Stránka 4 z 6
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: úte kvě 13, 2014 11:21
od Martin-MTX
Je to trochu OT - když jsme stavěli první vostrej motor 1600 do závoďáku, tak měl takovou kompresi, že s ním sériovej startér měl problémy. Prakticky se mi ho nedařilo natočit v garáži jen tak, buď mi hořeli kabely mezi startérem a baterkou, nebo hořel startér. Pak jsem si půjčil startovací box na velkou tatru cvakl přímo na startér a... začal hořet taky
Problém se vyřešil až montáží startéru s převodovkou/rychloběžkou nebo co to je. Ten má, kupodivu menší odběr a točí rychleji. Baterku mám vzadu v kufru, od ní cca 0,8cm kabel k odpojovači na palubce a z něj ke startéru..
..a od těch dob se stal Cory naším hlavním dodavatelem startérů. 2 jsem koupil tady na Mělníku v CS Auto lada, další 3 od Coryho

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: úte kvě 13, 2014 11:49
od Vašátor
Tomáši, já schválně o mžikovém rozbíhacím proudu nepsal a to především kvůli tomu, že Tebou udávaný maximální proud odpojovače je 300A a jak jistě známo, udávají se proudy jmenovité, nikoli rozběhové. Tudíž pokud má odpojovač psáno MAX 300A, jedná se o proud jmenovitý, pokud to chápu správně. Rozběhová špička by odpojovači tudíž nic udělat neměla, jiskra v něm nepřeskakuje, pokud je odpojovač v pořádku, k žádnému opalu kontaktů by docházet nemělo.
Při přechodovém odporu na odpojovači, na zapalovací cívce při provozu rozhodně žádná ztráta nebude. Odpojovač se většinou totiž montuje mezi autobaterii a kostru. Nicméně alternátor je kostřený přes motor a karoserii, cívka je tedy zapojená v obvodu mimo odpojovač.
Já třeba z Oranžády autobaterii nevyndávám. Garáž mám v domě a tak ji nemusím na zimu nikam přenášet, aby nezmrzla. Navíc jezdím veteránským stylem, čili třeba 14 dní nevyjedu ... po každé jízdě tedy vypnu odpojovačem baterii a mám klid

. Koncovky baterie mám původní olověné a už toho mají dost za sebou. Potřebuji je tedy šetřit

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: úte kvě 13, 2014 11:54
od Martin-MTX
Tak já rozepínám plus pól, když ji mám vzadu.. A na zimu baterku vyndavám od té doby, co jsem ji tam na jednu zimu nechal a pak mi orezla celá parabola a podběh

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: úte kvě 13, 2014 13:08
od tomass
Martine, já myslím, že Tvá zkušennost je dokonalým doplněním.
S tou korozí bych měl jeden nápad, který jsem již realizoval v souvislosti s novejma parabolama.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 6&start=15 Mám to tam 3/4 roku a max. spokojenost. Zkušennost, že se mi nový ruský reflektory samovolně oloupou do 2 let se nenaplnila (český se už asi 10 let nevyrábějí). Po tom 3/4 roce vypadají stále tak suprově jako bych je tam dal minulý týden.
Jeden známej měl v BMW aku továrně taky vzadu a po x letech (tuším cca 9 letech) už tam neměl vůbec - ten držák a aku stavěl jen na kostku polystyrenu bez upevnění. Nebylo řešené odvětrání z kufru. Kyselina a výpary jsou svině.
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: úte kvě 13, 2014 14:06
od Petr HC
tomass píše: Kyselina a výpary jsou svině.
A proto je vypouštím na silnici (za jízdy aku nejvíce plynuje) a v garáži někdy trochu odkápne na prkýnko pod vozem. Po 9ti letech a 50 kkm není nikde okolo aku ani stopa koroze.
P.S. evidentně to sem nepatří - přemístětě prosím do tématu o akumulátorech.
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 00:21
od ger007
njn toto sa da bohuzial iba na doplnatelnych aku, my co uz mame nedoplnatelne tak mame smolu
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 00:42
od Křečík Barbuška
Tyto oddechové otvůrky mají i ty nedoplňovací "bezúdržbové" .
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 01:00
od ger007
ano ?? neracil som si vsimnut na mojej varte silver lajn
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 05:36
od valda1971
Tyto otvory mám už na všech bateriích - i na jedné, co má šroubovací víčka. Myslím si, že je to už nějakou dobu pro výrobce jakási norma.
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 09:23
od tomass
ger007 píše:ano ?? neracil som si vsimnut na mojej varte silver lajn
Opravdu tam jsou odvětrávací otvory z obou stran. Jen zátky článků jsou zalepený samolepkou. Podívej se pořádně na fotky mojí Varty Silver
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 6&start=15 , už jsem to psal asi o 2 příspěvky výše, kde je tento odkaz. Leda že by inovovali model, ale nezdá se mi to, že by tam nebyly.
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 09:48
od Majo
Kazda olovokyselinova aku musi myt odvetranie....
Mne na nive po jednej prihode s prebijanim zhrdzavel este aj ram okna...
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 11:46
od Vašátor
Ano ano, všechny olověné mají odvětrávací otvory. Jen se divím, že vám z nich něco uniká. Za celou dobu mého automobilismu, mi nikdy z žádné autobaterie v mých autech nic neuniklo. Ovšem když to někomu z okolí přebíjelo, tak baterka tekla velmi pěkně

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 11:59
od Majo
Tak, tak, aj mne len pri prebijani. Teraz mam skoro vsade olovo/gel a ta odvetranie nema

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 12:15
od Petr HC
Vašátor píše:Ano ano, všechny olověné mají odvětrávací otvory. Jen se divím, že vám z nich něco uniká. Za celou dobu mého automobilismu, mi nikdy z žádné autobaterie v mých autech nic neuniklo...
Tak ony "žerou" i ty páry co nejsou vidět.
Ještě dodatek k "vychytávkám" okolo aku.
Oranžově - konická koncovka-kryt z injekční jehly s epoxidem vlepenou plastovou hadičkou.
Žlutě - datum uvedení aku do provozu.
Zeleně - měrka na doporučenou výšku hladiny v expanzce.
Modře - označení polarity aba bylo jasno, že jde o pravý aku (ne levý jak má být).
Fialově - konektor pro přenosnou svítílnu s magnety (z 2104).
Červeně - opravené čidlo hladiny kapaliny do ostřikovačů (jazýčkový kontakt ze snimače cyklotachometru zalitý do pův. čidla parafinem).
P.S. nemám z 2112 už DoDo ?
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Napsal: pát kvě 16, 2014 12:49
od smajchl
Nevim jestli je to nutny ale ja pri nabijeni silnou nabijeckou povoluju ty zatky aby to melo kam bublat a nepraskla baterka.. jednou sem je ale zapomnel zas zasroubovat... ted to mam vsude kolem baterky rezaty

jezdit s povolenou baterkou znamena ze od kyseliny je uplne vsecko...