Stránka 4 z 6

Napsal: úte črc 11, 2006 18:04
od Yellow01
Dělá se to takhle: třeba horní část blatníku, jak je svařená s podběhem. Flexou to rozřízneš po celé délce směrem ven od svárů, tak aby ti na tý hraně zbyl jen proužek plechu. Takhle odřežeš celej blatník, takže ti zbydou jen proužky plechu v místech, kde je blatník vařenej na kastli. Dál musíš opatrně dostat třeba tenčí šroubovák mezi sváry, trošku to přizvednout, aby ses tam dostal nůžkama na plech. Takhle postupuj mezi svárama dál, rozstřihej to všude, kam se dostaneš, ale nezohybej moc podklad. Kde se nedostaneš nůžakama, řízni to flexou. Pak si vždycky oba volný konce plíšku ohni nahoru, vezmi si sikovky a ze strany na stranu s tim plíškem kruť a otáčej, až ho ukroutíš a on upadne. Ale zase pozor na podkladovou hranu, jestli jí roztrháš, nebudeš mít na co vařit. Zbytky svárů obruš flexou. Přes babku si kladívkem porovnej hranu a můžeš se pustit do vaření nových kousků. Hodně štestí, snad budeš mít dobrý blatníky, ty moje moc přesný nebyly, musel mi je tam nachytat profík karosář. I kdyžje pravda, že já jsem měnil celej předek od přepážky motoru, takže se všechno trošku hnulo a ve výsledku se to nasčítalo...

Napsal: úte črc 11, 2006 19:20
od Brandy
Yellow01: Diky moc za vyceravajici odpoved. Patri Ti za to dobry bludistak. :wink:

Napsal: úte črc 11, 2006 20:17
od Malda
Pátrač píše:autogenem se ti to do dvou let rozpadne
Autogenem mame vareny auto a uz drzi 20 let :wink:

Napsal: úte črc 11, 2006 21:52
od Jelen
Já nevim, já to na férovku odsekal majzlikem...

Napsal: stř črc 12, 2006 00:00
od Yellow01
Brandy píše:Yellow01: Diky moc za vyceravajici odpoved. Patri Ti za to dobry bludistak. :wink:
díky, snad to podle toho aspoň trochu pochopíš. Ještě lepší by bylo kdyby ti to někdo z pražáků ukázal, jestli jsi to nikdy nedělal, tak napoprvé bude blatník asi docela těžkej.

Napsal: stř črc 12, 2006 00:05
od Yellow01
Pátrač píše:Autogenem mame vareny auto a uz drzi 20 let :wink:
Proč v dnešní době nepoužívat moderní pomůcky typu COčko? Autogenem to sice jde taky, ale pokud nejsi dobrej svářeč, akorát ty plechy zničíš. COčko je šetrný, rychlý, nenáročný na schopnosti svářeče...

Napsal: stř črc 12, 2006 07:03
od Brandy
Yellow01 píše:napoprvé bude blatník asi docela těžkej
Varit to nebudu. To si necham udelat nekym zkusenejsim. Sam chci jen sundat ty stary. Tak doufam, ze to zvladnu.

Napsal: stř črc 12, 2006 14:00
od Malda
Yellow01 píše:Proč v dnešní době nepoužívat moderní pomůcky typu COčko? Autogenem to sice jde taky, ale pokud nejsi dobrej svářeč, akorát ty plechy zničíš. COčko je šetrný, rychlý, nenáročný na schopnosti svářeče...
Vsak dneska se neni o cem bavit, COcko je super vec, ale to byla jen reakce na to, ze se to autogenem rozpadne :) Autogenem se to kroutilo apod, proto mame zadni celo s podlahou kufru chyceny i nytama. Dneska by si tata s COckem liboval :wink:

Napsal: stř črc 12, 2006 14:14
od Ondra 07
Brandy píše:Tak doufam, ze to zvladnu.
Zvladnes to ale chce to trpelivost a kdyby jsi mel vrtak na odvrtavni bodovych svaru usetril by jsi polovinu casu.Jinak pozor na plechy jsou zatracene ostry kdyz se trhaji. Byt tebou tak bych raci chtel byt i u nasazovani novyho at si zkontrolujes zda-li to licuje s kapotou a hlavne s dverma aby se dali otvirat!!! na to pozor.Flexou a mejzlem a je to prace na pul dne.

Napsal: stř črc 12, 2006 18:13
od Brandy
Ondra 07 píše:Byt tebou tak bych raci chtel byt i u nasazovani novyho
Chci to zkusit vyjednat.
Ondra 07 píše:vrtak na odvrtavni bodovych svaru
Jak to presne funguje s tim odvrtavanim? Nedovedu si to predstavit. To tam jsou potom diry? Nebo ten vrtak ma plochej konec a ten svar se tim nejak odbrousi? Da se pripadne ten vrtak normalne koupit, pripadne za kolik. Asi se ptam blbe, ale nemam s timhle zadnou zkusenost. :oops:

Napsal: stř črc 12, 2006 18:28
od Little Red Riding Hood
Brandy píše:plochej konec
dalo by se říct že skoro jo, ale má uprostřěd nalou špičku.. pá stovek stojí (je hodně drahej)..

Napsal: stř črc 12, 2006 18:33
od Brandy
Little Red Riding Hood píše:je hodně drahej
Toho jsem se bal. No snad to zvladnu i bez nej...

Napsal: stř črc 12, 2006 21:08
od Yellow01
Vrták stojí přes 800 Kč. Na tohle se vykašli, stejně to tak nejde, často je několik svárů přes sebe, rozvrtal bys půl auta a výsledek horší než bez vrtáku. Nejlepší metoda je jak sem ti psal.

Napsal: pát úno 25, 2011 19:52
od 2103s
zdravim sice se moje otazecka netyka blatniku na ty mam cas... =D ale chci se optat zda mate nekdo skusenost s vymenou podbehu????? zajimalo by me jak je tam co nejleepe pridelat a naco si dat hlavne pozor pokud nekdo vite poradte diiky za kazdou radu :) :(

Napsal: pát úno 25, 2011 21:14
od Yellow01
To chceš jako laik měnit podběhy? Po výměně střechy je to jedna z nejsložitějších karosářských prací, když nepočítám rovnání bouračky. Uvědom si, že podběhy jsou hlavní nosnej prvek pro zavěšení motoru a přední nápravy, pokud to neuděláš správně, mohlo by to mít fatální následky nejen na tvoje zdraví. Dál taky na výsledku záleží kompletní geometrie přední nápravy.
Ale abych ti taky poradil, tak k tvým otázkám - nejlepší a vlastně jediný pořádný způsob je samozřejmě je kvalitně přivařit. Pozor si musíš dát defacto na všechno. Před odstraněním původních si musíš zakótovat plán na měřící body, potom odpárat jeden podběh, rozměřit a napasovat novej, nabodovat, překontrolovat, odpárat druhej, zase rozměřit a napasovat, nabodovat, zkontrolovat, vyzkoušet čelo, kapotu a blatníky. Když to všechno spasuješ, tak potom můžeš podběhy dovařit a pak dodělat zbytek plechů. To jen tak ve zkratce pro představu. A ještě jedna věc: podběhy určený na náhradní díly nesedí přesně, na náhradní díly se dávaly kusy, který ve fabrice přesně nepasovaly. Musíš si je dopasovat sám.


Ještě tak koukám na svůj minulej příspěvek z roku 2006. Na tohle jsem změnil názor, odvrtávání bodových svarů tímhle vrtákem je skvělá věc, když se to člověk trochu naučí, ušetří to hodně práce. Jedinej problém je s tím vrtákem, jeho broušení je fakt obtížný.