Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr
Moderátor: Moderátoři
jak presne omezuje, to nevim, ale jeho ucel je tento:peet2101 píše:Jak ten omezovač brzd vlastně funguje?? Vím že je tam táhlo spojujcí ho s karoserií, ale to je tak všechno.
v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.
VAZ 2104 1.3 1989
Toto přesně vystihuje chování omezovače staticky a při "rozumném" brzdění .JmJ píše: ... v zavislosti na tom, jaka je vzdalenost mezi zadni napravou a kastli, to omezuje ucinek zadnich brzd. abys pri lehkem zadku nezablokoval kola a naopak pri nalozenem zadku, aby to brzdilo dobre. kdyz tu vzdalenost zmenis a nechas omezovac jak je, tak ho zmatnes. kdyz zadek bude stejne tezky jak byl, ale bude vys nez byl, tak zadni kola budou vzdy brzdit mene nez by mely, naopak, kdybys podvozek snizil, tak zadek bude brzdit vice nez konstrukteri zamysleli.
Navíc při prudkém brzděni v kritických situacích omezuje i "ustřelení zadku", poněvadž vůz má v těchto případech tendenci "kleknout" na předek, tím se odlehčí zadní náprava a zejména u přetáčivého vozu jako jsou Lady210x snáze dochází k situaci, kdy se zadek snaží "předběhnout" předek. Proto jakékoliv "domácí štelování" omezovače změnou základního postavení zadní nápravy nelze doporučit.
Toto sice může být pravda, ale v případě havarie to může být značně přitěžující okolnost (hrubý zásah do brzdového systému ať už fungoval nebo ne).vintera píše:co jsem jezdil s ladami, tak ten brzdový bazmek co má regulovat většinou vlivem času a opotřebení táhel víc zlobil než reguloval. Když jsem měnil trubky šel ven a bylo po regulacích a štelování.