Stránka 4 z 8

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 09:59
od Luděk Musil
Marek píše:...Písty 84 mm dával Luděk Musil z dvoulitrové Cromy, když stavěl tu osmnáctku ...
Jen pro upřesnění: nebyla to Croma, ale ale Fiat 1600 DOHC.
Ano, samozřejmě, písty z 2l Cromy by tam rozměrově šly ... mají 84 průměr, 22 čep, kompresní výšku oproti Ladě o 0,5 větší, ale ... před těmi cca 5 lety, když jsem se po nich ptal, tak to bylo 2.500,- Kč/ks :shock: . Takže písty věnoval za mírný obolos Vašátor ze zmiňované 1600 DOHC.
Ano, potom následovaly další problémy, kvůli velké kompresi mi to odešlo na klikových i ojničních šálech, takže rozborka a sborka, místo standardního těsňa 1,5 mm šlo zakázkové těsnění tl. 3,5 mm.
A další úpravy jsem nedělal, všechno ostatní je serie, elektronika motoru se s tím popravala celkem slušně. L.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 10:11
od Roman
Ked si pozriete videa od tohto cloveka, co sa tykaju ladackeho motora, tak tam niekde hovori aj o vacsich ventiloch (ak som dobre rozumel spominal Volgu - 24 aj tu novsiu tusim 3102, ale myslim, ze im brusil drieky na 7mm a daval bronzove voditka. Tie jeho videa sa daju pozerat namiesto celovecerneho filmu :D
http://www.youtube.com/user/WerwWolf666?feature=watch

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 10:18
od Marek
Luděk Musil píše:.....místo standardního těsňa 1,5 mm šlo zakázkové těsnění tl. 3,5 mm.
A přitom by podle mého názoru stačilo místo sedmnáctkové hlavy použít unifikovanou - a pravděpodobně by bylo po problému. Ale to by se muselo zkusit. Tak jak tak - vyšlo by to určitě levněji.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 12:20
od Luděk Musil
To by se muselo spočítat :idea: . Hlava 1,7 má kubaturu 28 ccm, uni hlava má 33 ccm (tedy pokud mě paměť nešálí :oops: ). Někde pohledám ... určitě to mám někde napsaný.
Ale zkusím to vypočítat takhle od boku. Vzorec pro výpočet kubatury válce je píernadruhouvé = 3,14 x (42 x 42) x 2 = 11 ccm ... hm záměna za unifikovanou hlavu by problém nevyřešila, pořád bych byl s kompresí dost vysoko :( . L.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:05
od Marek
Ale ne tak vysoko. Navíc už by to třeba nemuselo vadit. Přece nevíš, zda snížení komprese vyšším těsněním hlavy je právě to správné - třeba je až zbytečně velké, tím kompresní poměr malý (resp. menší, než by třeba mohl být).

Motor takovéto konstrukce a s dlouhozdvihovou podčtvercovou konstrukcí musí bez vážnějších potíží pracovat se stupněm komprese přes 10:1. Spočítat se to jistě dá. Nevím, jaký je objem vybrání pístu u motoru 1,7i. Ale pokud vím, písty z Fiata, co jsi použil, byly s rovnými dny - čili rozdíl v kompresním objemu není jen o výšce těsnění, ale i o objemu toho vybrání - resp. změna výšky těsnění by měla kompenzovat vybrání v pístu, navíc pouze za předpokladu stejné kompresní výšky původního a nového pístu. Bude toho víc......

Samozřejmě, že vyšší těsnění hlavy je jedním z efektivních řešení. Je otázkou, zda je to řešení i efektní. Při představě, že s každou demontáží hlavy válců musím nechat vyrábět speciální těsnění hlavy (za jistě speciální cenu), mi jdou oči šejdrem. Proto myslím, že efektnější by bylo řešení jiné, které by si vystačilo se sériovým těsněním.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:20
od Cory
Aký nedobeh ma 1,7? 0,5 alebo 0,9mm? Aký nedobeh majú 1,5 a 1,6? Neviem kto, ale niekto tvrdil, že ojnice v 1,7 sú o 1mm dlhšie ako v ostatných motoroch. Takže v Luďkovom prípade by možno pomohlo osadiť ojnice zo staršách motorov, prerobiť ich na plávajuce piestne čapy (vraj sa to da, niekde som to videl) a hned by bol kompresny pomer nizsi. Mimochodom, ten sa pocita ako pomer zdvihoveho objemu+objem priestoru nad piestom v HÚ a objemom priestoru nad piestom v HÚ..je tak?

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:21
od ger007
1,6 ma nedobeh myslim 1,8 alebo 0,8 ? kazdopadne tu 8micku si pametam

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:25
od Cory
1,5 a 1,6 maju asi 1,8mm a 1,2 a 1,3 maju 0,2mm. Potom 1,7 by mohla mat cca 0,8 mm, čo by vysvetlovalo tie ojnice o 1mm dlhsie. mam doma oba typy, chcelo by to zmerat.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:26
od ger007
ja mam "doma" ten blok 1,6 moj slavny ten ti mozem zmerat nedobeh

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:27
od Cory
to by chcelo odchylkomer.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:33
od Marek
Ani jedno, ani druhé, hoši.

Motory se zdvihem 66 mm, tedy 1200 a 1300 ccm, mají nedoběh pouhou jednu desetinu, motory 1500 a 1600 ccm mají nedoběh 1,9 mm. Motor 1700 nevím, neviděl jsem, neměřil jsem.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 13:42
od Cory
Tak sme sa o trošku sekli (aj ked v tomto pripade je to fest :D ), ale to nič nemení na tom, že tie ojnice z 1,7 budu fakt o 1mm dlhsie, ako to tu niekto tvrdil. Pochybujem, že by odlievali v zavode az 3 rozne bloky - nízke 1,2 a 1,3, vysoké -1,5 a 1,6 a potom stredné - 1,7

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 14:16
od Luděk Musil
Nedoběh 1,7 je 0,9 mm. Když jsem použil písty z fiata, tak mi nedoběh "padl" (díky kompresní výšce pístu) na 0,4 mm.
A (jak na sviňu) nemůžu najít ty moje poznámky ... asi je mám v práci na compu. L.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 14:30
od Cory
Tak čiste teoreticky by si mohol nahodiť ojnice z motorov 1,2-1,6 a dostal by si nedobeh 1,4mm

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: ned pro 09, 2012 14:55
od Marek
Pozor, hoši - u motoru 1700 nemusejí být delší ojnice. Nedoběh pístů může být způsoben pouhou jinou výškou pístů, resp. vzdáleností osy pístního čepu ode dna. Pochybuju, že by ojnice byly delší - na to je Rus moc velký lenoch, aby vyráběl různé délky ojnic.


To Luděk Musil: Pokud jsi měl nedoběh u motoru 1800 pouhé čtyři desetiny milimetru a písty měly rovná dna, pak jsi naprosto jednoduchou matematikou byl na kompresním poměru kolem 11:1. Teď jsem to tu počítal. A to je na motor opravdu poměrně dost, zvláště pokud mapa předstihu zůstala beze změny. Kdybychom uměli do mapy sáhnout a upravit ji, anebo kdyby motor uměl měnit mapu operativně podle zásahu čidla klepání (které ovšem Lada 1,7i nemá), bylo by to asi v pohodě. Takže už chápu, proč to zvonilo i na plyn - to je opravdu moc.