srovnavaci test
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
jiri: no já nevim, já na samaře jsem nikdy nic nešteloval, to jsem většinou dycky nechával na servisu - tj servisní interval byl 2roky tj asi 25000km (vázáno na technickou kontrolu)
ale jak správně píšeš nebyl by problém udělat auto, ale dnes každej výrobce spíš myslí na to jak to ojebat a vyvařit pak dodatečně na nd - právě proto se nový kaliny docela bojim - že to bude normální - to znamená sračkovitý auto jako každý druhý. ?
ale jak správně píšeš nebyl by problém udělat auto, ale dnes každej výrobce spíš myslí na to jak to ojebat a vyvařit pak dodatečně na nd - právě proto se nový kaliny docela bojim - že to bude normální - to znamená sračkovitý auto jako každý druhý. ?
mluvis mi z duse.... vsecko v dnesnim svete speje k tomu ze si nekoupis vyrobek s uzitnymi vlastnosti ale na leasing si poridis tzv hardware a s tim spojene sluzby aby jsi ziskal komplexni funkcionalitu "jezdeni skoro vlastnim vozidlem" vysledek je, ze za tuhle vice ci mene garantovanou funkcionalitu platis jak mourovatej....
servisy pouzivaji tzv repair sety to znamena ze manik zada seznam projevu zavady a pocitac mu vychrli co vsecko je treba vymenit, s tim ze se muze menit az 80 procent soucastek navic. Porad to vyjde levneji nez kdyby nad tim mel nekdo kvalifikovany premyslet a hledat. (Tohle zavedl Philips u televizi uz v polovine 70. let) Ma to svou logiku, poruchovost se globalne snizuje a mnozstvi znacek aut na trhu docela vzrostlo , chybi specializovane znalosti. Schopni lide maji vymyslet a ne opravovat.... vyroba jednoho kusu nejake soucastky je nakladove zanedbatelna polozka, nejvetsi cast jsou naklady na vyvoj a testovani: to trva dlouho a delaji to dobre placeni lide. pak se jen vyrobni linka naplni surovinama a padaji z ni jednotlive kusy......
nejvetsi vejvar maji sanci dosahnou ti co dovedou vyrobit dily s presne definovanou zivotnosti.. tedy po dobu zaruky ok a pak aby se to zacalo sytematicky srat. Nerezave auto par let stare svadi k tomu aby se na nem porad vyplatilo spoustu veci povymenovat.
servisy pouzivaji tzv repair sety to znamena ze manik zada seznam projevu zavady a pocitac mu vychrli co vsecko je treba vymenit, s tim ze se muze menit az 80 procent soucastek navic. Porad to vyjde levneji nez kdyby nad tim mel nekdo kvalifikovany premyslet a hledat. (Tohle zavedl Philips u televizi uz v polovine 70. let) Ma to svou logiku, poruchovost se globalne snizuje a mnozstvi znacek aut na trhu docela vzrostlo , chybi specializovane znalosti. Schopni lide maji vymyslet a ne opravovat.... vyroba jednoho kusu nejake soucastky je nakladove zanedbatelna polozka, nejvetsi cast jsou naklady na vyvoj a testovani: to trva dlouho a delaji to dobre placeni lide. pak se jen vyrobni linka naplni surovinama a padaji z ni jednotlive kusy......
nejvetsi vejvar maji sanci dosahnou ti co dovedou vyrobit dily s presne definovanou zivotnosti.. tedy po dobu zaruky ok a pak aby se to zacalo sytematicky srat. Nerezave auto par let stare svadi k tomu aby se na nem porad vyplatilo spoustu veci povymenovat.
Naposledy upravil(a) Jiri dne stř lis 30, 2005 14:07, celkem upraveno 1 x.
Skalousi.. pri 5500 to by pak melo jet cca 220:-) aerodynamika to nedovoli...
ale sezen si to turbo nekde na vrakaci a zacni experimentit:-))))), ty hodnoty vykonu v tom odkazu platily pro 8v motor... myslim ze pri 130-150k bys mel sanci tu petku vytocit ))) doporucil bych alespon 15ky kola vetsi brzdy a kotouce i do zadu... a snizit to cely o 5-7 cm:-)))
bez toho to ma smysl jen na prazdne letistni plose:-))
ale sezen si to turbo nekde na vrakaci a zacni experimentit:-))))), ty hodnoty vykonu v tom odkazu platily pro 8v motor... myslim ze pri 130-150k bys mel sanci tu petku vytocit ))) doporucil bych alespon 15ky kola vetsi brzdy a kotouce i do zadu... a snizit to cely o 5-7 cm:-)))
bez toho to ma smysl jen na prazdne letistni plose:-))
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
rozhovor s američanem:
"když mi bylo 19, táta mi koupil krásnej červenobílej chevy (belair)"
"ua! povídej ! řekni že ho ještě někde máš schovanej !? "
"ne, už ho nemám, dal jsem ho nedávno vnukovi na blbnutí "
bude tohle moct říct za 40 let majitel dnes nové fábie ??
ostatně s čerstvým řidičákem jsem jezdil s tátovou 2101 a se simkou po dědovi (a ta měla tehdy taky už 30 let)
"když mi bylo 19, táta mi koupil krásnej červenobílej chevy (belair)"
"ua! povídej ! řekni že ho ještě někde máš schovanej !? "
"ne, už ho nemám, dal jsem ho nedávno vnukovi na blbnutí "
bude tohle moct říct za 40 let majitel dnes nové fábie ??
ostatně s čerstvým řidičákem jsem jezdil s tátovou 2101 a se simkou po dědovi (a ta měla tehdy taky už 30 let)
Ty repair sety maj svou logiku.
Naše plečky jsou ovšem trochu slepencem toho původního a toho nového.
A to je podle mě jejich největší chyba.
To mé auto by se mi víc líbilo jako 16V s karburátorem a rozdělovačem.
Pak bych nebyl zavislý na diagnostice s Lada softwarem a vystačil bych si s autožárovkou, na kterou jsem si připájel dva dráty a používal jako zkoušečku.
Jediným problémem jsou pak emise. (Nemyslím formální problém, ale skutečné emise.)
Naše plečky jsou ovšem trochu slepencem toho původního a toho nového.
A to je podle mě jejich největší chyba.
To mé auto by se mi víc líbilo jako 16V s karburátorem a rozdělovačem.
Pak bych nebyl zavislý na diagnostice s Lada softwarem a vystačil bych si s autožárovkou, na kterou jsem si připájel dva dráty a používal jako zkoušečku.
Jediným problémem jsou pak emise. (Nemyslím formální problém, ale skutečné emise.)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Snížit mojí plečku bych nedovolil, neb takhle mohu v pohodě prokrosit místa, kde jiná auta musí brzdit a jet krokem, aby něco neurvali.
Ale ty větší kotouče a nějaká "tvrdší" péra bych uvítal.
Muselo by to však být už na novém autě. Jinak je to drahý luxus a levnějc vyjde častějc měnit původní 14".
Ale ty větší kotouče a nějaká "tvrdší" péra bych uvítal.
Muselo by to však být už na novém autě. Jinak je to drahý luxus a levnějc vyjde častějc měnit původní 14".
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Souhlas.
Mimochodem Teslu 416, r.v.1985 máme - byla 4x v servisu (1986, 1991, 2000, 2004). V r. 2000 servisák přemluvil rodiče, aby koupili novou, že má vyšeptanou obrazovku (rodiče taky všechno sežerou, "nový" Orion jí neměl o nic lepší, ještě mu od výroby drnčí reprák a nově přestal fungovat ovladač).
416ka je ale stále funkční - jediný, co mi na ní chybí, je teletext ...i když, od toho mám internet
Nevím, asi si za rok, dva, koupím tu Kalinu (Prioru?) a pro sichr si nechám Laďku, abych měl čím jezdit, když bude Kalina v servisu. Laďku si ošetřím sám, aby mi ji někdo nezprasil a abych nevyšel ze cviku .
Ale čím budu jezdit na srazy???
Mimochodem Teslu 416, r.v.1985 máme - byla 4x v servisu (1986, 1991, 2000, 2004). V r. 2000 servisák přemluvil rodiče, aby koupili novou, že má vyšeptanou obrazovku (rodiče taky všechno sežerou, "nový" Orion jí neměl o nic lepší, ještě mu od výroby drnčí reprák a nově přestal fungovat ovladač).
416ka je ale stále funkční - jediný, co mi na ní chybí, je teletext ...i když, od toho mám internet
Nevím, asi si za rok, dva, koupím tu Kalinu (Prioru?) a pro sichr si nechám Laďku, abych měl čím jezdit, když bude Kalina v servisu. Laďku si ošetřím sám, aby mi ji někdo nezprasil a abych nevyšel ze cviku .
Ale čím budu jezdit na srazy???
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
dmatej píše:Ale čím budu jezdit na srazy???
V případě, že budeš mít dvě auta, vyřeší to normální rozpočitadlo: en ten týky, dva špalíky...
A aby sis nemyslel, že jsi v tom sám, tak ano: já mám taky v úmyslu koupit další káru (nejlépe samozřejmě s plachetnicí ve znaku), a Hakouše nechat jako "rodinný stříbro".
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Sorry za rýpnutí - buď jsi to myslel ironicky, nebo nechápu. Točit Fábku kolem 6500 asi nedovolí omezovač, max. výkon má tuším při 5400, pak strmý pokles.Jiri píše:nerekl bych ze to tolik rve.. rendlik R19 s 1,4 motorem je do 120-140 tissi nez lada a pak to rve jak o zivot. pri 160-170 je to dost znat. fabka 1,2 je docela ticha a to i kdyz se toci okolo 6500rpm.