Stránka 4 z 124

Napsal: stř kvě 12, 2010 19:58
od Cooper
Some advantages of TFSI engines:
Injection pressure can be regulated
Better fuel distribution and better fuel charge inside the combustion chamber
During the injection process the fuel gets evaporated, cooling the cylinder chamber
Higher compression ratios, which translates into more power
Increased fuel combustion efficiency

Napsal: čtv kvě 13, 2010 06:04
od Luděk Musil
Štěpán Getsko píše: Jsou jen dva motory v koncernu s objemem 1,2. Jeden je HTP a druhej je TFSi = 63 nebo 77kW ( rozdíl jen v ŘJ a jiném sacím potrubí :D )
Hele Štěpáne - když jsi u toho "zdroje" - měl bych dotázeček:
Fóbyje 1,2 HTP je tedy mrcha 3-válec
Fóbyje 1,2 TSI je ?-válec ? Kolega z práce mi tvrdí, že je to plnohodnotný 4-hrnek.
Edit:
Benzinové motory
Turbodmychadlem přeplňovaný osmiventilový čtyřválec 1,2 TSI se poprvé představil v modelu Yeti. Modelová řada Fabia jej nabízí ve výkonových verzích 63 kW a 77 kW. Oproti původním atmosférickým agregátům dosahují nová TSI nižší spotřeby paliva a emisí CO2, lepší zrychlení a vyšší maximální rychlost (pro obě výkonové verze je k dispozici 5° manuální převodovka, pro motor 1,2 TSI/77 kW také 7° automat DSG).

Po kratším hledání jsem našel - odpovídat netřeba

Napsal: čtv kvě 13, 2010 07:12
od Marek
Motory TSi 1,2 jsou čtyřválcové a s motorem HTP nemají absolutně nic společného (naštěstí).

http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/newf ... ta_J4.aspx

Napsal: čtv kvě 13, 2010 07:49
od zelvotron
TSI je nová modla, stejně jako předtím HTP a TDI, takže pozor na to :mrgreen:

A náhodou htp naprosto spolehlivý motr s nízkou spotřebou, když nepočítám výměnu hlavy v 60tkm :|

Napsal: čtv kvě 13, 2010 07:54
od Teepee
Hurikán píše:Mno nevím. Nikoho z výše jmenovaných neznám. Když se tak ale zamyslím, tak k tomu, aby někdo fundovaně posoudil nějaký výrobek, nemusí nutně sám něco zkonstruovat. ;)
To já zase trochu znám toho Ivana Kasla, který se tam k tomu vyjadřoval. To je člověk kompetentní. Ivan Kasl starší má asi 65-70 let a motory dělá celý život, nějdřív pod OPS (Oblastní podnik služeb) a později si postavil(i) dílnu svojí a dělá soukromě. Jeho syn Ivan, pokud vím pokračuje se svým bráchou Danem v motorařině dál. Jsme ze stejného městečka, ale nijak zvlášť jsme spolu nekamarádili, je to takový to od vidění.
Zde prosím obrázek Ivana Kasla st.: http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_vyrobci_2 (jen potvrzuje co mi říkal kamarád modelář o tom že si staví motory do letadel sám)

Napsal: čtv kvě 13, 2010 09:24
od JmJ
Štěpán Getsko píše:
Cooper píše:T=Turbo F=? S=? i= přímý vstřik.......????
Jsem na tom se znalostma stejně. :D
Fuel Stratified Injection

asi neco jako

(Roz)vrstvene vstrikovani paliva


Wiki says:
It is also possible to inject more than once during a single cycle. After the first fuel charge has been ignited, it is possible to add fuel as the piston descends. The benefits are more power and economy, but certain octane fuels have been seen to cause exhaust valve erosion. For this reason, most companies have ceased to use the Fuel Stratified Injection (FSI) operation during normal running.

Je mozne vstrikovat palivo vice jak jednou behem cyklu. Po te, co se vstrikne davka paliva, je mozne pridat dalsi palivo az pist sestoupi nize. Vyhodou je lepsi spotreba, vykon bla bla, ale nevyhodou je, ze paliva s nizsimi oktany zpusobuji kurveni vyfukovych ventilu. Proto vetsina spolecnosti prestala tuto technologii pro bezny provoz pouzivat.

Napsal: čtv kvě 13, 2010 12:12
od Marek
Jo jo, přesně. Překládá se to jako přímé vrstvené vstřikování.

Zjednodušeně řečeno tento zážehový motor pracuje na principu motorů vznětových - nasává čistý vzduch. Palivo se do válce vstřikuje až poté, tedy přímo, navíc pokaždé v jiném okamžiku a jiném množství. Jinak se motor chová, vstřikuje-li se do něho palivo v okamžiku, kdy píst je níž, jinak v okamžiku, kdy píst je téměř v HÚ - samozřejmě v každém okamžiku ještě je vstřikováno jiné množství. Takže se dá říci, že motor je řízen dvěma různými způsoby současně - v jednom případě množstvím směsi, v druhém případě její bohatostí. Součinností těchto dvou postupů lze oproti MPi docílit vyšších točivých momentů s plošším průběhem a nižší průměrné spotřeby paliva.

Nevýhodou těchto motorů je skutečnost, že oproti motorům MPi mají vyšší kompresní poměr a z toho plyne nutnost používání paliv s velmi vysokým oktanovým číslem (minimálně 98, lépe přes 100).

Napsal: čtv kvě 13, 2010 13:19
od zelvotron
1,2 TSI aspoň ta slabší má požadavek 95, nebo ne? Jinak by to bylo úplně na nic. Beztak bych z toho měl strach, právě kvůli kvalitě paliva.

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:20
od Marek
U motorů s turbem není stupeň komprese tak vysoký (zpravidla kolem 10:1 až 10,5:1), takže tam by za určitých okolností mohlo "běžné" palivo stačit (i když i tak je to na hraně). Ale motory FSI, tedy bez přeplňování, jsou v benzinu vyloženě rozežrané (stupeň komprese 12,5:1 až 13,5:1 je opravdu dost).

Napsal: čtv kvě 13, 2010 19:17
od Dusan
Jeden Tsi je na dielni 12 ,12 ,9 ,12 tlaky :D 90tkm... no uvidime co bude mozno len vyrobne chyba

Napsal: úte čer 08, 2010 00:45
od Kewin
jak to čtu dalši duvod proč nekupovat fobiji ale radši dalšiho formana favorita feliciji pač již zikvidovaneho hrachu vim že ty motory snesou nehorazně moc a pořad to jezdi :lol: 8)

Napsal: úte čer 08, 2010 09:05
od Laďuša
Od nuly možná, ale když to fáčko bude mít 200 tisíc náskok, tak bych radši vzal tu fábii ;)

Napsal: ned srp 08, 2010 23:43
od Kewin
Laďuša píše:Od nuly možná, ale když to fáčko bude mít 200 tisíc náskok, tak bych radši vzal tu fábii ;)

jn nevadi mam dobre kamoše zamečniky a techniky tak bych si nechal potunit moturek :P

Napsal: čtv srp 12, 2010 17:15
od Laďuša
http://www.novinky.cz/auto/testy/208523 ... e-htp.html

Hele, Fábie TSI... To jako znamená, že to vyhovuje normam TSI? :lol: Takže při nárazu do patnáctitunový cisterny rychlostí 110km/h nedojde k ohrožení řidiče? Tak myslim, že adac bude muset pár hvězdiček ve svým hodnocení přidat :mrgreen:

Napsal: čtv srp 12, 2010 17:42
od Křečík Barbuška
Mno tu turbo 1.2 TSI bych měl nafasovat jako služebák, ale nějak nestíhají, tak mi místo 1.4 16V v kombajnu, prý "dočasně" šoupli krátkou 1.2 HTP, dvojkové "barokní" provedení, kolem 50kW, nazývám jej králíčkem :) . To auto je poněkud jiné, takové laxní, zvuk jak pomatený diesel, odhlučnění se mi zdá horší jak u prvního střízlivě vypadajícího provedení, až bude nálada napíši recenzi :mrgreen: .