Stránka 4 z 5

Re: Špatný benzín.

Napsal: úte čer 17, 2014 13:33
od Beny1
Takže. Odpálil som ešte aj baterku, pri opakovanom nabíjaní, ale už mám novú. Benzín z trysky nestrieka, no ked ju po štartovaní vyberiem, tak sa vyvalí benzín. na Plyn to nechce naskočiť tiež. Už som z toho hotovson. Inak keď som vybra tu trysku a vytlačilo mi na škrtiacu klapku trochu benzínu, tak som to zo srandy natočil a motor naskočil asi na 2 sek. Som si všimol že mi prestalo svietiť ovládanie prepínača benzín-plyn. Nemôže byť problém v tom a kde to má napájanie, či to zas nesúvisí s tou polomrtvou palubovkou!?

Re: Špatný benzín.

Napsal: úte čer 17, 2014 20:00
od ger007
tak ma napadlo, cerpadlo mas OK ??

Re: Špatný benzín.

Napsal: úte čer 17, 2014 20:22
od Luděk Ondrůch
Beny1 píše:Takže. Odpálil som ešte aj baterku, pri opakovanom nabíjaní, ale už mám novú. Benzín z trysky nestrieka, no ked ju po štartovaní vyberiem, tak sa vyvalí benzín. na Plyn to nechce naskočiť tiež. Už som z toho hotovson. Inak keď som vybra tu trysku a vytlačilo mi na škrtiacu klapku trochu benzínu, tak som to zo srandy natočil a motor naskočil asi na 2 sek. Som si všimol že mi prestalo svietiť ovládanie prepínača benzín-plyn. Nemôže byť problém v tom a kde to má napájanie, či to zas nesúvisí s tou polomrtvou palubovkou!?
Asi si přišel na to kde je chyba. Podívej se jestli spínají elektrické ventily na přívodu paliva. Abys zjistil kde to je zapojený tak budeš muset jít po kabelech.

Re: Špatný benzín.

Napsal: úte čer 17, 2014 20:53
od Pepa
Pozor je to SPi, to ventily na uzavírání benzínu nemá, jenom se přerušuje napájení vstřiku, pokud není naprogramovaná ŘJ pro LPG tak startoval rovnou na plyn nejde a když jo je k tomu potřeba zvláštní postup (podle typu LPG)

Re: Špatný benzín.

Napsal: stř čer 18, 2014 01:46
od Beny1
1. čerpadlo je asi v pohode kedže tlačí k tryske.
2. Elektrické ventily tam asi nebudú, teda aspoň nie k benzinu, keďže tlačí až k tryske.

Re: Špatný benzín.

Napsal: stř čer 18, 2014 05:21
od Luděk Musil
Elektrické ventily tam jsou.
Na plyn je el.ventil přímo u reduktoru/splynovače. Na benzínu se přerušuje obvod (elektrického) vstřiku na injektoru.
Dá se samozřejmě udělat i úprava tak, že se přes (další) relé přeruší obvod el. čerpadla v nádrži. L.

Re: Špatný benzín.

Napsal: stř čer 18, 2014 08:28
od Beny1
Ak tomu dobre rozumiem, problém bude asi v tom ovládaní, resp. v prepínači , kedže benzín ide po trysku a plyn nejde vôbec.
Možno to bude dáka poistka alebo zem. Skúsim to dáko premerať.
Ešte ma napadlo, ten ventyl na plyn pri reduktore mal na vrchu takú drážku na oske ako na segerku. Kedže ta cievka na oske volne naskakovala, tak som tam tu segerku dal ( predtým tam bola taká plastová zarážka, krúžok, ktorá bola prasknutá a nedržala tam ). mohol som tým niečo poškodiť?
Pokračovanie po meraní.
Toš, palubovka aj ovládanie prepínania benzín plyn začalo fungovať po pootočení poistky, Na plyn mi to raz naštartovalo ale na benzín nie. Na plyn to šlo relativne v pohode ale ked som prepol na benzín, tak cca po 20 sek. to klaklo. idem ešte testovať.
Viete poradit dáky postup?

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 10:03
od Beny1
Po ďalšom skúšaní- na plyn to ide na benzín, nie. Tryska nechce pustiť benzín, pritom potrubie zostáva natlakované Je ju možné neako núdzovo donutiť k otvoreniu, prípadne ju dáko resetovať? Niva zostáva dalej nepojazdná, keďže som včas neriešil padanie otáčok na plyn a spoliehal sa na hladký chod motora na benzín.

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 11:22
od hush
To přepínání benzín/LPG si opravil?

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 13:22
od Beny1
Toš svítí jak má, takže asi ide a ešte k tomu začala ísť na lpg. Podľa toho čo píše Ludek, tak ten prepínač je priamo napojený dáko na trysku(alebo nepriamo) a vypína ju ak je pustený plyn. Len ako zistím či tam ide signál, tak by som vedel či je tryska v poriadku. Dá sa to nejako zmerať? kontrolka bliká stále 12 ku, tak by to malo všetko ísť ale nejde.

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 13:57
od Petr HC
O tom už se tady také psalo. Diagnostika umí zjistit závadu ČIDLA ale neumí zjistit závadu VÝKONOVÉHO PRVKU (relé, elektromagnet, el.motorek). Tu lze zjistit jedině MĚŘENÍM. Pokud jde o elektromagnet trysky, mohou prakticky nastat tři případy. A) k přívodu elmg. nejde napětí - Změřit ! B) je vadné (přerušené) vinutí elektromagnetu - zkusit elmg. napájet přímo z baterie (musí cvakat) je-li A a B v pořádku, má tryska mechanickou závadu (zaseklá, zarezlá a p.).

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 14:20
od Beny1
No to som presne potreboval. Na tých dvoch kontaktoch má byť 12 voltov? A zmerám prívod klasickým voltmetrom? Som bol v presvedčení že to je dáko riadené a nie stále otvorené, ked je zapnutý motor. Na baterku to môžem dať natvrdo, + na modrý a - na čierny alebo je to opačne?

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 17:13
od Petr HC
Beny1 píše:No to som presne potreboval. Na tých dvoch kontaktoch má byť 12 voltov? A zmerám prívod klasickým voltmetrom? Som bol v presvedčení že to je dáko riadené a nie stále otvorené, ked je zapnutý motor. Na baterku to môžem dať natvrdo, + na modrý a - na čierny alebo je to opačne?
12 V ss (DC) změříš jakýmkoli stejnosměrným voltmetrem (střídavý by ukázal také něco ,ale nesprávnou hodnotu) vstřik otevírá na několik msec před otevřením sacího ventilu každého válce (platí pro synchronní vstřik). Pro zkoušku zda "cvaká" je jedno jaká bude polarita. Obvykle (dle čSN a DIN norem se + značí červeně a - modře)ve sloučených soustavách oba červeně.

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 19:39
od Beny1
no. Takže, tryska cvaká o sto dvesto, ked som ju pripojil na baterku. Ked merám ten konektor pri štarte, ukazuje max 11 V, ale to môže byť spôsobené aj nepresnosťou meráku alebo krátkosťou impulzu, ukazovalo to okolo 9 a v jeden okamih 11.
Zrovna mám vyšlahanú starú baterku v garáži a tá má 10,8 V tak som to skúsil na nej a cvakala tiež.
Jediné čo mi z toho vychádza, z laického pohladu, že je problém dakde priamo na kontaktoch medzi kontaktom tryski a prívodným konektorom. Môže to byť ešte dačo iné?

Re: Špatný benzín.

Napsal: čtv čer 19, 2014 21:14
od ger007
tam bude urcite niekde bud prekostrene plus alebo urvana kostra alebo podobna blbost