Stránka 4 z 21

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: ned kvě 18, 2014 12:46
od FOMA
Ještě k tomu topení, jsem přesvědčen, že máš prostě přidřený ventil topení - takže jej vyměň a máš klid a vyměň ho jak budeš měnit ty provozní kapaliny a ušetříš si tím čas a další práci. Tlakoměr oleje mi vždy ukazoval asi tak 1 max.2., takže pokud se po nastartování ručka pohne alespoň kousek od 0, tak je to o.k. Spotřeba pokud vyměníš zimní kola za letní nevím o kolik se sníží, ale hlavně se zlepší jízdní vlastnosti na silnici.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: pon kvě 19, 2014 08:01
od Teepee
K ventilu topení si myslím, že je třeba se lehce natáhnout, nahmatat jej pod palubkou a zjistit, kam se uzavírá a prostě jej ručně douzavřít.
Pokud by Tě tato jarní operace obtěžovala, pak skouknout nastavení bovdenu (posun v jeho uchycení).

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: pon kvě 19, 2014 08:09
od skautmalenovice
FOMA píše:Ještě k tomu topení, jsem přesvědčen, že máš prostě přidřený ventil topení - takže jej vyměň a máš klid a vyměň ho jak budeš měnit ty provozní kapaliny a ušetříš si tím čas a další práci. Tlakoměr oleje mi vždy ukazoval asi tak 1 max.2., takže pokud se po nastartování ručka pohne alespoň kousek od 0, tak je to o.k. Spotřeba pokud vyměníš zimní kola za letní nevím o kolik se sníží, ale hlavně se zlepší jízdní vlastnosti na silnici.
Na ventil mám spadeno, výměnu kapalin budu dělat asi o víkendu.

Rozhodl jsem se pro:
1.) 4l Motor: http://maziva.heureka.cz/mogul-felicia- ... e/#section
2.) 2l Převodovka: http://maziva.heureka.cz/castrol-manual ... e/#section
3.) 3l Přední a zadní diferenciál: http://www.autola.cz/15630-prevodove/14 ... 40-1-litr/
4.) 1l Přídavná převodovka: http://www.aci.cz/ve-142001-valvoline-g ... 34807.html

Je to vyhovující výběr? Nebo jsem něco pochopil špatně :wink: ?

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: pon kvě 19, 2014 08:54
od Luděk Musil
Může být, v případě 2 - 4 to skoro vidím na zbytečné rozmazlování (a rozhazování financí).
Motor: 15W40 SG a vyšší
Převodovky: 80W90 GL-4
Diferenciály: 80W90 GL-5.
Osobně dávám přednost nalévaným olejům, např. zde: http://www.ekolube.cz/p/ekolube-m7ads-i ... vany--1575
Myslím, že i ve Zlíně bude k nalezení podobná firma. L.
Jinak zajímavé články k přečtení zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6058

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: pon kvě 19, 2014 09:28
od skautmalenovice
Luděk Musil píše:Může být, v případě 2 - 4 to skoro vidím na zbytečné rozmazlování (a rozhazování financí).
Motor: 15W40 SG a vyšší
Převodovky: 80W90 GL-4
Diferenciály: 80W90 GL-5.
Osobně dávám přednost nalévaným olejům, např. zde: http://www.ekolube.cz/p/ekolube-m7ads-i ... vany--1575
Myslím, že i ve Zlíně bude k nalezení podobná firma. L.
Jinak zajímavé články k přečtení zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6058
Díky, pročtu si to. Část bude kupovat autoservis, který je sponzorem střediska, tak uvidím, jak moc do toho budu mluvit.
Popřípadě blízko nás je http://www.cinol.cz/ Máte někdo zkušenosti s touto značkou? Mohl bych vzít všechno od nich.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: pon kvě 19, 2014 10:50
od Teepee
Oleje do NIVY viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=79&t=4439
Převodovku a přídavnou převodovku bych naplnil tím samým, ať nemáš dva zbytky a polemiku, kam co dolít.
A kdyby ses náhodou lekl dogmatu "do diferenciálů hypoidní olej - GL-5", tak to platí pro diferenciály s hypoidním ozubením v nápravách. Mezinápravový diferenciál v přídavné převodovce hypoidní převod nemá, stačí také GL-4


No a Cinol? Olejům Cinol bych věřil podobně, jako dopadl test růžových chladících kapalin G12 (tu ale do staršího auta raději nedávej):
http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004
Jenže Fridex stojí dvojnásobek oproti Cinolu. A nejjednodušší je použít kapalinu modrou, či modrozelenou, prostě specifikace G11 (též VW-TL 774 C) jako je Fridex G48 atd.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: úte kvě 20, 2014 15:45
od skautmalenovice
Po dnešní diskuzi s pánem z veterán klubu mi bylo doporučeno, ať kouknu na VIN. Že je možné, že auto sice má zanesenou první registraci v ČR v roce 1987, ale vyrobeno mohlo být o rok dříve - takže by o rok dříve mohlo být veteránem. Tak otevřu velký TP a z něj na mě vyskočí šestimístný VIN.

Sranda, na registru Cebie mi řekli, že takhle staré auta nevedou. To jsem čekal. Tak zítra asi telefonát do Ruska :)

Pokud vás napadlo, že mi pomůže klasická tabulka s číslici a písmeny, tak bohužel ne. No uvidíme, jak to dopadne. VIN je sice přeražený (úředně ověřený), ale šlo o obnovení původního VINu, to potvrdil i registr vozidel.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: úte kvě 20, 2014 18:49
od KULICAK
Tak bych řekl,že tato Niva stála vloni v autobazaru Trefa v Neratovicích Byškovicích. :D

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: úte kvě 20, 2014 21:15
od Veteranista
skautmalenovice píše: z veterán klubu
není to pán z Malenovic pod hradem?

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: stř kvě 21, 2014 08:16
od skautmalenovice
Tak rok výroby sedí, akorát byl upřesněn na únor 1987.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: stř kvě 21, 2014 09:27
od Cory
priblizny rok sa da urcit podla datumu na bloku motora :P

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: stř kvě 21, 2014 10:33
od Luděk Musil
Jano - ano, dá, ale ... :idea: ... kdo by kvůli tomu sundával svody :D . L.

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: stř kvě 21, 2014 10:52
od Cory
:D ano, radsej vybra motor :D Neviem ako v Nive, ale v klasike to vidim odspodu :P

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: stř kvě 21, 2014 14:23
od Laďuša
No já bych řek, že ta Niva má do veterána vcelku daleko, nebo co se tady vlastně řeší? :P

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Napsal: stř kvě 21, 2014 15:12
od Raduz
Laďušo já tomu nerozumím, ale zásadní problémy na ní nevidím....