Stránka 4 z 4

Napsal: čtv črc 29, 2010 21:41
od peet2101
Jak ten omezovač brzd vlastně funguje?? Vím že je tam táhlo spojujcí ho s karoserií, ale to je tak všechno.

Napsal: čtv črc 29, 2010 22:20
od JmJ
peet2101 píše:Jak ten omezovač brzd vlastně funguje?? Vím že je tam táhlo spojujcí ho s karoserií, ale to je tak všechno.
jak presne omezuje, to nevim, ale jeho ucel je tento:

v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.

Napsal: pát črc 30, 2010 12:22
od Petr HC
JmJ píše: ... v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.
Toto přesně vystihuje chování omezovače staticky a při "rozumném" brzdění .
Navíc při prudkém brzděni v kritických situacích omezuje i "ustřelení zadku", poněvadž vůz má v těchto případech tendenci "kleknout" na předek, tím se odlehčí zadní náprava a zejména u přetáčivého vozu jako jsou Lady210x snáze dochází k situaci, kdy se zadek snaží "předběhnout" předek. Proto jakékoliv "domácí štelování" omezovače změnou základního postavení zadní nápravy nelze doporučit.

Napsal: pon srp 02, 2010 23:10
od vintera
co jsem jezdil s ladami, tak ten brzdový bazmek co má regulovat většinou vlivem času a opotřebení táhel víc zlobil než reguloval. Když jsem měnil trubky šel ven a bylo po regulacích a štelování.

Napsal: úte srp 03, 2010 08:20
od Petr HC
vintera píše:co jsem jezdil s ladami, tak ten brzdový bazmek co má regulovat většinou vlivem času a opotřebení táhel víc zlobil než reguloval. Když jsem měnil trubky šel ven a bylo po regulacích a štelování.
Toto sice může být pravda, ale v případě havarie to může být značně přitěžující okolnost (hrubý zásah do brzdového systému ať už fungoval nebo ne).

Napsal: úte srp 03, 2010 12:49
od vintera
ano, naprostý souhlas, ona už jenom skutečnost, že lada jede, je často důvodem k důkladnému prověření orgány veřejné moci, natož pak nedej Bůh nějaká havárie s autem, které je výsledkem vývoje poloviny minulého století (i když skvělým) a majitel jej stále jěště nesešrotoval.

Napsal: ned zář 05, 2010 17:12
od Zanek
Zdravím všechny.
Do sekce cestování jsem napsal poznatky z naší cesty. Díky všem, kteří pomohli.
H.