Dnes som mal trochu casu a tak som sa napriek umornej horucave vrtal v aute. Podarilo sa mi riesit a vyriesit niekolko veci:
1., umiestnil som do kufra hasiaci pristroj. Vybral som si lavy priestor za blatnikom. Zvazoval som aj Stanovu alternativu s vyuzitim priestorov za otvormi so suchym zipsom, ale ked som tam strcil ruku, tak som zistil, ze su poriadne vystriekane a zakonzervovane a nechcel som narusovat konzervaciu, ani spinit vkladane veci.
Vymeral som si podla drziaka hasaku dve dierky, ktore som cez tapacir predieroval srobovakom a drziak som prichytil stahovacou paskou.
Na fotke vidno aj lekarnicku, ktoru som mal v baliku povinnej vybavy a suchym zipsom som ju pricapol k vstavanemu osvetleniu, ktore aj tak funguje v dost nepouzitelnom rezime a jej funkciu som nahradil inym osvetlenim, z predchadzajuceho prispevku.
- Hasiaci pristroj
2., Pri spoznavani zakuti auticka som objavil kufri, pod jeho spodnou nakladacou hranou priestor, do ktoreho sa mi uplne v pohode zmestil trojuholnik a tazne lano.
- Trojuholnik
- Lano
3., nebol som spokojny s materialom volantu a jeho povrchovou upravou. Zdal sa mi dost smyklavy. V Tescu som zbadal takyto "kozeny" potah za cca 5e, tak som si povedal, ze to skusim. Zatial som s nim spokojny ja, aj moja polovicka. Uvidime kolko vydrzi.
- Volant1
- Volant2
4., Poslednu vec, ktoru som riesil, je zahada, ked napriklad pri vonkajsej teplote 20st. a stiahnuti ovladaca teploty na minimum mi z vyduchov ide vzduch zhruba o 4st, teplejsi. Aj po ochladeni prieduchov klimou, kedy ide z vyduchov aj 7st, po jej vypnuti sa teplota vrati na tu o 4st vyssiu, ako je vonku.
Preto som patral, ci klapka prepinania teply-studeny dosahuje koncove polohy, ci nie je nejaka chyba v serve alebo mechanizme. Aby som sa k nemu dostal, musel som vytiahnut dekel zo spodnej a lavej casti pod volantom. Je tam nacvaknuty na pruznych zasuvacich cudlikoch a ide vytiahnut celkom v pohode. Pre uplne odlozenie krytu som este musel odpojit konektor z tlacitka otvarania kufra.
- Kryt
Naskytol sa mi zaroven pohlad na poistkovu skrinku. Jej sucastou je vpravo hore aj sikovna pomocka na vyberanie poistiek.
- Poistky
Konecne som mal pristup k servu ovladajucemu vzduchovu klapku.
- Servo
- Klapka
Zistil som vsak, ze servo funguje bezchybne a hybe klapkou az do krajnych poloh.
Tu by som rad doplnil jednu skusenost, ktoru som uz davnejsie "nakupil" od kamosa a teraz sa mi potvrdila v praxi: pri vysokom vykone ventilatora (3-4 otacky) sa klapka z jednej z krajnych poloh dost tazko dala pohnut. Podobne na tom mozu byt a asi aj su klapky rozdelovania vzduchu do roznych smerov. Pri automatickom nastaveni klimy sa to asi az tak ovplyvnit neda a klapky sa presuvaju za plneho chodu ventilatora, ale pri manualnych rezimoch odporucam pred zmenou smerovania vzduchy, pripadne vyraznou zmenou ziadanej teploty znizit otacky na 1 a potom podla potreby zase pridat.
Na doplnenie uvediem, ze vo firemnej Astre aj v automate pri zmene smerovania vzduchu automaticky znizi fukanie, prestavi klapky a potom znovu prida na ventilatore.
5., podarilo sa mi spravit este zopar rozoberaco-zistovacich fotiek. Na prvej vidno pomerne velky priestor za displejom MMC, ktory zostal ako pozostatok ulozneho priestoru verzii Standard a Ice.
Jeho vyuzitie vidim na umiestnenie prijimaca GPS/GLONAS, WiFi modemu, pripadne 3G modemu.
- Za MMC
Odfotil som z priestoru spolujazdcovych noh ventilatorovu cast. Ako vidno, znacky Bosch. Vidno tam aj tiahlo klapky vnutornej cirkulacie vzduchu a zhruba v strede fotky je prevdepodobne konektor "odpornika", odporoveho clanku ktory sluzi na regulaciu otacok ventilatora a ktory sa znacne zahrieva a preto zvykne byt umiestneny tesne za ventilatorom.
Pristupnost ventilatora ma potesila, lebo ked mi zacal piskat a hucat ventilator na Fabii a uvazoval som nad jeho vymenou, tak sa mi nechcelo vyberat skoro celu palubovku a radsej som si daval hlasnejsie radio
- Za MMC
Pokracovanie z dovodu prekrocenia max. poctu priloh nasleduje v dalsom prispevku: