
Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Moderátor: Moderátoři
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Dobře se tu bavím
. V jednom tématu to zkončilo tak založíte další. Super. Kdy dojde na prosbu o změnu niku?

►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Ale myslim ze uz sa kdesi na sutazi zucastnilo (a tusim aj umiestnilo) naftove auto tusim to bol peugeot, ale o zivotnosti toho motoru si myslim svoje ("papierove" ojnice, piesty z 1mm plechu a k tomu biturbo... neviem, myslim )
Som zaryty benzinofanda aj ked oktavka 1-9tdi sla super, ale tak isto ide fabia 1,6 16v bez turba...
A co sa tyka emisii - diesel SO2, NOx, CxHx, co+co2 + prach, benzin (neobsahuje pevne castice) max uhlovodiky a co2 bez prachu (z motora). Inak prach vznika uz brzdenim - platnicky, kotuce, pneu (a je to v meratelnej miere) + sekundarny prach - virenie uz usadeneho prachu.
Nafta obsahuje pevne castice. Cize je mozne ze lada2107 ale aj 2101 je dokonca ekologickejsia ako 1,9tdi, ale skor nie. Urcite je vsak "ekologickejsia" ako stare diesele z rovnakej a aj mladsej doby
To pouzivanie dieselov v osobakoch na ostatnych kontinentoch tiez o niecom napoveda...
Ekologia - vyhrava benzin
Spotreba l/km - diesel
spotreba kg/km - benzin
vykon - tu nieje o com... turbodiesel sa rovna atmosferickemu benzinu
servis - benzin
naklady na palivo - diesel
Este pridam hlasku co som niekde pocul/cital: "jazdit naftovym autom je ako byt homosexualom - v dnesnej dobe je ich cim dalej viac ale je to zle"
Som zaryty benzinofanda aj ked oktavka 1-9tdi sla super, ale tak isto ide fabia 1,6 16v bez turba...
A co sa tyka emisii - diesel SO2, NOx, CxHx, co+co2 + prach, benzin (neobsahuje pevne castice) max uhlovodiky a co2 bez prachu (z motora). Inak prach vznika uz brzdenim - platnicky, kotuce, pneu (a je to v meratelnej miere) + sekundarny prach - virenie uz usadeneho prachu.
Nafta obsahuje pevne castice. Cize je mozne ze lada2107 ale aj 2101 je dokonca ekologickejsia ako 1,9tdi, ale skor nie. Urcite je vsak "ekologickejsia" ako stare diesele z rovnakej a aj mladsej doby
To pouzivanie dieselov v osobakoch na ostatnych kontinentoch tiez o niecom napoveda...
Ekologia - vyhrava benzin
Spotreba l/km - diesel
spotreba kg/km - benzin
vykon - tu nieje o com... turbodiesel sa rovna atmosferickemu benzinu
servis - benzin
naklady na palivo - diesel
Este pridam hlasku co som niekde pocul/cital: "jazdit naftovym autom je ako byt homosexualom - v dnesnej dobe je ich cim dalej viac ale je to zle"
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
ježiši můžes s tím jítIvo píše:Dobře se tu bavím. V jednom tématu to zkončilo tak založíte další. Super. Kdy dojde na prosbu o změnu niku?

- Laďuša
- Příspěvky: 12137
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Škoda, že teď tu fotku nemůžu najít, asi jí nemam v tutom počítači. Ale před pár lety, když se jela erzeta Rallye Šumavy přímo kolem domu, kde bydlí muj děda, jsem seděl na balkóně a sledoval auta. A povedlo se mi udělat pěknou fotku naftový Octavie, když na to zrovna šlapal - nádherná černá kouřová stopa se za vozem táhlacorsair píše:Ale myslim ze uz sa kdesi na sutazi zucastnilo (a tusim aj umiestnilo) naftove auto tusim to bol peugeot ...

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
V autoparku mám doma všechny typy motorů, benzín, plyn i diesel. Ten je teprve od letoška a přivedlo mě k tomu to, že teď dojíždím denně 175 km do práce a zpět. No a přeci jen 4-4,5 litru nafty na 100 snižuje náklady na cestování. I ostatní servis už není nijak dražší, než u moderních benzinových aut. Občas se ale rád svezu s 2101, která má úplně jinou charakteristiku jízdy. Výkon nijak neřeším, do cíle cest mě kdysi vozil spolehlivě trabant ...
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Téma sice jo, ale hádka stejná, jako onehda. Neboj. Já se vám do toho plést nebudu. A nemusíš mě nikam posílat jenom proto, že jsem si dovolil něco napsat. Já s tebou píšu taky slušně.Voda píše:ježiši můžes s tím jítIvo píše:Dobře se tu bavím. V jednom tématu to zkončilo tak založíte další. Super. Kdy dojde na prosbu o změnu niku?
toto téma tu je od roku 2009
Mimojiné. Cetl jsem, že v USA se nepoužívají ve velkém naftové auta, protože je to na ně složité.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Ivo dobrá,pardon.Nebudu z tohoto tématu dělat svatou válku,ostatně já v tom jezdit nebudu.
MMCh o naftě v USA dále v mém textu:
Kdo jezdí na naftu?
Brazilci ne,navíc tam maj masovou podporu E85,LPG,CNG
Turci,australci-nevím
Američané ne,navíc tam chevrolet první masový dýzl do osobáku (pětilitr V8) zprasil,a špatná pověst se táhne dál.
zbytek ameriky dováží ojetiny z USA,takže ne
arabáči ne
afrika plus mínus jo
Japonci,korejci moc ne,zbytek asie dováží ojetiny z japonska
Rusko:osobáky v fdýzlu neexistují,dlouho neuměli ani nějakej použitelnej užitkáč
žlutá rudá čína:Nejdříve ruské kopie na (benzín) nyní americké (benzín).bavím se výhradně o jejich produkci
KLDR:naše naftové karosy tam hromadně předělávaj na elektrickou trakci
Anglie plus indie:donedávna naftě moc neholdovalo,byť indové mají např. zajímavé motorky na naftu.
Zbývá naše "teplá" evropa.Ve francii se udajně 80% procent osobáků prodá na naftu.
Evropa není teplá.
Evropa je BI.BI jako Biturbo.Nás,eVWropany čekají sVWetlé zítřky.
Taková anglická královna,nasedající do čipnuté dýmovnice rolls-royce TDI Biturbo,to by byla aristokracie jako svině.
Zábava no
mír pro všechny
edit:překlep
MMCh o naftě v USA dále v mém textu:
Kdo jezdí na naftu?
Brazilci ne,navíc tam maj masovou podporu E85,LPG,CNG
Turci,australci-nevím
Američané ne,navíc tam chevrolet první masový dýzl do osobáku (pětilitr V8) zprasil,a špatná pověst se táhne dál.
zbytek ameriky dováží ojetiny z USA,takže ne
arabáči ne
afrika plus mínus jo
Japonci,korejci moc ne,zbytek asie dováží ojetiny z japonska
Rusko:osobáky v fdýzlu neexistují,dlouho neuměli ani nějakej použitelnej užitkáč
žlutá rudá čína:Nejdříve ruské kopie na (benzín) nyní americké (benzín).bavím se výhradně o jejich produkci
KLDR:naše naftové karosy tam hromadně předělávaj na elektrickou trakci
Anglie plus indie:donedávna naftě moc neholdovalo,byť indové mají např. zajímavé motorky na naftu.
Zbývá naše "teplá" evropa.Ve francii se udajně 80% procent osobáků prodá na naftu.
Evropa není teplá.

Taková anglická královna,nasedající do čipnuté dýmovnice rolls-royce TDI Biturbo,to by byla aristokracie jako svině.

Zábava no


edit:překlep
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Chtěl sem tu něco napsat, ale radši sem to poslal jen vodnímu lyžaři do sz, nechci aby si to někdo zas bral osobně 
K tomu přehledu - indie bych řekl že jo a evropa od nafty pomalu začne taky upouštět, je to ale velká legrace, nejdřív naftu zvýhodnit míň přísnejma emisníma přepisama, menší spotřební daní a pak za pár let až všichni jezděn na naftu tak šupky musíme s nafťákama zatočit:
http://auto.idnes.cz/diesel-znecisteni- ... tomoto_fdv

K tomu přehledu - indie bych řekl že jo a evropa od nafty pomalu začne taky upouštět, je to ale velká legrace, nejdřív naftu zvýhodnit míň přísnejma emisníma přepisama, menší spotřební daní a pak za pár let až všichni jezděn na naftu tak šupky musíme s nafťákama zatočit:
http://auto.idnes.cz/diesel-znecisteni- ... tomoto_fdv
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
No se už pár let jsem psal že některý státy USA drasticky omezili osobní dýzle(už ale nevím jak).
např.Peking(město,ne celá čína
) zakázal prodej dieselových osobáků soukromníkům.Na povolení pro ostatní soukromé osobáky(beno,CNG,LPG) se losuje loterie
Já za sebe ale s tímhle omezovaním hluboce nesouhlasím!Zákazník se má sám rozhodnout co chce,a stát by mu to neměl zakazovat
např.Peking(město,ne celá čína

Já za sebe ale s tímhle omezovaním hluboce nesouhlasím!Zákazník se má sám rozhodnout co chce,a stát by mu to neměl zakazovat
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Mám celkem strach
s takovou budou na za rok na foru jedinci,jezdící v benzinu nebo chraň nás bůh dokonce v ladě,totální menšina,asi jako nahá židovská lesba v Teheránu.
Na foru budou dva příspěvky za týden,veskrze oba o repasi turba.Na posledním srazu o pár jednotlivcích,se nebude sprintovat o čas,ale o nejmenší spotřebu a největší zátah odspoda.Saze na ploše pak přijede odhrnout osobně MELLO z ruzyně.
Skalní fanatičťí ortodoxní ladaultras se budou scházet někde u kauflandu,dávno již natvrdo zabanovaní,v disentu a v ilegalitě.
Že to jsou nesmysle?Dyť to už začíná
,sraz na který přijedou dvě lady,separátní srazy,dokonce u jsem viděl jakési separátní ladafórum
Otázka zakladatele tématu zněla:Kde je výkon?
Já se ptám:Kde jsou ultras?Kde je Miči?Kde jsou gondoršťí jezci?

Na foru budou dva příspěvky za týden,veskrze oba o repasi turba.Na posledním srazu o pár jednotlivcích,se nebude sprintovat o čas,ale o nejmenší spotřebu a největší zátah odspoda.Saze na ploše pak přijede odhrnout osobně MELLO z ruzyně.
Skalní fanatičťí ortodoxní ladaultras se budou scházet někde u kauflandu,dávno již natvrdo zabanovaní,v disentu a v ilegalitě.
Že to jsou nesmysle?Dyť to už začíná


Otázka zakladatele tématu zněla:Kde je výkon?
Já se ptám:Kde jsou ultras?Kde je Miči?Kde jsou gondoršťí jezci?
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Pánové. Servis naftových motorů rozhodně není dražší, než servis motorů benzinových, to je bohapustý nesmysl a z principu věci blbost. Mnoho let pracuju v automobilovém průmyslu, mám vlastní dílnu a tudíž moc dobře vím, jak to je.
Dále: Moc se mi líbí, jak tu všichni píšete o tom, že naftové motory produkují vyšší emise, než motory benzinové. A uvědomujete si, že lžete? Je to absolutní nesmysl!!! Dejme tomu, že naftový motor (někdy) produkuje emise pevných částic. Ano - benzinový motor saze prakticky neprodukuje. Ale jen proto, že naftové motory produkují saze, ještě neznamená, že automaticky jsou většími producenty emisí!!! Ostatní složky emisí jsou u naftových motorů podstatně nižší, než u benzinových.
Upřímně - o fatální škodlivosti pevných emisí na lidský organismus osobně pochybuji. Je to podle mého názoru nafouknutá bublina, ostatně jako drtivá většina poplašných zpráv, které jsou vpuštené mezi lid. Zdravé to samozřejmě nebude. O tom nemá smysl diskutovat. Ale kdyby to bylo tak fatálně škodlivé, už bychom všichni dávno, dávno pochcípali. Nezdá se vám, že stále žijeme? Takže to nezabíjí, fakt ne. Rozhodně o nic víc, než jiné emise.
Jak je všem inteligentním bytostem známo, nejjedovatější složkou výfukových plynů je oxid uhelnatý. A toho naftové motory produkují méně, než motory benzinové. Toto tvrzení je podloženo dvěma neddiskutovatelnými fakty. Naftové motory pracují s chudou směsí a s nižší litrovou spotřebou paliva. To mi stačí.....
Možná by stálo za to tohle téma úplně vyhodit a zničit v propadlišti dějin. Je skoro šest let staré, navíc se zvrtlo někam zcela jinam a navíc jeho zakladatel na tomto fóru čtyři roky není, neb byl vyloučen. Jsou tu víceméně citované polopravdy a lži z tisku, které jsme se někde dočetli, ale osobní zkušenost či jiný důkazní materiál tu nikdo nemá.
Jsme pouzí uživatelé. Je jen na nás, pro co se rozhodneme.
Jednomu vyhovuje benzinový motor, jinému naftový. Já kupříkladu mám dvě auta, od každého jedno, abych to měl vyvážené.
Jsem člověk, pro kterého je prioritní ekonomičnost provozu. Chci tedy jezdit za co nejnižší náklady. Od toho se odvíjí moje názory na věc.
Dále: Moc se mi líbí, jak tu všichni píšete o tom, že naftové motory produkují vyšší emise, než motory benzinové. A uvědomujete si, že lžete? Je to absolutní nesmysl!!! Dejme tomu, že naftový motor (někdy) produkuje emise pevných částic. Ano - benzinový motor saze prakticky neprodukuje. Ale jen proto, že naftové motory produkují saze, ještě neznamená, že automaticky jsou většími producenty emisí!!! Ostatní složky emisí jsou u naftových motorů podstatně nižší, než u benzinových.
Upřímně - o fatální škodlivosti pevných emisí na lidský organismus osobně pochybuji. Je to podle mého názoru nafouknutá bublina, ostatně jako drtivá většina poplašných zpráv, které jsou vpuštené mezi lid. Zdravé to samozřejmě nebude. O tom nemá smysl diskutovat. Ale kdyby to bylo tak fatálně škodlivé, už bychom všichni dávno, dávno pochcípali. Nezdá se vám, že stále žijeme? Takže to nezabíjí, fakt ne. Rozhodně o nic víc, než jiné emise.
Jak je všem inteligentním bytostem známo, nejjedovatější složkou výfukových plynů je oxid uhelnatý. A toho naftové motory produkují méně, než motory benzinové. Toto tvrzení je podloženo dvěma neddiskutovatelnými fakty. Naftové motory pracují s chudou směsí a s nižší litrovou spotřebou paliva. To mi stačí.....
Možná by stálo za to tohle téma úplně vyhodit a zničit v propadlišti dějin. Je skoro šest let staré, navíc se zvrtlo někam zcela jinam a navíc jeho zakladatel na tomto fóru čtyři roky není, neb byl vyloučen. Jsou tu víceméně citované polopravdy a lži z tisku, které jsme se někde dočetli, ale osobní zkušenost či jiný důkazní materiál tu nikdo nemá.
Jsme pouzí uživatelé. Je jen na nás, pro co se rozhodneme.
Jednomu vyhovuje benzinový motor, jinému naftový. Já kupříkladu mám dvě auta, od každého jedno, abych to měl vyvážené.
Jsem člověk, pro kterého je prioritní ekonomičnost provozu. Chci tedy jezdit za co nejnižší náklady. Od toho se odvíjí moje názory na věc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Hadka nema zmysel. Jazdite si premna zamna aj uhlie... Odpoved na nazov temy (divne ze autorovi to nebolo jasne) tu odznela viackrat.
2.5D vs 2.0 - ? 2.0D vs lada1500? aky rozdiel?
2.0TDI vs 2.0TSI - ? alebo 2.0TDI vs 2.0i - ?, 1.9tdi vs 1.6i - ?
Vo tychto prikladoch vyhra vykonovo vzdy benzin. (mozno az na tu ladu)
2.5D vs 2.0 - ? 2.0D vs lada1500? aky rozdiel?
2.0TDI vs 2.0TSI - ? alebo 2.0TDI vs 2.0i - ?, 1.9tdi vs 1.6i - ?
Vo tychto prikladoch vyhra vykonovo vzdy benzin. (mozno az na tu ladu)
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Marku,upřímně,třeba mě je jedno kolik to a ono vypustí emisí.Pojdmě to probrat jako technici:
Za 1)moderní filtry ůdajně pouští tak malinké saze,že snadno pronikají do plic.Je to teda pravda,nebo ne?
2)ono to fakt zabíjí.Sice pomalu a náhodně,ale rakovina např. ve středověku skoro nebyla.Opakuji skoro.
Máš ale pravdu v tom,že podíl dopravy je v tomhle minimální(prý okolo 10%,nezávisle na palivu),mnohem horší jsou dioxiny,jaderné testy v atmosféře atd.
Za3) tahle moje otázka bude dost provokativní:Proč se teda dieselová tak šikanují,např. ekoplakety v německých městech,Pekingu,omezení prodeje v US atd.?Zatímco benziny nechávaj v klidu,co má kat a euro1,to dostane zelenou známku.
Jistě,politici/radní bývaj blbí a osobně s tím nesouhlasím,nicméně:Proč tomu tak je?
Za 1)moderní filtry ůdajně pouští tak malinké saze,že snadno pronikají do plic.Je to teda pravda,nebo ne?
2)ono to fakt zabíjí.Sice pomalu a náhodně,ale rakovina např. ve středověku skoro nebyla.Opakuji skoro.
Máš ale pravdu v tom,že podíl dopravy je v tomhle minimální(prý okolo 10%,nezávisle na palivu),mnohem horší jsou dioxiny,jaderné testy v atmosféře atd.
Za3) tahle moje otázka bude dost provokativní:Proč se teda dieselová tak šikanují,např. ekoplakety v německých městech,Pekingu,omezení prodeje v US atd.?Zatímco benziny nechávaj v klidu,co má kat a euro1,to dostane zelenou známku.
Jistě,politici/radní bývaj blbí a osobně s tím nesouhlasím,nicméně:Proč tomu tak je?
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Ad 1) Tohle platí pro motory vybavené filtry pevných částic. Čili až pro auta vyráběná cca posledních pět let. Filtr odfiltruje viditelné částice i část těch neviditelných, ovšem jako každý filtr z principu věci neumí zachytit úplně vše (i nejmodernější vysavač s vícenásobnou filtrací práší výfukem do vzduchu). A právě ty nejjemnější saze jsou ty nejškodlivější. Proto také dnes již odborná veřejnost (a nejen ta) ví, že filtry pevných částic jsou kontraproduktivní. Pokud totiž naftový motor tuto vymoženost nemá, vážou se malé částečky sazí na ty velké, viditelné částice. Ty jsou těžké a po vypuzení z výfukové soustavy ulpí na silnici, kam se díky teplotě přilepí. Takže do ovzduší se prakticky nic nedostane.
Otázka: Proč myslíš, že naftové motory mají ohnuté trubky výfuku směrem k vozovce? Odpověď hledej o odstavec výše.
Ad 2) Jak jsem napsal, úplně zdravé to samozřejmě není. Ale nevyvraždí to lidstvo. Takže mě to prakticky neznepokojuje, protože, jak jsi uvedl, jsou tu mnohem závažnější život ohrožující faktory.
Ad 3) Nemám povědomí... Ale odpovím naopak. Do nedávné doby (asi už tomu tak není) se například na Slovensku u osobních aut s naftovými motory vůbec neměřily emise, tato vozidla povinnosti měření emisí vůbec nepodléhala.
Otázka: Proč myslíš, že naftové motory mají ohnuté trubky výfuku směrem k vozovce? Odpověď hledej o odstavec výše.
Ad 2) Jak jsem napsal, úplně zdravé to samozřejmě není. Ale nevyvraždí to lidstvo. Takže mě to prakticky neznepokojuje, protože, jak jsi uvedl, jsou tu mnohem závažnější život ohrožující faktory.
Ad 3) Nemám povědomí... Ale odpovím naopak. Do nedávné doby (asi už tomu tak není) se například na Slovensku u osobních aut s naftovými motory vůbec neměřily emise, tato vozidla povinnosti měření emisí vůbec nepodléhala.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
este co sa tyka ekologie v USA a tusim ani v rusku nepodpisali kjotsky protokol (dohoda o znizovani emisii) ani nejake dalsie emisne limity a tym padom norma euro1-x sa ich netyka. Je to aj v nazve EURO ze to je europske.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD