Stránka 4 z 13
Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát čer 08, 2012 09:01
od Pato
Tak na vysvetlenie - a nebite ma...
Chcem to spravit na 2104 vzadu - teda zdvihnut napravu kolko pojde a aby som kardan netahal po zemi a netrhal krize tak ma napadlo otocit diferak hore nohami.
V cestnych autach to chapem tak ze je vyoseny smerom dole aby naprava sa mohla co najviac zasunut do kasne a na kardan netreba taky vysoky tunel - tu by sa jednalo presne o opak - naprava co najviac von a kardan schovat
V teme ku hranacom vsetci len znizuju - tak som si dovolil supnut to sem... ked som pozeral obrazky zdvihnutej nivackej zadnej napravy tak som si vsimol ze ten diferak tam tiez by sa zislo nejak upravit
Ale vyzera to tak, ze s tym budu len problemy tak to asi necham tak
Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát čer 08, 2012 09:53
od Dusan
Akurat to bude mat jednu chybu....auto bude mat 4-5 spiatocky a 1 rychlost v pred...
Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát čer 08, 2012 10:02
od dvk
Zdar, otočení diferáku je pěkná věc, má to jen jednu nevýhodu - budou se ti točit kola naopak
Což je u automobilu dost podstatná nevýhoda.
Jinak ne všichni snižují
Osobně jsem nad tím taky přemýšlel, taky chci zadek na 04 trošku zvýšit - resp. udělat malinko tužší kvůli nosnosti, tím pádem po prázdnu vyšší. Chtěl jsem převařovat misky pružin na nápravě, ale nakonec to budu zřejmě řešit podložkama na horním uložení pružin a rozhodně nebudu zadek zvedat o víc jak 4-5cm. Tím pádem bych si mohl vystačit i bez úpravy uložení tlumičů a úhel zalomení kardanu by měl zůstat taky v mezích běžného provozu. Jediné co budu upravovat je tyčka regulátoru brzd.
EDIT: tak Dušan byl rychlejší
Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát čer 08, 2012 10:05
od Pato
no na to som uz tiez myslel a ideovy projekt je pouzit nieco ako redukcny prevod namiesto kratkeho kardanu
Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát čer 08, 2012 14:16
od JAROSLAV BORSKÝ
ten čas bych věnoval někam jinam, pivo ženy a zpěv
Re: upravy Niva - Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát čer 08, 2012 14:29
od Pato
ech čort - kak bystro ty meňa ugovoril
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pon bře 10, 2014 22:43
od sWiNe
Zdar chlapi, napíšu to sem. Chci udělat třetí bod přídavky, nějakou jednoduchou klasiku jak Majo
Ale ty štefty na kterých je to přišroubované jsou docela krátké, resp. nad matkou je jen pár mm závitu a konec. Neměřil jsem to, ale zdá se mi to dost málo na to, abych tam dával ještě nějaký plech 3-4 mm ... ten Majův vypadá docela hrubý. Tak jste to tam prostě utáhli co to šlo a drží nebo mám trochu ubrat hliníku na skřini?
možná blbý dotaz ale díky za odpověď
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pon bře 10, 2014 23:54
od Majo
odkrut matku, vyber podlozku, daj dve matky, zakontruj, vytoc stift, daj dlhsi stift a hotovo
mimochodom, je to 5mm hruba pasovina co bola zrovna po ruke
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: úte bře 11, 2014 08:18
od sWiNe
Nojéje vidíš, a já z toho dělám kovbojku
jasnačka, díky pán majster
Re: Samosvorny diferencial do Lada VAZ Ziguli
Napsal: pát úno 20, 2015 08:09
od Jan Vaníček
Ahoj,
protože se v tom nevyznám, poraď mi Majo, jaký samosvor dát do Nivy r.v. 2013.
To auto jezdí standardně 50:50 silnice/terén, terém = ne extrémní výjezdy, nicméně často pole/les. Švagr je zemědělec a "poľovník". Uvažuje o tom, nivku takto doupravit. Dává se to dozadu i dopředu, nebo jen dozadu?
Vím, že je to tu u sedanů, ale když je to tu vše krásně vyobrazené ... .
Děkuji předem!
Re: Samosvorny diferencial do Lada VAZ Ziguli
Napsal: pát úno 20, 2015 10:00
od Majo
podla mojho nazoru je do Nivy idealna 100percentna uzavierka. Ked je zle, zapnes, na cestu vypnes. Samosvor je v terene len mala pomoc, mal som ho v Chevy, ale prehodil som ho do kombika. V terene to nejak nebolo poznat, teda aspon nemam pocit, ze by sa mi prejazdnost zhorsila odkedy ho nemam. za to uzavierka co mam v Nive(nemecky offrotec), to je ine kafe. Zo zapnutou prejazdnost narastie rapidne, ovsem zatacanie je so zapnutou sranda. Daju sa kupit aj ruske "blokirovky", cenovo to vyjde zhruba 2nasobok samosvoru.
Pokial trvas na samosvore, tak len dozadu a s co najvacsou svornostou. U torsena je svornost udavana v kg/cm2, u lameloveho v percentach. Preferovat torsena pred lamelovym...
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: stř led 06, 2016 22:59
od Jarda_NIVA1.7
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát led 08, 2016 05:49
od Majo
3600 je vcelku dosť, ja som ho zvažoval ako zadný. Dopredu by som pod 4300 nešiel, ale záleží hlavne na tom, či je to rezerva vo veľkej núdzi, alebo denne využívaná vec
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: pát led 08, 2016 18:20
od Jarda_NIVA1.7
2 Majo:
vzhledem k tomu ze s nivou denne nejezdim, tak ne...
, škoda, že uz neni za tu cenu, to bych ho bral hned, nejaka pani prodavala tento navijak na bazosi za 6000 nekolik let starej, tak jsem se ji zeptal, jestli by nezlevnila na 5tis. kc a ona se urazila a zdrazila ho na 7tis. kc, tak at si ho necha
, kdyz novej s 2 letou zarukou se necha koupit za 8tis.kc (za to jsem ho nekde nasel, ze jej maji skladem)
Re: Navijak, diferencialy, poloosy
Napsal: ned led 10, 2016 22:09
od Jarda_NIVA1.7
2 Majo:
Tak jsem nakonec koupil tento:
Naviják NOELL E0162 - 4 540 kg 12 V
Masivní konstrukce výrobku nabízí komfortní manipulaci
a údržbu a zároveň zaručuje jeho dlouhou životnost.
Jmenovitá tažná síla: 4 540 kg.
Motor se seriovým vinutím o výkonu 4 hp/ 3 kW
Celkový rozměr: 570 mm x 180 mm x 270 mm
Lano: 26 m průměr 9,2 mm
Hmotnost: 37,8 kg
Rychlost navíjení lana při plné záteži: 1,4 m/min
Příslušenství: Tažné lano, vodicí rolna, dálkové ovládaní, tažný hák a montážní šrouby.
Cena: 17 731,- Kč (vč. DPH)
Jen nevim, jak ho namontuju k tomu ramu
je dost velkej...