Stránka 4 z 27

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: čtv bře 30, 2017 18:52
od stano112
Cory píše:Samary to tiez mali s 2kou trochu inak. Ale stale ostala dlha. A konstrukteri vymenili kaziace sa synchrony na 1ke a 2ke uz asi 6-krát (od cias Samary) a stale nevedia pochopit, ze odchadzaju kvoli velkemu skoku medzi 1kou a 2kou :mrgreen:
Ja by som povedal,že tie prevodovky začali odchádzať s nástupom 16 ventilov.Nieže by Samara bola zrovna vzorom tichosti a presnosti radenia(zvlášť v dnešnej dobe,ale na 27 ročné auto je to výborné),ale nech sa nehnevajú,zavíjajúca prevodovka a zlé radenie dvojky už na novom aute...no nechápem.Zo Samarou som problémy s radením nikdy nemal a nemám a je k tomu ešte aj tichšia ako na Crosske.
Som zvedavý na Vestu,lebo do nej sa podľa všetkého od júna minulého roku začali montovať prevodovky 21807,miesto francúzkych,čiže tie isté,čo Kalina a Granta.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: čtv bře 30, 2017 19:17
od valda1971
Já na Prioře 16V problém s hučící, či jinak zlobící převodovkou nemám.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: čtv bře 30, 2017 20:47
od Cory
stano112 píše: Ja by som povedal,že tie prevodovky začali odchádzať s nástupom 16 ventilov.
Aj ano, aj nie. Ono je to trosku viac zapletene. Ako prve sa pouzivali klasicke synchrony z jedneho materialu. Potom zväčšili ich priemer, ale na ukor zmensenia vsetkeho okolo, no stale to bolo na samaru 1,5 dostacujuce. Synchrony zvacsili kvoli spominanej odchadzajucej 2ke. No problem bol v tom skoku medzi 1 a 2. Napokon aj ten skok zmensili, ale nie dostatocne. Hnany hriadel spolu s pastorkom diferencialu bol z jedneho materialu. Paradoxne tieto najstarsie prevodovky boli najmocnejsie.

S prichodom 16V sa snazili čosi vylepsit a zjednodusit a samozrejme usetrit. Synchrony ostali samaracke, no hnany hriadel uz nebol z jedneho materialu, ale pastorok sa nan nasuval a zaistoval segerkou. K tomu oproti Samare zmizli aj ihlickove loziska medzi hriadelom a kolesami, nahradili ich trecie plochy s drazkami a olej k tymto plocham bol privedeny cez stred hriadela - hriadel bol duty. Týmto sa oslabil koniec, na ktorom je pastorok a hriadele v kombinacii s vykonnym 16V pukali jedna radost. Samozrejme uz prestali stacit aj samaracke synchrony. Casom sice hriadel zosilnili, ale vysledok nic moc.

Ked vymysleli motor 21126 do Priory, zo zaciatku sa pouzivali desiatkove prevodovky. No tu už sranda prestala, hlavne synchrony definitivne prestali zvladat napor. A tak znova vylepsili prevodovku. Hnany hriadel vyrobili opat z jedneho kusu, ako na Samare, ale ostali trecie plochy namiesto lozisk ako u desiatky. Taka kombinacia uz funguje. No synchrony na 1ke a 2ke prepracovali. Asi takym stylom, ze ich volakto vymyslel v zahranici a zacali to dovazat. Uz to neboli klasicke zvacsene synchrony zo samary cele z nejakeho bronzu, ale mali konusovy tvar, skladali sa z troch casti, zaklad tvoril nejaky normalny kov, na ktorom bola nanesena vrstva bronzu (alebo niecoho takeho, v materialoch sa nevyznam).

Ani to vsak nestacilo, a tak cca v roku 2012 vysiel dalsi typ synchronov, zasa konusove, no uz len 2-dielne. Vydrz stale tak cca 70-100tis. km. A dovod? Jednoduchy. Stale ten prekliaty prepad medzi 1kou a 2kou. Pri radeni z 1 na 2 synchron musi zbrzdit roztocene elementy a nastava co? No jeho prehrievanie a teplo nestiha odovzdavat medzi vrstvami. Az postupne vrstva bronzu degraduje, opada a nejde radit. Podotykam, ze synchrony na 3 a 4, teda aj na 5 su stale SAMARACKE zvacsene a stacia.

S prichodom Granty uz raznejsie prepracovali prevodvku. Vela veci vylepsili, domysleli a je to velky krok vpred. Ale stale odchadza synchron na 2ke. A preco? Lebo ZASA nechali ten brutalny skok medzi 1 a 2. Uz tusim aj na grantackej prevodovke je druha generacia synchronov a na Veste uz asi tretia. A stale to nebude dobre, kym neupravia prevod.

Co sa tyka zvijania, vyjadrenie AvtoVazu je, ze zavijanie sposobuje skrivenie toho velkeho kolesa na diferenciale pri tepelnom opracovani. No neviem, za 30 rokov nedokazu opracovat material tak, aby sa neskrivil....

Co sa tyka Vesty, prevodovka v nej zavija, stacilo mi na to len tych par metrov po parkovisku :mrgreen: Ale zavijanie je subjektivna vec. Napriklad moj otec to neregisstruje. Ja ano. Takze ak niekto tvrdi, ze mu prevodovka v Lade nezavija, tak nevravi pravdu, len to proste nevnima.

Moja prevodovka zavijala. Teda aj zavija, no po vytlmeni motoroveho stitu som spokojny. Co sa tyka radenia, vela zavisi od naklonenia motora a jeho celkovej polohy, co uz u prevodoviek s lankami nastastie nehrozi. A u mna je cely pocit z radenia skresleny kratkou kulisou :mrgreen: Ale za dlhu by som nemenil, tie drahy su fakt kratke, ani lankove prevodovky sa nechytaju :D Kto jazdil na mojej priore, tak vie :)

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 02:45
od stano112
Tak takto dopodrobna to nemám naštudované :D .Ja mám skôr skúsenosti z praxe.Tá moja Samarácka prevodovka síce hučí,i keď po terapii s motorovým olejom dosť stíchla,ale ako píšeš,tá prevodovka nemá chybu.Ono radenie je dosť nepresné,ale to je dané kulisou,ktorá je fakt jednoduchá,ale funkčná.Ono teraz treba už prihliadnuť aj na to,že tá moja má za sebou cez 300 000km.Ale hlavne netrpí špatným radením a podraďovaním do dvojky.
2112 je na tom podstatne horšie...radenie z 1 na 2 je ešte dosť v pohode,ale podraďovanie z 3 na 2 je pri jazdení po meste niekedy pôrod.Hluk je povedzme že rovnaký,tiež po terapii mot.olejomČo však nechápem je,že tam pridali stabilizačnú tyč,ale páka radenia sa trase,ako by jej bolo zima...Samáracka nevybruje...
No a na Crosske je to bieda z 1 na 2 aj z 3 na2 aj z 2 na 1,vzhľadom na to,že je to nové.Tie synchróny proste nestíhajú vyrovnávať otáčky hriadeľov a pišťia ako bláznivé.Drmotajúca a pískajúca prevodovka je čerešnička na torte :D .Ale ako píšeš,ten hluk je relatívny.Niekto ho neeviduje,ale ja proste áno.Niekto nepostrehne ani tie hučiace ložiská v nábojoch kolies,ale tie ložiská odchádzajú...niekto si to proste ani nevšimne a jazdí tak ďalej,pokiaľ sa nerozsypú :( .
Tá moja prevodovka sa teda rozhučala poriadne,tak s oteplením nastal čas aj na olejovú terapiu.Bohužiaľ bezvýsledne...tej pomôže jedine kovošrot :( .Po vypustení oleja som zistil,že má značne sivastý odtieň-neklamný dôkaz,že sa ložiská pootáčajú v obaloch prevodovky,čo spósobuje to zavýjanie ozvučnicovým spôsobom.Takže tá moja pôjde určite von... :(


Inak ako hovoríš,radenie 3,4,5 je super hore aj smerom dolu :D .To lankové radenie a kulisa sú na jednotku,2112-skou a Samarou neporovnateľné :D .
Zaujímavé je,že tieto prevodovky 21807 sa začali montovať do Vesty miesto francúzov a tú Vestu ktorú som krátko po dvore prevetral u predajcu v KN,tak bola kupodivu ticho.A to som sa zameral hlavne na tú hlučnosť.Uvidím,dnes mám dohodnuté u toho istého predajcu testovaciu jazdu :D ,nakoľko už má Vestičku oficiálne ako predvádzačku na značkách.Teším sa na tých pár kilometrov a som zvedavý,čo na to prevodovka.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 05:46
od Cory
Ak ju budes vyhadzovat, ja sa jej ujmem, zrepasujem si ju s pouzitim starych ingrediencii.

Co sa tyka toho pomleteho materialu v oleji. Urychlene zhod zadny kryt prevodovky pri lavom kolese, malo by to ist aj na aute. Pravdepodibne je povolena jedna z dvoch matic na hriadeloch. Matica potom sucha o koleso 5ky a tvoria sa piliny. Casom piliny zajdu do lozisk a hucanie je na svete. Casta zavada.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 08:06
od stano112
Cory píše:Ak ju budes vyhadzovat, ja sa jej ujmem, zrepasujem si ju s pouzitim starych ingrediencii.

Co sa tyka toho pomleteho materialu v oleji. Urychlene zhod zadny kryt prevodovky pri lavom kolese, malo by to ist aj na aute. Pravdepodibne je povolena jedna z dvoch matic na hriadeloch. Matica potom sucha o koleso 5ky a tvoria sa piliny. Casom piliny zajdu do lozisk a hucanie je na svete. Casta zavada.
Vyhadzovať by som ju nechcel.Kasňa je pomerne vo veľmi dobrom stave,práveže by som ju dal do pucu,nahodil elektróny,odhlučnil po tvojom vzore interiér a to autíčko by som mal len tak z nostalgie...1,3-ka karburátor...dvakrát šlapneš na plyn,vytiahneš sytič a chytá v jednej milisekunde :D ...toto tý dnešný mladý nezažijú pri dnešnej technológii :lol:
No a asi som to zle napísal,piliny v oleji neboli,na to som si dal zvlášť pozor.Len pri prelievaní oleja mal takú syvastú farbu,ktorá sa chvílu na povrchu čerila a nakoniec vymizla-usadila sa nižšie.Z toho som usúdil,že tá farba pochádza z toho hliníkového obalu a pri tom zväčšujúcom sa zavýjaní prevodovky,my to vyšlo na pootáčajúce sa ložiská v obale prevodovky.Vlastne to nepriamo priznaly aj v SlovLade,ale o tom niekde inde... :(

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 08:24
od Luděk Musil
stano112 píše:Tá moja prevodovka sa teda rozhučala poriadne,tak s oteplením nastal čas aj na olejovú terapiu.Bohužiaľ bezvýsledne...tej pomôže jedine kovošrot :(
Cory píše:Ak ju budes vyhadzovat, ja sa jej ujmem, zrepasujem si ju s pouzitim starych ingrediencii.
stano112 píše:Vyhadzovať by som ju nechcel.Kasňa je pomerne vo veľmi dobrom stave, ...
Obávám se, že Cory mluvil o převodovce :idea: . L.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 09:04
od Cory
A ja cely cas zijem v tom, ze je rec o prevodovke z crossky :D hluchy telefon

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 09:40
od Luděk Musil
Aha :shock: :shock:
Stano - to je řeč o Tvé převodovce v NOVÉ Grantě :?: :?: :?: Kolik máš na tachometru?
To abych, teď odpoledne, nepouštěl rádyjo :idea: . L.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: pát bře 31, 2017 13:47
od stano112
Tak to si nevšímajte,bol som na nočnej,takže my ani nikto nemusel stáť na kábly. :D
No a s tou prevodovkou s Crossky to bude horšie Cory.Ak pokazená pôjde von,tak dnu musí druhá a nakoľko je auto v záruke,tak tá pokazená musí zákonite niekomu ostať,ale ja to nebudem... :) .
Takže bohužiaľ nemôžem slúžiť... :D .
A na tacháči mám 18 630km.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: sob dub 01, 2017 09:01
od Liftback
Už som niečo včera prerábal a dorábal, aj keď len drobnostinky .hujovinky ale potešia :mrgreen: Fotky pridám okolo obeda
Počasie praje tak sa dá, ťažko špekulujem nad výmenou za Ledky všade kde sa dá, dúfam, že to nebde nikomu v gar. servise vadiť :rolleyes:

Tak sľúbené fotografie:
Poriešili sa lepšie a modernejšie stierače a zatváranie piatych dverí na ľavej aj pravej strane. Chystám "čiernu skrinku" :P pre vodičov čo nepoznajú smerovky a jazdia ako v Indii. Piate dvere su naozaj ťažké a je problematické ich keď má niečo človek v rukách zatvoriť, hlavne ženské to dosť vytáča :mrgreen:
IMG_20170401_105214.jpg
IMG_20170331_164741.jpg
IMG_20170401_105146.jpg
IMG_20170401_130053.jpg

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: úte dub 04, 2017 19:35
od Gallič
Liftback.: Můžeš mi prosím připomenout, jak to bylo s motorem 8V ? Myslel jsem, že jsi ho chtěl......Proč?

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: úte dub 04, 2017 21:08
od Liftback
Gallič píše:Liftback.: Můžeš mi prosím připomenout, jak to bylo s motorem 8V ? Myslel jsem, že jsi ho chtěl......Proč?
Objednali sme 8V verziu ale pár duší potvrdilo takú vec a obchodnú taktiku, že je to EU politika noriem motorov ktoré nechcú na svojom území, májú v tom palce aj dcérske značky koncernu Renault/Dacia. Aj u nich boli v cenníku vozidlá ktoré reálne nikto objednať nemohol. Pretože by bol Lada cenník s dvoma modelmi primalý, "maľuje" sa cenník aj s 8V verziou ktorú ako bájneho jednorožca nikto na eu značkách nevidel. Aj keď čo mi bolo povedané v nemecku a maďarsku sa nájde všeličo, sú to chuťovky ktoré sa normálne nepredajú a predajcovia vraj ani nechcú predávať. V Rusku je verzií Kaliny a Granty oveľa viac, bez el. okien, bez klimatizacie, bez radia.. s kolesami 14".. atď. Kto jazdí 10km do práce a na nákup tak klímu asi naozaj nepotrebuje.. :) Takže som naozaj zvedavý, či sa oficiálne podarí tú 8V verziu dotrepať, alebo sa po skončení čakacej doby neposnaží presvedčiť predajca zákazníka na drahší model.

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: úte dub 04, 2017 21:36
od Gallič
v Německu vidět jsou, málo , ale jsou http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Vím, že někdo tady chválil víc 8V motor než 16V, nevím už proč......vím, že v Rusku je nabídka podstatně bohatší, já třeba nechápu, proč se Granta sedan prodává jako LUX s manuálem a Liftback ne......to bude ta politika.......

Re: LADA 2191 - Polárna Líška

Napsal: stř dub 05, 2017 19:23
od Liftback
Dnes okrúhla 700 :wink: Ide to akosi pomalšie, čaká nás v máji dlhšia jazda.. Zasadil som si dnes pri pstruháku stromčeky, ktoré mi doviezla.
IMG_20170405_191344.jpg
IMG_20170405_142526.jpg
IMG_20170405_142446.jpg