Stránka 4 z 5

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 13:10
od vodis
Tak desítka už zavrčela, chvilku malinko prskala a po ohřátí už úplně v pohodě. Vzhledem k tomu, že kompjuter nabízí pouze obligátní chybu 1602, viděl bych to fakt na ten benzín. Co byste mi doporučovali běžnýho na pročistění? Mě napadá jen velfobin. Předem díky!

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 13:20
od Teepee
Mám v P406 Starline 45Ah a při mrazivém startu se vynulují hodiny. Mám sice 55Ah ve sklepě, ale co, hodiny nejsou důležitý, až se oteplí, bude to zase fungovat. :lol:
Ale, když je tak -12°C a méně, tak se po nastartování motor rozběhne s divným pazvukem. Buď zůstane viset startér, jenže když to hned vypnu a zkusím podruhé, potřetí, pořád to dělá. Není nějaký obtokový ventil v servu? Do cca 5 vteřin ten pazvuk utichne a pak už vše funguje fajn. I při normálním počasí je servo chvilku po startu trochu slyšet, ale úplně jinak.
Vodní pumpa je na rozvodovém řemenu, najeto 4000km, a Fridex je krásně tekutý, tam to asi nebude.
:?:

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 13:43
od dvk
Tipoval bych to na to servo, kolegova Thalia v těchhle mrazech zpívá až uši přecházejí.

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 13:52
od JmJ
Tak spodni spojkovy valec to nejak nedal (Fenox asi po 3 letech) a byl nahrazen nejakym MS. Horsi bylo, ze uz se nedalo s tim dojet ani na rampu, takze sem to menil v garazich mezi samymi luxusnimi vozy. Ale nikdo si nestezoval :-)

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 14:06
od Marťas
Hurikán píše:Letos se po předchozích zkušenostech chystám ještě na výměnu náplní v převodovce a difu, kam chci dát plně syntetické lehkoběžné oleje. Uvidím, co to udělá.
Třeba začnou hučet a pak se kousnou :mrgreen: :P

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 14:14
od Teepee
dvk píše:Tipoval bych to na to servo, kolegova Thalia v těchhle mrazech zpívá až uši přecházejí.
No kdyby zase přituhlo (předpověď říká že už ne), tak to ještě odposlouchám. Ale co v tom servu může tak hučet?
Stačilo by dávat auto do garáge, kde je 6°C, jenže to z něj vyteče všechen slanej bordel a vrata od garáže jsou založena polystyrénovými deskami a závěsem, tak parkování je vždycky procedůra takového stupně, že nakonec zůstal s prvním sněhem venku.

Zato Bílého jsem na ty mrazy přestěhoval z garáže netemperované do oněch 6°C 8)

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 15:38
od Štěpán
Pozor na zbytečně malý (kapacita) baterky. V práci máme zkušenost, že když klesne při startu napětí pod 7V, tak ŘJ přestane vstřikovat palivo do sání.

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 16:06
od Teepee
Štěpán píše:Pozor na zbytečně malý (kapacita) baterky. V práci máme zkušenost, že když klesne při startu napětí pod 7V, tak ŘJ přestane vstřikovat palivo do sání.
AKU je osazen dle rozměrově shodného továrního originálu, který byl označen jako L1 250. Díky tomu značení jsem neměl žádné další vodítko než rozměry. :?
55Ah co mám "ve sklepě" není moje, je jen nevyužitá, tak jí udržuji. Už mne napadlo, že jí od majitele odkoupím a nasadím do auta...

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 17:23
od Štěpán
Pokuď se nepletu ( xantie a 406-ky jsou v podstatě sestry ), tak na xantiich se používá pro 1,8 baterka od 55 do 74Ah. Já mám dokonce předepsanou pro 1,9TD 62Ah, ale používám 80Ah. Vejde se mi tam akorát a vím, že v zimě v mrazech si můžu dovolit déle točit startérem. I když to ani moc nepotřebuju. :-) Stačí v těchto mrazech ( míň jak 10 pod nulou ) dvakrát nažhavit svíčky a na brnknutí mi to chytne. Když ještě vymáčknu spojku, tak se motor víc roztočí - vývěva udělá větší podtlak a přes membránu se zatáhne za lanko, co ovládá studenej volnoběh.

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 21:19
od Teepee
No je to zkušenost, co udělá menší kapacita AKU (resp. nižší startovací proud). Taky je možné, že je to prostě kvalita StarLine. Mám jí tam od září 2009 a to už byla asi rok předtím v Sieřře.
Product Finder Varta
Co je v tom servu, opravdu může po velmi mrazivém startu pár vteřin hučet, jak kdyby neodpadl startér? Je v něm nějaký přepouštěcí ventil? Nebo tím, že jsem v něm neměnil olej a je asi původní, tak by v něm mohl být zmrzlý kondenzát? Ale to by pak dělalo pod nulou vždy, ale tady je to jen tak od -12°C a méně. Olej je v něm červený, čirý, nepřijde mi degradovaný.
Nicméně, takovej mráz už asi nebude, hned tak to asi neuslyším.
Nebo, že bych už měl protočenou řemenici?

Re: Mrzne až praští

Napsal: pon úno 13, 2012 22:29
od Křečík Barbuška
JmJ píše:Tak spodni spojkovy valec to nejak nedal ...
A co kapalina? Měnila se po tu dobu aspoň jednou? Mám zkušenost, že slabší kapalina + mrazy = průsak. Nicméně ty to máš asi celkem v teple, že?

Re: Mrzne až praští

Napsal: úte úno 14, 2012 10:15
od JmJ
Koko Loko píše:
JmJ píše:Tak spodni spojkovy valec to nejak nedal ...
A co kapalina? Měnila se po tu dobu aspoň jednou? Mám zkušenost, že slabší kapalina + mrazy = průsak. Nicméně ty to máš asi celkem v teple, že?
kapalina se urcite musela vymenit treba pri posledni vymene valce ;-) kazdopadne to zlobilo uz pred mrazy. v teple to zas tak moc neni, je tam tak o 4 stupne vic nez venku :-)

jak se trochu umoudri pocasi, tak asi provedu jeste jednou odvzdusneni s tim, ze pokud mozno vyzenu pryc starou kapalinu.

dnes sem se provezl cervenym po okoli km a je to super :-) konecne zas mam pocit ze ridim auto. zadni nahon je zadni nahon ;-)

Re: Mrzne až praští

Napsal: stř úno 15, 2012 13:11
od JmJ

Re: Mrzne až praští

Napsal: stř úno 15, 2012 13:26
od Petr HC
vodis píše: ...kompjuter nabízí pouze obligátní chybu 1602,...Co byste mi doporučovali běžnýho na pročistění? Mě napadá jen velfobin. Předem díky!
štěpán píše: Pozor na zbytečně malý (kapacita) baterky. V práci máme zkušenost, že když klesne při startu napětí pod 7V, tak ŘJ přestane vstřikovat palivo do sání.
Není to o benzinu, ale o velkém poklesu napětí baterie. 1602 je kód chyby "pokles napětí v řídící jednotce" (stabilizátor napětí Vcc pro čidla a bezchybnou činnost mikroprocesoru ŘJ musí mít min. o 1 - 2 V více než 5 V stab.).
Poznámka : Velfobin není nic jiného než obarvený technický líh.

Re: Mrzne až praští

Napsal: stř úno 15, 2012 13:41
od Marek
Petr HC píše: Velfobin není nic jiného než obarvený technický líh.
A lihu je v benzinu víc než je zdrávo již z výroby :-).

Jinak já musím říct, že jsem nikdy neměl problémy se startem. Po nažhavení startuju na otočení, bez ohledu na teplotu. Navíc nyní mám nezávislé topení, kdy před startem jej zapnu minimálně na deset minut a vím, že startuji motor o provozní (nebo téměř provozní) teplotě, čili bez žhavení, bez zbytečných odporů a podobně. I když je venku minus dvacet, motor má plus šedesát a jde to úplně samo.
Ale i když jsem toto nevyužíval a startoval klasickým způsobem, nikdy nebyl problém. Ale nebudu zapírat - teď je to mnohem lepší. Mám baterku EXIDE Premium 100Ah / 900A a jsem spokojen.


Jinak ohledně těch olejů a jejich vlivu na startovatelnost v zimě - je to samozřejmě jasná výhoda olejů s nižším indexem SAE. Já kupuju polosyntetiku od Mogulu v Ekolube v Brně a cena je kolem 80 kaček za litr. Pokud člověk netrvá na zahraniční značce oleje (kterou pochopitelně patřičně zaplatí), může být spokojen i s Mogulem (který do Lady je naprosto dostačující a cenově mimořádně příznivý). Viz: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1407