Stránka 4 z 11
Napsal: stř říj 06, 2010 06:59
od Marek
Já jsem měl ve své Ladě 2103 originál motor 1500 po úpravách (které, podotýkám, na první ani druhý pohled nebyly vidět) a na brzdě MAHA měl naměřeno 77 kW (105 k) při 6200 rpm. Můžu zodpovědně říct, že ty pohledy oktávkářů a passatistů, když ve stosedmdesáti jsem jim na dálnici videl na nárazníku a nemohli mě setřást, byly zajímavé.
Maximum po německé dálnici (změřeno německou dálniční policií) 194,2 km/h (tachometr dávno za rohem a otáčkoměr ukazoval rovných 6000 rpm na pětku).
Kdybych tenkrát věděl, že se mi ta patnáctka tak povede, upravoval bych býval šestnáctku - ta by jela ještě lépe.
Napsal: stř říj 06, 2010 14:46
od Cooper
A co třeba 1700?

SPi má, nebo by spíš mělo mít 62 kW. S karburátorem by se z ní dalo vymáčknout o kolik víc?
Napsal: stř říj 06, 2010 16:12
od Marek
O dost. Těžko říct, nemám to vyskoušené. Ale vím, že Pšenda měl motor 1700 na karburátoru, k tomu vačku 295° a chodilo to jak pila.
Nicméně nejvíc ze starých motorů důvěřuju šestnáctce.
Napsal: stř říj 06, 2010 16:40
od Cooper
Já nad tím uvažoval, že bych si tam dočasně hodil karburátor. Slyšel jsem že by šlo použít i zapalování z SPi. Jen vyměnit sání, vyřešit přívod benzínu do karbu a jiný filterbox a mělo by to šlapat, ne?
Napsal: stř říj 06, 2010 17:05
od Tommel
Všechno jde........na ičku s karbem máš zasadni problem, že když tam nechaš ičkove zapalovani, tak nemužeš upravit předstih

jak budou penize a auto konečně normalně pojede tak zajedu s tou svou seriovkou na brzdu

Napsal: stř říj 06, 2010 17:18
od Cooper
Tommel píše:že když tam nechaš ičkove zapalovani, tak nemužeš upravit předstih
Tak ono si to snad bude řídit předstih samo, ne?
Napsal: stř říj 06, 2010 17:24
od Tommel
Tak to ičko pokuď se nepletu ma určity rozsah předstihu přednastaveny, myslim že Maysner na tom takle jezdil, ale bylo to na prd

Napsal: stř říj 06, 2010 17:25
od Cooper
Tommel píše:Tak to ičko pokuď se nepletu ma určity rozsah předstihu přednastaveny, myslim že Maysner na tom takle jezdil, ale bylo to na prd

Jo, tak jasně, ale maysner měl i úpravy na motoru, respektive jinou vačku jestli se nepletu? Já bych nechal všechno sérii, jen bych dal karburátor.
Napsal: stř říj 06, 2010 17:26
od Tommel
Ale i tak bych radši nasadil i rozdělovač

Napsal: stř říj 06, 2010 17:30
od Cooper
Jenže to je pro mě španělská vesnice

.....Spíš poraď te jak vyřešit dodávku paliva do karburátoru...

Napsal: stř říj 06, 2010 17:33
od Tommel
Použiješ odlučovač plynu z fačka viz
toto ...... zapojiš to na klasicky přivod a odvod benzinu z nadrže a na karburator

Napsal: čtv říj 07, 2010 16:47
od Saša
Tommel píše:Použiješ odlučovač plynu z fačka viz toto ...... zapojiš to na klasicky přivod a odvod benzinu z nadrže a na karburator
Nejsem si jist že to bude fungovat . Čerpadlo íčka dává značné množství paliva i tlaku . Pochybuji že věc určená pro mechanickou podtlakovou pumpu (navíc určena pro jinou funkci) zvládne "ukrotit" tlak natolik aby nepřesáhl na straně karburátoru 0.4 bar . Jinak to neudrží jehlový ventil . Věřím že i odpor samotné zpátečky (hadice) bude dostatečný na to aby tlak spolehlivě tuto hranici překonal .
Ten odbublinkovač bych použil , ale spolu s elektronickou regulací čerpadla . "Dnes" stavebnice cca za 120kč a je po problému . Máme to i na Ul letadlech . Navíc se mnohonásobně zvýší životnost čerpadla .
Napsal: pát říj 08, 2010 00:36
od vintera
Saša má pravdu, neudrží to jehlový ventil, aspoň ne nadlouho. Po nekolika neúspěšných pokusech o opravu klasického čerpadla se instalovalo elektrické, ale z íčka a výsledek byl KO ventilku v karburátoru a ještě větší problém.
Napsal: pát říj 08, 2010 07:08
od Marek
Výtlak palivového čerpadla pro karburátorové motory je 20-25 Pa, což je nula nula prd. U elektrických čerpadel pro vstřikové motory se tlak pohybuje od 200-600 kPa - rozdíl jak hrom.
Souhlasím, že elektrické čerpadlo je i pro karburátory výhodné (především proto, že před každým startem mám plnou komoru a chytá to i po delším stání na drc, pak proto, že nehrozí poškození membrány mechanického čerpadla a průsak paliva do oleje), ale seriové čerpadlo použít nelze. Optimální by bylo použít něco jako čerpadlo ostřikovačů ze škodovky, jenže to konkrétně asi nesnese přítomnost benzinu (má plastová kolečka i obal). Ale výtlakem by zhruba odpovídalo. A samozřejmostí u elektrického čerpadla je zpětné vedení paliva.
Napsal: pát říj 08, 2010 10:24
od Cory
Pokial mam karb solex 21073, tak cerpadlo zo vstrekovania pouzit mozem nie? Tento karburator ma vyvod na vracacku, takze teoreticky by to ten ihlovy ventil mohol udrzat, nie?