Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Když už je tu ten rozbor - ono to vypadá, že auta z toho roku 70 +- měly hodně ambice co se týká technických fičur a vybavenosti interieru. Mám ale pocit, že trochu předběhli dobu a pak už škodovka jen zjednodušovala, zlevňovala...
Ten dvourychlostní motorek stěračů - jaký má význam ta pomalá rychlost, pokud je k dispozici cyklovač? Žádný ne? Řekl bych, že když je potřeba setřít, má se setřít honem a nikde necourat. To je zase nějaké to Franto, podrž to...
Ten dvourychlostní motorek stěračů - jaký má význam ta pomalá rychlost, pokud je k dispozici cyklovač? Žádný ne? Řekl bych, že když je potřeba setřít, má se setřít honem a nikde necourat. To je zase nějaké to Franto, podrž to...
- Teepee
- Příspěvky: 4334
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Stěrače jsem vždycky využíval buď na cyklování, nebo na první rychlost. Na druhou nejvyšší rychlost jen při nějakém plaváku.
Pedál zdola má třeba i současný Yeti, tak nevím.
Odhlučnění verze 130L (zvláštní výbava) bylo velmi dobré.
A neopomenout plastový spojlérek, díky němu z víka motoru nespadlo od peněženky po .... její majitelku ....
Pedál zdola má třeba i současný Yeti, tak nevím.
Odhlučnění verze 130L (zvláštní výbava) bylo velmi dobré.
A neopomenout plastový spojlérek, díky němu z víka motoru nespadlo od peněženky po .... její majitelku ....

Bílý LADA a okřídlená spol.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na to hodnocení čelního skla a volantu jsem zapomněl, to je fakt. Ono se taky v odborných kruzích tvrdí, že 2103 a 2106 jsou auta s nejhorší aerodynamikou vůbec. Škodovka má aerodynamičtější čelní sklo a malý volant, který se dodával někdy místo toho tatrováckého maxivolantu do Š 130, byl příjemný a sportovně leděný.
Jenže zase ta náchylnost na boční vítr.
Spojlýrek vzadu u Škodovek je zvláštní zařízení, jen mám pocit, že tam byl montován proto, aby kompenzoval ztráty vzniklé montáží spojlýrku.
Myslím, že bez něj by se auto plně obešlo. Třeba u 120 GLS s chromovanou mřížkou a chromovými lemy zadní masky, by ten spojler působil jako pěst na oko. Viz. tento bastl pro cizince: http://www.annonce.cz/detail/skoda-rok- ... 7h6xd.html
Jenže zase ta náchylnost na boční vítr.
Spojlýrek vzadu u Škodovek je zvláštní zařízení, jen mám pocit, že tam byl montován proto, aby kompenzoval ztráty vzniklé montáží spojlýrku.

Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
MartasBrno píše: ... Nemáte někdo přehled o tom, jak je na tom 2101 s aerodynamikou? Jaký má Cx? ...
No, oproti borgské krychli jej máme určitě lepší a porovnámeli výkony obou těles musíme nutně dojít k tomu, že na hodnotě Cx, až tak moc nezáleží. Stačí takhle?

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Lada neni stavěná na nízký cx, ale počítá s vytvořením vzduchovýho kužele, kterej před sebou potlačí, a ten teprv zařídí obtejkání vzduchu 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


0,99 ešte troška a približi sa rychlosti svetla 
akteri nech sa priznaju ako dopočitali predsa už nejaky ten ročik prešiel
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... start=8550

akteri nech sa priznaju ako dopočitali predsa už nejaky ten ročik prešiel

- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Faktem je, že u škodovek to zrovna moc nevyšlo, nicméně ten princip bejt funkční může, jak se ukázalo u dánských drah. Ten vláčik sice vypadá odporně (viz http://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DS ... 5_2005.jpg ), nicméně lítá jim to slušně. Na druhou stranu, z pohledu šotouše jsem šťastnej, že Esa jsou ty nejmíň aerodynamický stroje na našich drahach (možná snad s výjimkou věžáků, ale ty si o rychlostech, kdy aerodynamiku už má smysl řešit, mohly nechat leda zdát). 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jak špatná aerodynamika u Esa, co je to za blbost? Vždyť když Esa vyšla ta byli Japonci ve střehu
.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: út červen 07, 2011 14:46 ]
Pozn. moderátora: hoši pozor
Přestože jsme v poměrně volné části fora - dodržujte čistotu příspěvků. OT pokud možno ani zde!
To K-L: ta věta eso vs. japonec už je zde proklatě známá!!! L.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: út červen 07, 2011 14:46 ]
Pozn. moderátora: hoši pozor

To K-L: ta věta eso vs. japonec už je zde proklatě známá!!! L.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Čili jsme na tom tak, že do relativně čistého tématu jsem já, jako téměř vždy, zanesl sémě OT. Nejlepší odpovědí na moji otázku ohledně aerodynamiky krabice od bot byl odkaz na externí diskuzi, který dodal Dusan, za to děkuju.
Když se vrátíme k těm škodovkám. Docela mne zaujalo, že jsou zřejmě aerodynamičtější, což by nasvědčovalo tomu, že se u toho myslelo. Proto mne už na začátku tématu zaujala poznámka k tomu tunelu, sloužícímu k nasávání vzduchuk chlazení - že totiž při kritických rychlostech docházelo k odsávání chladicího vzduchu.
Jako nejlepší zhodnocení mi přišlo konstatování, že dobře udržovaná škůdka se chová sice divně, ale dobře. Hlavně to přemístění termospínače ventilátoru na motor místo na chladič je asi nejzásadnější moment který tu zazněl. Vše ostatní byly náročné úpravy, navíc jistým způsobem problematické.
Co z toho? Je někdo, kdo by vyzkoušel na své tajné škůdce úpravu přemístěním termospínače? Já s tím verkem nic moc nenajel, řádově desítky km, ale přískoků vpřed jsem si užil až dost. A haluzových údajů teploměru a neadekvátního chování motoru taktéž. Podotýkám, v rozumném počasí, kdy se chodí v tričku.
Když se vrátíme k těm škodovkám. Docela mne zaujalo, že jsou zřejmě aerodynamičtější, což by nasvědčovalo tomu, že se u toho myslelo. Proto mne už na začátku tématu zaujala poznámka k tomu tunelu, sloužícímu k nasávání vzduchuk chlazení - že totiž při kritických rychlostech docházelo k odsávání chladicího vzduchu.
Jako nejlepší zhodnocení mi přišlo konstatování, že dobře udržovaná škůdka se chová sice divně, ale dobře. Hlavně to přemístění termospínače ventilátoru na motor místo na chladič je asi nejzásadnější moment který tu zazněl. Vše ostatní byly náročné úpravy, navíc jistým způsobem problematické.
Co z toho? Je někdo, kdo by vyzkoušel na své tajné škůdce úpravu přemístěním termospínače? Já s tím verkem nic moc nenajel, řádově desítky km, ale přískoků vpřed jsem si užil až dost. A haluzových údajů teploměru a neadekvátního chování motoru taktéž. Podotýkám, v rozumném počasí, kdy se chodí v tričku.
zelvotron píše:No rozebral jsi to detailně, ale když do toho člověk sedne - žigul ohromnej volant s tenkým věncem, trojice subtilních páček pod volantem, "kolmý" sklo, to je tak úroveň š 100




Porovnání nemám, ale pár konkrétních čísel pro 2101 bych měl:MartasBrno píše:OT. Nemáte někdo přehled o tom, jak je na tom 2101 s aerodynamikou? Jaký má Cx? A třeba porovnání s jinými auty doby minulé?
Kód: Vybrat vše
[b]Aerodynamics[/b]
Drag coefficient (Cd, Cx, Cw) 0.5
Frontal area (A) 1.97 m2
Aerodynamic coefficient (Cd×A) 0.98 m2
Aerodynamic resistance at 100 km/h 32.8 hp

Myslím to naprosto vážně
Co se týká karoserie a interiéru je 120 daleko moderněji řešená než jakákoliv krabice (což je samozřejmě i vzhledem ke stáří pochopitelný), ok, 07 má pěknou přístrojovku, ale to je tak všechno. Možná to jsou detaily, ale i ty pak dělají celkový dojem, ono volanty obecně jim asi moc nejdou, i originál v 2110 je velká bída i po přechodu z fáčka.
Ad koef. aerodyn. odporu - tzn, že žígo má poloviční odpor než krychle o stejném objemu, což je vzhledem k tvaru docela slušný


Ad koef. aerodyn. odporu - tzn, že žígo má poloviční odpor než krychle o stejném objemu, což je vzhledem k tvaru docela slušný

21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Hurikán, ta to je pro mne naprosto luxusní odpověď, děkuju! Hlavně ten poslední řádek je dobrej ukazatel, to musí poznat i ten kdo neumí počítat. Ještě pramen kdes to našel by se šikl, ale jinak super.
K porovnání designu Š105/120 a hranaté Lady jeko soudobého vozidla bych řekl to, že zkrátka šli oba opačným směrem. A taky z úplně jiného základu. Myslím, že plasty interiéru nejsou ideální ani v jednom voze, ale jsou poplatné době a jsou důstojné. Vyjma tu kapličku ve škodovce, které se zvedají z kroutí rohy. Lada má třeba solidně vypadající budíky, ale bez nějakých zjevných nároků na přesnost. Oproti tomu ty ciferníky ve škodovce, teploměry cejchované po 5 stupních nebo po kolika, to je jak v letadle - ale ty samé budíky jsou ve všem československém té doby, včetně autobusů a vysokozdvižných vozíků...
Třeba z Lady mám problém vidět na semafory, když jsem na čáře v křižovatce, kvůli čelnímu sklu. Ale u šáde mne zase dojímají ovládací páčky čehokoli, o fofrklacku nemluvě. Jo a ten nezapomenutelný zvuk dveří, které mají po zabouchnutí ten dlouhý oscilační dozvuk, který zvyšuje tón, ten to auto vrací do časoprostoru, kde dominuje zvuk zavírání popelnice (kufr wartburga). Ten zvuk mám nahraný, ale kde... musím ho sem někdy dát.
K porovnání designu Š105/120 a hranaté Lady jeko soudobého vozidla bych řekl to, že zkrátka šli oba opačným směrem. A taky z úplně jiného základu. Myslím, že plasty interiéru nejsou ideální ani v jednom voze, ale jsou poplatné době a jsou důstojné. Vyjma tu kapličku ve škodovce, které se zvedají z kroutí rohy. Lada má třeba solidně vypadající budíky, ale bez nějakých zjevných nároků na přesnost. Oproti tomu ty ciferníky ve škodovce, teploměry cejchované po 5 stupních nebo po kolika, to je jak v letadle - ale ty samé budíky jsou ve všem československém té doby, včetně autobusů a vysokozdvižných vozíků...
Třeba z Lady mám problém vidět na semafory, když jsem na čáře v křižovatce, kvůli čelnímu sklu. Ale u šáde mne zase dojímají ovládací páčky čehokoli, o fofrklacku nemluvě. Jo a ten nezapomenutelný zvuk dveří, které mají po zabouchnutí ten dlouhý oscilační dozvuk, který zvyšuje tón, ten to auto vrací do časoprostoru, kde dominuje zvuk zavírání popelnice (kufr wartburga). Ten zvuk mám nahraný, ale kde... musím ho sem někdy dát.