Stránka 4 z 18
Napsal: čtv kvě 29, 2008 10:28
od Wolfhunt
Vdaka, Maysner, tusim som aktualny ako gramofon na kluku...
Napsal: úte led 13, 2009 09:33
od Cenek
Já bych použití E85 v motorech VAZ vřele NEDOPORUČIL!!! Hodně jsem se ve škole zajímal o problematiku biopaliv a nastudoval téměř vše dostupné - věřte, radím dobře. Toto palivo je určené pro speciálně upravená vozidla - tzv. FFV (Flexible Fuel Vehicles). Umožnují jízdu na benzín nebo jakoukoli směs benzínu s bioethanolem až do koncentrace 85% ethanolu. Mezi nejpodstatnější úpravy patří mimo změny velikosti dávky paliva a předstihu zážehu dle koncentrace etanolu především POUŽITÍ VHODNÝCH MATERIÁLŮ (pryží i kovů) palivového systému. Ethanol je v tomto prevít - pozor hlavně na karburátory!
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Ohledně aktuálního vývoje: minulý týden jsem zaznamenal, že toto palivo E85 začala v ČR vyrábět firma Agroetanol TTD Dobrovice jako první ve střední a východní evropě.
Distridutoři však s uvedením tohoto paliva váhají, jelikož zde zatím není dostatečný počet FFV vozidel.
Napsal: úte led 13, 2009 10:27
od Saša
Nyní je těsně pred dostavbou jednotka na výrobu bioethanolu v Lovosicích .
Cenek píše:Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Pokud vím "odpařovací" karburátory jsou již hodně dávnou minulostí
Pokud tedy nebyla myšlena mísitelnost benzín/ethanol , nebo jeho viskozita .
Napsal: úte led 13, 2009 10:31
od Cory
Ja sa stavim, ze Saša niečo vymysli.... a zacne jazdit na etanol
Napsal: úte led 13, 2009 11:01
od Petr HC
Historie se vrací - viz příspěvek :
Fórum: Poklábosme Zaslal: ne říjen 19, 2008 19:29 Předmět: Mix otázek a odpovědí
A to bylo někdy v letech 1956-58.
P.S. Sašo, byla to ta Škoda 30 ?
Napsal: úte led 13, 2009 11:17
od Saša
Cory píše:Ja sa stavim, ze Saša niečo vymysli.... a zacne jazdit na etanol
Pokud mi někdo bude prodávat litr za 5kč tak o tom budu přemejšlet , ale LPG je zatím nejlepší volba .
Napsal: úte led 13, 2009 22:47
od Marek Doležal
[quote="Cenek"]
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Toto NEPLATÍ pouze pro odpařovací karburátory !!! Je to důležítá vlastnost benzínu i v době,
kdy již v provozu převládají auta se systémy elektronického vstřikování paliva , natož s karburátory! Víte že na pumpách tankujete taky letní a zimní benzín? Rozdíl je hlavně ve výše uvedené vlastnosti...
Jinak jezdit se dá na ledacos, ovšem jde o to jestli se to skutečně vyplatí.
Ještě k tomu technickýmu benzínu: nevím kdo rozšířil fámu že na to mohou jezdit jen dvoutakty? Znám osobně několik žigulíků a jednoho fiata 125, kteří jezdili bez problémů na čistej techničák. Pouze u fiata jsem tomu dotyčnýmu pánovi v průběhu třech let mněnil dvakrát těsnění pod hlavou. Na druhou stranu vím o třech wartburgcích, kteří na to tvrdě dojeli -
všechny zaklepali na klice(nadobro) - detonační hoření nemá na jehlové uložení moc dobrý vliv.
Co se týče mne - preferuju kvalitní benzín.
Ethanol E85 v Nivě
Napsal: čtv úno 11, 2010 20:46
od Marian123
Vím,že se to tu už někde probíralo,ale nijak jsem se nedopátral toho co chci vědět. Dnes jsem se rozhodl jej vyzkoušet v mojí Nivě. Koupil jsem 10l a úplně jsem z Nivy vysál benzín. Potom jsem nastartoval a nechal běžet motor dokud nechcípl a nalil jsem tam E85. Normálně jsem nastartoval a normálně to jelo. Teď to mám smíchaný 50 na 50 s benzínem a jede to vcelku normálně. Sem tam to chcípne,když vyšlápnu za jízdy spojku a náhle klesnou otáčky motoru. Máte někdo zkušenosti s Ethanolem? Na netu jsem vyčetl pár věcí,ale nic zásadního. Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
Napsal: čtv úno 11, 2010 21:03
od Křečík Barbuška
Tutaj se to řešilo
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8063&start=0 .
Já to zkoušel s daleko menším obsahem toho ethanolu a nebylo to dobré, hlavně ve volnoběhu a přechodech.
Napsal: čtv úno 11, 2010 21:27
od Marian123
Mě to zatím jen chcípalo. Asi 2x na 20ti kilometrech při cestě z hokny.Mám tam teď asi 20l míchaniny. Zejtra mám v plánu dotankovat doplna ethanolem.
Napsal: čtv úno 11, 2010 21:35
od Jelen
Jakou má teplotu hoření? Nepodpálí to ventily?
Napsal: čtv úno 11, 2010 22:03
od Marian123
Psali,že hoří studeněji než benzín.
Napsal: pát úno 12, 2010 12:02
od Marian123
Tak jsem dotankoval do plna a žádná změna. Vlastně jedna jo. Dnes mi to ani jednou nechcíplo. Jen,když sem se rozjížděl do kopce tak se to trošku přidusilo,ale stačilo víc přidat a bylo dobře. Vyjezdím co tam mám a vyzkouším čistej ethanol.
Napsal: pát úno 12, 2010 16:27
od Saša
Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !
Napsal: pát úno 12, 2010 18:19
od Marian123
Saša píše:Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !
Takhle to napsali chytré hlavy na netu. Už nevím kde to přesně bylo. Psali,že ta jednotka stojí 8000kč. Pokusím se to znovu najít a dám sem odkaz.