Elektromobily

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Cory »

ak budu vyrobne naklady elektromobilu nizsie ako obycajneho automobilu, tak cena aj tak nepojde dolu (to by bolo proti zdravemu rozumu kazdeho normalneho obchodnika). Skor si myslim, ze vyrobne naklady budu vyššie - do vyrobnych nakladov treba zahrnut aj vyskum a vyvin technologii atd...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marťas »

Cory píše:do vyrobnych nakladov treba zahrnut aj vyskum a vyvin technologii atd...
To by snad mělo platit i u normánlích aut, ne? I když je pravda, že dnes jezdíme za stejných 7,5 litru, jako v roce 1980, prostor je též skoro stejný a použité materiály mi občas přijdou daleko méně kvalitní :mrgreen:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Elektromobily

Příspěvek od MartasBrno »

Veliz, Laďuša, mám takový dojem, že nejen Sid s Markem prostě mají jednoduchý pohled na svět a nedovolí, aby se jim otevřely oči trošku víc do široka. Je to depresivní, ale pochopitelné. Dokonce Hurikán to tu neušetřil potupy.

Opravdu, tan argument, že je to jen do města, což Sid zrovna nepotřebuje je super, tak jo, Side, už nikdo nebude vyvíjet elektromobil, svět čekal co ty na to řekneš a pokorně respektuje tvoji nepotřebu a s ušima sklopenýma opouští stoletý výzkum - přece nebude mrhat prostředky, když je to kravina. Marku, opravdu nikdo ti netlačí, abys jezdil elektromobilem na Jadran. Fakt ne.

Chtěl jsem tu ještě něco napsat, ale prdím na to. (pedagogové zhodnotí dle svých schopností - snad se nespletou)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Cory »

ano ale nemusis vyvijat vsetko skoro od nuly...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Luděk Musil »

Mě by např. elektromobil s dojezdem 150 km postačoval. Do práce 40 km, po osmi hodinách zpět (mezitím nabíječka) na víkend na chalupu - opět 40 km a v pondělí zpět. Mezitím se baterie můžou klidně pomaličku dobíjet.
No a na delší štreky po republíce prostě benzínový auto nebo tak něco.
A že ta budoucnost v elektromobilu je - o tom nepochybujte, minimálně jako městské vozidlo.
A až lidstvo zvládne studenou fůzi ... :idea: . L.
PS: to (studená fůze) je tak trošku nadsázka a odbočka do sci-fi (americko-kanadský seriál Hvězdná brána) - prosím na toto nereagovat.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Elektromobily

Příspěvek od dvk »

Je jasné, že to nebude auto pro každého a všelék na všechny problémy se znečištěním. Do města proč ne, na delší trasy asi dost oničem. Já třeba dojíždím 12km, ale nějaký malý elektromobil bych nikdy nechtěl - občas teprve během dne se rozhodnu, že po práci někam pro něco vyrazím. Stejně jako např. už ani nesundávám zahrádku, protože teprve během dne jedu občas nakoupit něco většího, co jsem ráno úplně do detailu neplánoval. Pokud bych měl auto schopné převézt jen dva lidi a igelitku s dojezdem nula nic, to už bych rovnou mohl jezdit s batohem autobusem a všecko si plánovat týden dopředu. Jasně že by to šlo, ale dokud to půjde na benzín, téhle svobody volby se vzdávat prostě nechcu. To je to co je přece na autu hlavní deviza - ta svoboda volby a vědomí, že je schopné kdykoli posloužit k tomu, co potřebuju. Že když během dne najdu třeba zajímavý inzerát a chci po něm skočit a věc vidět, po práci sednu do auta a do půlnoci natočím 500km po čechách jak nic.

Osobně se ale bojím jiné věci - jak se k tomu postaví státy legislativně. Je mě jedno kdo v čem jezdí, ale pokud se budou tyhle povozy nutit lidem paušálně nějakým nařízením, jak je v poslední době "dobrým" zvykem, tak tohle by se mi fakt nelíbilo. Stejně jako jakýkoli systém zvýhodňování alá terno s dotacema na fotovoltaiku. Jinak proti technologii jako takové nic nemám, když to někomu vyhovuje, proč ne. Ale jak říkám - ať si to vyrábí a kupuje každý za svoje peníze, ne aby na to člověk musel přispívat povinně jako na jiné ekonesmysly.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6509
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Elektromobily

Příspěvek od JmJ »

Ja sem to zde uz nekde psal. Pokud bude mit elektromobil dojezd i pri nejvetsi zatezi 100 km, pak si myslim, ze je to slusna rezerva na to, aby se clovek nemusel moc rozmyslet co muze a nemuze delat. Pokud v 90% dojizdeni do prace si s tim vystacim, pak to ma smysl. Samozrejmosti zustava zatim druhe auto na benzin, pripadne vlastneni auta hybridniho. U hybridu bych se vysral na nejake plynule zapojovani jednoho nebo jineho pohonu atd, proste kdyz mi dojde elektrika, tak treba i se zastavenim prepnu na benzin a jedu dal. Jestli musim zastavit, nebo to s sebou 3x skubne, to snesu, hlavne kdyz ten hybrid bude stat normalni penize.

Dnes maji rodiny docela bezne 2 auta. Jedno "GT", druhe "city". To mestske by mohlo vetsinou byt bez problemu elektromobil.

Klidne at je pohonu treba 10 druhu, kazdy se hodi k necemu jinemu a k tomu at je pouzivan.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marek »

Mimochodem - když už tu téměř všichni pějete ódy na elektromobily: Máte spočítáno, kolik peněz by uživatele takového vehementu stálo dobití baterií? Myslím peněz vynaložených za elektrickou energii. Jak velké (kapacitně) baterie jsou v takovém městském vozítku s dojezdem max. 150 km? Kolik energie se do nich vejde? A kolik peněz mě to dobití bude stát?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6509
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Elektromobily

Příspěvek od JmJ »

Marek píše:Mimochodem - když už tu téměř všichni pějete ódy na elektromobily: Máte spočítáno, kolik peněz by uživatele takového vehementu stálo dobití baterií? Myslím peněz vynaložených za elektrickou energii. Jak velké (kapacitně) baterie jsou v takovém městském vozítku s dojezdem max. 150 km? Kolik energie se do nich vejde? A kolik peněz mě to dobití bude stát?

i kdyby to provozne (nabiti + cena baterii + udrzba) vyslo stejne jako benzinak, pak me uklidnuje to, ze bude min smradu. ale je samozrejme otazkou ekologickeho propoctu, jestli ty baterie take nebudou pekna zatez pro lidske ziti atd.

ja netvrdim, ze to je uplne uzasne, ale tvrdim, ze je to alternativa, ktera snad donuti automobilovy prumysl se pohnout.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marek »

Jenže já se bojím, aby to nevyšlo dráže než provoz na fosilní paliva. Aby to nedopadlo jako se vším - lidi si to pořídí po tisících a vláda nám to zdraží (jako LPG a jiné věci, že?).

Navíc trochu nechápu, kde pořád bereš ten smrad? Já tedy nevím, ale ze správně fungujícího spalovacího motoru krom CO2 a vody neodchází nic jiného.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Elektromobily

Příspěvek od dvk »

Hmm, wikipedia říká, že energetický obsah benzínu je cca 9kWh/l. Když jezdím za 8l/100km, tak vlastně spotřebuju 36kWh energie. Takže podle ceny kilovathodiny se pak odvíjí cena nabití, pokud bych nabíjel přes den řekněme za 5Kč za kWh, nevychází to tak strašně - 180Kč na 100km jízdy. Za 8 litrů benzínu teď dám cca 280Kč. Takže provozní náklady by zřejmě byly ok. Jenže baterie, cena, životnost ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Dával jsem to tu někde do toho druhýho tématu o elektromobilech - i při započtení ceny na výměnu baterie po 2000 cyklech to výde líp než benzíňák.
Zkusim to najít
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marek »

dvk píše:Hmm, wikipedia říká, že energetický obsah benzínu je cca 9kWh/l. Když jezdím za 8l/100km, tak vlastně spotřebuju 36kWh energie. Takže podle ceny kilovathodiny se pak odvíjí cena nabití, pokud bych nabíjel přes den řekněme za 5Kč za kWh, nevychází to tak strašně - 180Kč na 100km jízdy. Za 8 litrů benzínu teď dám cca 280Kč. Takže provozní náklady by zřejmě byly ok. Jenže baterie, cena, životnost ...
Dobře - Ty jezdíš za osm litrů benzinu. Ale například já jezdím za necelých šest litrů nafty. Tam jsem cenově kolem dvou korun. Nemůžu si pomoct, ale pořád v té elektřině výhody nevidím (ani trochu).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

To téma je tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rekuperace
Určitě jsem někam i psal energetickej obsah pár různých druhů baterií, paliv a superkondenzátorů, ale to nevim, kam. A hledat se mi ten sešit, kde to mam, ňák zrovna nechce. EDIt: Já jsem blbej, tuty údaje jsou taky v tom tématu :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marťas »

Marek píše:Jenže já se bojím, aby to nevyšlo dráže než provoz na fosilní paliva.
Loni jsme byli se třední na stojírenském veletrhu v Brně. Našeho třídního tam zaujal elektro-bicykl. Chvíli si povídal s prodejcem a pak si šel spočítat náklady na provoz toho stroje.
A přišel s dost zajímavým závěrem. Cestování takovým bicyklem mu totiž vyšlo skoro stejně nákladné, jako os. automobilem.
- Proč? Spotřeba elektřiny není nijak velká a a její cena je oproti benzínu nižší.. Ale baterie se musí měnit v intervalech tří až čtyř let a stojí 18t Kč.
Při nájezdu 3000 km ročně (na náhradu mopedu až dost) je cena za kilometr opravdu skvostná. 18 000(kč)/9 000(km)= 2 Koruny na kilometr. A to bez elektřiny!
Proto nejsem zastáncem těchto "ekologických zlepšováků" a navíc spálený benzín bez katalyzátoru hezky voní.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“