Stránka 4 z 5

Napsal: stř čer 15, 2005 21:46
od Pool
Marek píše:A kdybych Tě povozil erkem, co má známý v Sokolově (podotýkám, že je poskládán výhradně ze seriových dílů), tak pod sebou budeš uklízet.
:lol: :lol: :lol:

Napsal: stř čer 15, 2005 22:19
od Pool
Největší rachot co jsem zažil byl od borce, co přijel na křižovatku na nějaké upravené mašině, která neměla SPZ ani světlo. Vypadalo to jako nějaká okruhovka. Zastavil vedle nás, když jsem byl v autobuse a jenom při jeho volnoběhu už se v autobuse klepaly všechny okna :) Pak tomu na zelenou tak vokouřil, že se snáma fakt třásla zem, nic takovýho jsem předtím nezažil. Celej autobus vibroval, vystrašení důchodci nechápali co se děje a já myslel že mi to snad serve uši z hlavy :) Byl to rozjezd stylem ze začátku 6000 RPM na spojce a potom dál až na 1x000 RPM a byl to fakt profík! Lepší sound jsem zatím neslyšel 8)

Napsal: pát čer 17, 2005 02:20
od marty
jo sou ho.... co uměj strašní věci s motorama. mně co se povedlo nejlepšího byla stovka ¨která mněla 70koní na brzdě byl jenom motor (VUMV)jo to byly známosti
hledal jsem fotky melkuse ale bohužel mám jenom ty kde je v rekonstrukci jo kdyby ho někdo chtěl je za dvěstě k mání samozmě tisíc

Napsal: pát čer 24, 2005 18:45
od MZ
Tak jsem řešil nepřesnost mýho tachometru/otáčkoměru a sestavil jsem takovou jednoduchou tabulku. Abych měl přehled.

teď jde o to, jestli je správně, posuď te a korigujte...

Jediný, co nevím, je převod diferenciálu. já ho neměnil a tak předpokládám, že tam je série 2105. Jak se dá zjistit? je to na něm někde vyraženo?

pool: mně jednou vylít za jízdy na mý ČZ175 tlumič výfuku a tos měl slyšet ty perdy co to dělalo, hlavně při nízkých otáčkách.

Napsal: pát čer 24, 2005 19:53
od Majo
MZ: hmm, dobre, len si myslim, ze si sa z tym zabaval trochu zbytocne. Ze si nevedel o tomto:
http://www2.webpark.cz/lada/vypocet.htm

ten diferak - vyrazene to na nom je, ale zvnutra hrusky - takze by si ho musel rozobrat. Ale da sa prevod diferaku zistit velmi lahko.
Jedno koleso das na zdvihak, oznacis si ho, oznacis si aj polohu kardanu voci diferaku(dva lubovolne body proti sebe) a otacas kolesom 10krat lubovolnym smerom. Pri tom pocitas, kolko otociek spravi znacka na kardane. Ak mas naozaj povodny 05(4,3:1) mal by sa otocit 21,5x. Inak lahko sa to pamata - 3,9(39:2) - 19,5, 4,1(41:2) - 20,5x, 4,44(44,4:2) - 22,2x

Napsal: pát čer 24, 2005 20:43
od MZ
majo:
O tom výpočtu jsem věděl, ale zapoměl (a teď jsem to zkoušel a neběhalo to - ani IE ani Firefox). Tu tabulku jsem dělal v práci bez netu . A je to aspoń pro mě přehlednější. A deset minut práce mě nezabilo ( a firmu taky ne :lol: )

s tim diferákem to zkusím, až budu dávat nový gumy. Dík

Napsal: pát čer 24, 2005 21:05
od Marek
MZ píše:Tak jsem řešil nepřesnost mýho tachometru/otáčkoměru a sestavil jsem takovou jednoduchou tabulku. Abych měl přehled.

teď jde o to, jestli je správně, posuď te a korigujte...

Jediný, co nevím, je převod diferenciálu. já ho neměnil a tak předpokládám, že tam je série 2105. Jak se dá zjistit? je to na něm někde vyraženo?
MZ, máš v tabulce dvě chyby. Za prvé - převod pětky je 0,8187 (nikoli 0,81), tedy měl by se zaokrouhlovat na 0,82 (ale to je detail).
Ovšem ta druhá věc - při výpočtu obvodu pneumatiky nepočítáš s koeficientem opotřebení. Tvé výpočty odpovídají zcela novým pneumatikám, ovšem co se stane, když mám pneu před výměnou? Všichni výrobci pneumatik mají úmluvu, že rozdíl průměru (a tedy i obvodu) nové a zcela sjeté pneu je přesně 5%. Ty musíš v tabulce počítat se střední hodnotou, tedy 2,5%. Proto Tvůj výpočet obvodu (jinak správný) musíš ještě vydělit konstantou 1,025. Potom Ti to bude sedět naprosto přesně!!! :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob čer 25, 2005 06:15
od MZ
a teď už konečně správně. Něco jsem kolem těch gum tušil, ale že je to tak smluvený, to zas ne. Kam sem koukal při tý pětce nevím, ale jsem rád za korekce. Díky všem.

PS. zjistil jsem, že to pobere i excelovský formát, tak je tu (a je 5x menší než JPEG)

Napsal: sob čer 25, 2005 07:56
od Majo
MZ: Je to dobre, ale je to pre uzku skupini ludi, jeden diferak, jeden typ pneu, jedna prevodovka. Ja mam stiahnuty skript z Danculovej stranky - to sa mi paci najviac, len som ju akosi nemohol na nete najst. Asi ju zrusil - ani pri Nicku ju nema spominanu :? Neskor to sem hodim, len to mam ulozene v druhom PCcku.

Napsal: sob čer 25, 2005 08:09
od MZ
to majo - stahni si ten excelovskej list a hodnoty si tam můžeš měnit jak chceš. diferák, pneu, jednotlivé převody - list se ti přepočte sám (- a když ne tak ťukni [F9] - měl bys pak nastavený ruční přepočítávání - v možnostech excelu lze měnit)

nějak bych se s tím nedělal, kdybych nemohl měnit jednotlivé parametry. :roll:

Napsal: sob čer 25, 2005 11:47
od Majo
aha, to som prehliadol, ze su tam vzorce - stiahol som si to v jpg :wink: Tak to je dost good 8)

Napsal: ned čer 26, 2005 21:52
od Marek
2 MZ: rádo se stalo. Jinak tuto tabulku (jen nepatrně zkrášlenou graficky - mám rád přehlednost a barvičky) mám už asi pět let (rovněž v Excelu). Měl jsem ji už asi třikrát i na srazu v Bechyni - výtisky pro všechny modifikace Lady.

Napsal: pon čer 27, 2005 13:40
od MZ
Marku já před pěti lety jezdil na pionýru a o Ladě jsem věděl jen to, že existuje a že je to ruský auto...

Ta tabulka vznikla v podstatě jen jako východisko z nouze, jak jsem psal už před nějakou dobou. Buď mi špatně ukazuje tachometr nebo otáčkoměr. Jen mě napadlo tu tabulku zveřejnit a doladit si v ní chyby. někdy napíšu dost velkou kravinu a tak jsem rád, že to mám s kým konzultovat. prostě tohle fórum je super, líbí se mi otevřenost lidí kolem Lady.

Na srazu jsem zatím nebyl, ale podzimní Bechyně mi vyjít musí! Už je kvůli tomu, abych tě viděl v akci. Všichni tady o tobě básní jak o Ladabohu a sám musím uznat, že máš SAKRA rozhled.

Napsal: pon čer 27, 2005 20:56
od Marek
Zase to nepřeháněj nebo se začnu červenat :oops: :oops: :oops: !!!

Něco vím, ale nestojí to snad ani za řeč :wink: .

Napsal: čtv říj 06, 2005 06:56
od Patrac
Chtěl bych tímto požádat všechny kdo přispívají do sekce pro sponzory, aby k výkresům mnou a jinými zde uvedenými prosím k těmto tématům nepsali svoje zážitky a tak ale opravdu jen hodnocení popřípadě dotazy. Jestli si chcete pokecat jak vám něco z toho funguje hoďte to do sekce poklábozíme nebo do technický sekce.Nerad bych aby se tady člověk musel přehrabovat hromadou příspěvků o ničem než najde to co hledá. :( Budu se snažit domluvit s Moderátorem aby takovýhle přispěvky pokud možno vytřídil. Díky moc Pátrač
Jinak už je tam celej bezkontakt z fava a dnes dodám přírubu pro plnění LPG přímo do karburátoru od Marka