Stránka 4 z 25
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: úte led 24, 2012 11:54
od Teepee
Jelen píše:To je setrvačník, ten se elektricky roztočí do určitejch otáček a pak se připne k motoru a roztočí motor.
.... elektricky je to ještě dobrý

Ale takovej Tiger na setrvačník....
http://www.youtube.com/watch?v=vCsS20WJfBI
To jen pro ilustraci.
jacek píše:Ad Teepee: Tomu túčku to opravdu sedí, opravdový krasavec! A osmnáctka? To je nádherná klasika, nostalgie sama...
Na plochu (PC) ideální:
http://www.planes.cz/cs/photo/1108457/b ... -prg-lkpr/
http://www.planes.cz/cs/photo/1012423/i ... o-letiste/
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: pát led 27, 2012 23:48
od Jelen
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: sob led 28, 2012 00:54
od Hurikán
JJ, jedno z mála letadel s touto zajímavou konfigurací motorů. Relativně rozšířeným modelem byla ještě DC-10 s následníkem MD-11.
I když já mám stejně nejraději variantu "vše vzadu". Mimo daleko menšího rozdílu při výpadku jednoho z motorů, je tak zejména zachována čistota křídla, které tak má daleko větší účinnost a lepší charakteristiky. O celkově lepším vzhledu nemluvě.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: sob led 28, 2012 12:11
od Jelen
Nemohu souhlasit. Třeba IL62 měla spíš zadní centráž a v přetažení byla nebezpečná na pád po prdeli. Navíc v zadu byly motory úzký a proto neměli takovej obtok, účinnost a měli větší spotřebu.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: sob led 28, 2012 12:23
od Hurikán
To máš pravdu. Jenže dvaašedesátka je se svými čtyřmi motory na zadku už trošku extrém. Tohle řešení je sice možné, ale už ne nejlepší. Proto se moc nerozšířilo. Masově bylo uplatněno vlastně jen na těch dvaašedesátkách a na vécé-desítkách. Každopádně ale platí to, že čisté křídlo bez motorů má lepší vlastnosti.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: sob led 28, 2012 17:16
od Jelen
To ano. Ale i 154ka měla podobný problém. Podívej se, jak moc má vzadu křídla. Když se tankovala nesprávně, tak si sedla na prdel i na zemi. Když foukal vítr, tak taky. Nakonec jediná výhoda je v tom tahu blíž ke trupu. I to křídlo nemá o tolik horší vlastnosti, dá se říci, že tenhle rozdíl je zanedbatelnej. Třeba u Jaku 40 se říká, že zástavbou třetího motoru se eliminoval odpor, který vznikl zástavbou třetího motoru.

Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: pon led 30, 2012 18:07
od Crocodile
Startování 1 motoru Il-14T po 15 letech, - 15°C
http://englishrussia.com/2012/01/30/che ... -aviation/
dole je i pěkný video
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: úte led 31, 2012 12:40
od Teepee
Jelen píše:Nemohu souhlasit. Třeba IL62 měla spíš zadní centráž a v přetažení byla nebezpečná na pád po prdeli. Navíc v zadu byly motory úzký a proto neměli takovej obtok, účinnost a měli větší spotřebu.
Zadní centráž? Proto ta přídavná noha na delší odstávky? Holt 4 Solověvy asi něco váží
Ale nejni mi jasný, jak se do toho dá nacpat 90 tun paliva... Nemá to nádrže i pod sedačkami?
Tristár dobrý, hezky zakapotovanej vstup středního motoru.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: úte led 31, 2012 18:43
od Jelen
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: stř úno 01, 2012 08:40
od Teepee
Motor

Vždyť loni jsi v raném létě říkal, že je tak na 2000 hodin provozu a to éro že má za sebou tak 400-500? (teda jestli se správně pamatuju).
Takže baterku už máš taky v cajku?
Tak to bych se mohl na zalítávání o víkendu stavit...
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: stř úno 01, 2012 09:26
od Jelen
Se stav, svezem se

letadlo má asi 120 hodin za sebou, ale byl tam starej motor a bral olej. Tenhle má lepší starter. Baterku jsem dal novou.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: stř úno 01, 2012 17:09
od jacek
crocodile: tak il-14 byly fajn stroje, bylo to krásné polétání, zvlášť v létě nad vysočinou.... 36 míst...Pro zajímavost, tehdy u ČSA Brno-Praha 92 Kčs, let trval asi 40 minut.

Škoda, že u nás není žádný letuschopný, tím spíš, když se u nás vyráběly v Avii jako Av-14. No jo, bejvávalo ledacos, i fajn věci.
teepee: prostě kráása
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: stř úno 01, 2012 18:32
od Crocodile
Jo bejvalo hodně fajn strojů
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: stř úno 01, 2012 19:28
od Jelen
Letuschopných 14tek moc není, já sám vím o jediné:
http://www.youtube.com/watch?v=hZJ8I-WK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=eMMs8XoDJuM
a Maďaři mají jednu s jedním funkčním motorem.
My máme jednu na letišti - nefunkční, (Avia) jako klubovnu.
Ale stejně nejkrásnější letadlo vzniklo v USA ve třicátých letech (prototyp zalétnut 17. prosince 1935). Řeč není o ničem jiném, než o DC-3. Krásné video ze sletu na oslavu 75. výročí existence tohoto stroje:
http://www.youtube.com/watch?v=si0PpuGp ... re=related
Re: lietadlá a všeličo okolo
Napsal: čtv úno 02, 2012 12:25
od Teepee