Stránka 4 z 4
Napsal: úte zář 21, 2010 17:02
od Hurikán
Takto to být opravdu nemá.
Úbytek napětí 3,5V na spínači v cívce je strašně moc. Značí to, že je spínač po smrti. Vyměň tedy cívku, nebo zkus rozebrat a opravit spínač.
PS: I těch 9,5V na trvalém kontaktu je poněkud méně,
než by mělo při nabité baterii být. Zkus ještě změřit napětí při startování přímo na vývodech z baterie a potom na svorkách na baterii.
Napsal: úte zář 21, 2010 17:07
od Cooper
Hurikán píše: I těch 9,5V na trvalém kontaktu je poněkud méně, než by mělo při nabité baterii být
9,5V tam bylo když se startér točil, takže při zátěži. Jinak mám na baterce 12,46 V
Napsal: úte zář 21, 2010 17:12
od Hurikán
To je mě jasné, že to bylo při zapnutém startéru. Ale doporučuju změřit ještě napětí přímo na baterii při startování. Z toho zjistíš, jestli není chyba (úbytek napětí) ještě někde na "trase" od baterie ke startéru.
Napsal: úte zář 21, 2010 17:15
od Cooper
Hurikán píše:To je mě jasné, že to bylo při zapnutém startéru. Ale doporučuju změřit ještě napětí přímo na baterii při startování. Z toho zjistíš, jestli není chyba (úbytek napětí) ještě někde na "trase" od baterie ke startéru.
No napětí baterka <-> startér jsem měřil, ale né při startování. Bylo stejné, okolo 12,5 voltu. Takže doufám že tady chyba nebude. Já osobně si myslím že to je opravdu ta cívka, protože její kontakty jsou podivně pohyblivé v kruhu..
Napsal: úte zář 21, 2010 17:22
od Hurikán
Ano, zásadní problém je ve spínači na startéru. Jenže může být ještě nějaký menší problémek ve špatném kontaktu jinde. A to zjistíš jedině tak, jak jsem popsal. Úbytky napětí vlivem přechodových odporů se projeví jen při procházejícím proudu. Za klidu je úbytek vždy = 0.
Napsal: úte zář 21, 2010 17:30
od Cooper
Hurikán píše:Ano, zásadní problém je ve spínači na startéru. Jenže může být ještě nějaký menší problémek ve špatném kontaktu jinde. A to zjistíš jedině tak, jak jsem popsal. Úbytky napětí vlivem přechodových odporů se projeví jen při procházejícím proudu. Za klidu je úbytek vždy = 0.
Vyměníme cívku a uvidíme, v pondělí jí koupím v Otrokovicích (
www.lada-díly.cz) Doufám že to přes sraz ještě vydrží
Napsal: úte zář 21, 2010 18:42
od MartasBrno
Opravdu to změř jak ti radí Hurikán, je to objevitelský počin, sám se na něj těším. Taky bych si to měl zkusit.
A kdybych měl komplikovat situaci, měřil bych mezi body: kostra - minus baterky, plus baterky - minus baterky, tím by bylo známo napětí co se má objevit na spínači a na starteru, pak kostra - přivod spínače, kostra vývod spínače. A nakonec ještě motor - kostra.
Napsal: úte zář 21, 2010 18:55
od Cooper
Klidně si vem na sraz Multimetr a můžeš to u mě zkusit. Já mám jen nějáký z Tesca co byl v akci
Navíc o elektrice vím velké houno. Objednám cívku, protože ten bordel dělá natuty ona, protože občas startér točí motorem tak rychle jako nikdy (jednou tak točil startér pučený od Ivoše).
Napsal: úte zář 21, 2010 19:11
od Hurikán
Já vezmu na sraz svůj MM a klidně ti to oměřím.
A potom můžeme udělat i srovnávací měření na jiném vazu.
Napsal: úte zář 21, 2010 19:21
od Cooper
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21002.html
Nevíte, bude mi to na startér pasovat, protože teď tam mám určitě jinou cívku, né kontaktama, ale způsobem montáže. Respektive moje cívka se přidělává třemi šroubkami na šroubovák. Ten na fotce má nějáké kontra bo co to je....Rozměry a funkce by měly být ale stejné, ne?
Napsal: úte zář 21, 2010 21:19
od MartasBrno
Tu mám taky, bude to ona.