Stránka 4 z 12

Napsal: ned kvě 20, 2007 08:42
od Čahoun
Erik, nebyla to chyba 0137-nízká úroveň signálu lambda-sondy č.2?Tahle chyba mi taky párkrát naskočila,většinou při jízdě na plyn.Jinak chyba se někdy ukáže až při dalším zapnutí zapalování,takže je dobrý párkrát chcípnout a zase nastartovat motor,aby se chyba ukázala hned.
zelvotron, to mi dělá taky,kolikrát mi to i chcípne,ale nastartuju podruhý a pohoda.Taky to neřeším,beru to jako vlastnost tohohle auta :)

Napsal: pon kvě 21, 2007 08:38
od Erik
Čahoune,
je to číslo 0130 "Неверный сигнал датчика кислорода".
A skáče to tam pořád, vždy to vynuluju a za chvíli je to tam zase. Tedy, nechá se lambda sonda vymontovat a třeba nějak vyčistit? a čím? A mohlo by to způsobovat to zhasínání motoru na volnoběh, někdy je to za studena, někdy to nedrží ani zahřáte, ale to je výjimka. A taky houpe volnoběh.

Napsal: pon kvě 21, 2007 09:35
od Jiri
no lambda se vymontovat necha ale opravdu žadne cisteny lambdy nepomuze.
chyba nemusi byt nutne v lambda sonde. muze blbnout zapalovani muze byt chyba ve vstrikovani a dokonce to muze byt zpusobeno kecajici vahou vzduchu.
k vadna lambda se da nejlip poznat když se k ni clovek muze pripojit osciloskopem

Napsal: pon kvě 28, 2007 05:47
od Erik
Tak jsem v sobotu zkusil mrknout na svíčky a nepomohlo to. Pak jsem rozebral vzduchovou váhu, prostříknul jsem jí kontoxem, namontoval, nastartoval a motor najednou šel bez chcípání. Včera jsem natěšen šel do garáže, ale zase to chcípalo. Dnes ráno jsem zkusil odpojit vzduchovou váhu. Sice to dvakrát chcíplo, ale pak to drželo a jelo to i mnohem líp, než s váhou. Máte někdo s váhou vzduchu zkušenosti? Díky.

Napsal: pon kvě 28, 2007 09:02
od Jiri
hmm ta pokud to samo od sebe chciplo i s odpojenou vahou vzduchu . tak bych hledal problem jinde - v krokovem motorku co ridi volnobeh.
a strikani cehokoliv do vahy vzduchu muze byt smrtelny!!!
to tenkovrstve cidlo je fakt docela citliva vec...

Napsal: úte kvě 29, 2007 13:48
od Erik
Chciplo to jenom jednou , od té doby to s odpojenou váhou už nechcípe, jede to asi normálně. Co je odpojená váha vzduchu, tak to hlásí chybu váhy vzduchu, ale hláška na vadnou lambdasondu už se neobjevuje. Takže otázka zní:
1) Pokud by byla chyba ve váze vzduchu, zlepšil by se stav po jejím odpojení?
2) Je lepší dojezdit do opravy s připojenou váhou vzduchu a nebo lze jezdit s odpojenou, aniž by to autu nějak uližovalo?
Díky.

chybaj[ci snímač

Napsal: úte kvě 29, 2007 19:26
od jano
Erik píše:?
2) Je lepší dojezdit do opravy s připojenou váhou vzduchu a nebo lze jezdit s odpojenou, aniž by to autu nějak uližovalo?
Díky.
Čítal som, že motor má len asi dve životne dôležité čidlá (poloha vačkového hriadeľa a obrátky kľukovky), ostatné, ak sú odpojené RJ dokáže nahradiť. Mal som problémy z čidlom polohy šktiacej klapky, signal sa strácal, RJ neustále prepínala medzi nameranou hodnotou a empirickou a jazda bola utrpením. Takže s odpojením čidlom je podľa mňa lepšie jazdiť ako zo šifrujúcim.

Napsal: úte kvě 29, 2007 21:41
od Čahoun
Eriku,co já si pamatuju,tak Audina s odpojenou vadnou váhou jela líp než s připojenou.Jednalo se o váhu Bosch,velice podobnou,ne-li shodnou má i Lada.
Jesti je lepší dojezdit s vadnou váhou nebo bez,to nevím,ale pokud to nehází další chyby,tak bych jezdil bez,jediná ohrožená věc by mohl být kat,ale to by snad ohlásila lambda-sonda.Auto možná bude mít větší spotřebu a asi nebude mít ideální výkon,ale lepší,než kdyby pořád chcípalo.

Napsal: stř kvě 30, 2007 05:09
od Erik
No spotřebu nevím, možná o něco větší bude, ale rozhodně to jede lépe. Ideální by bylo zkusit tam jinou (dobrou) váhu, jak se to bude chovat.

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:24
od Čahoun
Nevim jak to máš daleko do Prahy,ale jestli se ti chce,tak si to přijeď zkusit,půjčím ti mojí.Kdyžtak cinkni,tel je v mém profilu.

Napsal: úte úno 12, 2008 19:04
od aapetr
Já mám teď za mrazu problémy se startem . Na poprvé chytí a chcípne , většinou pomůže na chvíli přidat po startu plyn . Stejně to pár sekund po startu divně běží , vynechává a má divnej zvuk . Vyčetl jsem chyby P1602 čidlo klepání , P0300 a P0302 chyby zapalování . Zapalovací modul jsem dal rezervní , svíčky nové . Takže už zbejvají jenom zapalovací kabely a nakonec čidlo klepání . Jelikož mám 16v a LPG , nemohu v tom cirkusu okolo motoru najít čidlo klepání , není náhodou na bloku co na 8v nebo jinde ?

Napsal: úte úno 12, 2008 19:24
od Saša
Pokud počítač hlásí více chyb zpravidla je to důsledek vady někde jinde , neumí vydedukovat příčinu a hlási jen "špatná" data z čidel.
aapetr píše:Já mám teď za mrazu problémy se startem
U Tebe to vypadá že servomotor řízení volnoběžných otáček nenastaví správnou polohu škrtící klapky . Bejvá tam "stará" špinavá a zhrudkovatělá vazelína a za mrazu s tím servo nepohne.

Napsal: stř úno 13, 2008 06:17
od Erik
aapetr píše:Já mám teď za mrazu problémy se startem . Na poprvé chytí a chcípne , většinou pomůže na chvíli přidat po startu plyn . Stejně to pár sekund po startu divně běží , vynechává a má divnej zvuk . Vyčetl jsem chyby P1602 čidlo klepání , P0300 a P0302 chyby zapalování . Zapalovací modul jsem dal rezervní , svíčky nové . Takže už zbejvají jenom zapalovací kabely a nakonec čidlo klepání . Jelikož mám 16v a LPG , nemohu v tom cirkusu okolo motoru najít čidlo klepání , není náhodou na bloku co na 8v nebo jinde ?
Já jsem měl před lety to samé a bylo to to čidlo klepání. Je to na bloku zepředu (směrem k chladiči), takové jakoby očko nasazené na šroubu, který kouká z bloku motoru. Čidlo klepání hýbe s volnoběhem. Vyměnili mi ho a bylo to OK.

Napsal: stř úno 13, 2008 08:39
od Jiri
čidlo klepání je kousek od měrky oleje ..jdou z něho dva dráty a je to takový hědý bakelitový ořech se šestihranem. když se odpojí mělo by se to za chvíli srovnat.
(je tam piezoelement a při klepání n něj RJ dostává silnější pulsy ...) když motro běží normálně tak se detonační čidlo neuplatnuje. Jinak lada ma cidlo nerovnosti vozovky ktereje podobne cidl detonací ale snímají se vibrace u uchycení levého tlumiče. (mají to snad jen 16v motory) jeho závada může mí t stejné projevy Porovnáním udajů obou čidel se zjistí jestli se jedná o detonační spalování nebo o jízdu po dlažbě. (většina jiných aut tohle nemá a zjištuje to z frekvence detonací jestli je v korelaci s otáčkama motoru a s okamžikem zapálení směsi )

Napsal: čtv dub 17, 2008 15:20
od markyf
..zdravím zdravím..mám podobný problém jako ostatní..kolísání otáček a motor jako by nechtěl jít za plynem jak má..zkouším vylučovací metodou přijít na řešení a začínám u vzduchového sání..motor byl sice zahřátý, ale když jsem vyřadil z funkce filtr vzduchu sejmutím hadice z něj, tak jsem málem tu moji "laděnku" nezkrotil..uvidím ještě, jak se bude chovat při stejné situaci za studena..s pozdravem markyf..a přátelé, nevím jestli se to zde může, ale vím o jedné internetové adrese s tuningem na vozy lada, kde jsem si musel vzít bryndák..jde sice o obchod ve vzdálené Moskvě, ale pokud se mi to podaří, tak budu mít sehnaného soukromého dovozce, jenž by mi ty nádherné díly přivezl za babku-ale vše je ještě v jednání..