Mrzne až praští

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od vodis »

Tak desítka už zavrčela, chvilku malinko prskala a po ohřátí už úplně v pohodě. Vzhledem k tomu, že kompjuter nabízí pouze obligátní chybu 1602, viděl bych to fakt na ten benzín. Co byste mi doporučovali běžnýho na pročistění? Mě napadá jen velfobin. Předem díky!
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4333
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Teepee »

Mám v P406 Starline 45Ah a při mrazivém startu se vynulují hodiny. Mám sice 55Ah ve sklepě, ale co, hodiny nejsou důležitý, až se oteplí, bude to zase fungovat. :lol:
Ale, když je tak -12°C a méně, tak se po nastartování motor rozběhne s divným pazvukem. Buď zůstane viset startér, jenže když to hned vypnu a zkusím podruhé, potřetí, pořád to dělá. Není nějaký obtokový ventil v servu? Do cca 5 vteřin ten pazvuk utichne a pak už vše funguje fajn. I při normálním počasí je servo chvilku po startu trochu slyšet, ale úplně jinak.
Vodní pumpa je na rozvodovém řemenu, najeto 4000km, a Fridex je krásně tekutý, tam to asi nebude.
:?:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od dvk »

Tipoval bych to na to servo, kolegova Thalia v těchhle mrazech zpívá až uši přecházejí.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6634
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od JmJ »

Tak spodni spojkovy valec to nejak nedal (Fenox asi po 3 letech) a byl nahrazen nejakym MS. Horsi bylo, ze uz se nedalo s tim dojet ani na rampu, takze sem to menil v garazich mezi samymi luxusnimi vozy. Ale nikdo si nestezoval :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Marťas »

Hurikán píše:Letos se po předchozích zkušenostech chystám ještě na výměnu náplní v převodovce a difu, kam chci dát plně syntetické lehkoběžné oleje. Uvidím, co to udělá.
Třeba začnou hučet a pak se kousnou :mrgreen: :P
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4333
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Teepee »

dvk píše:Tipoval bych to na to servo, kolegova Thalia v těchhle mrazech zpívá až uši přecházejí.
No kdyby zase přituhlo (předpověď říká že už ne), tak to ještě odposlouchám. Ale co v tom servu může tak hučet?
Stačilo by dávat auto do garáge, kde je 6°C, jenže to z něj vyteče všechen slanej bordel a vrata od garáže jsou založena polystyrénovými deskami a závěsem, tak parkování je vždycky procedůra takového stupně, že nakonec zůstal s prvním sněhem venku.

Zato Bílého jsem na ty mrazy přestěhoval z garáže netemperované do oněch 6°C 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Štěpán

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Štěpán »

Pozor na zbytečně malý (kapacita) baterky. V práci máme zkušenost, že když klesne při startu napětí pod 7V, tak ŘJ přestane vstřikovat palivo do sání.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4333
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Teepee »

Štěpán píše:Pozor na zbytečně malý (kapacita) baterky. V práci máme zkušenost, že když klesne při startu napětí pod 7V, tak ŘJ přestane vstřikovat palivo do sání.
AKU je osazen dle rozměrově shodného továrního originálu, který byl označen jako L1 250. Díky tomu značení jsem neměl žádné další vodítko než rozměry. :?
55Ah co mám "ve sklepě" není moje, je jen nevyužitá, tak jí udržuji. Už mne napadlo, že jí od majitele odkoupím a nasadím do auta...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Štěpán

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Štěpán »

Pokuď se nepletu ( xantie a 406-ky jsou v podstatě sestry ), tak na xantiich se používá pro 1,8 baterka od 55 do 74Ah. Já mám dokonce předepsanou pro 1,9TD 62Ah, ale používám 80Ah. Vejde se mi tam akorát a vím, že v zimě v mrazech si můžu dovolit déle točit startérem. I když to ani moc nepotřebuju. :-) Stačí v těchto mrazech ( míň jak 10 pod nulou ) dvakrát nažhavit svíčky a na brnknutí mi to chytne. Když ještě vymáčknu spojku, tak se motor víc roztočí - vývěva udělá větší podtlak a přes membránu se zatáhne za lanko, co ovládá studenej volnoběh.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4333
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Teepee »

No je to zkušenost, co udělá menší kapacita AKU (resp. nižší startovací proud). Taky je možné, že je to prostě kvalita StarLine. Mám jí tam od září 2009 a to už byla asi rok předtím v Sieřře.
Product Finder Varta
Co je v tom servu, opravdu může po velmi mrazivém startu pár vteřin hučet, jak kdyby neodpadl startér? Je v něm nějaký přepouštěcí ventil? Nebo tím, že jsem v něm neměnil olej a je asi původní, tak by v něm mohl být zmrzlý kondenzát? Ale to by pak dělalo pod nulou vždy, ale tady je to jen tak od -12°C a méně. Olej je v něm červený, čirý, nepřijde mi degradovaný.
Nicméně, takovej mráz už asi nebude, hned tak to asi neuslyším.
Nebo, že bych už měl protočenou řemenici?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11055
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Křečík Barbuška »

JmJ píše:Tak spodni spojkovy valec to nejak nedal ...
A co kapalina? Měnila se po tu dobu aspoň jednou? Mám zkušenost, že slabší kapalina + mrazy = průsak. Nicméně ty to máš asi celkem v teple, že?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6634
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od JmJ »

Koko Loko píše:
JmJ píše:Tak spodni spojkovy valec to nejak nedal ...
A co kapalina? Měnila se po tu dobu aspoň jednou? Mám zkušenost, že slabší kapalina + mrazy = průsak. Nicméně ty to máš asi celkem v teple, že?
kapalina se urcite musela vymenit treba pri posledni vymene valce ;-) kazdopadne to zlobilo uz pred mrazy. v teple to zas tak moc neni, je tam tak o 4 stupne vic nez venku :-)

jak se trochu umoudri pocasi, tak asi provedu jeste jednou odvzdusneni s tim, ze pokud mozno vyzenu pryc starou kapalinu.

dnes sem se provezl cervenym po okoli km a je to super :-) konecne zas mam pocit ze ridim auto. zadni nahon je zadni nahon ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6634
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od JmJ »

VAZ 2104 1.3 1989
Petr HC

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Petr HC »

vodis píše: ...kompjuter nabízí pouze obligátní chybu 1602,...Co byste mi doporučovali běžnýho na pročistění? Mě napadá jen velfobin. Předem díky!
štěpán píše: Pozor na zbytečně malý (kapacita) baterky. V práci máme zkušenost, že když klesne při startu napětí pod 7V, tak ŘJ přestane vstřikovat palivo do sání.
Není to o benzinu, ale o velkém poklesu napětí baterie. 1602 je kód chyby "pokles napětí v řídící jednotce" (stabilizátor napětí Vcc pro čidla a bezchybnou činnost mikroprocesoru ŘJ musí mít min. o 1 - 2 V více než 5 V stab.).
Poznámka : Velfobin není nic jiného než obarvený technický líh.
Marek
Příspěvky: 5323
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Mrzne až praští

Příspěvek od Marek »

Petr HC píše: Velfobin není nic jiného než obarvený technický líh.
A lihu je v benzinu víc než je zdrávo již z výroby :-).

Jinak já musím říct, že jsem nikdy neměl problémy se startem. Po nažhavení startuju na otočení, bez ohledu na teplotu. Navíc nyní mám nezávislé topení, kdy před startem jej zapnu minimálně na deset minut a vím, že startuji motor o provozní (nebo téměř provozní) teplotě, čili bez žhavení, bez zbytečných odporů a podobně. I když je venku minus dvacet, motor má plus šedesát a jde to úplně samo.
Ale i když jsem toto nevyužíval a startoval klasickým způsobem, nikdy nebyl problém. Ale nebudu zapírat - teď je to mnohem lepší. Mám baterku EXIDE Premium 100Ah / 900A a jsem spokojen.


Jinak ohledně těch olejů a jejich vlivu na startovatelnost v zimě - je to samozřejmě jasná výhoda olejů s nižším indexem SAE. Já kupuju polosyntetiku od Mogulu v Ekolube v Brně a cena je kolem 80 kaček za litr. Pokud člověk netrvá na zahraniční značce oleje (kterou pochopitelně patřičně zaplatí), může být spokojen i s Mogulem (který do Lady je naprosto dostačující a cenově mimořádně příznivý). Viz: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1407
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“