Stránka 4 z 10

Napsal: ned úno 28, 2010 01:00
od Marťas
Že se tu každý snaží "ojebat" policii je sice pravda, ale podle mého je to taky kvůli tomu, že se sami připravují o autoritu tím, že sami nedodržují to, co hlídají.

Třeba dneska jsem jel na chalupu na Vysočinu. Jedu v Praze po Kutnohorský v místě, kde je 70ka a poté následuje omezení na 50 a přechod. Za mne se přihnali příslušníci, já přibrzdil na cca 60 a oni mě hned museli předjet. Bylo to přez plnou čáru, asi 10m před přechodem, BEZ MAJÁKU a asi o 30km/h víc, než bylo dovoleno. :shock:

Proto se provokacím vůči policii nijak extra nedivím :(

Napsal: ned úno 28, 2010 09:17
od Marek
dmatej píše:Jsem PROTI.

2101 mi sice jela 155 GPS, Kalina má max. 192 GPS, ale jsem proti.
Tyhle rychlosti jsou porušením pravidel, vyžadují extrémní pozornost a maximální ohleduplnost k ostatním účastníkům, tj. pokud někdo jede 110 a předjíždí kamion, musím ho nechat v klidu předjet. Jakékoliv agresivní chování může snadno vést k soustředění druhého řidiče na "kokota za sebou" a tím pádem ztrátě pozornosti ke všemu ostatnímu.

Na příjezdech do Prahy je naprosto normální, že se jede jede a najednou se brzdí ze 130 na 40 km/h. Už tak je to kolikrát o držku.

Němci jezdí úplně jinak, nechávají si odstup a nehrotí situaci, ví že nic nezískají. Jen minimum českých řidičů to dělá stejně. Nemáme ani žádný respekt k Policii, běžný přístup je "projít" nebo "je nějak ojebat".

Suma sumárum, legalizovat 160 je hazard, který k ničemu dobrému nepovede, přinejmenším dokud každý nebude mít zafixováno v hlavě, že je JEHO ZODPOVĚDNOST, aby nikoho neohrozil a že pokud to udělá a někoho to bude stát zdraví nebo život, půjde viník na dlouho sedět. Jenže my si bohužel zatím potrpíme na alibismus, ukřivděnost, na kterou ale často nemáme nárok.

Ne, dokud tahle společnost nebude mít fungující zákony a policii, poctivou morálku, budu proti.
Tak s tímto nelze než do posledního slova souhlasit.

Po D1, R6, D8, D5 a dalších jezdím dost často, nejvíce asi po dvou prvně jmenovaných. Opomenu-li kvalitu povrchu prehistorické dálnice D1, především jsem proti legalizaci vyšší dovolené rychlosti právě kvůli českým řidičům a jejich morálce - to tu ostatně padlo mnohokrát v předchozích příspěvcích.
V Německu je rychlost po dálnici neomezená (pouze doporučena na 130 km/h) a moje zkušenost hovoří, že Němci po dálnici zpravidla rychleji než 130-kou nejezdí. Jestli každý padesátý šofér jede "trochu" rychleji (trochu = do sto padesáti), ostatní jako ovce pěkně stejně. A to mají Němci mnohem lepší dálnice než my (ani ta nejlepší dálnice u nás se s kvalitou německých rychlostních silnic nemůže měřit) a mnohem zodpovědnější přístup.

O ignoranci českých řidičů hovoří za vše jeden nesporný fakt (který když vidím, zvracím): Podle jakéhosi nařízení je nyní v Praze na mnoha úsecích padesátka (údajně kvůli snížení hluku - o tom nechci polemizovat.....). Například jeden takový dosti dlouhý úsek je od Spořilovské křižovatky (příjezd od D1 - sjezd na Jižní spojku resp. rovně do centra k Nuselskému mostu). Právě úsek od Spořilova k Nuselskému mostu (šestiproudá ulice 5.května) a dále po Legerově ulici do centra až k Muzeu mám na mysli. Hned na začátku tohoto úseku (tedy ihned za mostem přes Jižní spojku) je nastavena padesátka a trvá bez přerušení až hluboko do centra (já odbočují za Nám. I.P.Pavlova vlevo do Žitné směrem na Karlovo nám.) - v celém tomto úseku je dnes bez přerušení "50". Začínající padesátka na Spořilově je označena tabulí "Měřený úsek" (taková ta psychoznačka s kamerou). Všichni zpomalí, což je v naprostém pořádku. Nicméně po ukončení tohoto měřeného úseku všichni zrychlí (až na mne a možná jednoho dalšího přespolního, kteří jsme pro Pražáky asi dementní, neb jedeme trapně pomalu) a nikoho nezajímá, že o ukončení maximální dovolené padesátikilometrové rychlosti nemůže být ani řeči - ta platí dál. Tak mi řekněte, kde je morálka a zodpovědnost českých řidičů? Vždyť to není nic jiného než výsměch zákonu, vyhlášce či nařízení, jinak to nazvat nelze!

A to bychom chtěli na dálnicích 160-ku??? NASRAT, pánové, a rozmazat !!! Já si nějakým debilem nenechám zabít rodinu.

Jeden dopravní expert (nebudu pana Humla jmenovat :wink: ) v televizi řekl: "Na našich dálnicích je 130-ka proto, aby řidiči jezdili 160. Kdybychom maximální dovolenou rychlost zákonem zvýšili na 160, kolik by potom čeští řidiči jezdili?" Pod to se podepisuji, ač nerad.

A to se ještě klepu, jestli zlegalizují alkohol za volantem, jak se v médiích proslýchá. To už asi vrátím řidičák a budu chodit pěšky (i když ani chodník není bezpečné místo).

Napsal: ned úno 28, 2010 10:37
od JmJ
Ja nemam trauma z toho, ze jede nekdo 70 na 50, pokud me tim nijak neohrozuje ani jako ridice ani jako chodce atd. Sam nejezdim mimo obec 90, obcas prejedu pres zebry, pri odpbocovani jezdim pres zebry a vubec delam spoustu nehrazne hroznych prestupku, za ktere bych mel byt zastrelen. Ale kdyz by na vec doslo, tak se nebudu pred policistou bud plazit a prosit aby me neodiral pokutou a nebo na nej naopak nebudu sprosty. Vedome jsem udelal co sem udelal a ponesu si za to nasledky.

Ovsem jsou situace, kdy bych sprosty byl. Jako treba omezeni rychlosti na cestach kolem stavby dalnice D1 kolem kromerize. Omezeni na 50 km/h 24 hodin denne 7 dni v tydnu. Provoz techniky ze stavby naprosto mizivy. Tohle je dle meho soudu opravdu buzerace, neschopnost a kretenismus tech, co ty znacky tam dali. Takove dopravni znaceni se dodrzovat proste neda, pokud tama clovek jede 5x denne treba. Kazdych 100 metru je nejaka dopravni znacka, po 10 takovych nevite jaka byla ta prvni ani posledni.

A to je zase jina pohadka. Jak sem psal uz jinde, nic se proste nema prehanet. Ale to co mame tady je bordel horsi jak u me v kancelari. A to na obou stranach barikady.

Napsal: ned úno 28, 2010 10:54
od Trevor
Otom ze nemci jazdia bezne 130 a viac nie by som moc nehovoril ale no dobre. Nebol problem stretnut stihacov co okolo nas prefrcali ako sip a to my sme isli 190 :wink:

Myslim ze zvysenie maximalky na 160 nie je ziadna tragedia. Ovsem u Vas je to tak trochu na zamyslenie lebo ten vas rebrinak je fakt dost o p**i. Dnes sa bezne jazdi po dialnici 150 a taky vodic je mozno 10 krat pozornejsi ako ten co ide 120. Drviva vecsina dnesnych aut je na tie rychlosti prisposobena dokonca mnohe z prehladom zvladaju daleko vyssie rychlosti ako 160

Napsal: ned úno 28, 2010 12:17
od peet2101
Trevor píše:Drviva vecsina dnesnych aut je na tie rychlosti prisposobena dokonca mnohe z prehladom zvladaju daleko vyssie rychlosti ako 160
Ano, ale drtivá většina řidičů není přispůsobená na kritickou situaci v takové rychlosti :roll: .

Napsal: ned úno 28, 2010 14:07
od Marek
peet2101 píše:Ano, ale drtivá většina řidičů není přispůsobená na kritickou situaci v takové rychlosti :roll: .
To je wono !!!

Napsal: ned úno 28, 2010 14:13
od Cory
mate problemy, moje auto bolo na dialnici 2krat v zivote...a to ho mame od roku 85 :mrgreen:

Napsal: ned úno 28, 2010 15:32
od Puhi
Cory, vieš, niekde aj tie dialnice majú, my sa ich na východe asi nedožijeme :roll:

Napsal: ned úno 28, 2010 16:23
od rezna
Marek píše:A to se ještě klepu, jestli zlegalizují alkohol za volantem, jak se v médiích proslýchá. To už asi vrátím řidičák a budu chodit pěšky (i když ani chodník není bezpečné místo).
mno ze zkusenosti v rakousku a jinde kde je nejake 0.3-0.5 promile tohle nevnimam uplne tragicky. v rakousku je to jeden radler (0.25l pivo + 0.25l sprite). alkohol tam za volantem ale neni zcela legalni. pokud s 0.2 v krvi zpusobis nehodu jsi vinik snad dokonce automaticky, ale dychnout rano 0.2 nebo vecer pri ceste z hospody 0.3 mi prijde v pohode (to odpovida tomu ze sis dal v 19h jednu desitku a potom ve 22h ridil).

rozhodne jsou trapny napady jako chceme povolit alkohol v krvi na jizni morave, vinari jsou zvyklejsi nez zbytek republiky. :) - to uz rovnou muzem rict ze to chceme povolit aj na valassku, bo tam pali kazdy kdo ma ruce nohy a chlemca slivovicu uz jako batole. - to rozhodne neprichazi v uvahu.

ale tolerovat jedno male pivo mi neprijde nijak hrozne (pokud nezpusobis nehodu) - ta hranice 0.00 promile je totiz trapna.

Napsal: ned úno 28, 2010 17:03
od Kalasnikov
Ano maximální povolená rychlost je k smíchu.

Nebudu stupidní ovce a nepojedu 50 po prázdné rovné cestě s třemi baráky v dálce, a stejně tak nebudu na motorce blikat při předjídění každého cyklisty když ani nevyjedu z pruhu.

Předpisově nerovná se bezpečně.

Jinak doufám že vy všichni Mirkové Dušínové nepoužíváte auto z funkcí corner :-) Tohle taky porušuje vyhlášku.

Napsal: ned úno 28, 2010 17:37
od Marek
Kalasnikov píše:Jinak doufám že vy všichni Mirkové Dušínové nepoužíváte auto z funkcí corner :-) Tohle taky porušuje vyhlášku.
Auta z prvovýroby vybavená funkcí corner mají v TP výjimku a tudíž používání této komfortní funkce je naprosto v souladu s vyhláškou.




Kalasnikov píše:Nebudu stupidní ovce a nepojedu 50 po prázdné rovné cestě s třemi baráky v dálce.
V tom případě jsem stupidní ovce.

Napsal: ned úno 28, 2010 18:16
od Petr HC
Marek píše: Po D1, R6, D8, D5 a dalších jezdím dost často, nejvíce asi po dvou prvně jmenovaných. Opomenu-li kvalitu povrchu prehistorické dálnice D1, především jsem proti legalizaci vyšší dovolené rychlosti právě kvůli českým řidičům a jejich morálce - to tu ostatně padlo mnohokrát v předchozích příspěvcích.
V Německu je rychlost po dálnici neomezená (pouze doporučena na 130 km/h) a moje zkušenost hovoří, že Němci po dálnici zpravidla rychleji než 130-kou nejezdí. Jestli každý padesátý šofér jede "trochu" rychleji (trochu = do sto padesáti), ostatní jako ovce pěkně stejně. A to mají Němci mnohem lepší dálnice než my (ani ta nejlepší dálnice u nás se s kvalitou německých rychlostních silnic nemůže měřit) a mnohem zodpovědnější přístup.
Po Dx a Rx už dnes nejezdím,ale v letech 1988 až 2003 jsem najezdil po Ex okolo 100 kkm po německých, rakouských, belgických, francouzských, holandských a italských dálnicích a musím souhlasit s tím co říká o německých dálnicích Marek s maličkou výhradou – u těch „trochu“ bych tak 10-15 přidal (ale přibývá tam i hodně omezení na 130). Tam jde skutečně o zodpovědný přístup a navíc – Němci jsou „vyježdění“. Na nájezdech se ukázněně řadí do „zipu“, nevytrubují, neblikají, nesahají si na hlavu, když někdo nejede podle jejich gusta. Při prudkém brzdění v koloně se okamžitě „rozpárují“, čímž prodlouží brzdnou dráhu na dvojnásobek. Přijíždí-li z nájezdu více vozidel a je volný levý pruh, přejíždějí do něj (u nás jsem za to byl naší policií napomenut-naše předpisy tuto možnost neznaly a od pokuty mne zachránilo předložení mezinárodního ŘP a služebního pasu, kde již nebylo místo pro razítka hraničních kontrol) . Jsou i vyjímky potvrzující pravidlo. Nejednou se mi stalo(německá E3) , že při 130 na mém tachometru se za mnou objevilo Porsche 911 a rychlostí hodně přesahující 200 předjede. Než zmizí v dálce, stihne „prokličkovat“ dalších 10 vozidel zprava i zleva !!! Ale šílenci se najdou všude – nejvíce snad v Itálii na E66/70 . Nutno ovšem dodat, že pro řízení těchto superrychlých vozů musel v té době v některých zemích být dodatek k ŘP, který řidič těchto vozů obdržel teprve po náročných provozních a psychologických zkouškách. Po sebemenší nehodě nebo přestupku mu byl tento dodatek odebrán a zkoušky (ne zrovna levné) - pokud chtěl dále jezdit, dělal znovu. Toto řešení padlo se zavedením bodů.
Dnes je tam při dosažení 18 bodů odebrán řidičský průkaz na nejméně 6 měsíců a navrácen až po úspěšném složení dopravně-psychologického testu.

Napsal: ned úno 28, 2010 19:31
od Kalasnikov
Marek píše:
Auta z prvovýroby vybavená funkcí corner mají v TP výjimku a tudíž používání této komfortní funkce je naprosto v souladu s vyhláškou.[/quote]

Tak to je krásný případ rozdílu mezi tím co je legální a tím co je normální.

Napsal: ned úno 28, 2010 20:20
od Marek
Funkce corner je v současné době velmi se rozšiřujícím fenoménem mnoha automobilek a ani Ty ani já nejsme oprávněni to kritizovat. Od toho jsou vývojové týmy, nikoli majitelé vozu. Pokud by majiteli takového vozu tato funkce vadila, může si ji pomocí diagnostiky nechat deaktivovat. Ostatním je do toho buřt. To bychom tu mohli taky bouřlivě debatit o tom, komu vadí a nevadí xenonové výbojky. Já tvrdím jednu věc - pokud mám na svém autě nelegální nebo neschválené osvětlení, chápu, že někdo se proti tomu může ohradit. Pokud ovšem mám dané osvětlení vozu z prvovýroby nebo je homologováno jako alternativně použitelné, nikomu do toho nic není a ať mi všichni políbí řiť.


Výjimky v osvětlení vozu má drtivá většina aut u nás, a to nejen starých, ale právě především nových. Téměř každý vůz vybavený předními mlhovkami má výjimku v TP. Jak známo - přední mlhovky smějí být na vozidle umístěné minimálně 250 mm nad vozovkou. A kterépak osobní auto odpovídá předpisu?????

Mimochodem to je důvod, proč na Ladu 2103 / 2106 nelze umístit přední mlhovky, aniž by se majitel neprohřešil proti zákonu. Na těchto modelech totiž neexistuje místo, kde by přední mlhovky mohly být umístěné schváleným způsobem (a žádat o individuální výjimku by mohl leda majitel poněkud mdlého rozumu).

Napsal: ned úno 28, 2010 20:36
od Kalasnikov
Marek píše:Funkce corner je v současné době velmi se rozšiřujícím fenoménem mnoha automobilek a ani Ty ani já nejsme oprávněni to kritizovat.
cože? :D


Ty prostě potřebuješ stát aby ti radil co máš dělat, funkce corner je dobrá áno

takže soudruhu a tady to podepiš...