Stránka 4 z 5
Napsal: čtv dub 20, 2006 13:34
od Roman
Zalezi ako mas nastaveny regler, je rozdiel ci 13,8V alebo 14,4V, ale to na veci nemeni ci ma baterka55Ah alebo 150Ah. A vzdy je lepsie mat 70 percent zo 150 ako z 55
Ak by mala byt nabijana na 100 percent, to by bol pekny sajrajt pod kapotou, ked by zacala vriet.
Napsal: pát dub 21, 2006 21:38
od Křečík Barbuška
Konec nabíjení olova, tedy teoretických 100% je specifikován tuším že dosažením 15,5V a intenzivním plynováním, při průchodu nabíjecího proudu, což při regulovaném napětí cca. do 14V není splněno, tudíž baterie je opravdu na nějakých 70 či 80%. Otázkou je na kolik procent jsem měl nabitou baterku, když z důvodu kolapsu regulátoru bylo palubní napětí kolem 20V při všech zaplých spotřebičích. Varta Blue Dynamic to, ale ustála statečně, sice krátkodobě změnila tvar z kvádru na žhavou skorokouli, ale jinak v pohodě. Horší to bylo se mnou po psychické stránce, stalo se to totiž při transportu mého nového oře do nového působiště.
Napsal: sob dub 22, 2006 20:18
od Dusan
Zaver diskusie nehrozi nič,,len spotreba vzrastie
Napsal: sob črc 01, 2006 22:35
od OndrejGTi
Mali by ste pocuvat Romana, s jeho prispevkami v tejto diskusii uplne suhlasim... a k tomu, ze nebude stihat dobijat a ine SOMARINY: deti moje chcete povedat ze ked vymenite 40Ah baterku za 150Ah tak sa vam zvysi spotreba? nedajte sa vysmiat, to mozno vtedy, ak potom budete trubit od radosti, ze mate taku silnu baterku tak hej
niekedy staci ked napise elektrikar co je pravda nie co si kazdy mysli
Napsal: ned zář 03, 2006 19:18
od Pool
Martanasse píše:Já mam baterii 45 místo 55 a v pohodě, navíc je už použitá. Je nesmysl tam dávat zbytečně velkou kapacitu, to už bych kvůli Hifi přidal "kapacitor".
Právě teď řeším novou baterku a taky mě napadlo dát tam 45Ah, protože 55Ah je celkem paleta (drahá). Jenže po zjištění pár údajů z toho asi sejde. Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!
Na druhou stranu nejezdím autem denně a teď už jsem spíše sváteční jezdec, takže těch startů za rok neudělám tolik, takže možná by 45 odvedla práci a měla životnost stejně jako 55 používaná denně.
Tak nevím nevím...
Napsal: ned zář 03, 2006 20:38
od Maysner
Pool píše:Martanasse píše:Já mam baterii 45 místo 55 a v pohodě, navíc je už použitá. Je nesmysl tam dávat zbytečně velkou kapacitu, to už bych kvůli Hifi přidal "kapacitor".
Právě teď řeším novou baterku a taky mě napadlo dát tam 45Ah, protože 55Ah je celkem paleta (drahá). Jenže po zjištění pár údajů z toho asi sejde. Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!
Na druhou stranu nejezdím autem denně a teď už jsem spíše sváteční jezdec, takže těch startů za rok neudělám tolik, takže možná by 45 odvedla práci a měla životnost stejně jako 55 používaná denně.
Tak nevím nevím...
ja sem nedavno(ani ne mesic) kupoval 55Ah baterku a dal sem za ni necelej litr
Napsal: ned zář 03, 2006 20:47
od Pool
Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-
Napsal: ned zář 03, 2006 20:52
od Maysner
Pool píše:Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-
tak sem se zplet. stala necelych 1100,-(nejak si spatne pamatuju cisla ale kilo snad nikoho nezabije
) vyrabi to varta ale menuje se to jinak(prej je to lepsi jak samotna varta a je cela cerna) a je koupena v tescu ve futuru
Napsal: pon zář 04, 2006 06:41
od Teepee
Pool píše:Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!
Když si dáš záležet a nebudeš startér trápit dlouho (ruční načerpání paliva), tak věřím, že se s životností 45Ah akumulátoru vůbec nic nestane.
Navíc, AKUMA 45Ah má startovací proud 420A, AKUMA 55Ah má startovací proud 480A. Není to až takový rozdíl.
A v třeskutých mrazech to jako uvědomělý majitel protočíš před použitím startéru klikou
(nebude to ale proto, že by jsi musel).
Koukám, dokonce je také 420A startovacího proudu u pouhé 40Ah AKUMY...
A pozor na ty startovací proudy, např. YUASY vypadají jako nepoužitelné podle startovacího proudu
http://www.micronix.cz/dataview.php?pag ... bc81cc9b44
Ale oni ho udávají podle jiné normy (DIN vs. SAE)
mj. YUASA 55Ah v Modrém LADOVI startuje dodnes (je tam od roku 2000 a režim s občasnými jízdami je pro baterku náročnější, než když denně jezdí)
Napsal: pon zář 04, 2006 06:59
od denis
Maysner píše:Pool píše:Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-
tak sem se zplet. stala necelych 1100,-(nejak si spatne pamatuju cisla ale kilo snad nikoho nezabije
) vyrabi to varta ale menuje se to jinak(prej je to lepsi jak samotna varta a je cela cerna) a je koupena v tescu ve futuru
Bannerky jsou k hovnu. Jinak ta baterka za 1100,- , není to náhodou PERION? To prý je v licenci dělaná Varta nebo co a je super. Mám ji 8 měsíců a jsem naprosto spokojen.
Napsal: pon zář 04, 2006 13:23
od Maysner
denis píše:Maysner píše:Pool píše:Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-
tak sem se zplet. stala necelych 1100,-(nejak si spatne pamatuju cisla ale kilo snad nikoho nezabije
) vyrabi to varta ale menuje se to jinak(prej je to lepsi jak samotna varta a je cela cerna) a je koupena v tescu ve futuru
Bannerky jsou k hovnu. Jinak ta baterka za 1100,- , není to náhodou PERION? To prý je v licenci dělaná Varta nebo co a je super. Mám ji 8 měsíců a jsem naprosto spokojen.
je mozny ze je to ona. jak otec prijde dom tak se mrknu. z hlavy fakt nevim
Napsal: pon zář 04, 2006 13:54
od Pool
Teepee píše:Pool píše:Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!
Když si dáš záležet a nebudeš startér trápit dlouho (ruční načerpání paliva), tak věřím, že se s životností 45Ah akumulátoru vůbec nic nestane.
Velké plus je ještě to zapalování s Favo cívkou. Pokud si našlápnu plynem (a v karbu je benzin) tak studený motor chytne opravdu snad na půl otáčky startéru! Asi sem hodím zvukový záznam, protože takhle špičkově nestartuje ani RolsRoyce
Teepee píše:Navíc, AKUMA 45Ah má startovací proud 420A, AKUMA 55Ah má startovací proud 480A. Není to až takový rozdíl.
A v třeskutých mrazech to jako uvědomělý majitel protočíš před použitím startéru klikou
(nebude to ale proto, že by jsi musel).
Koukám, dokonce je také 420A startovacího proudu u pouhé 40Ah AKUMY...
A pozor na ty startovací proudy, např. YUASY vypadají jako nepoužitelné podle startovacího proudu
http://www.micronix.cz/dataview.php?pag ... bc81cc9b44
Ale oni ho udávají podle jiné normy (DIN vs. SAE)
mj. YUASA 55Ah v Modrém LADOVI startuje dodnes (je tam od roku 2000 a režim s občasnými jízdami je pro baterku náročnější, než když denně jezdí)
Na ten proud pozor, je to jak píšeš, dvě normy DIN a SAE. Dnes se u baterek spíše uvádí SAE, jak jsem si všiml a SAE bývá skoro dvojnásob než DIN. Podle mně je potřeba se řídit tou DIN, starší norma která se uváděla v dobách kdy Tůma sepsal onu knihu. Tam se uvádí že je potřeba k maximálnímu výkonu startéru 260A. To odpovídá většině průměrných 55Ah na trhu, které mají něco lehce přes těch 260 podle DIN. Průměrné 45Ah mají podle DIN ±200A.
Té japonské bych věřil úplně nejvíc, kámoš má tu samou značku na mašině (HONDA) a když mu v zimě nechtěla chytnout Škodovka, půjčil si jí a bez problémů jí s ní nahodil. A to je úplný prcek, snad 25Ah a co všechno vydrží...
denis: Já mám zas reference z jiných zdrojů, že Bannerky jsou spíše to lepší u nás na trhu.
Napsal: pon zář 04, 2006 22:16
od Nemo
S Bannerkou mám dobrou zkušenost (58Ah/450A -EN.). Mám jí v 02jce od jara 99, a točí jako ďas.
A že to u mě nemá snadné, starty na plyn i v zimě (tak do -5°c)-to je pak 7 vteřin točení běžně, převážně krátké jízdy-tak do 15 km.
Napsal: úte zář 05, 2006 06:28
od denis
Dobře, jste 2 kdo je vychvalují a projděte si témata, kde jsme řešili problémy s baterkama a kolikrát v nich byla Bannerka.
V dílně jsme je vraceli jednu za druhou a nakonec i zákazník pochopil, že je lepší dát korunu navíc za značkovou baterku-ve finále to ušetří spoustu času a nervů.
Přeji vám, aby vám ta baterka vydržela ale pro ladu s nepříliš stabilním dobíjením to není ta pravá baterie.
Napsal: úte zář 05, 2006 07:05
od Teepee
denis píše:Přeji vám, aby vám ta baterka vydržela ale pro ladu s nepříliš stabilním dobíjením to není ta pravá baterie.
....vydržela totiž v ne zrovna ideálním režimu pouhých 7 let.
Já měl Bannerku v motorce. Porouchané dobíjení jí dopřálo hluboké vybití. Zapomětlivost jí zase jindy dopřála celonoční přebíjení. A pak jsem jí po pěti letech blbec zapoměl v motorce, kterou jsem prodával.
YUASA mi v motorce pečlivější zacházení odvděčila cca roční životností.
Shrnu to, chtěl jsem to sem napsat už včera.
Každý máme svou zkušenost a trh s akumulátory je tolik pestrý, že každý může mít svou oblíbenou značku. Zatím mne nezklamali Banner, YUASA autobaterie (V Modrém LADOvi startuje od roku 2000 dodnes), AKUMA, Bosch. Varta s Sieřře odešla chvíli po tom co jsem auto koupil a podle data na ní vyraženém moc stará nebyla (myslím, že byla 3 roky stará).
Akuma otci ve Felicii vyržela 8 let. Vyřadil jí na můj vkus preventivně, s udržovací nabíječou by startoval dál v pohodě (jezdí v zimě tak jednou za 2-3 týdny).