Tomáši, já schválně o mžikovém rozbíhacím proudu nepsal a to především kvůli tomu, že Tebou udávaný maximální proud odpojovače je 300A a jak jistě známo, udávají se proudy jmenovité, nikoli rozběhové. Tudíž pokud má odpojovač psáno MAX 300A, jedná se o proud jmenovitý, pokud to chápu správně. Rozběhová špička by odpojovači tudíž nic udělat neměla, jiskra v něm nepřeskakuje, pokud je odpojovač v pořádku, k žádnému opalu kontaktů by docházet nemělo.
Při přechodovém odporu na odpojovači, na zapalovací cívce při provozu rozhodně žádná ztráta nebude. Odpojovač se většinou totiž montuje mezi autobaterii a kostru. Nicméně alternátor je kostřený přes motor a karoserii, cívka je tedy zapojená v obvodu mimo odpojovač.
Já třeba z Oranžády autobaterii nevyndávám. Garáž mám v domě a tak ji nemusím na zimu nikam přenášet, aby nezmrzla. Navíc jezdím veteránským stylem, čili třeba 14 dní nevyjedu ... po každé jízdě tedy vypnu odpojovačem baterii a mám klid

. Koncovky baterie mám původní olověné a už toho mají dost za sebou. Potřebuji je tedy šetřit
