Stránka 4 z 21
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: ned kvě 18, 2014 12:46
od FOMA
Ještě k tomu topení, jsem přesvědčen, že máš prostě přidřený ventil topení - takže jej vyměň a máš klid a vyměň ho jak budeš měnit ty provozní kapaliny a ušetříš si tím čas a další práci. Tlakoměr oleje mi vždy ukazoval asi tak 1 max.2., takže pokud se po nastartování ručka pohne alespoň kousek od 0, tak je to o.k. Spotřeba pokud vyměníš zimní kola za letní nevím o kolik se sníží, ale hlavně se zlepší jízdní vlastnosti na silnici.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon kvě 19, 2014 08:01
od Teepee
K ventilu topení si myslím, že je třeba se lehce natáhnout, nahmatat jej pod palubkou a zjistit, kam se uzavírá a prostě jej ručně douzavřít.
Pokud by Tě tato jarní operace obtěžovala, pak skouknout nastavení bovdenu (posun v jeho uchycení).
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon kvě 19, 2014 08:09
od skautmalenovice
FOMA píše:Ještě k tomu topení, jsem přesvědčen, že máš prostě přidřený ventil topení - takže jej vyměň a máš klid a vyměň ho jak budeš měnit ty provozní kapaliny a ušetříš si tím čas a další práci. Tlakoměr oleje mi vždy ukazoval asi tak 1 max.2., takže pokud se po nastartování ručka pohne alespoň kousek od 0, tak je to o.k. Spotřeba pokud vyměníš zimní kola za letní nevím o kolik se sníží, ale hlavně se zlepší jízdní vlastnosti na silnici.
Na ventil mám spadeno, výměnu kapalin budu dělat asi o víkendu.
Rozhodl jsem se pro:
1.) 4l Motor:
http://maziva.heureka.cz/mogul-felicia- ... e/#section
2.) 2l Převodovka:
http://maziva.heureka.cz/castrol-manual ... e/#section
3.) 3l Přední a zadní diferenciál:
http://www.autola.cz/15630-prevodove/14 ... 40-1-litr/
4.) 1l Přídavná převodovka:
http://www.aci.cz/ve-142001-valvoline-g ... 34807.html
Je to vyhovující výběr? Nebo jsem něco pochopil špatně
?
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon kvě 19, 2014 08:54
od Luděk Musil
Může být, v případě 2 - 4 to skoro vidím na zbytečné rozmazlování (a rozhazování financí).
Motor: 15W40 SG a vyšší
Převodovky: 80W90 GL-4
Diferenciály: 80W90 GL-5.
Osobně dávám přednost nalévaným olejům, např. zde:
http://www.ekolube.cz/p/ekolube-m7ads-i ... vany--1575
Myslím, že i ve Zlíně bude k nalezení podobná firma. L.
Jinak zajímavé články k přečtení zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6058
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon kvě 19, 2014 09:28
od skautmalenovice
Díky, pročtu si to. Část bude kupovat autoservis, který je sponzorem střediska, tak uvidím, jak moc do toho budu mluvit.
Popřípadě blízko nás je
http://www.cinol.cz/ Máte někdo zkušenosti s touto značkou? Mohl bych vzít všechno od nich.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon kvě 19, 2014 10:50
od Teepee
Oleje do NIVY viz:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=79&t=4439
Převodovku a přídavnou převodovku bych naplnil tím samým, ať nemáš dva zbytky a polemiku, kam co dolít.
A kdyby ses náhodou lekl dogmatu "do diferenciálů hypoidní olej - GL-5", tak to platí pro diferenciály s hypoidním ozubením v nápravách. Mezinápravový diferenciál v přídavné převodovce hypoidní převod nemá, stačí také GL-4
No a Cinol? Olejům Cinol bych věřil podobně, jako dopadl test růžových chladících kapalin G12 (tu ale do staršího auta raději nedávej):
http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004
Jenže Fridex stojí dvojnásobek oproti Cinolu. A nejjednodušší je použít kapalinu modrou, či modrozelenou, prostě specifikace G11 (též VW-TL 774 C) jako je Fridex G48 atd.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: úte kvě 20, 2014 15:45
od skautmalenovice
Po dnešní diskuzi s pánem z veterán klubu mi bylo doporučeno, ať kouknu na VIN. Že je možné, že auto sice má zanesenou první registraci v ČR v roce 1987, ale vyrobeno mohlo být o rok dříve - takže by o rok dříve mohlo být veteránem. Tak otevřu velký TP a z něj na mě vyskočí šestimístný VIN.
Sranda, na registru Cebie mi řekli, že takhle staré auta nevedou. To jsem čekal. Tak zítra asi telefonát do Ruska
Pokud vás napadlo, že mi pomůže klasická tabulka s číslici a písmeny, tak bohužel ne. No uvidíme, jak to dopadne. VIN je sice přeražený (úředně ověřený), ale šlo o obnovení původního VINu, to potvrdil i registr vozidel.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: úte kvě 20, 2014 18:49
od KULICAK
Tak bych řekl,že tato Niva stála vloni v autobazaru Trefa v Neratovicích Byškovicích.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: úte kvě 20, 2014 21:15
od Veteranista
skautmalenovice píše: z veterán klubu
není to pán z Malenovic pod hradem?
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: stř kvě 21, 2014 08:16
od skautmalenovice
Tak rok výroby sedí, akorát byl upřesněn na únor 1987.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: stř kvě 21, 2014 09:27
od Cory
priblizny rok sa da urcit podla datumu na bloku motora
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: stř kvě 21, 2014 10:33
od Luděk Musil
Jano - ano, dá, ale ...
... kdo by kvůli tomu sundával svody
. L.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: stř kvě 21, 2014 10:52
od Cory
ano, radsej vybra motor
Neviem ako v Nive, ale v klasike to vidim odspodu
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: stř kvě 21, 2014 14:23
od Laďuša
No já bych řek, že ta Niva má do veterána vcelku daleko, nebo co se tady vlastně řeší?
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: stř kvě 21, 2014 15:12
od Raduz
Laďušo já tomu nerozumím, ale zásadní problémy na ní nevidím....