Stránka 4 z 22

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 11:16
od wwwwenca
MAJO:
Teď jsem ještě hledal po netu a hadice by měli mít 495 mm.
A když se podívám na fotky v této diskuzi (úprava s oranžovou nápravnicí) tak to má taky zvedlé o dost a hadice jsou v pohodě. Asi tam mám fakt nějaký krátký..
Ale Majo, kdyby jsi na to vzpomněl a změřil to, bylo by to fajn!
Držím se zásady nic zbytečně nebastlit, nekombinovat, držet se ladáckých dílů. Takže půjdu asi fakt cestou prodloužení předních hadic těmi zadními...

Jinak tvojí úpravu jsem viděl.. Vyřezával jsi oba kusy do tvaru "V" aby do sebe pasovaly, že?
Než jsem se do tohodle pustil, zkoumal jsem dlouho na netu, co mě čeká.. Tvoje taktika se mi líbí ale bohužel jsem neměl druhou nápravnici a mám jen slabší COčko takže bych to asi důkladně neprovařil.. Takže jsem ten hodní úchyt musel vyrobit.
Jak jsi řešil řízení? I když jsem otočil čepy a dal je shora, připadají mi (když je těhlice uplně dole) hodně zalomené. V rejdu se to ještě zhorší. Setkal jsi se s tím taky?
Já teda vymyslel řešení ale chci ještě slyšet názory zkušenějších..

JAYKEE:
Určitě je to taky možnost ale to už bych musel kupovat jiné trubky (ne Ladácký asi) a převářet držák atd.. Cesta nejmenšího odporu je asi nejlepší.. Každopádně dík za názor..

VETERANISTA:
Taky jsem o tom přemýšlel.. Máš někoho nebo víš, kdo to umí? Případě kde se dá sehnat pancéřová hadice s koncema? Kupoval na hydroručku do driftovýho speciálu právě pancéřku a ty konce od speedpro a jako jeden holendr a očko stály hroznou řachu. Stál myslím 300/Ks a to jsem si to doma musel poskládat. Takže jenom za konce na NIVU bych dal 2400Kč jenom za konce bez hadice. Což mi připadá zbytečně hodně. Samozřejmě bych to chtěl od válce až k brzdiči když už. Opět mi přijde lepší tam dát mezikus z toho zadku..
Ale nápad je to dobrej, kdyby jsi o tom věděl víc, poreferuj prosím.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 11:25
od Luděk Musil
wwwwenca píše:... kde se dá sehnat pancéřová hadice s koncema? ...
Tady to dělají (pravda - na žigula jsem nezkoušel):
http://www.firmy.cz/detail/143557-j-s-c ... toppremise

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 11:49
od wwwwenca
Luděk Musil píše:
wwwwenca píše:... kde se dá sehnat pancéřová hadice s koncema? ...
Tady to dělají (pravda - na žigula jsem nezkoušel):
http://www.firmy.cz/detail/143557-j-s-c ... toppremise
Díky!! Napsal jsem jim mail, tak uvidíme..

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 12:59
od Majo
tak som to prave meral. Spodna hadica ma 505mm a vrchna 470mm. Merane prilozenym metrom od konca po koniec najpresnejsie ako to slo. Vymontovane z mojej Nivy(2006) hadice povodne od vyroby.
Hadica Lada ma priblizne 370mm. Merane na aute, neslo to uplne presne.

Inak tiez by som sa priklanal k tej vyrobe, nestoji to majlant a bude to najlepsie ak mas v okoli taku moznost.

A k tej mojej uprave - este to nie je dokoncene. Ja co som nasiel na nete nic mi neprislo dost vymakane, tak si vymyslam vlastne varianty. Napravnicu som bol nuteny kupit dalsiu na vrakaci :) a COcko mam pomerne silne. Ked budem mat cas pokracovat, urcite pridam nejake fotky. Ja budem pouzivat aj o dost dlhsie pruziny(volgy) a riadenie mi otocene nevyhovuje. Neviem si to vysvetlit, ale po otoceni capov to auto proste plava. Pravdepodobne budem vyrabat nove stelovanie na zbiehavost v style tycka od riadenia vchadza navrchu a tycka ku kolesu vychadza o 5cm nizsie. Niektore offy to tak maju.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 13:50
od wwwwenca
wwwwenca píše:
Luděk Musil píše:
wwwwenca píše:... kde se dá sehnat pancéřová hadice s koncema? ...
Tady to dělají (pravda - na žigula jsem nezkoušel):
http://www.firmy.cz/detail/143557-j-s-c ... toppremise
Díky!! Napsal jsem jim mail, tak uvidíme..

Luďku tak mi napsali, že se tímto nezabývají a přesměrovali mě jinam...
(www.garance-slavicin.cz)
Každopádně děkuji!

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 14:49
od wwwwenca
MAJO:
Super, díky! Přijedu domů a změřím ty moje a uvidím. Díky, pomohl jsi mi!

Asi to ale opravdu udělám tak, jak říkáme - když to bude krátké, buď to nechám vyrobit nebo to nastavím z dílů Lada.
Snažím se to dělat všechno poctivě, cestou nejmenšího odporu a tak nějak "selsky". Na druhou stranu asi jí budu někdy i prodávat (rozhodně na to nemyslím) a když se vžiju do role kupujícího - rozhodně by mě nebavilo řešit kutilské výmysly nějakýho předchozího patlala. To známe asi všichni..

A ty úpravy děláš na té modré Nivě, chápu to správně?
No abych pravdu řekl, já se i trochu bál toho sváření.. Jednak abych to teda provařil a druhak jak víme při sváření vzniká pnutí a aby mi to někde neprasklo..
Já to vyrobil z ocelového plátu 1 cm silného a podpírají ho po celé délce dvě "elka" ze 4 mm materiálu který jsou součástí držáků motoru.
A ty, pokud to dobře chápu, necháš horní misku pružiny s dorazem nahoře a nebudeš tam dávat výztuhu pod nosník jako to mám já, že?
Jinak auto o poznání víc plave? No, tak to se mám na co těšit sakra... Toho se trochu bojím -těch vlastností na silnici. No uvidím.. Já jsem stál před rozhodnutím buď to udělat jak říkáš ty a nebo přestěhovat tu páku to drží za dvě M12 v těhlici a je v ní čep řízení - tuhle variantu jsem zvolil a teď to řeším.
Jinak to "vyosení čepu z roviny" jsi vymyslel jak? Já jsem chtěl použít staré čepy, rozřezat je a použít z jich závity, svařit je jakoby nad sebe (což teda nevím, zda by bylo možné protože vypadají kované v zápustce), použít jen dva krátké čepy (místo krátkého a dlouhého) a dvě ty velký štelovací matice (trubka se závitem)...

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 15, 2014 19:45
od Majo
jj, modrej, v podstate potrebovala mensiu GO, tak som to spojil s nejakymi upravami, mozem si dovolit mat ju dlhsie odstavenu(presne do maja buduceho roku, kvoli STK).
Ja som kedysi experimentoval s prevarenymi tiahlami riadenia, ale vzdy sa to zlomilo tesne za zvarom. Nech som zvolil akukolvek metodu(zvaranie pod vodou aby sa material neprehrial, dalsia metoda bola pozvolne ochladenie, dalsia rychle strcenie do studeneho oleja) vzdy to dopadlo rovnako, teda vlastne nie, raz sa mi to podarilo aj ohnut. Vzdy sice pri nejakom extreme, ale v terene su obcasne chvilkove extremy nevyhnutne :)
Tu tehlicu mi radil Vik2 a myslim, ze do toho pojdem. Akurat do tehlic pouzijem matice aby som sa vyhol zvaraniu capov.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: úte zář 16, 2014 14:02
od wwwwenca
GO? Já myslel, že jsi jí kupoval někdy v roce 2006 novou?

No to je právě i důvod, proč se tomu vaření v takhle důležitých věci jako je řízení atd, vyhýbám.. Protože představa, že to praskne na dálnici když vymetu nějakou jámu mě jako dost děsí..:)

No já to vyřešil následovně, jako na obrázku.
Vyvrtal jsem jednu díru a páka přijde takto nakřivo.. Sice bych jí nejraději dal rovně ale to bych musel předělávat, převrtávat nebo jinak upravovat horní uchycení držáku brzdiče - a do toho se mi zasahovat nechce. Ale na druhou stranu místo pro čep bude výš a to, že bude čep trochu nakloněn mu ale prozatimních zkoušek vadit asi nebude ani v rejdech když je těhlice úplně dole.

No a když už se tu tak bavíme, co tlumiče? Určitě jasné téma...
Zadek jsem se rozhodl vyřešit jako už někdo zde na fóru (myslím Vik to tak měl) a to tak, že měl držáky tlumičů navařené až nad nápravou, kolmo na původní umístění... Osvěčilo se to?
No a předek? Bud delší (měli by mít tuším 35 cm zasunuté) které by šly třeba z Wranglera a nebo obět použít origo Nivácký jen jsem na ně vymyslel takový držák aby se prodloužili a nemusely se vařit buď dolní nebo horní úchyty..

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: úte zář 16, 2014 20:52
od Majo
2006 je daleko a uz si toho uzila dost. A nehovorim o vyvarani, skor o "kozmetike"(brusenie, striekanie).

na dialnici by sa to nezlomilo, vzdy sa mi to zlomilo ked som za zapichol cumakom do zeme. Napriklad pri schadzani kolmej steny a podobne ked bolo treba opriet sa o zem prednym naraznikom.
tlmice maju origo rezervu, ja som zrovna kupil nove KYB Ultra SR, tak dufam, ze budu dost dlhe.......

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: stř zář 17, 2014 07:25
od wwwwenca
No je pravda, že hodně si asi užila, když jsem pročítal diskuze a tak..:)

No já myslel, že bych to načal v terénu a na našich úžasných rychlostních komunikacích to o ledabyle se povalující kus kamionu nebo skály dodělal.

A KAYABA dělá tlumiče přímo na Nivu a nebo je to ekvivalent k jinému vozu?

Dneska ty tlumuče ještě jednou přemeřím a i ty hadice - abych sem taky napsal něco konstruktivního, kdyby tuhle problematiku někdo řešil. Měřil jsem je tak v tychlosti a vypadají, že jsou tam opravdu ty Nivácké...

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pon zář 22, 2014 14:06
od wwwwenca
Pro inspiraci nebo případné dotazy dalších předělávších:

Po asi 3 vrtácích a hodně trpělivosti jsem vyvrtal díry to těhlice a umístil táhlo a čep.
V levém rejdu a rovně je to v pohodě akorát v pravém rejdu je čep hodně vyhnutý.
Nutno podotknout, že je kolo úplně dole, že čep má ještě prostor dál, kam se vyklonit. To ostatně dokazuje i jeho konstrukce (na fotce bez manžety). Je to mírně kostrbaté, asi by to šlo vyřešit i jinak ale když se vykašlem na pocity, mohlo by to být bezproblémové řešení.
Názory?

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pát zář 26, 2014 11:40
od wwwwenca
Vážené osazenstvo,
opět pár věk k tématu, snad by se to mohlo ještě někomu hodit...

Včera přišly prodloužené hadice.
Jsou od firmy Garance Slavičín, dělají to normálně z asi 3 vrstvýho Semperitu.
Stránky: http://www.garance-slavicin.cz/

Vše se vyřešilo asi třemi maily stylem "chtěl bych komplet hadice na Nivu +150 mm" a oni, jasně, ok, není problém, pošlete adresu.

Hadice vyšla na 150 Kč, takže všech pět s poštovným na cca 900 Kč s daní.

A díky Luďkovi, který mě navedl na firmu, která mě navedla na tuhle firmu!

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pát zář 26, 2014 12:02
od Luděk Musil
1. Nemáš zač.
2. Tuto zprávu překopíruju do kontaktů
L.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: sob lis 08, 2014 19:38
od wwwwenca
Pánové opět přispívám svou konstrukční troškou pro možné budoucí zvedače.
Od vás bych poprosil:
Hate! Do mě! Zbuzerujte to, co je špatně! Potřebuju kritiku! Třeba jsem něco udělal jinak, šlo by to líp a mě to nenapadlo!
Takže bez servítek se do mě opřete! Díky!

Takže problém nastal s předními tlumiči. Nivácký tlumiče jsou krátký. Takže zbyly dvě možnosti:
1) Koupit jiné tlumiče, z jiného auta. Co se jsem tak zběžně koukal, měly by pasovat například z Wranglera.
2) Upravit nějakým způsobem horní uložení, dolní uložení nebo samotný tlumič.

Opět jsem zvolil cestu nejmenšího odporu a i nákladů (Kvalitnější tlumič z Wranglera cca 1500 Kč / Kus po slevě).
Zasahovat do původní konstrukce se mi nechtělo (výrazně převařovat hodní uchycení, někam ho posouvat nebo upravovat dolní - při výkyvu by tlumič opisoval dlouhou dráhu na dolním šroubu).
Takže jsem se rozhodl prodloužit Nivácký tlumič.
Jednoduše jsem ho vložil do ohřáté silnostěnné trubky, stáhl, dole uchytil za oko šroubem vedoucím skrz trubku a na konec trubky navařil spodek starého tlumiče.
Funkčnost se nezměnila, akorát je o 10 cm delší.
Ještě jsem na tom nejel. Uvidím, jaké v tom budou/nebudou vznikat vůle nebo jak to bude/nebude fungovat..

Ocením názory!

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: sob lis 08, 2014 23:27
od Majo
myslim, ze tomu nie je co vytknut, pekne. Kukam v pozadi je zadna naprava, ako si ju vyztuzoval? Zvacsa byva dost ohnuta a zvaranie to moze este zhorsit, vyrobil si si nieco na jej zafixovanie pocas zvarania?