Jak proběhlo zahájení sériové výroby Xraye
Napsal: sob led 30, 2016 22:55
Возвращаемся в декабрь.
Jak proběhlo zahájení sériové výroby Xraye
Možná vás bude zajímat, jak probíhalo zahájení sériové výroby Xraye. To proběhlo 15.12. 2015. Nejprve pár čísel:
Jako základ pro Xray byla použita koncernová podvozková platforma B0. Konstruktéři VAZu v ní ale provedli velké množství změn. V konstrukci karoserie je 256 dílů odlišných od Renaultovského základu. K tomu bylo vyvinuto více než 600 nových různých dílů ve vozidle. Lokalizace výroby všech dílů v okamžiku zahájení sériové produkce dosahuje 50%. V této souvislosti se nelze nezmínit o tom, že výrobna plastových dílů jich produkuje 117, přičemž jde zejména o všechny velké díly. Takováto lokalizace výroby plastových dílů v Togliatti, není nyní u žádného jiného modelu. Na slavnostní zahájení sériové výroby přijelo přes 100 novinářů. Všichni přítomní zástupci VAZu se usmívají.
V 10:30 novináře odváží dva autobusy na prohlídku závodu. Když projíždíme kolem jižních bran závodu, náš průvodce Андрей Баринов (Andrej Barinov, ředitel montážního úseku Priory) nás informuje, že se v těchto místech koná každý rok 9.4. (den výroby prvního VAZovského auta) běh Вазовская верста na vzdálenost 1.350m. Účastnit se může kdokoliv.
V 10:40 vcházíme do výrobny motorů, která má plochu přes 38.000 m2. Zde probíhá montáž všech motorů a také je zde zkušební a školící středisko. Všechna pracoviště jsou světlá a čistá, s odpočinkovými zónami. Ruční práce zde není mnoho. Téměř všechny díly se převáží automatickými vozíčky, které jezdí v přesném časovém harmonogramu. Inženýři a vedoucí pracovníci mají svá místa poblíž výroby, takže mají dobrý přehled a mohou v případě potřeby okamžitě reagovat.
V této motorárně se kromě motorů pro potřeby VAZu montují motory i pro Renault-Russia, které se rozváží do různých závodů. Roční objem výroby těchto motorů je asi 100.000, z nichž zhruba 30% se vozí do moskevského výrobního závodu. Během roku 2016 bude objem výroby těchto motorů zvýšen o 50-75%. Úroveň lokalizace výroby dílů pro tyto motory dosáhne téměř 100%, což umožní snížit náklady na výrobu o 35%. V sousedství motorárny se staví velký sklad, kam budou z Rumunska dočasně přiváženy některé díly pro platformu B0.
V 11:14 vcházíme do svařovny karosérií, kde se nás ujímá Владимир Колесников (Vladimir Kolesnikov). On sám zde začínal coby učeň jako řadový svářeč. Nyní je ředitelem svařovny. Tohle je jedna z mnoha svařoven v Togliattském VAZu. Zde se svařuje 8 různých typů karosérií. Dozvídáme se, že u karosérií Xray je použité velké procento pozinkovaných dílů. Které konkrétní to jsou ale nevíme. Rekord v počtu svařených karosérií je 42 kusů za jeden pracovní den. Běžný počet je 35. Všechny karoserie se svařují z 95% ručně kleštěmi! Pouze 5% svarů vykonávají automaty.
V 11:30 vstupujeme do jedné z několika hal finální montáže. V této hale jsou 4 linky a 1.100 pracovníků. Denně se v této hale smontuje zhruba 800 automobilů. Je zde 310 různých zaměstnaneckých funkcí. Během 3 měsíců se plánuje snížení na 276 pracovních pozic a tím optimalizovat výrobu, aniž by se to dotklo kvality. Té se tady teď věnuje opravdu velká pozornost. Dle statistiky k jedné čtvrtině vad automobilů dochází právě při jejich konečné montáži. V plánu je do letní celozávodní dovolené tento počet snížit o 30%. Právě v této hale se ještě dnes (15.12.2015) smontuje prvních 50 Xrayů.
Po prohlídce montážní haly se vracíme do kongresového centra v automobilce. Lidí zde výrazně přibylo, už jich je hodně přes 300 a další stále přicházejí. Ve srovnání se startem výroby Vesty v Iževsku je tohle zahájení podstatně větší.
Hlavní slovo má Bo Inge Andersson. V závěru svého vystoupení vyzval přítomné zájemce o koupi Xraye slovy: Jestli si chcete koupit náš nový Xray, tak se můžete dnes zapsat do pořadníku v této knize objednávek a předat mě ji zpět, načež ukázal danou knihu objednávek. Svůj anglický projev zakončil ruskou frází: Спасибо большое!
Po projevech, slavnostním ceremoniálu a recepci vyrážíme na velké prostranství vedle administrativní budovy, kde máme příležitost prohlédnout si přes 20 nových Xrayů a uskutečnit i malou 20 minutovou zkušební jízdu. Zde je nutné zdůraznit, že se jedná o zkušební předsériové kusy, které rozhodně ještě nemají všechny prvky aut sériových a mnohé z nich by tak jistě neprošly běžnou výstupní kontrolou. Zaznamenali jsme, že opodál stojí skupinka aut s novými 122 koňovými VAZovskými 1,8-kami a robotizovanými převodovkami. Ty však z neznámého důvodu nejsou k projížďkám určeny.
Продолжение последует уже скоро ...
Jak proběhlo zahájení sériové výroby Xraye
Možná vás bude zajímat, jak probíhalo zahájení sériové výroby Xraye. To proběhlo 15.12. 2015. Nejprve pár čísel:
Jako základ pro Xray byla použita koncernová podvozková platforma B0. Konstruktéři VAZu v ní ale provedli velké množství změn. V konstrukci karoserie je 256 dílů odlišných od Renaultovského základu. K tomu bylo vyvinuto více než 600 nových různých dílů ve vozidle. Lokalizace výroby všech dílů v okamžiku zahájení sériové produkce dosahuje 50%. V této souvislosti se nelze nezmínit o tom, že výrobna plastových dílů jich produkuje 117, přičemž jde zejména o všechny velké díly. Takováto lokalizace výroby plastových dílů v Togliatti, není nyní u žádného jiného modelu. Na slavnostní zahájení sériové výroby přijelo přes 100 novinářů. Všichni přítomní zástupci VAZu se usmívají.
V 10:30 novináře odváží dva autobusy na prohlídku závodu. Když projíždíme kolem jižních bran závodu, náš průvodce Андрей Баринов (Andrej Barinov, ředitel montážního úseku Priory) nás informuje, že se v těchto místech koná každý rok 9.4. (den výroby prvního VAZovského auta) běh Вазовская верста na vzdálenost 1.350m. Účastnit se může kdokoliv.
V 10:40 vcházíme do výrobny motorů, která má plochu přes 38.000 m2. Zde probíhá montáž všech motorů a také je zde zkušební a školící středisko. Všechna pracoviště jsou světlá a čistá, s odpočinkovými zónami. Ruční práce zde není mnoho. Téměř všechny díly se převáží automatickými vozíčky, které jezdí v přesném časovém harmonogramu. Inženýři a vedoucí pracovníci mají svá místa poblíž výroby, takže mají dobrý přehled a mohou v případě potřeby okamžitě reagovat.
V této motorárně se kromě motorů pro potřeby VAZu montují motory i pro Renault-Russia, které se rozváží do různých závodů. Roční objem výroby těchto motorů je asi 100.000, z nichž zhruba 30% se vozí do moskevského výrobního závodu. Během roku 2016 bude objem výroby těchto motorů zvýšen o 50-75%. Úroveň lokalizace výroby dílů pro tyto motory dosáhne téměř 100%, což umožní snížit náklady na výrobu o 35%. V sousedství motorárny se staví velký sklad, kam budou z Rumunska dočasně přiváženy některé díly pro platformu B0.
V 11:14 vcházíme do svařovny karosérií, kde se nás ujímá Владимир Колесников (Vladimir Kolesnikov). On sám zde začínal coby učeň jako řadový svářeč. Nyní je ředitelem svařovny. Tohle je jedna z mnoha svařoven v Togliattském VAZu. Zde se svařuje 8 různých typů karosérií. Dozvídáme se, že u karosérií Xray je použité velké procento pozinkovaných dílů. Které konkrétní to jsou ale nevíme. Rekord v počtu svařených karosérií je 42 kusů za jeden pracovní den. Běžný počet je 35. Všechny karoserie se svařují z 95% ručně kleštěmi! Pouze 5% svarů vykonávají automaty.
V 11:30 vstupujeme do jedné z několika hal finální montáže. V této hale jsou 4 linky a 1.100 pracovníků. Denně se v této hale smontuje zhruba 800 automobilů. Je zde 310 různých zaměstnaneckých funkcí. Během 3 měsíců se plánuje snížení na 276 pracovních pozic a tím optimalizovat výrobu, aniž by se to dotklo kvality. Té se tady teď věnuje opravdu velká pozornost. Dle statistiky k jedné čtvrtině vad automobilů dochází právě při jejich konečné montáži. V plánu je do letní celozávodní dovolené tento počet snížit o 30%. Právě v této hale se ještě dnes (15.12.2015) smontuje prvních 50 Xrayů.
Po prohlídce montážní haly se vracíme do kongresového centra v automobilce. Lidí zde výrazně přibylo, už jich je hodně přes 300 a další stále přicházejí. Ve srovnání se startem výroby Vesty v Iževsku je tohle zahájení podstatně větší.
Hlavní slovo má Bo Inge Andersson. V závěru svého vystoupení vyzval přítomné zájemce o koupi Xraye slovy: Jestli si chcete koupit náš nový Xray, tak se můžete dnes zapsat do pořadníku v této knize objednávek a předat mě ji zpět, načež ukázal danou knihu objednávek. Svůj anglický projev zakončil ruskou frází: Спасибо большое!
Po projevech, slavnostním ceremoniálu a recepci vyrážíme na velké prostranství vedle administrativní budovy, kde máme příležitost prohlédnout si přes 20 nových Xrayů a uskutečnit i malou 20 minutovou zkušební jízdu. Zde je nutné zdůraznit, že se jedná o zkušební předsériové kusy, které rozhodně ještě nemají všechny prvky aut sériových a mnohé z nich by tak jistě neprošly běžnou výstupní kontrolou. Zaznamenali jsme, že opodál stojí skupinka aut s novými 122 koňovými VAZovskými 1,8-kami a robotizovanými převodovkami. Ty však z neznámého důvodu nejsou k projížďkám určeny.
Продолжение последует уже скоро ...