti 160 ne 16 MB), ale jinak je to tak. Takže nejen Autovaz ... Zlatej Android. Uvidíme, jak moc bude naléhavá potřeba navigace a couvací kamery, v Seicentu nebylo ani jedno a taky to šlo ;-).

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 12:52
od uha2324
trochu zkusim ozivit tema. uz ma maminka nove auto nebo stale Seicentuje?
potkal jsem ted na ulici Suzuki Ignis a musim rict ze se mne docela dost libi. neni to uplne krasavec, ale je to velmi mile auticko. tak treba tohle by se do mesta hodilo nebo?
taky se mne moooc libi Jimny, ma to snad dokonce 1,5l atmosferu. dle me dobre i do mesta.
ani Swift neni spatny, ale tohle auto uz vsichni znaji.

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 16:01
od Luděk Musil
Kolegyně má, asi 4 měsíce, Vengu (KIA). Vypadá to jako městskej prcek a je spokojená. L.