Stránka 4 z 11

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: ned úno 24, 2013 19:50
od zelvotron
Sytič ano, automat byl ještě první rok výroby stovek. Lišty se znakem na předním blatníku se znakem - zátkou byl tuším do 72, kliky venku taktéž. Ještě také měly vepředu "rakvičku" s nápisem Škoda uprostřed s lištami ke světlům (pouze provedení L a LS) a dále zadní sloupek bez větrací mřížky. Právě takové stovky z prvních let výroby jsou dnes nejcennější.

Ty "proužky" na zadní kapotu, tedy panty venku jak na tisícovce měly ještě poslední prototypy stovky a dají se najít i na výkresech. Na poslední chvíli to předělávali na vnitřní pant.

Kotoučová brzda byla systému Dunlop, v jehož licenci je vyráběl n.p. Autobrzdy Jablonec. Zapuštěné kliky byly fy. Bomoro.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: ned úno 24, 2013 20:04
od Kopr
zelvotron píše:Sytič ano, automat byl ještě první rok výroby stovek. Lišty se znakem na předním blatníku se znakem - zátkou byl tuším do 72, kliky venku taktéž. Ještě také měly vepředu "rakvičku" s nápisem Škoda uprostřed s lištami ke světlům (pouze provedení L a LS) a dále zadní sloupek bez větrací mřížky. Právě takové stovky z prvních let výroby jsou dnes nejcennější.

Ty "proužky" na zadní kapotu, tedy panty venku jak na tisícovce měly ještě poslední prototypy stovky a dají se najít i na výkresech. Na poslední chvíli to předělávali na vnitřní pant.

Kotoučová brzda byla systému Dunlop, v jehož licenci je vyráběl n.p. Autobrzdy Jablonec. Zapuštěné kliky byly fy. Bomoro.
Frajer :wink: já měl sedm škodovek a trošku jsem i četl časem po světech motorů a podobných zdrojích a moc si již ty značky nepamatuju ,bomoro to jo ,tenkrát to byla velká sláva ,teď kdž máme internet je to lehčí ,člověk se k informacím dostane daleko lépe :wink: 8)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: ned úno 24, 2013 20:09
od Marek
Dovolím si několik technických parametrů:

Škoda MB1000 (v závorce MB1100):
motor: zážehový, řadový, kapalinou chlazený, čtyřdobý čtyřválec, rozvod OHV, pohon dvouřadým řetězem
vrtání x zdvih: 68 x 68 (72 x 68)
objem válců: 988 ccm (1107 ccm)
stupeň komprese: 8,3:1 (8,5:1)
výkon motoru dle ČSN: 40 k (47 k)
při otáčkách: 4650 (4600)
točivý moment motoru: 69 Nm (79 Nm)
při otáčkách: 3000 (3000)
zrychlení 0-80 km/h: 27s (-)
zrychlení 0-100 km/h: - (24-26s)
max. rychlost: 120 (127)
časování rozvodu: SO 11° před HÚ (14°30´), SZ 42° po DÚ (45°30´), VO 40° před DÚ (49°30´), SZ 13° po HÚ (10°30´)
vůle ventilů (zastudena): SV 0,15 / VV 0,20 mm
karburátor - typ: Jikov 32 BST-13 (Jikov 32 BST-21) jednostupňový spádový s termosytičem
osazení karburátoru:
hlavní difúzor: 23 mm (24 mm)
hlavní tryska paliva: 120 (125)
hlavní vzdušník: 200 (190)
tryska volnoběhu: 50 (50)
vzdušník volnoběhu: 150 (150)
tryska sytiče: 90 (95)
tryska obohacovače: 42 (55)
jehlový ventil: 1,5 mm (2 mm)
rozdělovač:
typ: 02-9204.430 (443 213 204 432)
odtrh kontaktů: 0,4 - 0,5 mm (0,4 - 0,5 mm)
-odpovídá úhlu sepnutí: 55°
základní předstih zážehu: 4° (2°) před HÚ
-při použití paliva OČ: 84 (84)
akumulátor: 12V / 35Ah
dynamo - typ: PAL Magneton 02-9043.00 (02-9044.14)
-max. výkon: 300W

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 09:07
od Teepee
Tak jsem včera chvilku řádil, dovyházel jsem ven koberečky, pod každým bazén vody, ale koroze snad žádná.
Trochu jsem vykydal humus okolo motoru, vyhodil z kufru a zadních kapes plesnivý hadry v rozkladu a tak
Ze sněhu jsem udělal destilku a hrcnul jí do prázdného chladiče, vlezlo se pět litrů a ještě trochu chybí, snad už nebude (v garáži) mrznout.
Přes kabely a 55Ah AKu do LADY jsem oživil elektro, vcelku to funguje, stěrače mají nějaký rozhašený doběh, zastavují se asi třikrát, než se dostanou zpět.
Zaujaly mne funční varovné blikače s kontrolkou (vypínač pod popelníkem a kontrolka hned vedle něj) A přepínače mlhovek s kontrolkami, přední mlhovky chybí, pamatuju si, že tam měl děda ty žlutý PALky, a že do jedný při couvání střelil kámen a rozbil jí (dokonce vím, kde se to přesně stalo byl jsem u toho) a tak je asi sundal. Díry jsem na ně ale nenašel.
Občas nesvítí nějaká žárovka.
Při té příležitosti jsem si vzpoměl na cestu do Třeboně, kdy nás zastavili policajti a dědovi chtěli štípnout kupon za to, že měl rozvícená světla, protože si nevšiml otočeného motýlka přepínače.
Startovací kabely zahodím, startovat to na ně nešlo, asi to jsou ty tenký šmejdy. Tak jsem pohledal kusy kabeláže z LADY a prasecky připojil baterku a roztočil statér.
Ale nic, musím kouknout jestli jde benzín a kdoví jakej bude, když je asi 5 let starej. Měla by tam být údajně celá dvacka, ručička ukazuje 3/4 nádrže. No uvidíme. Možná jsem to měl rovnou vypustit a nesnažit se to spálit.
Jo a zkusil jsem vzít hadrem ten černej humus na karoserii a čistou vodou to jde s trochou šmudlání dolů, zkusím na to ještě Tempo a bude "nalakováno".
A taky jsem odborně hlavou ještě povytlačoval tu střechu, docela si dala říct, jen na pravé straně to nejde, navíc tam začaly povolovat švy střechovnice.

A sháním:
Kryty zadních světel
Krytky předních blikačů
Poklice a jedno mezikruží (domluvíme s Koprem, když nabízel)
Jakoukoli literaturu, nemám vůbec nic. (Kopře, nepřekáží Ti Tvůj KND a knížka?)
Jakékoli věci k hydraulice, hlavně HBV, HSV, Spojkový válec, brzdové válečky, hadice. Jenže nevím, co je v tom autě vlastně namontované :(
Stahovák na bubny
Přední paraboly
Gumy do nárazníku
A svářečku, abych mohl řádit na sedačce, a výhledově někdy na Hnědém LADOvi :D
A potřebuju do Garáže svou elektriku, zatím to jede na sousedy, žádost jsem už podal...

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 13:06
od Jelen
Kryty zadních světel jsou sehnatelné krásně sehnatelné, protože jsou stejné s 1203, mám doma náhradní fungl nové. Kdybych trosku prodal, tak ti světla přenechám, nějak se domluvíme. Ale kupci se nehrnou a tak troska zůstává. Jinak teda
http://aukro.cz/skoda-1000mb-nove-parab ... 16182.html
http://aukro.cz/skoda-1000mb-1203-nove- ... 08843.html
a nebo celkově je tam toho kvantum na embéčko.
http://aukro.cz/listing.php/search?sg=0 ... skoda+1000

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 14:08
od Vašátor
Cenovka nových dílů dosti skáče, doporučuju sledovat delší dobu a vybírat pouze ty levnější díly. Když jsme sháněli přední paraboly, počítali jsme s tím, že přední rámečky půjdou na chrom a hrnec světla se nějak zachrání. Jenže pak jsme natrefili na inzerát, kde chlapík prodával fungl nové kompletní světla (parabola, hrnec, chrom rámeček, gumové těsnění, žárovka) a za obě chtěl 1500kč. Jen chromování jednoho rámečku vyjde na nějakých 300kč a to je ještě štěstí, když je vůbec k záchraně.
Nějaký brzdový hadice navíc bych měl mít, ještě se mi kdyžtak připomeň :) A gumy do nárazníků sháním taky :mrgreen:

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 14:22
od Teepee
Aukro už mám prolezlý. 8)
Teď tam gumy do nárazníku jsou, za 950Kč. :shock:
A k hydraulice nějak vůbec nic... :cry:

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 14:36
od Vašátor
Co se týká brzdových válečků, za úvahu by stálo udělat repas, protože ceny některých překupníků jsou opravdu šílený. Ale jak říkám, ono se časem něco levného vyskytne :wink: . Nejhorší jsou opravdu překupníci a že jich není málo...


Hmm...teď koukám na Pragos.cz , nemá smysl dělat ani ten repas. Než něco koupíš na inzerát, koukni prvně na www.pragos.cz Třeba brzdové trubky nemá ani smysl vyrábět (pokud bys je nechtěl v mědi).

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 15:02
od Teepee
A co tohle? http://www.bekas.cz/
Pro mě by renovace v tuhle chvíli měla hlavní poetiku v tom, že vymontuju, odešlu a zrestaurované namontuju zpět a neřeším, jestli je to ze 100L, nebo originál 1000MB.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 16:05
od Kopr
Ani nemluv,já sháněl věci na Jawičku555 a za věci co se mi kdysi válely ve sklepě chcou takové palby že člověku lezou oči z důlků,holt zlatý bussines :(

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 16:48
od Vašátor
Co jsem zjišťoval ohledně renovace brzdových pístků, je úplně jedno, jaká firma to dělá. Vesměs všechny dělají povrchovou úpravu (zinkování, barva..), nové gumičky jsou samozřejmostí a broušení je jasná věc. Největší rozdíl je v ceně a v technologii. Co jsem tak posbíral po internetu, uživatelé nedoporučují vložkování pístku (ať již nerezovou či klasickou vložkou) a to z důvodu toho, že vložka není lisována s nějakým velkým přesahem (úspora materiálu - úzká vložka - při větším přesahu její deformace), ale nalisovaná pouze "natěsno". A jelikož je brzdová kapalina velmi vzlínavá, stává se prý po čase drobné prolínání brzdové kapaliny mezi tělem brzdového válečku a vložkou (vložka je v místě brzdové trubky provrtána, že). Tudíž pokud je váleček výrazně vyrezlý, hodil bych ho do popelnice. Na MBčko ještě jdou sehnat, není to veterán na kterého je cokoli sehnat problém.
Dobrou (a zatím jedinou) zkušenost mám s firmou z Jablonce nad Nisou, kde nám dělali repas pístků na Tatru 603. Cena rozumná, repas udělán velmi pěkně, dodací doba byla 6 týdnů.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: pon úno 25, 2013 19:41
od zelvotron
Stahovák na bubny můžu půjčit, možná i poskytnout něco ze syslátu na tu hydrauliku, pokud se tím prohrabu.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: stř úno 27, 2013 14:12
od Veteranista
Měď na brzdy je zakázaná, nemá dostatečné mechanické vlastnosti, to co vídáté je Cunifer, což od pohledu vypadá stejně.
Zadní světla na 1000 a 1203 stejné nejsou, jako tvar, barvy ano,a le MB má ty stříbrné rámečky pokovené, zatímco 1203 je plast.
V čem je problém v hydralice?V dílech na ni nevidím jediný problém

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: stř úno 27, 2013 14:25
od Teepee
Veteranista píše:V čem je problém v hydralice? V dílech na ni nevidím jediný problém
Pak uvítám informaci, kde se bez problémů seženou.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Napsal: stř úno 27, 2013 21:14
od Vašátor
Veteranista píše:Měď na brzdy je zakázaná, nemá dostatečné mechanické vlastnosti, to co vídáté je Cunifer, což od pohledu vypadá stejně.
Nedá se vyloženě říct, že by byla měď na brzdy zakázána. U veteránů, kde byla použita původně či u veteránů, které nemají posilovač brzd, s ní není žádný problém a neznám jedininý případ, kdy by dělali na STK či testaci problémy. Zatímco na moderním autě nemá Cu brzdová trubka co dělat. A to především z důvodu zmíněných mechanických vlastností - největším problémem je to, že měď v mrazu křehne, což v kombinaci s posilovačem brzd hrozí prasknutím trubky. U veteránů však nehrozí ani jedno a proto jsou Cu brzdové trubky běžně k zakoupení. Sám jsem je v metráži kupoval (ano, jako brzdové) a v metráži vyjde na krásných 65kč/m.

Trubky Cunifer CuNi10Fe1Mn splňují normu DIN 74234 a tak není divu, že je používá třebas Mercedes. Výdrží jsou určitě srovnatelné s Cu trubkou, nicméně jsou tvrdší, hůř se pertlují a ohýbají, načež pertlovačka na trubky za cca 600kč s nimi má trošku problém.

Ovšem v momentě, kdy za komplet trubky chce Pragos necelých 700kč, nic bych neřešil.

Teepee, v hydraulice opravdu žádný problém není ... brzdová hadice u Pragosu 117kč, brzdové prasátko dle průměru okolo 200kč. Však koukni na pragos.cz