Stránka 4 z 29
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: úte led 22, 2013 06:15
od mirozv
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 04, 2013 20:18
od Crocodile
4.2.2013
Lada Kalina I se přestane vyrábět v AvtoVAZu v březnu
AVTOVAZ ukončí v březnu 2013 výrobu automobilů Lada Kalina první generace, nabízené i na českém trhu.
Výroba verze sedan začala v roce 2004. V dubnu tohoto roku začne ve Volžském automobilovém závodě
výroba druhé generace rodiny Kalina v karoseriích hatchback a kombi.
Celkem je v plánu v roce 2013 vyrobit 70 000 vozů Kalina II, prodej v
Rusku začne již v květnu.
Začátek prodeje vozu Lada Kalina II v Rusku je plánováno na druhou polovinu května 2013.
V tomto roce je v plánu vyrobit 70 000 vozů.
Základní verze "Standart" nové Kaliny bude vybavena 8-mi ventilovým motorem o objemu 1,6 litru, s výkonem 87 koňských sil
a modernizovanou převodovkou. Stejný motor bude mít i výbava "Norma". První ve výrobě a pozdějí i v prodeji bude automobil
ve výbavách "Lux". Ředitel projektu Lada Granta a Lada Kalina Oleg Gruněnkov potvrdil, že nová Kalina zaujme cenovou hladinu
mezi Grantou a Priorou.
zdroj ZR.ru
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pon úno 04, 2013 20:50
od mirozv
Kalina 2 má prísť na europsky trh v 2015. Takže dovtedy to u nás môžu pokojne zabaliť a vrátiť sa za Ural.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: stř úno 06, 2013 03:52
od DJW
mirozv píše:Kalina 2 má prísť na europsky trh v 2015. Takže dovtedy to u nás môžu pokojne zabaliť a vrátiť sa za Ural.
To vážne???? Sú importéri a AvtoVaz normálni? Keby prišla teraz, aby by to bolo len tak tak.. V 2015 si ju doslova môžu strčiť. Zas sa predá 12, možno až 15 vozov v Česku aj Slovensku dokopy, ktoré samozrejme kúpia totálni fanatici a blázni čo chodia na toto forum.
Aj to som zvedaví, dokedy to aj tunajších skalných bude s Ladou baviť, lebo moja desiatka by pýtala väčšiu investíciu, do ktorej sa mi nechce - a spoliehal som sa, že do konca roka kúpim Kalinu II. Dalšie dva roky čakať ani nemôžem, ani nechcem, takže to potom to istí nejaká jazdenka.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: stř úno 06, 2013 12:56
od sarusian
je to smutne, ale je to tak- pozrite si autobazar.eu, -> lada -> priora a najnovsi inzerat slovenskeho importera je na lada priora bez faceliftu - pricom facelit sa uz do europy urcite vozi, kedze ho ma valda, lada granta mala byt v europe najprv v jeseni 2012, potom v zime 2012, potom na jar 2013 a najnovsie pride mozno v lete 2013, cize podla mna lada kalina II v europe v roku 2015 je mierne optimisticky odhad, moze byt aj koncom roka 2015, alebo zaciatkom 2016, vsak ? Druha vec je cena - su to totalne nekonkurencne ceny, momentalne euro posililo od posledneho zdrazenia lad z jara minuleho roka o cca 9,4% /k dnesnemu dnu/, pricom ceny sa vobec nehli /ako je to s czk korunou voci rublu neviem/
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: stř úno 06, 2013 14:22
od DJW
Je fakt že rubeľ
oproti CZK aj
proti EUR na minulú jar značne posilnil. Odvtedy však fluktuoval a na cenách to nebolo znateľné.
Ja nechápem importérov a distribúciu Vaz-u, že nevidia tú spomalenosť. Je síce možné, že momentálne by boli schopný pružnejšej akcie a brzdí ich Renault (predsa len EU je domáci trh Rendika a Dacie) a potom nech ladu vobec neexportuju. Usetria si iba blamaz a celoeuropsku hanbu. Pokiaľ by to bolo skutočne tak, potom nechápem načo vyhadzujú peniaze za EU homologizáciu.
2015.. Vcera bolo neskoro a oni zverenia takýto dátum.. Neuveritelne
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: stř úno 06, 2013 14:55
od JmJ
Na vanoce mnoho znas obdrzelo utlou knihu o historii VAZu mezi roky 1970 - 1990. Psal ji cech, takze se venoval i dovozu do CSSR. Celkem jasne je tam uvedeno, ze od pocatku 80. let na nas VAZ kaslal, protoze radeji vyvazel do zemi kousek "za nami", tedy na zapad a tam vyvazel jen proto, aby dostal tvrdou menu. O nic jineho jim neslo. Meli problem zasobovat vlastni trh, natoz to vozit pryc a kdyz uz, tak za tvrde. Podle te knihy bylo pred prevratem evidovano v poradnicich cca 100 000 zadatelu o VAZ, ale dodavky byly snad v jednotkach tisic rocne. Kdyby nenastal prevrat, tak nekteri tu cekame na auto jeste ted.
Jestli tehdy se chovali takto (melo to duvod), tak cemu se divime dnes... Serou na nas, protoze jsme pro ne proste nerentabilni, nedokazi tu nicemu konkurovat, doma se tak nejak drzi a kdyz se trochu polepsi, budou se drzet dal. U nas by se musli polepsit hodne a to se zrejme nevyplati. Nic vic, nic min. Homologace bude pro takovy zavod temer nic, takze kdyz to nekdo nejak prosadi, tak bude. Fabriku to nepolozi.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: čtv úno 07, 2013 20:07
od ra100
Renault ako majoritný vlastník VAZu bude chcieť,alebo má v plane predávať Ladu na západe?
Dácia mu pekne vynáša
Pochybujem že bude pchať peniaze do predajnej sieti Lad v EU.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát úno 08, 2013 00:09
od valda1971
ra100 píše:Renault ako majoritný vlastník VAZu bude chcieť,alebo má v plane predávať Ladu na západe?
Dácia mu pekne vynáša
Pochybujem že bude pchať peniaze do predajnej sieti Lad v EU.
No, když bude chtít, tak to má relativně jednoduché - k stávajícím prodejním místům s označením Renault/Dacia dodá logo Lada a je to
A tím by asi prodej i vzrostl
Další otázkou z mého okolí je, jak by dopadla prodejna Lada-Most, když má cca 800m od sebe reprezentativnéjší současnou prodejnu Renult/Dacia a na viditelném místě.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: ned úno 24, 2013 08:02
od sarusian
mirozv píše:Kalina 2 má prísť na europsky trh v 2015. Takže dovtedy to u nás môžu pokojne zabaliť a vrátiť sa za Ural.
odkial si sa dozvedel, ze kalina 2 ma prijst k nam az v r, 2015 ? hladal som nejake info a jedina zmienka o roku 2015 je na autoforum.cz, ale to je ohladom implementacie novych dizajnovych prvkov pre kalinu z projektu lady xray (
http://www.autoforum.cz/predstaveni/lad ... -generace/)
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: ned úno 24, 2013 17:25
od mirozv
sarusian Mám to zo SlovLADY, takže brať s rezervou
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: ned úno 24, 2013 18:25
od sarusian
jaj, tak to je potom musim brat fakt s velkou rezervou, kedze oni netusia, co bude o pol roka, a nie o 2-3 roky - preto som sa pytal, lebo mal som taku uvahu, kedze kalina 2 je uz vo vyrobe, neverim, ze na sklade maju tolko urobenych kalin v euro 5, aby ich rozpredavali viac, ako 2 roky - druha cast uvahy bola, ze prvu faceliftovanu prioru dostal valda asi po roku zaciatku vyroby, tretia cast uvahy je, ze granta ma prist v lete, cize cca 1,5 roka po zaciatku vyroby, takze ak renault nestopne ladu na zapad, co si myslim, ze by nemal, kedze aj lada ma svojich zakaznikov v zapadnej europe, tak faceliftovu kalinu by sme mohli cakat zaciatkom buduceho roka - resp. v polovici buduceho roka - ono v KE v slovlade maju kombika, tak na buduci tyzden si ho idem pozriet - este v kaline som nesedel, tak idem vyskusat - dufam, ze mi vyjde cas - chcel som teraz kupovat februar - marec nove auto (sedel som aj v novom sanderu - ale su tam take riesenia, ktore jednoducho nemozem prekusnut a lada to ma - napr. teplomer motora v dacii chyba) - mal som vybratu viac-menej prioru, ale s manzelkou sme sa rozhodli, ze este pockame a pozrieme grantu, kedze tento rok ma mat priora novy interier, tak aj koli tomu chcem pockat, resp. paci sa mi dvojkova kalina vo verzii kombi s hagusmi - cize sme odsunuli trochu kupu - zatial nas nic do toho netlaci, moja felda lpg zatial funguje, stk bude buduci rok, cize rok este vydrzi - takze asi tak
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: ned úno 24, 2013 19:04
od mirozv
Ono ani Granta už nemá na palubnej doske teplomer chladiacej kvapaliny. Aspoň v tých nižších stupňoch výbavy. Aj palivomer je tam taký bargraf.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: ned úno 24, 2013 19:55
od sarusian
prave som si to preveroval, tak niektore granty ho maju /aj ked to nepatri do temy kaliny/, a niektore nie a netusime ktora verzia budikov sa bude vozit - uvidime v lete
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: ned úno 24, 2013 22:30
od Hurikán
Jenom poznámka k teploměru - ono už je prakticky jedno, jestli na palubce je budík, bargraf nebo nic. Vysvětlím - i když dneska nějaké auto teploměr má, není napojen, tak jako dřív, přímo na čidlo, ale chování ukazatele (ručička, bargraf) je "optimalizováno" ŘJ. To má za následek to, že po nastartování studeného motoru a jeho postupném prohřívání ukazatel postupně vystřídá předdefinované stavy a velmi rychle se ustálí na "optimální" hodnotě. A na ní drží i když reálná teplota kolísá. Je to kvůli "lepšímu" pocitu, aby řidič nebyl "znervózňovaný". Teprve při značném zvýšení/snížení teploty se teploměr pohne daným směrem do další předdefinované polohy. Prostě co nová věc, to stojí za h....
Tak to jen tak na okraj.