Stránka 4 z 10

Re: Fiat Coupe

Napsal: sob srp 31, 2013 19:20
od Atex
Víkendová projížďka

Obrázek

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned zář 01, 2013 07:41
od Yellow01
Parádní foto. Ten důlek na dveřích úplně bije do očí :)
Mám vybavení na opravy bez poškození laku, ale zatím to neumím. Jestli se to do jara naučím, tak bych to mohl přivézt na sraz a opravili bysme to.

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned zář 01, 2013 07:44
od Laďuša
Profesionální deformace :lol:

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned zář 01, 2013 09:01
od Atex
Těch dúlků je na kastli více, ale bohužel, to není můj obor, popravdě ani nechci do kastle nijak vrtat :) Případně bych někdy využil nabídky Yellowe, to zní zajímavě ;-)

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned zář 01, 2013 10:49
od Yellow01
Ok, až se to naučím, tak se můžeme domluvit :)

Re: Fiat Coupe

Napsal: pát zář 06, 2013 12:17
od Atex
Už jsem to psal na Coupe foru, takže jen kopčím.

Po delší době dnes naprosto unikátní projížďka Coupátkem, výkon mě nepřestává překvapovat, budu muset nechat změřit výkon, protože co to auto dělá je někdy docela šílené.

Experimentování je u tohoto vzu denním chlebem, ani dnes tomu nebylo jinak, odstranil jsem řemen pro vyvažovací hřídele. Zmizelo odporné bzučení a motor tichounce přede (krom serva), což mi udělalo obrovskou radost. Vibrace jsem žádné nezaznamenal ani z venku, ani zevnitř, prostě motor běží tišeji. Tlak oleje zhruba stejný, těžko takhle porovnávat.

Jedna ze zastávek dnešní vyjížďky, byla digitální váha s přesností na 5kg, Díky opět IVO :-) . Konec dohadů a mýtů o váze Fiatu Coupe, váha seriové 16V Turbo v kůži, s klimou, cca 20l benzínu v nádrži, foťákem na sedačce (cca 1,8kg) a mikinou činí 1290kg.

Jak už tomu několikrát bylo dříve, i dnes Coupátko vyléčilo dalšího roznašeče záporných informací o Fiatu Coupe. Po zahřátí oleje a následném sešlápnutí plynu na druhý r. stupeň přestal chytrolín kecát, při prudkém přeřazení na 3 kamarád neschopný se odlepit od sedačky začal křičet. Po zaparkování vozu u první zastávky, rozklepanou dlaní vyhledal kličku otevírání dveří a bloudící kolem auta vypouštěl jednu omluvu za druhou. Jeho slovy: Upřímně se omlouvám za všechny pomluvy Coupé a seru na všechny německé krámy, tohle ke skvost!

Podíl na chvále se násobí i mnou, ale stále častěji se stýkám s takovými situacemi, kdy ti lidi fakt koukají bočním pohledem, protože neví co od auta takového čekat, pak když to zjistí, tak jsou vyjeveni a začnou pochybovat o všech článečcích, špinících tyto vozy. Hold je to hračka, se vším všudy, není to komfortní ekologický vůz, což je v dnešní době podmínkou.

Takže. ... Dnes byl fajn den :)

Re: Fiat Coupe

Napsal: pát zář 06, 2013 12:36
od Luděk Musil
Atex píše:... odstranil jsem řemen pro vyvažovací hřídele. Zmizelo odporné bzučení a motor tichounce přede (krom serva), ...
Hele - jako nechcu Ti do teho kecat :oops: ... ale ty vyvažovací hřídele tam asi k něčemu jsou :idea: (pominu-li tedy "zbytečně" roztáčenou hmotu). Ti talyjáni, krom toho že žerou makaróny s kečupem a maj vysmažený lebky vod slunka, nejsou zase až tak úplně blbí :idea:
Nechvěje se ten motor teď? L.

Re: Fiat Coupe

Napsal: pát zář 06, 2013 17:39
od Atex
Luděk Musil píše:
Atex píše:... odstranil jsem řemen pro vyvažovací hřídele. Zmizelo odporné bzučení a motor tichounce přede (krom serva), ...
Hele - jako nechcu Ti do teho kecat :oops: ... ale ty vyvažovací hřídele tam asi k něčemu jsou :idea: (pominu-li tedy "zbytečně" roztáčenou hmotu). Ti talyjáni, krom toho že žerou makaróny s kečupem a maj vysmažený lebky vod slunka, nejsou zase až tak úplně blbí :idea:
Nechvěje se ten motor teď? L.
Luďku, kontaktoval jsem několik lidí s touto úpravou a nikdo nezaznamenal rozlíl, samozřejmě ani já. Na těch vyvažovákách nic jiného neníé, jen dvě těžké hřídele, sloužící k zamaskování nedokonalého vyvážení klikovky. U atmosfér to lidi sundávají okamžitě když to koupí, protože zaprvé: každý kůň dobrý a zadruhé, při nedodržení údržby se řemen od vyvažováků velice ochotně nechá vcucnout do rozvodů.

O této úpravě jsem věděl už loni v zimě, jen jsem si ještě nebyl jistý, zda se to časem nějak neprojeví, jenže dnes vím, že s tím kluci jezdí sprinty, nebo do práce a nic se nemění.

Re: Fiat Coupe

Napsal: pát zář 06, 2013 20:38
od Yellow01
Tyhle hřídele odpojuje většina lidí. Má to asi stejný přínos pro motor, jako třeba EGR ventil.
Tenhle typ motoru pochází původně z Delty Integrale, ne? Mě se zdá, že v Lanciích byl původně bez těch vyvažováků, je to možný?

Re: Fiat Coupe

Napsal: sob zář 07, 2013 18:00
od Majo
mam doma niekolko fiat motorov s vyvazovacimi hriadelmi a vsetky mam odpojene. Cmelak mal raz jeden motor, ktory sa po odpojeni neskutocne chvel, ale to musel byt fakt zle vyvazeny kus. Na mojich som problem nezaznamenal, v porovnani napriklad s novou nivou maju chod pokojnejsi

Re: Fiat Coupe

Napsal: sob zář 07, 2013 18:06
od Laďuša
Ani na Nivě nemáš vyvažovačky :P

Re: Fiat Coupe

Napsal: sob zář 07, 2013 18:17
od Majo
a pritom je to konstrukcne velmi podobny motor... ono je to take riesenie ako sereme na vyvazenie kluky, dame tam tazke rotujuce hovadiny a ono sa to strati :roll:

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned zář 08, 2013 07:33
od Atex
Yellow01 píše:Tenhle typ motoru pochází původně z Delty Integrale, ne? Mě se zdá, že v Lanciích byl původně bez těch vyvažováků, je to možný?
To je přímo motor z Integrale 16V, jen odlišná elektronika a sací svody. Vyvažováky i všechno ostatní totožné.

Včera viděl poprvé Coupe v akci majitel Seatu Leona Cupry R a přiznal že výkonově je teda to auto výše. Opět potěšilo, dělá už jen radost :)

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned zář 08, 2013 21:12
od Atex
Dnes první malé srovnání se seriovým 16VT, známý si není jistý, zda jede tak jak má, ale žádný slabouš to není. Zajeli jsme dva sprinty a na obou zpackal start, nicméně oproti serii je moje Coupátko fakt živější.

Video: http://youtu.be/ApbpaAAAV0k

Obrázek

Re: Fiat Coupe

Napsal: ned lis 03, 2013 16:55
od Atex
Co se týče rotujících hovadin, tak další dva moji kamarádi řemen sundali jezdí úplně stejně jako do teď, jen jde podle nich lépe do otáček.

Já na autě stále makám, Evocars šel do světa, stejně jako de-kat. Sehnal jsem za dobré peníze ŘJ od francouzů s označením Stage 2 ( http://www.lanciahf.eu ). Mapy vyžadují vyšší tlak paliva a výkonější pumpu, velký intercooler, studené svíčky a průchozí výfuk o průměru 2.7". Krom výfuku jsem na autě vše připravil, ten jsem udělal o průměru 61mm, tudíž 2.5". Doufám, že to až tak moc vadit nebude...
Každopádně na jaře chci minimálně lepší brzdové kotouče a desky na přední nápravu. Před zazimováním se mi totiž podařilo brzdy uhnat a vytekl jeden třmen. Předělávka na Brembo třmeny vychází něco mezi 12000 - 20000kč a tohle zatím nemám.

Tímto bych se chtěl zeptat zkušených, co všechno obnáší provoz sezóního motorového oleje. V zimě, při teplotách pod nulou se motor nesmí vůbec startovat, nebo jak to funguje? Díky za postřehy.

Nějaké nové fotky:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek