lietadlá a všeličo okolo

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4335
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

Jelen píše:To je setrvačník, ten se elektricky roztočí do určitejch otáček a pak se připne k motoru a roztočí motor.
.... elektricky je to ještě dobrý :roll: Ale takovej Tiger na setrvačník.... http://www.youtube.com/watch?v=vCsS20WJfBI
To jen pro ilustraci.
jacek píše:Ad Teepee: Tomu túčku to opravdu sedí, opravdový krasavec! A osmnáctka? To je nádherná klasika, nostalgie sama...
Na plochu (PC) ideální: http://www.planes.cz/cs/photo/1108457/b ... -prg-lkpr/
http://www.planes.cz/cs/photo/1012423/i ... o-letiste/
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

Dnes jsem mrznul před hangárem, jen abych si mohl vyfotit tuhle krásku
Lockheed L1011 TriStar

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

a čekání mi zpříjemnila 737-800, když se postavila na světlo na docela náladovou fotku

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Hurikán »

JJ, jedno z mála letadel s touto zajímavou konfigurací motorů. Relativně rozšířeným modelem byla ještě DC-10 s následníkem MD-11.

I když já mám stejně nejraději variantu "vše vzadu". Mimo daleko menšího rozdílu při výpadku jednoho z motorů, je tak zejména zachována čistota křídla, které tak má daleko větší účinnost a lepší charakteristiky. O celkově lepším vzhledu nemluvě.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

Nemohu souhlasit. Třeba IL62 měla spíš zadní centráž a v přetažení byla nebezpečná na pád po prdeli. Navíc v zadu byly motory úzký a proto neměli takovej obtok, účinnost a měli větší spotřebu.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Hurikán »

To máš pravdu. Jenže dvaašedesátka je se svými čtyřmi motory na zadku už trošku extrém. Tohle řešení je sice možné, ale už ne nejlepší. Proto se moc nerozšířilo. Masově bylo uplatněno vlastně jen na těch dvaašedesátkách a na vécé-desítkách. Každopádně ale platí to, že čisté křídlo bez motorů má lepší vlastnosti.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

To ano. Ale i 154ka měla podobný problém. Podívej se, jak moc má vzadu křídla. Když se tankovala nesprávně, tak si sedla na prdel i na zemi. Když foukal vítr, tak taky. Nakonec jediná výhoda je v tom tahu blíž ke trupu. I to křídlo nemá o tolik horší vlastnosti, dá se říci, že tenhle rozdíl je zanedbatelnej. Třeba u Jaku 40 se říká, že zástavbou třetího motoru se eliminoval odpor, který vznikl zástavbou třetího motoru. :-D
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3538
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Crocodile »

Startování 1 motoru Il-14T po 15 letech, - 15°C
http://englishrussia.com/2012/01/30/che ... -aviation/
dole je i pěkný video
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4335
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

Jelen píše:Nemohu souhlasit. Třeba IL62 měla spíš zadní centráž a v přetažení byla nebezpečná na pád po prdeli. Navíc v zadu byly motory úzký a proto neměli takovej obtok, účinnost a měli větší spotřebu.
Zadní centráž? Proto ta přídavná noha na delší odstávky? Holt 4 Solověvy asi něco váží :)
Ale nejni mi jasný, jak se do toho dá nacpat 90 tun paliva... Nemá to nádrže i pod sedačkami? :lol:
Tristár dobrý, hezky zakapotovanej vstup středního motoru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

Jo, vešlo se do toho paliva dost. A ano, proto to má tu zadní nohu. Jinak dnešek se nesl v rytmu výměny motoru v letadle, už chytá na brnknutí, je to paráda. Ještě nějaký dolaďávky o víkend a jde se lítat. Je to paráda, novej motor chytá na brnknutí a neplive olej.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4335
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

Motor :shock: Vždyť loni jsi v raném létě říkal, že je tak na 2000 hodin provozu a to éro že má za sebou tak 400-500? (teda jestli se správně pamatuju).
Takže baterku už máš taky v cajku?
Tak to bych se mohl na zalítávání o víkendu stavit...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

Se stav, svezem se :-) letadlo má asi 120 hodin za sebou, ale byl tam starej motor a bral olej. Tenhle má lepší starter. Baterku jsem dal novou.
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od jacek »

crocodile: tak il-14 byly fajn stroje, bylo to krásné polétání, zvlášť v létě nad vysočinou.... 36 míst...Pro zajímavost, tehdy u ČSA Brno-Praha 92 Kčs, let trval asi 40 minut. :mrgreen: Škoda, že u nás není žádný letuschopný, tím spíš, když se u nás vyráběly v Avii jako Av-14. No jo, bejvávalo ledacos, i fajn věci.
teepee: prostě kráása
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3538
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Crocodile »

Jo bejvalo hodně fajn strojů
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

Letuschopných 14tek moc není, já sám vím o jediné:
http://www.youtube.com/watch?v=hZJ8I-WK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=eMMs8XoDJuM
a Maďaři mají jednu s jedním funkčním motorem.
My máme jednu na letišti - nefunkční, (Avia) jako klubovnu.
Ale stejně nejkrásnější letadlo vzniklo v USA ve třicátých letech (prototyp zalétnut 17. prosince 1935). Řeč není o ničem jiném, než o DC-3. Krásné video ze sletu na oslavu 75. výročí existence tohoto stroje:
http://www.youtube.com/watch?v=si0PpuGp ... re=related
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4335
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

Jelen píše:My máme jednu na letišti - nefunkční, (Avia) jako klubovnu.
Pár kliků a je to tu:
http://www.planes.cz/cs/photo/1110381/a ... vice-lkbu/
http://www.planes.cz/cs/photo/1062827/a ... vice-lkbu/
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“