Stránka 4 z 73

Napsal: pát led 21, 2011 15:15
od Laďuša
Zajímavý je, že oheň nemá stín.
Obrázek

Napsal: pát led 21, 2011 17:27
od zelvotron
Zajímavý, i když pokud se nad tím zamyslíš, tak to určitou logiku dává :-)

Napsal: stř led 26, 2011 21:02
od dmatej
Loprais jim podle mě sekundoval jen díky perfektní práci Kaliny. S ním taky loni Liaz dojel čtvrtý. Výkonově je Lopraisovo Tatra snad nejsilnější auto na Dakaru, ale to nestačí. Není nejspolehlivější a nemá podle mě řidiče, který by s ní uměl zacházet (s citem a ohledem na to, že motor musí ještě něco vydržet). Prostě skoro 10000 km závod není nic pro klasické závoďáky.

Tatra špatná není, to netvrdím, navíc bych to nesrovnával úplně se sériovkou (ale klidně, ale není to nic, co bych nějak chtěl pitvat).

Prostě, podle mě je na Dakar LIAZ lépe připravený než kterákoliv Tatra - a to obzvlášť co se týče servisu, můj pocit je, že lidi v KM Racingu jsou tak nějak "lidi na svých místech", znalý toho, co dělají. Loprais je kluk, kterýho baví závodit, může jezdit rallye, ale ne Dakar - což samozřejmě odvolám poté, co přestane jezdit "na doraz", a začne používat hlavu, uši, ruce ...
Ostatní Tatrováci jsou na tom podobně, nebo možná ještě hůř ...

Ale jo, klidně mě nařkněte, že mám až moc v oblibě "Macíkovce" - ale podívejte se na ty lidi, jak mluví, co umí, jak se o nich mluví ... a pak mi řekněte, komu byste svěřili svýho žigula ;)

De Rooy je hvězda tak říkajíc maximálně sebeprezentující. Rád se chvástá, mechaniku asi jeho tým zvládá dobře, ale můj dojem z něj je, že je to typ člověka, co hodí cihlu na plyn a pak se to snaží nějak uřídit nebo urvat silou :D

To si spíš všimni Hino - jsou to malý auta, letos jeden řízen staříkem, ale jak dopadly? Prostě bomba!

Finance - NE, to právě tou zásadní otázkou není. Není to zanedbatelné, ale Dakar právě o tomhle není. Jediná chyba na trati znamená obrovskou ztrátu. Čagin, Kabirov, a ten mladej jich prostě udělali minimum. A když se podíváš na techniku, Kamaz je prostě stavěnej tak, aby měl rezervu, nemusel se hnát na doraz - což je přesně to, co udělal Loprais.

To "stádo" mechaniků si můžeš prohlídnout na stránkách - na velikost týmu to není žádnej extrém. Spíš jsou to české výmluvy.

Slučování týmů - podívej se na www.kmracing.cz a pak řekni, že kecám ;) . Dneska tam je něco od Kaliny a o tom, jak Lopraisovi pomáhal KM Racing (Liaz). Loprais je holt takový velký PR - možná kvůli investorům, co já vim ...

Apropos, proč se nevymlouvá Macháček, Vildman? Že má Kamaz lepší zázemí je jasný, ale to pořád není všechno. Ten poslední faktor jsou schopnosti a výdrž posádky a stroje. Tam už žádné peníze ani velikost týmu nehraje roli.
Kdyby se Kamazu posralo turbo, zůstané stát zrovna jako Loprais. Ale proč by to dělalo, motor má rozumně přiškrcenej výkon, zato tahá a tahá ...

Napsal: stř led 26, 2011 21:05
od dmatej
Laďuša píše:Zajímavý je, že oheň nemá stín.
[url=http://mini.megaupload.cz/200/Snimka023.jpg]Obrázek[/URL]
Výzkumný pokus:
1) Zapálit klasickou voskovou svíčku
2) Posvítit na ní z boku polarizovaným světlem.

Svíčky mám ... halogen na kolo musí stačit .... :)

[ Komentář přidal: Laďuša: st leden 26, 2011 21:08 ]
Davide, nech těch dvojpříspěvků ;)
Nepleť si dvojpříspěvek se dvěma příspěvky - nebo tu máš někde nějakou jinou definici? Já to chápu jako když budu jedno téma rozplizávat - ale tady se už probírají dvě různá. Reagoval jsem zvlášť, čistě pro zpřehlednění. (byrokracie hadr)

Napsal: stř led 26, 2011 22:42
od Hurikán
Tak na tento dmatejův příspěvek nemůžu nereagovat.

Na začátek jedna otázečka - jak dlouho aktivně sleduješ "Dakary"? Měl jsi někdy příležitost, rasp. bavil ses někdy s nějakými lidmi, co Dakar jeli? Pokud ne, tak je zajímavé, že vynášíš takové soudy? Já Dakar a věci kolem sleduju pravidelně asi 20 let a přesto, nebo možná právě proto, se k nějakým jednoznačným soudům neodvažuju.
dmatej píše:Loprais jim podle mě sekundoval jen díky perfektní práci Kaliny. S ním taky loni Liaz dojel čtvrtý.
Podle této logiky stačí, když si ke mě do auta sedne Pan navigátor Kalina a dojedu mezi 4. a 10. místem? No to asi ne, že? ;)
dmatej píše:Výkonově je Lopraisovo Tatra snad nejsilnější auto na Dakaru, ale to nestačí. Není nejspolehlivější a nemá podle mě řidiče, který by s ní uměl zacházet (s citem a ohledem na to, že motor musí ještě něco vydržet). Prostě skoro 10000 km závod není nic pro klasické závoďáky....
Prostě, podle mě je na Dakar LIAZ lépe připravený než kterákoliv Tatra - a to obzvlášť co se týče servisu, můj pocit je, že lidi v KM Racingu jsou tak nějak "lidi na svých místech", znalý toho, co dělají. Loprais je kluk, kterýho baví závodit, může jezdit rallye, ale ne Dakar - což samozřejmě odvolám poté, co přestane jezdit "na doraz", a začne používat hlavu, uši, ruce ...
Ostatní Tatrováci jsou na tom podobně, nebo možná ještě hůř ...
Nejsilnější není, ale to je jedno. Takovéto "detaily" nebudeme pitvat. O řidiči, který "nemá cit" jednoznačně mluví výsledek v loňské Rallye Hedvábná stezka (jede se na území Ruska a Kazachstánu), kde se na rodné půdě Kamazu (a že toho jejich řidiči využívali opravdu hodně, protože velkou část trasy měli předem projetou a je to místo, kde trénují!) Tatra Lopraise umístila celkově 3 :!: Takže už bys měl začít odvolávat. :P Spáčil a spol. SWR nejeli.
Tvůj pocit z KM Racingu pramení nejspíš z toho, že se kolem Macíka vytvořila větší skupina lidí, jezdících se všemožnými typy strojů, kterým Macík de-fakto zajišťuje doprovod a servis. Mechanici a spol. jsou lidé na svých místech i v jiných týmech. Jen mají daleko méně (někteří vůbec žádné) zkušenosti a to jak s rallye samotnou, tak se stavbou aut. Tímto mám na mysli zejména Marka Spáčila.
dmatej píše:Ale jo, klidně mě nařkněte, že mám až moc v oblibě "Macíkovce" - ale podívejte se na ty lidi, jak mluví, co umí, jak se o nich mluví ... a pak mi řekněte, komu byste svěřili svýho žigula ;)
Tady nějak nechápu, co chtěl básník říci. :dontknow:
dmatej píše:Finance - NE, to právě tou zásadní otázkou není. Není to zanedbatelné, ale Dakar právě o tomhle není. Jediná chyba na trati znamená obrovskou ztrátu. Čagin, Kabirov, a ten mladej jich prostě udělali minimum. A když se podíváš na techniku, Kamaz je prostě stavěnej tak, aby měl rezervu, nemusel se hnát na doraz - což je přesně to, co udělal Loprais.

To "stádo" mechaniků si můžeš prohlídnout na stránkách - na velikost týmu to není žádnej extrém. Spíš jsou to české výmluvy.
A tohle je právě Tvůj úplně největší omyl. Peníze hrají daleko větší roli, než si jseš ochotný připustit. Samozřejmě neovlivní defekt na trase, ale všechno ostatní ano. A to jak počet mechaniků, tak množství vezených ND a nářadí. Pochopitelně se to projeví i v celkovém přístupu týmu k autům, kdy se po každé etapě mění velké množství dílů "čistě preventivně", právě proto, aby nedošlo k jejich poruše z důvodu opotřebení/namání. Z toho plyne, že když se každou noc na Kamazech (možno dosadit VW apod.) vymění části náprav a zavěšení, auto dostane na další etapu nové obutí (naši jedou na gumách dokud mají solidní vzorek, nebo se fatálně nepoškodí ;) ) a podobně se projdou i další věci, tak potom už se nejedná o závod dvou aut, ale jednoho auta nového a jednoho starého. :idea: Konkrétně to můžu doložit třeba tím, že Lopraisovci (u ostatních je to obdobné) odjezdí s většinou dílů více soutěží (2-4!!!). Když si tedy uvědomíš, kolik toho má plno dílů odježděno, dostaneš se s celkovou výdrží a spolehlivostí zcela zákonitě někam úplně jinam. ;) Nebo si opravdu stále myslíš, že letecká asistence s mechaniky a pojízdným detašovaným pracovištěm fabriky se nijak neprojeví??? :roll:
dmatej píše:Apropos, proč se nevymlouvá Macháček, Vildman?
Za prvé - někdo se na něco vymlouval??? Pokud já vím, tak ne. A co se týče Vildmana a pod., tak je nemůžeš s Loprais týmem srovnávat ani omylem, protože oni nemají stroj schopný alespoň přibližně konkurovat špičce. Tímto nechci jejich velký a obdivuhodný výkon nijak snižovat, ale pokud je už od začátku jasné, že nejedeš "střelbu na špici", tak je daleko více pravděpodobné, že stroj dovezeš až do cíle. Ovšem nebudeš na bedně a dost pravděpodobně to budeš mít na bednu dost daleko. A jak se letos + loni v létě ukázalo, tak v současnosti na jakž-takž vyrovnanou bitvu s Kamazy nikdo jiný než Loprais tým nemá.

Pokud by se (konečně) změnila pravidla Dakaru, že by na jednu soutěžní posádku mohl být max. jeden doprovodný vůz a ten by ještě musel jet také v soutěži, tak bychom se dočkali zcela jiných výsledků. Protože jakou má vypovídací schopnost závod, v jehož průběhu se mění převodovky, motory a podobné díly jako na pásu? Spíš než o technických a jezdeckých kvalitách, to vypovídá o schopnosti nasadit velký počet strojů a zejména mechaniků s bezednými zásobami dílů. Proto by se měla soutěž vrátit ke kořenům, kdy ji pevnou rukou vedl její zakladatel Thierry Sabine (na něhož se již dávno a "rádo" zapomělo) a kdo si co vezl a sám opravil, to měl. ;)

Napsal: pát led 28, 2011 15:07
od cackler
Canadský import - Lada Signet s automatickou převodovkou :shock:
http://www.justacargeek.com/2010/11/198 ... ewest.html

Napsal: pát led 28, 2011 16:44
od rosta
ta maska vypadá hodně zajímavě........jiný světla a bílý blikny.....

Napsal: pát led 28, 2011 18:57
od jacek
Ještě zajímavější, než samotné fotky (hezké!) jsou ty komentáře. Kdo by to do těch Amíků řekl? Snad to dovezou na sraz v Hradišti, aby bylo na co koukat. :D
Jediné, co by mi vadilo, je ten automat :roll: , i když oni tam vesměs jinak už ani neumějí. Doporučuji přečíst, včetně údaje o ceně a průběhu celního odbavení CDN/US.

Napsal: pát led 28, 2011 20:28
od Veverka
Čemu se dívíte,soudruzi plánovali přímo v USA montovnu VAZů :shock: !
Jak to dopadlo ještě nevím.

Napsal: pát led 28, 2011 20:46
od jacek
Veverka píše:Čemu se dívíte,soudruzi plánovali přímo v USA montovnu VAZů :shock: !
Jak to dopadlo ještě nevím.
:koko: Projekt asi ještě nebyl dokončen?

Napsal: sob led 29, 2011 10:43
od Saša
Automatické převodovky do VAZ-ů se také montovali na vývoz u nás ! Výhradně do 1500 . A to již v roce 1976 . Automat vyráběla ČZ Strakonice . Informace je z časopisu Světt Motorů (76) .
Jinak tam bez větších úprav pasuje z Fiatu 131 Mirafiory .

Napsal: ned led 30, 2011 17:00
od dmatej
Hurikán: kolikrát Loprais dojel? Dakar sleduju od malička. Jasná odpověď na tvůj mlýn - nebavil, když nepočítám novináře, co jeli v doprovodu. Na druhou stranu o Dakaru pravděpodobně přečtu víc zpráv než někteří účastníci.
Podle této logiky stačí, když si ke mě do auta sedne Pan navigátor Kalina a dojedu mezi 4. a 10. místem? No to asi ne, že? ;)
Kde takovou logiku vidíš? Překlápíš implikaci! Moje výroky jen dokladovaly Kalinovy kvality, nic víc.

Výkon je detail? :)

Odvolávat? Není co a ještě nějaký čas nebude. Taky jsem nikde nenapsal, že Loprais je špatnej řidič, jen že podle mě má mezery (a jaký). Prostě se má pořád co učit.

Macík - viz historie jeho účastí na Dakarech.
Samozřejmě neovlivní defekt na trase

- jenže to je právě to, na čem Tatry odpadly. Všechny. Ne na penězích nebo nevybavenosti týmu. Takže spíš Tvůj omyl?
O výměnách náprav jsem slyšel jen z jediného (českého) zdroje a v kontextu to znělo jen jako příklad, že "můžou". Novináři z toho udělali kovbojku, jako že se to dělá každou noc.
Fotky Kamazů a počet gum jsou na netu, nějak ti to nevychází, ledaže by některej z těch kamionů byl narvanej gumama a ničím jiným :-P

Liaz a špička - Tvému argumentu silně odporuje loňské umístění.

Ta změna pravidel je sporná. Protože už tehdy si posádky pomáhaly - a to jsme pak tam, kde jsme byli; zakázat to je jako udělat z Dakaru nějakou obyčejnou rallye jako pro osobáky.
A věřím tomu, že Kamaz by byl schopný poslat do závodu ty 4 závoďáky, 1 závodící doprovod + ty další asi tři (teď nevím). Klidně by k tomu ještě jeden přidal.
Loprais má doprovodnej myslím jeden, KM Racing měl myslím tu Spáčilovu a ještě jeden Liaz ... trošku střílim, kdyžtak to někdo dohledejte.
Krom toho, ta současná Kamazácká mašina by naložená závod zvládla. Lopraisovo ostrá závodní Tatra by nevydržela jednu etapu, na tohle není stavěná a nemá rezervu. Ale klidně ať to udělají, já se rád spletu.

P.S.: Už v 80. letech byly na Dakaru profi týmy - např. De Roy. Kamaz není ten, kdo byl první. Dokázal ale udělat dobrý auto, sehrát tým, kvalitní posádky a prostě na něj teď nikdo nemá. Všeho ale do času, rozhodně bych ale neměnil pravidla jen proto, že nemůžu někoho porazit.

Napsal: ned led 30, 2011 17:10
od Petr HC
dmatej píše: ...Kamaz není ten, kdo byl první. Dokázal ale udělat dobrý auto, sehrát tým, kvalitní posádky a prostě na něj teď nikdo nemá. Všeho ale do času........
...... jen co jim dojdou kvalitní kované díly (kliky ,vačkovky, ojnice) z SONP Kladno.

Napsal: ned led 30, 2011 18:43
od dmatej
Petr HC píše:
dmatej píše: ...Kamaz není ten, kdo byl první. Dokázal ale udělat dobrý auto, sehrát tým, kvalitní posádky a prostě na něj teď nikdo nemá. Všeho ale do času........
...... jen co jim dojdou kvalitní kované díly (kliky ,vačkovky, ojnice) z SONP Kladno.
No vida, nakonec je to ještě český auto :twisted: (to už by tu nikomu nevadilo, kdyby bylo ...)

Napsal: úte úno 01, 2011 21:11
od jacek
citace:
Samozřejmě neovlivní defekt na trase... - jenže to je právě to, na čem Tatry odpadly. Všechny. Ne na penězích nebo nevybavenosti týmu. Takže spíš Tvůj omyl?
To dmatej: Nemám teď na to morál, ale právě počet servisních vozů a ND se přímo odvíjí od sumy financí. Jasně, že když tam někdo pojede s vrakem, ani ty finance mu pak nepomůžou, ale o tomhle ta debata určitě není. Taky bohužel každý český tým jel jen na sebe, takže celkový počet tater (4 nebo 5 vč.deAzeveda?) není relevantní. Všichni měli dost beznadějnou pozici na kamazy.
Nicméně - určitě jsou kamazy dnes špička, ať se to někomu líbí, nebo ne. Ale jak vidno třeba ze Silkway Rally, dají se porazit i na vlastním písečku :D či spíš písku i horách. Jen to chce krapet víc štěstí a jízdu bez chyb, a to není vždycky v kokpitu přítomno.
Hino - ano, jsou to fakt dobré výkony, ale bez možnosti umístění. Mně by ale taky stačilo, třeba jednou jedinkrát ten závod "jen" dojet. :D