Stránka 4 z 30

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv úno 28, 2019 18:53
od Vašátor
Ja bych s Ladusou i souhlasil, nicméně má to jedno "ale". Vlaky jezdí po kolejích, auta si můžou kam se jim zachce. Vzhledem k tomu, ze velka část lidí neumí pořádně řídit, je pro tyto spousta asistentů jedině velkým plusem. Ja nejsem proti modernizaci, ale vadí mi, že nemám na výběr. Že ta spousta blbostí prostě nejde vypnout. Jeden příklad z mého soudku...teta měla BMW X3, v plný palbě, s nejsilnějším motorem, krom toho ze to za 3 roky strávilo v servisu vic času než naše Corsa za 20 let, o to nejde. Ale asistent, který zabrání couvani pri otevřených dveří vam řeknu je ale fakt otravna blbost. Což o to, má to zrcátka - vyhrivana. Ma to i couvaci kameru. Zadní vyhrivany sklo ... Nicméně když je venku 20st.pod nulou, auto je obrostly ledem, couvaci kamera zamrzla a vy potřebujete 20m zacouvat do úzké zatocene uličky ... Prostě NE. Čekat az to rozmrzne ... Podotýkám, ze okenko to ma tak, ze hlavu už z něj pri řízení vykouknout nejde.

Zároveň bych nepletl pokrok (modernizaci) s asistenty. Pokrok např. v podobě přechodu z karburatoru na vstřikování, je obrovským plusem. Asistent hlidající množství prdů vypustenych řidičem do kabiny vozidla, s automatickým odvetranim zadnice, fakt za pokrok nepovažuji.

Nakonec to totiž skončí tak, že nám řídit zakážou...

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv úno 28, 2019 20:33
od Jan Vaníček
Je hodně asistentů a obecně "vylepšení", které jsou super a naopak takové které jsou k ničemu. O start/stop psát nebudu, to je jasné, ale zmíněná pomoc rozjezdu do kopce, automatická ručka, za mě super. Asistenti na zpomalení mi bezpečně fungují už na druhém autě, kromě testu s krabicí jsem ještě nikdy nevyužil, ale už takové zapípání je super a člověka probere. Pokud to přestalo fungovat, tak jen kvůli sněžení a to auto poslušně hlásí. Co je třeba perfektní je, že když parkovací čidla vyhodnotí náraz do překážky v předu/vzadu (pomalá jízda na 1/zpátečka), auto samo zastaví. Už mi to jednou i pomohlo. Senzor únavy neurazí, když jsem to nemusel připlácet, tak co, jinak asi na nic, stejně jsem jel dál. Asistent jízdy v pruzích jsem vyzkoušel, ale nějak jsem neměl potřebu si ho kupovat, takže za mě zbytečnost, pravda, jsou ale řidiči, co mají problém se udržet na silnici i střízliví :), ale to je jiná kapitola. Co jsem měl v minulém autě je bez kličkové zamykání, to bylo super, tentokrát ho nemám - nebylo možno v mém social edition objednat (tu mám proto, že potřebuji kvůli očím halogenová světla - až nebudou, přestanu jezdit v noci :( ( a nebo jen Ladou :) ) a mám rád balonové pneu, což vyšší řada neumožňuje), litoval jsem, prvních pár týdnů bylo krušných, ale už jsem si zvyknul ( zas mi nevadí jezdit s autem mé ženy, jako předtím :) ). Věci jako jsou asistenti světel, stíračů, adaptabilní tempomat a podobně jsou super. Že mi to nabonzuje, že nejde nějaké světlo na vleku, to je k nezaplacení, když jsem sám a pod.. Ale tester alkoholu ano, když na drogy ne, to zas někdo v Bruselu potřebuje na volební kampaň. A omezovač rychlosti? a jak to asi bude fungovat - snad jedině dle čtení značek, ale tak jak to u nás se značkami funguje, tak nevím,nevím ... . Navíc když dojde ke kolizní situaci, někdy je potřeba plyn sešlápnout a ujet, omezení, neomezení. Prostě hloupost. Zas to jen přiblíží část populace k tomu, že se naučí, že za ně přebírá zodpovědnost někdo jiný ... . Co bych ale třeba nařídil je rozmražování, tedy vyhřívání předního skla, které funguje během pár minut. Já už bych auto bez toho nechtěl (takže si nemohu pořídit naše nejkvalitnější auto s turbozvýhodněním - narážím na pozastavený výběr aut pro PČR, protože to nemají a i kvůli tomu to napadli) . Tady nejde o pohodlnost, že musím škrábat, ale o to, že když oškrábu, skoro ihned to zas zamrzne, stejně tak i při vlhkosti, okamžitě odmlží. Za posledních 5 zim jsem škrábal max. 5x a to boční okna :). Zuřím teď skoro každý den, kdy potkávám zamrzlá auta jen s průzorem ( jo, vím, že dnes v Praglu jsem měl na teploměru 18°C, ale tady na horách je ráno pořád -5°C. Honza

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv úno 28, 2019 20:36
od Jan Vaníček
Jo Vašku, s tím couváním ( a nebo i popojetím dopředu) s otevřenými dveřmi je problém, naštěstí jsem u mého přišel na to, že to jde vypnout pouhým zmačknutím tlačítka parkovací brzdy.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv úno 28, 2019 21:13
od Vašátor
Zrovna včera jsem jel autem, co má asistenta rozjezdu do kopce. A asi jsem divný, ale mě to vyloženě štvalo. Přišlo mi, že najednou musím dávat víc plynu a déle to držet na spojce. Asi je to tím, že s rozjezdy do kopce (bez ruční brzdy) nemám pražádný problém a to ani s naloženou odtahovkou (stařičkou herkou DAF). Ale jasně, tohohle asistenta beru jako plus.
Ano, vymýšlejme věci přínosné, ale nestavme se do role hloupých ovcí.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv úno 28, 2019 21:15
od valda1971
To Honza = .....dle čtení značek, ale tak jak to u nás se značkami funguje, tak nevím,nevím
To může jednoduše fungovat na bázi GPS map. Ne že bych to chtěl podporovat :wink:

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: pát bře 01, 2019 07:08
od Jan Vaníček
Já se taky většinou rozjížděl bez ručky, takže mi to tak moc nepomáhá, navíc mám teď v zimě automatickou ručku vypnutou (což ale neznamená, že se nedá nasimulovat pedálem). S GPS jasně, ale ta nebude zohledňovat aktuální dopravní omezení. Navíc GPS v navigaci ani Waze nefungují 100% a zareaguje až třeba 50m za omezením (jak kdy). Honza

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: pát bře 01, 2019 07:38
od Luděk Musil
No - tak jsme se krapet odchýlili od původního tématu, takže by se to tak zhruba dalo zakončit slovy:
Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.
L.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv bře 21, 2019 08:48
od JmJ
Problem nastava s asistenty, kteri kecaji do rizeni a kteri umoznuji, aby ridic daval mene pozor. Treba drzeni se v jizdnim pruhu. Mam dva zname, kteri to hrozne chteji. Duvod - to bude super, nemusim se venovat rizeni. Takze nq dalnici cumi po vejrech a nevsimnou si vcas toho, ze je pred nimi problem, ktery zadny asistent nevidi. Mam i prime priznani cloveka, ktery takto vletel do kolony za horizontem. Priznal, ze kamion v pravem pruhu brzdil, bylo videt i kamion za horizontem, ale nez se odtrhl od sledovani jarni krajiny, uz bylo pozde. Veci, ktere snazi auto ridit za vas, jsou v soucasne podobe velke zlo. Ty systemy nefunguji jako lidsky mozek, neumi analyzovat situaci jako celek a nechapou, ze kdyz je za vama kamion a cesta je kluzka, je lepsi srnu srazit, nez brzdit. Jiste, pocitaci stroje na konkretni podnet zareaguji rychleji jak clovek, ale bohuzel je to zatim k nicemu. Dochazi k mnoha situacim, kdy jejich reakce je zbytecna ci dokonce spatna. Zaroven je vetsina tehle blbosti nastavena tak, aby kde jaky idiot mel pocit, ze umi ridit, coz je dalsi vec, ktera jen zhorsuje situaci na ceste a zaroven to omezuje schopnejsi ridice. Az jednou bude ai opravdu umet ridit, bude to neco zcela jineho a bude to genericky system rizeni, kde to, co jsou ted senzory pro ruzne asistenty budou jen smysly pro ten jeden system. Pak technika prekona cloveka, neb clovek nema radar, nema tak dokonaly cit pro prokluz, pretizeni atd a nema tak rychle reakce. Ale to prijde za dlouho. To co je ted je blbost a melo by se to v autech spis zakazovat nez podporovat.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: stř dub 03, 2019 10:17
od Luděk Musil
http://www.autoforum.cz/predstaveni/lad ... jeji-auto/
Pěkný :idea: , kolo se začíná otáčet na druhou stranu :D . L.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: stř dub 03, 2019 16:47
od Křečík Barbuška
Tak nakonec se u nás ta Vesta bude i prodávat :D . Ta družba zaměstnanců obou firem taky může být zajímavá :D .

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: stř dub 03, 2019 17:05
od Georgius
Křečík Barbuška píše:Tak nakonec se u nás ta Vesta bude i prodávat :D . Ta družba zaměstnanců obou firem taky může být zajímavá :D .
Nějak nemůžu najít původní zdroj, jestli nevyšel 1.4.

Každopádně vzhledem k tomu, jaké má obecně japonská populace problémy s odbouráváním ethanolu se obávám, aby kvalita dílenského zpracování japonských vozů nebylasrovnatelná s obdobím před příchodem Bo Andersona protože i kdosi z Mělníka mi kdysi vypravoval jak krušné jsou návštěvy "Načálstva" a to my slované nepijeme úplně málo ;-)

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv dub 11, 2019 10:21
od Dusan

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv dub 11, 2019 10:56
od Luděk Musil
To je podobný jak někdy vloni v září říkali, že dovoz kvůli euronormě skončí a jak to dopadlo? L.

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv dub 11, 2019 13:29
od Gallič
No rozhodně to pan Ptáček vede trochu jinak než bysme chtěli. Bulharský dovozce psal, že bude vozit auto jen do konce května. Auta jsou homologovaná, je na čase přestat s dovozem :D

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Napsal: čtv dub 11, 2019 13:58
od Dusan
V kazdom pripade 2020 bude koniec. Lebo tych, asistentov nikto nezaplati.