Stránka 4 z 40

Napsal: stř led 06, 2010 20:57
od Kewint
Michael 4x4, ano značka OLPRAN tesko s lecoodpružením kámoš to měl,a po první projíždce v dešti se to kolo tak rozvrzalo že byl rád ze ho prodal

Napsal: stř led 06, 2010 22:42
od Michael 4x4
no jasne, na to som narážal. celoodpružené biky sú jednoznačne lepšie, komfortnejšie ako HT, ale zas Olpran niééé :lol: Olpran to je dvojkolesový vozík nákupných tašiek a jednej babky idúcej zo samoobsluhy, ale nie bike :D

Napsal: stř led 06, 2010 23:24
od dmatej
"Celoodpružený": Vy mladý nevíte co je dobrý :D
Kamarád kdysi jezdil závody (horský kola), odpružení jeho kola spočívalo v silonovým špalku pod řidítkama - žádná váha navíc, extrémní spolehlivost, a účinkovalo to až nečekaně dobře, co se rukou týče.
Na jedněch těch závodech jsem měl možnost zblízka okukovat Šimůnkovo kolo - mimochodem taky bez jedinýho tlumiče. Mělo ale snad všechno jinak a člověk ani přesně nevěděl co :D

Kamarádovi nakonec bylo 18, udělal řidičák, a stal se z něj těžkej frajer. O rok později jsem na něj musel čekat v kopci, protože už nemohl ...
Což mě tak napadá, že na tom vlastně nejsem tak zle, já ten kopec ještě loni vyjel :D

Napsal: čtv led 07, 2010 00:02
od MacGyver
Na celoodpruženym nemůžeš přeci pořádně šlapat do pedálů, celé se to houpe a příjde mi že tím ztrácíš dost energie.

Napsal: čtv led 07, 2010 09:27
od ger007
celoodpruzeny bajk je mozno tak na zjazd, ako off roadovy bajk sluzi pevny bicykel, s prednou odpruzenou vydlicou, kde sa da pruzenie uzamykat (hydraulicka). pretoze ako pise MacGyver, hlavne pri tahani do kopca stracas vela energie, preco asi ti crossovy ciklisti jazdia na pevnych ramoch 90% ?

Napsal: čtv led 07, 2010 09:55
od Michael 4x4
Zas je to len o kvalite celoodpružených bikov. Na takom lepšom sa dajú zamknúť (zablokovať) tlmiče a ani nevieš že máš celoodpružený. Akurát váha naviac.

Napsal: čtv led 07, 2010 10:09
od ger007
lenze ak sa bavime o niecom takom, sme minimilane na 2000e a to som mozno este z lacneho kraja, ale pre mna aj taky celoodpruzak ma trocha inde tazisko, ja som si na to nemohol zvyknut, preto mam klasicky ram, rovnako ako klasicke auto :-D

Napsal: čtv led 07, 2010 11:09
od Michael 4x4
No ved to. Biky sú to síce super paradne, podľa mna aj pekné, ale nevyhral som loto aby som sa na takom vozil :lol: 2000 euro to je fakt z lacného súdka, napríklad http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kol ... _2130.html
Ale toto ma cenou prekvapilo http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kol ... _4295.html

Mimochodom, aj ja mám pevný rám :wink:

Napsal: čtv led 07, 2010 11:27
od ger007
Michael 4x4 píše:Ale toto ma cenou prekvapilo http://www.kupkolo.cz/pro...l-F50_4295.html
mno to je taky zaujmavy zlepenec vsetkych moznych vybav :-D vyzera to zaujmavo ale asi by som si to nekupil

Napsal: čtv led 07, 2010 13:37
od Saša
dmatej píše:Na jedněch těch závodech jsem měl možnost zblízka okukovat Šimůnkovo kolo - mimochodem taky bez jedinýho tlumiče. Mělo ale snad všechno jinak a člověk ani přesně nevěděl co
Tak to jste nevyděli ještě "Efi" kolo . Efi je skratka jména výrobce tohoto šlapacáho zázraku používaného při pouti v Liběšicích - takzvané Liběšické kašně .
"Kolo" má vše obráceně ! Šlapat se musí dozadu , řídítka jdou obráceně (doleva je doprava a obráceně (ozubený převod)) , kola jsou vypletena mimo střed takže to jede jak horská dráha - no prostě masakr na mozkové závity . Je málo lidí kteří s tím ujedou alespoň 10m .

Napsal: čtv led 07, 2010 16:15
od ger007
to som videl na vystave sportlife v bnre :-D dokonca som sa na tom vozil :-D

Napsal: čtv led 07, 2010 17:08
od Michael 4x4
A na čo je to "Efi" akože dobré? :lol: Fotka by sa nenašla?

Napsal: čtv led 07, 2010 17:54
od plavec
MacGyver píše:Na celoodpruženym nemůžeš přeci pořádně šlapat do pedálů, celé se to houpe a příjde mi že tím ztrácíš dost energie.
Taky si myslím, ale v praxi to ověřený nemám.

Napsal: čtv led 07, 2010 19:11
od Křečík Barbuška
Většina lidí, včetně mě to tahá do kopce hodně rukama, tam je odpružený předek ke škodě, ale je to v podstatě menší zlo, neb díky odpruženému předku se hodně ulehčí zápěstí v jiných režimech jízdy. Jak to chodí u celoodpružených strojů nevím a ani mě to nebere neb na to finančně nemám a ani bych to smysluplně neužil. Stejně nechápu, největší "heroické" výkony jsem podal na kole z Globusu za pár kaček s nulovou kvalitou, teď když mám lepší stroj jsem jen ve stínu minulosti ... asi se hlásí věk :( .

Co se týče Olpranu, když tato značka začínala, tak to bylo super, pak již o ničem.

Napsal: čtv led 07, 2010 19:35
od Chester