Stránka 4 z 20

Napsal: pát úno 11, 2011 18:28
od plavec
submariner píše:Medzi zavaznejsie by som zaradil napriklad gulovy cap v prednom lavom kolese (pri zastavovani a rozjazdoch rupal),
Takovýhle závady se vyskytují i u jiných nových aut? :shock: submariner,
S priorou jezdíš denodenně?

Napsal: pát úno 11, 2011 18:48
od zelvotron
Tak zrovna čepy na desítce přežijou auto, pokud to není zmetek, což tady zrovna asi bylo. Jinde je to skoro spotřebka :mrgreen: Však dokud je záruka, tak to tak nebolí.

Napsal: pát úno 11, 2011 19:20
od dmatej
Já vám povim, jak vydrží na Kalině - ale až po její první technický v květnu :)

Napsal: pát úno 11, 2011 20:38
od Michael 4x4
plavec píše:Takovýhle závady se vyskytují i u jiných nových aut?
zažil som aj horšie....u mňa (aj ked Niva, tak neviem či to je pre teba relevantná informácia) bola dosť vážne poškodená elektrika (11.tis.km) a záhadne rýchlo odišiel vstrekovač (zhruba 15.tis km)
vlastne jediné 2 väčšie poruchy čo auto malo, odvtedy je kľud a jazdí denne

Napsal: pát úno 11, 2011 20:47
od FOMA
Čepy na 10tce mohu potvrdit,mám najeto 101 000km a doposud žádný nebyl měněn a ani nic nenasvědčuje tomu že by měl v dohledné době být 8)
Priory bych se nebál 8)
Drobnosti mohou pozlobit(jak již tu bylo uvedeno), ale to se projeví vesměs v záruce.Svým způsobem je to opravdu ,,vychytaný,,auto.
Závady tohodle typu se vyskytují i u nových aut jiných značek.

Napsal: pát úno 11, 2011 22:27
od veliz
submariner píše:Ked som ju kupoval tak poziadavky boli, aby to bolo auto (v tej dobe pred srotovnym) cenovo do 9000 tis. Eur a pokial mozno so silnym motorom, takze 1,6 a 98k ma zlomilo.
K čemu je ti silný motor, když jízdní vlastnosti pokulhávají? Auto by mělo být vyvážené, ne mít jednu vlastnost silnou (neříkám špičkovou, neboť atmosférická 1,6 dnes umí i 99kW) a další tři slabé.
submariner píše: Teraz si trufnem povedat ze moja Priora je odladena.
O tom to právě je. Nové auto má být odladěné už z fabriky. To znamená např. první čtyři roky žádná závada.

Napsal: pát úno 11, 2011 22:46
od zelvotron
Tak ono ten výkon se při běžný jízdě využije daleko častěji, než jízdní vlastnosti u kterých jde spíš jen o to jestli řidiče při kritický situaci podrží víc nebo míň. Tím je samozřejmě nechci zlehčovat. Ideální je mít oboje, ale když si musím vybrat, tak z hlediska statistiky je lepší vzít silnější motor, protože to využiji spíš, než to, že chování při vyhýbacím manévru bude jistější.

Napsal: pát úno 11, 2011 23:28
od Tommel
veliz píše:K čemu je ti silný motor, když jízdní vlastnosti pokulhávají?
Jak jízdní vlastnosti pokulhávají ??? Ty jsi s Priorou někdy jel ??? Ja si stěžovat tedy nemužu :roll:

Napsal: sob úno 12, 2011 00:12
od Hurikán
Nevím proč se při čtení mnoha příspěvků nemůžu zbavit dojmu, že nejvíc danou věc (v tomto případě Prioru) kritizují ti, kteří ji nemají a/nebo jí ani nikdy nejeli. :roll: :?
veliz píše:Nové auto má být odladěné už z fabriky. To znamená např. první čtyři roky žádná závada.
:lol: :lol: :lol: Sundej si růžové brýle. Takhle to rozhodně není. A to prakticky u žádné značky. K odladění se právě využívá záruka a první (povinné!) servisní prohlídky. :idea: Opravdu málokteré auto po převzetí v salonu nepotřebuje v prvních měsících/tisících km žádné zásahy. ;)
plavec píše:Takovýhle závady se vyskytují i u jiných nových aut?
Ano, přesně takovéto závady se vyskytují i u jiných aut. ;)
plavec píše:S priorou jezdíš denodenně?
submariner píše:s Priorou, ktoru mam v tychto dnoch 2 roky a najazdenych 36000
36.000 km za dva roky = 18.000 km za rok = 1.500 km za měsíc = 50 km denně. ;) Co víc bys chtěl vědět?

Napsal: sob úno 12, 2011 15:36
od Wolfhunt
veliz píše:O tom to právě je. Nové auto má být odladěné už z fabriky. To znamená např. první čtyři roky žádná závada.
Hovor to mojej svokre, ktorej 8 rokov v autorizovanom servise ladili jej Citroen Xsaru (a stale nie je uplne OK) a minuly rok kupila VW Tiguan a uz hned vyskakuju pre chybicky...

Ten, kto kupuje auto pod 25-30.000 EUR by nemal cakat, ze auto bude uuuuplne odladene. Zvlast, ked sa komponenty vyrabaju vsade mozne z tych najlacnejsich dielov, len nie v civilizovanom svete a kvalitne.
veliz píše:K čemu je ti silný motor, když jízdní vlastnosti pokulhávají?
Motor je zaklad. Naco su ti jazdne vlastnosti, ked do kopca musis vystupit a tlacit? A vobec, kolko kilometrov si urobil v Priore? Lebo asi nemas sajnu o com tocis...

Napsal: sob úno 12, 2011 22:10
od radek mb
Jinak ,když se vrátím k těm čepům.Moje desítka už má najeto 177 tisíc,viz podpis a měnil se jeden čep.Vzhledem k tomu,že jsem s ní párkrát absolovoval Ukrajinu,si myslím,že to je slušné.Co se týče podvozku,řekl bych,že je to držák.

Napsal: ned úno 13, 2011 00:18
od veliz
Tommel píše:Jak jízdní vlastnosti pokulhávají ??? Ty jsi s Priorou někdy jel ??? Ja si stěžovat tedy nemužu :roll:
V testu Světa Motorů dostala Priora za oddíl motor a zpřevodování známku 1-. To beru jako obrovský úspěch. Bohužel v oddílu jízda dostala 4-. To je obrovský nepoměr, na který jsem poukazoval. Samozřejmě by někdo mohl říci, že test nebyl objektivní. Proč by potom ale chválili motor, spotřebu, brzdy či ABS? A proč by vlastně měl být test neobjektivní, když Priora svými prodeji nikoho neohrožuje?
Hurikán píše:Sundej si růžové brýle. Takhle to rozhodně není. A to prakticky u žádné značky. K odladění se právě využívá záruka a první (povinné!) servisní prohlídky. :idea: Opravdu málokteré auto po převzetí v salonu nepotřebuje v prvních měsících/tisících km žádné zásahy
Dobré a přitom cenově dostupné auto (třeba Kia Ceed či Škoda Fabia) opravdu žádné ladění v záruce nevyžaduje, mám to na vlastní kůži ověřené. Bohužel mám i jednu velmi špatnou zkušenost s novou Ladou. To není z mé strany záměrná dehonestace Lady, to je konstatování reality. Já prostě novou Ladu nikomu doporučit nemohu.

Napsal: ned úno 13, 2011 00:46
od dmatej
Protože objektivní recenzi jsem v českých médiích zatraceně dlouho neviděl, resp. snad nikdy. A nemusí jít o to, že jdou někomu na ruku, jen si prostě všímají blbostí, hodnotí subjektivně, ale podstatné věci jim uniknou.

Spotřeba se hodnotí z toho všeho asi nejlíp, protože to je jen číslo. Brzdy jsou už věc sporná, protože dost závisí na podmínkách a zacházení ...
Jízda se mezi auty srovnává špatně, protože pokud chci hodnotit jízdu, musím auto držet víceméně pod krkem - jenže pak sedí každému něco jiného, navíc pokud někdo předtím vyzkouší sportovní podvozek, bude nadávat, že to nesedí a skáče, pokud něco s velkým rozvorem a měkkým odpružením, bude zas nadávat, že to nereaguje ...
Na souzení o podvozku je nutné najet spoustu kilometrů, ne stovku a ne tisíc. Obé je málo.

A ano, můžu porovnávat třeba změřenou hlučnost. Jenže v tom je zase háček - např. Fabia I. 40kW HTP je nejspíš hlučnější než II 51kW, ale celkově je ten zvuk snesitelnější. II řve jak pominutá a po 100km toho mám vážně plný zuby. Celkově to ale může být prostě pocitová věc, byť se na ní s kolegou shodneme.
U Kaliny zase řve převodovka při brždění motorem, nebo co to je za zvuk, motor taky nijak zvlášť dobře odhlučněný není, ale na druhou stranu i na dlouhé trase a při svižné jízdě se to dá vydržet. Navíc když se na to šlápne, je ten zvuk motoru perfektní a efektní :) (krom toho, že to fakt nejede špatně).

No, co bych chtěl hodnotit jako "jízdu" ...
výhled z vozu
hladký průběh řazení, návaznost stupňů
posilovač řízení nebudící pozornost (necitelné vypínání a změny účinku)
možnost vyhovujícího nastavení ofuků a teploty (u fabie se ofuk skel do stran nedá rozumně vypnout)
hlučnost (nejen úroveň hluku, ale i skladba frekvencí)
reakce podvozku na události
snadnost ovládání veškeré výbavy
vyhovující "pracoviště" řidiče

Většina těch věcí je víceméně subjektivní, někdo rád tvrdé sedačky, někdo radši měkčí s jiným tvarováním zad, navíc někomu záleží víc na tom, jinému na onom ... Objektivita u aut v těchhle věcech neexistuje, to bychom už dávno jezdili unifikovanou dokonalou věcí.
Svět motorů tu ještě někdo bere vážně? Tak možná orientačně, ale vlastní názor a vlastní zkušenost je vždycky nezastupitelná ...

Napsal: ned úno 13, 2011 10:33
od Wolfhunt
veliz píše:V testu Světa Motorů dostala Priora za oddíl motor a zpřevodování známku 1-. To beru jako obrovský úspěch. Bohužel v oddílu jízda dostala 4-. To je obrovský nepoměr, na který jsem poukazoval. Samozřejmě by někdo mohl říci, že test nebyl objektivní. Proč by potom ale chválili motor, spotřebu, brzdy či ABS? A proč by vlastně měl být test neobjektivní, když Priora svými prodeji nikoho neohrožuje?
Mojko, a ty si sa s konom zrazil? Odkedy veris motoristickym magazinom? Si skutocne tak naivny?

Ako velmi oslavovali magaziny Fabiu HTP? Je to dobra nakupna taska, vhodna do mesta. Ale mimo neho ani za trest! Vo firme sme tou skorabkou isli do Popradu a uz nikdy viac - traja ludia, nejakych 100 kg v kufri a nedajboze predbehnut Aviu! Proste to netaha privyssich rychlostiach a o spotrebe skoda hovorit - 8,6 litra na 100 km. A to uz vobec nehovorim o naftovom trojvalci - na dvojke to uz netaha, na trojke este netaha. Zato magaziny obe verzie ospevovali akoby to bol Maybach. Do Fabie proste treba apson 1,4 ku, pripadne novy 1,2 TSI - ale aj ten vydrzi len par desattisic km... Objem nenahradis.
As nova Fabia - tiez ospevovana - skusi si si do nej sadnut? Ja ano, som priemernej vysky (183 cm) a teda vela miesta som vpredu nemal, stredovy panel ma tlacil na nohu a vzadu by som neobsedel ani polhodinu.
Tym nechcem povedat, ze Fabie su zle auta, to nie, ale musia byt vybavene rozumnym motorom a co sa tyka priestoru - to asi zavisi od proporcii cloveka. Ja sa v nej citim stiesnene. Plasty hrkoci v kazdom aute do 15.000 EUR rovnako - minule som dokonca siel taxikom Octavia II v BA, a prastali plasty viac ako v mojej starej 21043ke.

Magaziny ziju z reklamy a ak by LADA im davala zarobit na reklamach, tak by aj recenzie vyzerali inak. A za dalsie - ide o zaznavanu znacku na nasom teritoriu. Ale to je otazka pohladu - donedavna sa kazdy smial z Dacii - a zrazu maju vyznamu podiel na trhu. Nehovorim, ze LADA ziska podobny podiel na europskom trhu, no dovolim si tvrdit, ze napr. Priora je porovnatelna co do kvality a jazdnych vlastnosti s akoukolvek Daciou, plus lepsia v motore a v pevnosti podvozku. Som zvedavy, kolko Dacie vydrzia v ruskych podmienkach...

Ty neodporucas LADU - Tvoj nazor Ti neberiem. Ja zase by som nevedel jazdit na aute, v ktorom sa necitim dobre. A to je o kombinacii pocitov:
- ze sa nemusim bat zist z normalnej cesty a ze si nanebijem podovozok;
- ze si vela veci opravim sam v garazi (neviem preco automobilky z nas robia debilov, ktori kvoli vymene ziarovky musia ist do servisu);
- ze mam v pohode motor (98 koni je skutocne dost na normalne jazdenie) a dobru spotrebu;
- ze v pripade vacsich oprav bude servis a nahradne diely o 75% lacnejsi ako u inych znaciek;
- ze mam priestor v predu a je dost priestoru pre dalsich 3 ludi vzadu;
- ze mam kufor 400 litrov (mensi kufor je pre mna kategoricky nepripustne);
- ze v cene X je uato v maximalnej vybave, pricom pri tej istej cene X sa ponuky inych len zacinaju (v zasade);

Na zaver - velmi pohodove recenzie boli na francuzkych a spanielskych strankach - kritika bola objektivna, ale v testoch auto dopadlo rozumne dobre. Zeby nezaujaty (a nezakomplexovany) pohlad?

Napsal: ned úno 13, 2011 10:39
od Fišer Jiří
dmatej píše:U Kaliny zase řve převodovka při brždění motorem, nebo co to je za zvuk,
Na to jsem se zaměřil když jsem zkoušel svou Prioru,desítka měla též hlučnou převodovku,zjištění bylo velmi pozitivní,měl bych mít už jinou zesílenou převodovku schopnou přenášet i vyšší kroutící moment.Psali to na oficiálních ruských stránkách loni na jaře.Nevím jak jsou na tom kluci s prvníma Priorama.
dmatej píše:Svět motorů tu ještě někdo bere vážně?
Možná zarytí škodováci,protože je to jejich časopis,časopis koncernu!Koupím si jen když je tam článek o Ladě jinak kupuju jakoukoliv konkurenci,neboť ty žvásty co někdy tlachaj,to je neskutečný.Test Priory ve světě motorů jsem četl a opravdu dali motoru za jedna s mínusem,ale aby si rejpli alespoň museli napsat,že má nekultivovaný zvuk,prosím pěkně :shock: :shock: No prostě SVĚT KONCERNU NEZKLAME!