Stránka 4 z 7
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: sob lis 01, 2014 23:17
od corsair
Podla oka to bolo celkom ine... Nevadi uz to je tam, ked nastanu problemy budem to riesit
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: sob lis 01, 2014 23:18
od Marek
Nemohl bys udělat fotku toho, co tvrdíš, že tam nepasovalo?
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 02:54
od valda1971
No, připojil bych se k tomu co je už na pohled podezřelé....Výše v tomto tématu jsem se zmínil, že mi spojka proklouzla a po doštelování drží - ale už jsem koukal po NETu, co je za nabídky a už dle fotek mimo jednoho to bylo velmi podezřelé - jiné tvary, přítláčáky bez středu (kroužku) apod. A i ty ložiska dle fotek je něco mimo originálu.....
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 08:02
od corsair
Fotku nemam ale znamy mi tvrdil ze to je na NIVU tk som mu to prenechal (ma nivu)
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 08:09
od Křečík Barbuška
To iné asi znamená, že vypadalo jinak, třeba jiný tvar styčné plochy s přítlačákem. Pokud byla koupena spojková sada "západního" typu. Kde není na přítlačáku opěrný kroužek. Ano, chtělo by to foto.
Nepochopil jsem to nesundání převodovky jen odsunutí vzad. To musela být strašná gynekologie nebo mám malou představivost. Muselo to též bránit pohledové kontrole setrvačníku. To staré ložisko klidně může mít výdrž klidně větší jak ložisko stejného typu z novovýroby, ale v případě nynějšího užití jiného typu přítlačáku se může čelní část ložiska trošku děsit při přímém styku s pružinami přítlačáku.
No, chybí foto a detailnější informace, jinak je to zbytečné hádání z křišťálové koule.
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 13:20
od Vašátor
Ano, spousta výrobců dělá odlišné provedení, to však ještě neznamená, že nepůjde použít. Originální ruské přítlačné ložisko je robustní, v kovovém odlitku a musí být použit přítlačný talíř s opěrným kroužkem. Zatímco ložisko od Luku je v malém plastovém domečku, lišící se navíc drážkami pro nasunutí a naopak přítlačný talíř opěrný kroužek nemá. Každopádně teď už nezbývá nic jiného, než věřit ve správnou funkci namontované spojky

Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 18:49
od Marek
Ten opěrný kroužek je ovšem geniální věc a prakticky dělá z přítlačáku nesmrtelnou součást. Na přítlačáku nejčastěji dochází k opotřebení právě konců paprsků, protože se obrousí ložiskem. Ten opěrný kroužek tomu brání a já to považuju za naprosto geniální řešení.
Taky si říkám, že ta převodovka měla jít dolů. Já totiž při takové práci dělám i jiné s tím související úkony - například gufero na klice na straně setrvačníku. Ono fakt není příjemné, když člověk udělá spojku a po půl roce mu začne slintat do nové spojky olej kolem gufera na klice, protože jsem chtěl ušetřit hodinu práce a vysral se na něj.....
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 18:55
od corsair
Hmm... no ale to uz aspon budem vediet ako na to. Inak tiez som si hovoril (uz potom) ze som mohol vymenit olej v prevodovke... Teraz sa k tomu asi nedostanem. Skoda no... Ale teoreticky to budem vediet napravit len ci sa mi bude chciet s tym s/hrat odznova. Ale jak to tu citam tak asi to urobim (pre istotu)
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 18:56
od Cory
Jak nedostanes? Vypustis zdola a napustit mozes aj cez kulisu zhora, ak nemas striekacku na olej
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: ned lis 02, 2014 18:57
od Marek
Vyměnit olej v převodovce přece lze i bez nutnosti její demontáže!
Pravda - kdyby byla venku z auta, zejména plnění nového oleje by bylo značně usnadněno. Ale existuje mnoho možností, jak to poměrně nenáročně udělat i na převodovce ve voze (flaška s hadičkou, injekční plnička a další možnosti).
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: úte lis 04, 2014 11:30
od tomass
Taky jsem měl jiné ložisko na spojku, které nepasovalo. Chtěl jsem něco lepšího, koupil jsem SKF, asi v roce 2003 u první výměny spojky kolem 80 tkm. Mechanik mi ho vrátil s tím, že má úplně jiný rozměr. V SKF se znovu podívali do katalogu a zjistili, že chyba to podle katalogu není. Ložisko nechal původní. Po druhé spojce v asi 135 tkm se ložisko vyměnilo za originál ruské. Za nepoužité ložisko mi vrátili v SKF peníze. Zahraniční katalogy mívají na Ladu chyby. Zjevné chyby jsem našel sám u několika dalších věcí. Už je to pár let. Přestal jsem řešit lepší značky a beru jen co je skutečně od Lady a na Ladu.

Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: úte lis 04, 2014 16:10
od Marek
To měníš spojky tak často?
Já na svém prvním žigulíku měnil spojku preventivně po víc než 160 tisících a po ohledání lamely by tam klidně ještě dalších sto tisíc mohla být.
Druhá Lada měla na spojku po výměně přes osmdesát tisíc a byla jako nová (soudím dle toho, že pedál bral stále na stejném místě od podlahy).
Na bývalé služební Octavii TDi jsem měl najeto 524 tisíc km, když se prodávala, na originál spojku (a originál dvouhmotový setrvačník). Na Galaxy mám najeto 340 tisíc km na originál spojku.
Tak nevím, jestli nejsem divnej...........?
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: úte lis 04, 2014 16:25
od tomass
Někde jsem to psal, že ta první spojka cukala celou dobu už z výroby a ujela asi 80 tkm. Druhá se dávala od známého z 1,3 jako nový N.D. A táta se nenaučil za celý život pracovat se spojkou. Svou vlastní spojku mám od těch cca 135 tkm do současných 185 tkm a teprve jsem podruhé povoloval. Povolení je možných u Lady cca 8 za životnost spojky, podle toho jak moc se povoluje. Fiat 126p jsem měl svojí spojku od začátku od cca 38 tkm do cca 155 tkm a pořád měla ještě asi 1 mm obložení nad nýty. Tam se dalo juknout na stav obložení po povolení 3 šroubků a sundání šusplechu.
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: úte lis 04, 2014 16:28
od Marek
Zlatý starý auta.............!
Re: Presny postup vymeny spojky 2107
Napsal: úte srp 04, 2015 22:51
od corsair
tomass píše:Někde jsem to psal, že ta první spojka cukala
To znamena ze po stlaceni pedalu ju nevypne celkom? Obcas sa mi v poslednej dobe stava ze spojka bere celkom dole...