Stránka 4 z 5

Re: Leštěnka

Napsal: čtv čer 12, 2014 11:01
od tomass
smajchl píše:Kdyz uz se tu resi klimoska, ma lada kabinovy filtr vzduchu? rek bych ze asi ne, ale moc jsem do toho zatim nelez...
Moje 2104 má kabinový filtr vzduchu. Vlastně hned dokonce dva. Jeden na střední výduchy, tam mám ustřižený z octavia/superb (asi 220 Kč na více odstřižení) a vlepený do rámečku silikonem (ze strany za táhla stěračů).
Druhý před sání topení a to nemám zatím dokončené. Mám tam jen filtr do digestoře přelepený MC Gyverovou páskou. Už nemám plný radiátor topení jehličí (jehličí se tam vejde opravdu hodně) a už to hlavně topí. A pod středovou konzolí už nemám lopatku květů z břízy. :D

Re: Leštěnka

Napsal: stř čer 18, 2014 22:33
od Marťas
Tak takovýmhle mohtážím říkám "superbastl" :D

Re: Leštěnka

Napsal: čtv čer 19, 2014 07:10
od Luděk Musil
Martas: i tak lze na to nahlížet :D .
Tomass: pokud je to účinné (jakožeasijo) - tak proč ne :idea: .
L.

Re: Leštěnka

Napsal: pát čer 20, 2014 16:47
od tomass
Vašátore, máš pravdu, že Velvana má perfektní výrobky. :D
Vyzkoušel jsem na červený Felicii s laminátovou budkou. Lak byl pěkně zoxidovaný, na pohled asi jako moje Lada, možná i trochu víc matnější. Laminátová budka mi obarvila na bílo 2 kbelíky s vodou už při mytí. Na laku zůstaly od mytí budky pramínky bílý barvy, který mytím moc nešly dolu. Přijde mi, že ta felda měla zoxidovanou vrstvu slabší, než Lada, protože šla dolu s výrazně menší námahou a na poprvé, nikoliv po druhém leštění leštěnkou na starý laky od Turtle Wax. Hadr se výrazně méně špinil barvou z laku na Felicii, než na Ladě.

Zkoušel jsem Turtle wax na starý laky, co mi trochu zbyl z Lady, novější oranžový provedení Velvany na starý laky a protože jsem měl u prodejce větší nákup, věnoval mi 13 let starou lahvičku (z roku 2001) Velvany na starý laky, co mu zůstala na skladě. Je to balení jako brzdová kapalina, ale v červený lahvičce. Lahvička měla asi o 1 cm vyschlý obsah oproti původnímu plnění, plně tekutá a na dně neměla žádný úsady.

No a výsledek ? Sám jsem nevěřil. Na felicii byl absolutně nejlepší výsledek s tou nejstarší Velvanou z lahvičky jako na brzdovou kapalinu. S touto leštěnkou se dá nanášet trochu větší plocha, proto jde práce rychleji od ruky a nemusí se zas až tak intenzivně leštit jako u jiných leštěnek. Celou feldu i s její ohromnou laminátovou ulitou jsem měl naleštěnou během 3,5 hodiny. To je oproti Ladě zhruba 4x méně času! Velvana nezanechává stopy po nanášení (oproti Turtle waxu a to jak verzi na starý laky, tak konečný leštěnce s teflonem - v modrý nádobce). Takže na Feldě je ta stará Velvana na starý laky absolutní špička. Nová oranžová Velvana na starý laky vypadala také dobře. Řekl bych, že potřebovala o něco víc zapracovat. Na zkoušce obou leštěnek vedle sebe bylo vidět, že se starou červenou je výsledek lepší, než s oranžovou. Nicméně nemít tu červenou, asi bych byl s oranžovou také spokojen. U Velvany jako takové je jedno specifikum, že je potřeba konečné přeleštění flanelem provést co nejdříve, tedy po nanesení každé části, nebo tak maximálně po třech částech. Bělavý povrch rychle zasychá a nanést celou kapotu a pak přeleštit jsem zjistil výrazně přidělá práci ke konečnému přeleštění, protože to pak už prakticky nejde rozleštit. Tak kdybych například nanášel kapotu na 30x, tak po každém třetím nanesení je lepší přeleštit, tedy přeleštit kapotu na 10x - orientačně. Nakonec jsem přeleštil i celou budku, aby při dešti nestékaly potůčky sprášené barvy z ulity. Jde to asi tak rychle jako na laku. Budka je po rozleštění viditelně pěkně bílá, lesklá. Konečné přeleštění jinou leštěnkou jsem neprováděl, zdálo se mi, že není už co vylepšit. Vodoodpudivost je i po několika dnech stále zachována.

No a teď mám ještě jednu záležitost s červeným Fiatem. Celý 2 roky co ho mám (a je mu celkem 12 let) jsem ho jen občas umyl a lak vypadá dost pěkně. Na lesku by bylo co vylepšit, ale prostě to nelze. Zkoušel jsem na kouscích laku leštěnku, obě dvě leštěnky na starý laky. Vlastně se na vzhledu laku vůbec nic nemění. Lesk laku je stejný před naleštěním i po, odstín taky, hadr se ani nepatrně nezašpiní od barvy. Jen je lepší vodoodpudivý efekt, jinak nic. Je možné, že je to nějaký jiný druh laku, případně, že je Fiat přelakovaný už z výroby bezbarvým lakem, nebo má nějakou velmi tvrdou a odolnou povrchovou vrstvu ? S Felicií má Fiat jediné společné - prakticky na celé karoserii asi milion oděrek velikosti nevím, asi jako posypání hrubou moukou. ťupky jsou od po celé ploše od sebe asi 0,5 - 2 cm. Taky by to šlo přirovnat k opískování pískovací pistolí z velké vzdálenosti, nebo nevím jak to jinak popsat. Píseček za jízdy..... Obě dvě auta vypadají z tohoto ohledu prakticky stejně. Tak asi vzít jen leštěnkou a nebo šamponem s voskem pro vodoodpudivost a snadnější samoumývání deštěm a nic víc ? Každý lak zřejmě vyžaduje úplně odlišnou údržbu.

Nevěděl by ještě někdo z Vás, jestli voda v automatu na mince na ruční mytí třeba u Shellu, nebo Robin Oilu jde přímo z vodovodního řadu, nebo je to recyklát vody z myčky se směsí všemožné chemie (neprospívající laku) mechanicky přefiltrované z vedle stojících automatických myček ? (Asi tak jako se filtruje voda pro ty myčky pořád do kola třeba měsíc, dokud to jde).

Re: Leštěnka

Napsal: pát čer 20, 2014 18:10
od Kopr
Voda v ruční myčce jede furt dookola ,proto zůstávají bílé skvrny po mytí ,proto to vždy stírám švédskou utěrkou dokud to není suché ....

Re: Leštěnka

Napsal: pát čer 20, 2014 19:01
od Vašátor
Já to říkám pořád, není nad české výrobky :)

Na tom Fiatu je pastel nebo metalíza? Pokud pastel, bezbarvý lak tam s největší pravděpodobností nebude. Pokud metalíza, 100% je tam i bezbarvý lak.

Re: Leštěnka

Napsal: sob čer 21, 2014 23:47
od tomass
Fiat je pastelová červená. Světlejší odstín, sytá barva.

Re: Leštěnka

Napsal: čtv zář 04, 2014 15:57
od tomass
Vašátore, díky za rady ohledně konzervace. Před 2 týdny jsem v sobotu dal autošampon 3v1 od Velvany. Je v tom oranžovým obalu jako je fotka o 3 příspěvky výše (ale šampon, tam je fotka obal leštěnky). Po týdnu opršení vypadá lak fantasticky. Skoro jsem nevěřil, že na laku nejsou ani mapy a stopy - zaschlé potůčky od prachu, jako když auto nově suprově naleštím a na vodoodpudivém filmu zaschnou kapky deště, které jsou potom vidět - tedy ty stopy po zaschlých kapkách jsou vidět i když jdou smýt a čistě teoreticky i jen setřít. Po použití toho šamponu ale vidět nejsou stopy kapek i když pršelo nejmíň 8x. To nechápu a velmi příjemně mne to překvapilo. :) Jsem zvědav, jaké to bude po 2 týdenním opršení.

Byl jsem v boxu ručního mytí a vzal si do čtyř 5 litrových kanystrů od destilky městskou vodu. Šampon má hustou pěnu a na opláchnutí je potřeba nešetřit. Voda mi vystačila na celý auto, kromě disků, který jsem už musel ostříkat tím hnusem z myčky. Ale mít 2 kyblíky a 2 houby (jednu na mytí a druhou na oplach), tak vystačím s těmi 20, max 25 litry co si přivezu. 10 Kč stačilo na rychlé vyprání houby a sotva jsem ostříkal disky, kredit vypršel. Voda tekla zhruba minutu. Malý rozptýlený paprsek s tlakem tak třetina co by měl vodovodní řad - dost k ničemu. Na celý mytí by bylo potřeba aspoň 80 Kč. Být v boxu městská voda, raději bych to zaplatil, než si náročně vozit vodu ssebou. Nejsem takový šetřílek, ale voda v mycím boxu fakt nestojí ani za to, kdyby mi za ní platila myčka, že ji použiju. Vizuelně je čistá, filtrovaná, ale je to plný veškerý chemie, co myčkou protekla. Je pravda, jak tady psal Kopr, že voda jede v boxu furt dokola. Dokonce tam co jsem byl jsem vypínačem spustil čerpadlo, voda se nevypínala spínačem na pistoli, ale zase jsem musel vypnout vypínač na zdi a čerpadlo ztichlo.

Re: Leštěnka

Napsal: čtv zář 04, 2014 19:19
od Křečík Barbuška
Po precteni tveho postupu myti jsem se malem zhroutil. To myjes jak kdyz knez slouzi msi. Ty si dokazes hodne komplikovat zivot. To te fakt bavi? :-)

Rejpu, ale v dobrem :-) .

Re: Leštěnka

Napsal: čtv zář 04, 2014 21:35
od Kopr
jelenicí neb tkzv švédskou utěrkou roztírat až skoro do sucha ,mapy a fleky zmizí :wink: když auto jen opláchneš a necháš zaschnout tak to na něm zůstane ..........

Re: Leštěnka

Napsal: pát zář 05, 2014 14:00
od tomass
Koko-Loko: no když u té myčky není normální kohoutková voda. :) Kdybych myl auto ze třetí komory septiku (žumpy), měl bych čistší vodu, než chemii z myčky, která běhá pořád dokola. A pak zas auto tak často nemeju celý. A nebaví mě to, fakt nebaví. Ale když vidím, jak vypadaj auta co jezděj do myčky, není jiná volba. A s myčkou jsem si už před asi 3 lety naběhl (možná jsem to už někde výše psal) a pak ten mat nešel 2 roky pořádně rozleštit. Fotky tam jsou na začátku 100%ně.

Kopre, mikroutěrku mám. Psal jsi tu, že máš lak na autě jako jednu z nejhorších věc ? Nebudeš to mít právě z té myčky ? Pardon, to byl snad asi Laďuša. Týden hezký a pak škoda mluvit. Taky se jukni na ty moje fotky nahoře pro připomenutí. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=61&t=20409 Za ty skoro 3 roky to bylo kolem 30 hodin leštění. Normálně bych proleštil mnohem méně času. Voda z myčky je ee opravdu NE, už nikdy. Jinak ta fotka z profilu, to mi něco připomíná. Kde jsi k ní přišel ? Asi nebude z okolí Tvého bydliště... dle profilu.

Re: Leštěnka

Napsal: pát zář 05, 2014 20:35
od Kopr
Fotka je sídliště Prosek ,já jsem z FM a teď bydlím v Unhošti :wink:

Re: Leštěnka

Napsal: pát zář 05, 2014 22:08
od tomass
Takže z Kulovýho blesku, jak se tam zapomněl Abrhám :)

Re: Leštěnka

Napsal: sob zář 06, 2014 11:12
od Vašátor
Nedokáži si představit, co by mne muselo donutit mýt auto na myčce a ještě k tomu vlastní vodou. Před domem místo nemáš? Já to nechápu :)

Re: Leštěnka

Napsal: ned zář 07, 2014 22:45
od tomass
Mám. Ale se šamponem by mě asi lidi sežrali. Samotnou vodou ano.