Stránka 4 z 6
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 14:36
od vodis
tomass píše:vodis píše:Já měl Fabku HTP 4 roky, najel s ní bez závad kolem 50tkm a spotřeba byla fakt kolem 6 litrů. Na dálnici do sedmi (jezdil jsem tak 120 km/h), okresky za 5,5 a minimum bylo Rakovník - Liberec a zpět za 4,5 na sto, ale to jsem jel fakt nejvíc tak 90. Tedko s OI TDI 66kW dlouhodobě průměr 3,9 nafty, ale je to spíš na dálky. S 2110 jsem jezdil tak kolem 6 litrů, dálky něco přes 5 a popojíždění za 7. 2105 na LPG bere kolem desíti a 2101 spapá okolo 9 litrů benzínu na sto.
Až na těch 4,5 litru s HTP tomu naprosto věřím. Je to nahodilý jev, který nejde na požádání zopakovat. Je to o stylu jízdy a mnoha příhodných podmínkách okolo. Na 4,5 litru s HTP musely být extrémně dobrý podmínky, bezvětří (případně vítr v zádech - to už jsem v jednom dni také zažil při jedné cestě tam a druhé zpátky, je to hodně vyjímečný jev), příhodná vlhkost vzduchu (možná nejlépe vedro a po dešti, kdy oschnou silnice), pneu na maximální tlak, sám v autě, bez nákladu, 1mm pedál plynu, motor držet na 2 tis. ot., bez provozu a rychlost jak jsem psal 50-60 km/hod. Taky je to reálné na 3. rychlostní stupeň při rychlosti 30-40 km/hod. Takhle už šetřili s autama kolegové u aut se vstřikováním před 20 lety. Jde to, ale kdo by takový styl jízdy vydržel a hlavně, kdy je tak malý provoz, že takové podmínky vůbec dovolí ? Druhá otázka je jezdit i pod 2000 ot. a koupit si auto po řidiči, který tímto stylem s benzínovým autem jezdil.......... Jedno takový auto jsem vezl při 20 tkm kolegovi do servisu a ze servisu a to auto nejelo. Buď se extrémně nepovedlo, nebo ho už zničil. Já měl to samý a rozdíl nebe a dudy.
O3 diesel to umí a nemusí se ani trápit, jen stačí maximálně plynule a do 90 na silnici a 110 na dálnici. Takhle už se dá skoro normálně jezdit.
Byli jsme dva dospělí a jedno dítě, zavazadel minimálně, pneu tlak normální a já jel kolem 80 na 5. stupeň, tzn do 2500 ot. Bezvětří se teda celých 300 km zajistit nepodařilo, ale pamatuju si, že nepršelo, ani nepadal sníh:-) Jen jsem jel co nejplynuleji, snažil se co nejmíň brzdit a hodně jsem brzdil motorem...
Jinak Rakovník - Ústí dávám s naftou za 3,2 až 3,4 a zpátky za 3,8 až 4,0 na sto. Kdyžtak vyfotim palubák.
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 15:01
od Laďuša
Bylo to v tutom tématu, tak to zase napíšu sem. Jel jsem dneska autobusem a v našom pruhu blbě stálo auto, takže jsme museli čekat, než budeme moct object. Ale naproti byla řada aut, tak jsme stáli, stáli a stáli, až tu nás jedno protijedoucí pustilo - a byla to tmavomodrá Lada 2106 (Jarda by jí moh znát, ta, co parkuje u konečný šestnáctky na Heyrovskýho). Tak jsme mohli vyject a zatimco jsme se míjeli, tak jsem schvalně koukal po lidech v autobuse. Neotočil se vůbec nikdo.
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 15:35
od tomass
Chápu, proč šlo po 50tkm HTP pryč. Právě jsem četl, co občas dělají ventily mezi 30-60 tkm.
Možná jsi vyjímka, kdo jezdí s tak malou spotřebou. Když jezdívalo O I. po silnicích ještě víc, tak jsem slyšel rychle za 5,5 litru, normálně za 5 litrů. Pod 5 litrů nesleze a nemá se o to ani cenu pokoušet.
Vodis, asi budeš jako jeden z mála šikovnější, než si člověk vůbec může představit.
Ješte skromný dotaz, jaká byla celková průměrná rychlost mezi Rakovníkem a Libercem ?
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 18:41
od vodis
tomass píše:Chápu, proč šlo po 50tkm HTP pryč. Právě jsem četl, co občas dělají ventily mezi 30-60 tkm.
Možná jsi vyjímka, kdo jezdí s tak malou spotřebou. Když jezdívalo O I. po silnicích ještě víc, tak jsem slyšel rychle za 5,5 litru, normálně za 5 litrů. Pod 5 litrů nesleze a nemá se o to ani cenu pokoušet.
Vodis, asi budeš jako jeden z mála šikovnější, než si člověk vůbec může představit.
Ješte skromný dotaz, jaká byla celková průměrná rychlost mezi Rakovníkem a Libercem ?
Když já ji neprodával kvůli žádným ventilům, chtěli jsme větší auto a po bezproblémový fabce, kde nebyla ani jedna záruční oprava, jsme koupili nový Megane II Grandtour. Což byl krok vedle...
Průměr cesty do LBC a zpět nevím, možná kolem 70, nejel jsem po dálnici.
V příloze je fotka ze dneška z cesty z práce, foceno před Lovosicema. Doma už pak bylo celkových 3,9
Průměrná rychlost 68 km/č a maximální kolem 120 km/č. Taky jsem dřív nevěřil, že by to za tolik mohlo jezdit...
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 18:55
od Raduz
Jeste ze tydle blbosti nema v Nive, by mi to tam muselo skakat v barelech abych mel takovy maly cisla
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 19:06
od vodis
Tos mi připomenul chlápka u nakládky autovlaku, u 2110 se ptal, esli máme nějakej sud v kufru, abychom někam dojeli. A za celou dovolenou průměr 5,8 na sto.
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 19:11
od Raduz
Asi nejakej ubozak. Z toho si nic nedelej.
Ja bych mu asi rek ze proto jedu vlakem ....
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 19:13
od vodis
My se tomu s kamarádem jen zasmáli a napili se Bakaláře...
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 19:22
od radek mb
Laďuša píše: ......tmavomodrá Lada 2106 ...... Neotočil se vůbec nikdo.
Jak je to možné???
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 19:34
od tomass
Spíš věřím spotřebě u té 2110 5,8 na 100, než té Škodovce 3,9 a na display máš 3,2
Vadná levá půlka displaye ?
Fakt o litr víc jsou ty nejnižší hodnoty co znám u Škodovky.
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 19:52
od Raduz
Ja neverim nicemu a nikomu protoze takovej dobrej fotoshop udela spotrebu i nizsi a ta leva strana to je teprve skandal!!!
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 20:01
od vodis
Tak ještě jednou a lépe, na fotce bez fotošopu je 3,2. Což je foceno po cca 20 km jízdy z Ústí nad Labem, po dalších 65 km byla výsledná průměrná spotřeba 3,9 na sto. Líp to už vysvětlit nedovedu.
Jo a ty čísla vpravo jsou ujetý kilometry celkově, to jen pro vysvětlení, takhle to tyhle auta maj.
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: úte zář 09, 2014 20:15
od Jan Vaníček
Kdo s O1 TDI neuměl jezdit pod 5L byl buď velký závodník, nebo neuměl jezdit. Mluvím v minulém čase, protože hovořím o době, kdy ta auta byla nová, většina pozdějších ojetin bohužel měla více nebo méně vad... . Já jsem s první TDI jezdil od roku 1997. Dále s benzinovým motorem 1,6 74kW jsem jezdil za ca 6,5l, s motorem 1,6 75kW jsem se dostával pod 6L. Samozřejmě zatížení a jízda s vlekem spotřebu zvyšovalo více než u TDI. Palubák u O1 je dost optimistický, min. o 0,5L ukazuje méně, než reálně (teda tak to bylo u všech O1, které jsem vlastnil nebo jezdil bez rozdílu motorizace). U O2 1,9 byla spotřeba vyšší hlavně díky větší hmotnosti vozu a motoru TDI PD (benzín jsem neměl). U O2 s motorem 2,0 TDI CR jsem se opět dostal na spotřebu O1, průměr na ujetých 150 tis. byl 4,7l. Zajímavé, že i při dálniční cestě 550 km, kdy jsem dělal vyloženě test na spotřebu jsem se nedostal přes 7,5L. Průměrná rychlost byla ca 180km/h. PP ukazoval o ca 0,4L méně než reál. U O3 mám zatím průměr 4,6, PP sedí s reálem. Tankuju 95% u ONA. U spotřeby dělá ale hodně styl jízdy, výkon motoru využívám jen pro předjíždění, standardně jezdím s tepomatem na 95, všude, kde to jde, dálnice ca 125 (2000 ot), 80% jezdím okresky a delší trasy.
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: stř zář 10, 2014 07:27
od Majo
Raduz píše:Jeste ze tydle blbosti nema v Nive, by mi to tam muselo skakat v barelech abych mel takovy maly cisla
Pravdu povediac, odkedy mam v Chevy palubak a sledujem aktualnu spotrebu, nechapem ako sa to vo vysledku udrzi pod 14(LPG)
U Priory ma ten palubak bloknutu hornu hranicu, takze proste 19.9 a nic viac to neukaze. U Chevy su bezne aktualne hodnoty nad 50
Aj ked na BMW to nema, to ma "rucickovy ekonomer" a ten je furt niekde u 30ky a vo vysledku to jazdi za menej nez ta Chevy(stale LPG). Ovsem tam som uz videl aj aktualne hodnoty vysoko nad 100(cez skryte menu v palubaku)
Re: Montaz elektronickeho posilovaca - pokracovanie OT
Napsal: stř zář 10, 2014 08:27
od valda1971
Já mám na Prioře už palubák jiný, bloklý na spotřebu není a vidět číslo přes 20 není při prudším rozjezdu na "1" vůbec vyjímečné, to samé, když jí potřebuji "naložit". 30 jsem sice neviděl, ale v těch situacích na to většinou není čas koukat.