Stránka 4 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 09:54
od Vašátor
Marku, stačí si pročíst Renault forum a závady, s kterými se každý uživatel fora setkal. Opravdu "nejlepší" jsou motory dCi (spletl jsem si s tdci, kdo se v těch továrních označeních má vyznat :mrgreen: ) v letech 2005-2008. Tak dlouhý seznam uživatelů, kterým motor zaklepal na klikovce i před najetými 80 000km jsem ještě neviděl (většina uživatelů jsou první majitelé, s pravidelným servisem). A následná oprava motoru? ... 50 000kč (40 000kč jsem dal jenom za díly, 10 000kč práce). Problém s kartami se tam také hodně probírá a nejedná se jen o jedničkové modely.

Nicméně ať si každý zakoupí co je mu libo :wink:

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 16:23
od Marek
Tak už je doma.

Je to nakonec nafta, a sice 1,5dCi 78kW. Ročník 2008, najeto 110 tisíc km, uvnitř i zvenčí prakticky jako nový, a moc se nám líbí.

A co píší na Renault fóru, je mi úplně jedno :-D.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 17:58
od JmJ
Marek píše:A co píší na Renault fóru, je mi úplně jedno :-D.
Mno, aby to nebyla prilis silna slova ;-)

Jak pravi lyznici v kerkonosich:"At to frci!" :-)

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 18:36
od Vašátor
Marek píše:A co píší na Renault fóru, je mi úplně jedno :-D.
Tak to nezbývá nic jiného, než popřát hodně štěstí :wink: a doufat, že nedojde na "já to říkal" :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 18:48
od radek mb
Když bych si kupoval Rencka, tak by mě názor lidí z Renault fóra zajímal. Stejně jako zajímá lidi, kteří uvažují o koupi Lady, názor lidí odsud z Lada fóra. Přijde mi to logické. Vidím, že někteří to mají jinak.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 19:27
od Marek
Já ze svého okolí slyším na Renault jen chválu, a to i na motory 1,5dCi. Tyto motory jsou skvělé, ovšem není doporučeno mít je ve velkých modelech typu Scénic, ze zřejmého důvodu. U menších vozů jsou bez problémů, i po třech stech tisících kilometrů.
Když někdo jezdí hlavou a srdičkem, nemůže mít problém. Pokud někdo jezdí jak hovado, oddělá i lepší motory. Tak je to se vším a vždycky.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 20:03
od vodis
Megana II GT s 1,6 benzínem jsem měl od nova a myslím, že auto jsem nijak netrápil. Přesto před 20 tkm začal být motor zeblitý od oleje a v záruce ho přetěsňovali a po skončení záruky kolem 38tkm začal chrastit přesuvník. :?

Ale je to prostě kus od kusu. Přeju hodně kilometrů v pohodě a bez potíží!!

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 20:28
od Křečík Barbuška
Tak hodne stesti s tim pertinaxem :-) .

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 20:56
od zelvotron
No tak hodně štěstí, 1,5 dci, tak aspoň to tu budeme mít z první ruky jak to s ním je. Je to koupený nový u nás, nebo dovoz?

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 12, 2016 21:09
od dusin
Oni ti rendliky ani tak u nás na motory neumírali,spíš na elektro serepetičky a ty se do těhle sockavozů zase tolik nedávali.Do scéniků se snad tahle sranda(1.5) snad nedává ne?dyť i to twinturbo 1.6 s tím má problém(žere to s tim jako tank pokud je v tom víc lidí než řidič,na to auto je to proště slabý i když to má papírově 160 k)

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon čer 13, 2016 04:22
od Marek
1,5dCi se dával i do Scénica, není to nijak vzácný jev.

Na fakultě se mnou studoval chlapík z Kroměříže, cca 50 roků stár, a ten tenhle motor se stejným výkonem ve Scénicu měl. Dokonce mám dojem, že to byl Grand Scénic. Velice si jej pochvaloval.

Je to koupené v ČR, jezdilo to v Brně.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon čer 13, 2016 05:27
od Luděk Musil
Tak hodně šťastných kilometrů bez závad a problémů. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon čer 13, 2016 06:49
od uha2324
pokud se nepletu presne stejny motor pouziva Dacia

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon čer 13, 2016 13:23
od Vašátor
Já Markovi samozřejmě přeji bezproblémové ježdění s novým vozem :wink: , nicméně ne vždy stačí jezdit hlavou a podle srdíčka. Je totiž všeobecně známo, že motory dCi osazované do Renaultů v letech 2005-2008, měly konstrukčně slabé klikové šály a navíc šály z ne zrovna kvalitního materiálu. Renault toto však nikdy oficiálně nepřiznal, byť se klikové šály měnili za kvalitnější v rámci garančního servisu a dokonce se jednu dobu uznávali i reklamace. Ovšem všechno prošlo tak nějak v tichosti. Já bych toto třeba vůbec nevěděl, kdybych se o to nemusel zajímat právě z důvodu zaklepání ojnice u švagrova Grand Scenica 1.9 dCi. Ojniční šál se sice neprotočil, ovšem i tak klikovku zdemoloval takovým způsobem, že nešla přebrousit. Ojnice na výměnu. Ostatní šály, jak hlavní, tak i ojniční, byly po 150 000km sakramensky chycené . Co jsem se dočetl, tak ten kdo mění olej po 10 000km, nemá problém. Kdo však dodržoval garanční servis, problém měl i přes stanovený roční výměnný interval. Majitel z neoficiálního Renault servisu (Renaulty dělá přes 15 let) mi potvrdil, že generálky motorů dCi dělají jak na běžícím páse a že nemá absolutně žádný význam kupovat motor jiný, protože bude vypadat podobně. Potvrdí to i většina uživatelů Renault fora. Paradoxem ovšem je, co jsem vyčetl, že většina KO motorů je z modelů GrandTour. Švagra stála oprava motoru cca 50 000kč, z toho 2 měsíce trvalo hledání klikovky, která by byla v pořádku.

Takže jedna věc je ježdění hlavou a srdíčkem, druhá věc pak konstrukční vady automobilu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon čer 13, 2016 16:00
od Laďuša
A já jsem myslel, že o naftě nemá smysl ani uvažovat :lol: