Stránka 4 z 4

Napsal: sob bře 12, 2011 10:40
od Sid
Už keď sa tu rozbehla táto debata, tak by som sa pridal. Niesom si istý, či konštruktéri pri voze 21044 trocha neprestrelili a sériový alternátor to všetko dokáže utiahnuť. Zatiaľ to jazdilo aj v zime aj v lete a neboli žiadne problémy ani pri štartovaní po 10 dňoch na mraze. Ale predsa len červík v hlave vŕta, lebo akonáhle sa s tým výde na diaľnicu, tak sahara beží stále. A ak je škaredo, tak ešte svetlá, ventilátor a iné vymoženosti a to je už veľký odber.
Preto začínam uvažovať, ale to sa ešte ukáže o aternátore z novej lady nivy. Ten má tuším 80A.

Napsal: sob bře 12, 2011 10:51
od Křečík Barbuška
Sid píše: ... Niesom si istý, či konštruktéripri voze 21044 trocha neprestrelili a sériový alternátor to všetko dokáže utiahnuť. Zatiaľ to jazdilo aj v zime aj v lete a neboli žiadne problémy ani pri štartovaní po 10 dňoch na mraze. Preto začínam uvažovať, ...

Také uvažuji nad tím co tím chtěl básník říct :mrgreen: .

Napsal: sob bře 12, 2011 11:00
od MartasBrno
Koko Loko píše:
Sid píše: ... Niesom si istý, či konštruktéripri voze 21044 trocha neprestrelili a sériový alternátor to všetko dokáže utiahnuť. Zatiaľ to jazdilo aj v zime aj v lete a neboli žiadne problémy ani pri štartovaní po 10 dňoch na mraze. Preto začínam uvažovať, ...

Také uvažuji nad tím co tím chtěl básník říct :mrgreen: .
No já to přebásním do podoby, že to vymysleli výborně. Seriová instalace bohatě stačí a má i rezervy pro nepříznivé okolnosti, ať už je to počasí, nebo hloupý uživatel. Čiže jestli auto na dálnici bere nějakých 15, max. 20A, no a altík mi je velmi rád dá, tak jsem naprosto spokojen.

Napsal: sob bře 12, 2011 11:05
od Sid
Len pri tejto situácii palubný voltmeter ukazuje kúsok nad biele pole. Pri vypnutých spotrebičoch ukazuje skoro na koniec zeleného poľa. Preto sa mi to tak trocha nezdá, že by bol ochotný dávať len tak.

Napsal: sob bře 12, 2011 11:16
od MartasBrno
Palubný voltmeter, přestože s ním nemám osobní zkušenost, bude spíš indikátor než měřidlo. Kdyby byl připojený na svorky baterie, tak neřeknu.

Napsal: sob bře 12, 2011 11:45
od Sid
Na svorkách batérie to ukazuje so zapnutými svetlami 13,8V. Alternátor je po celkovej go, preto sa ani nechystám na nieaké úpravy v najbližšej dobe. Zatiaľ je to len v rámci uvažovania, ktoré je vyvolané túžbou nespraviť si niekde hambu roztláčaním vozu. A túžbou mať všetko absolútne dokonalé a spoľahlivé. Lebo na tento voz sú ukladané najvyššie nároky a je ukladaná veľká dôvera v jeho služby.

Napsal: sob bře 12, 2011 11:52
od Křečík Barbuška
Martas, o dobíjení a o palubním voltmetru se tu již napsaly kvanta. I na základě toho "indikátoru" se dají vyvodit docela přesné závěry. Jen se musí vědět kdy se na něho má člověk dívat a kdy ne :) . V případě průrazu elektronického regleru jsou jeho informační hodnoty k nezaplacení, neb kontrolka ti to nesdělí.

Stejně tak nemá smysl se pohoršovat nad případným propadem napětí při větším počtu spotřebičů při volnoběhu atd. .

Napsal: sob bře 12, 2011 12:55
od MartasBrno
Koko Loko, napsal jsi to krásně, nemám žádnou pochybnost.
Já vám ten voltmetr vlastně závidím :oops:

[ Komentář přidal: Laďuša: ne březen 13, 2011 13:45 ]
OT o sahaře přesunuto sem: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=319720#319720