Stránka 4 z 6
Napsal: pát lis 20, 2009 15:59
od čmelák
bavim sa dobre
Napsal: ned lis 22, 2009 11:19
od Marek
5q převodovka se základem 2106 je vlastně klasicky zpřevodovaná 4q převodovka 2106 (tedy první tři rychlosti rychlé) s velmi dlouhou pětkou (delší než u běžného 5q 2105/07). Tuto převodovku pokud vím měl Myšo ve svém zeleném žabáku (byla ze Seatu 124). Takže na sprinty možná ano, ale pouze první čtyři rychlosti (pětka je opravdu velice dlouhá a tudíž na sprint nevyhovující - ale pravdou je, že se nejspíš ani nestihne řadit
). Ovšem v kombinaci s těžkým difem 3,9:1 to musí být celkem ztracené. Fakt je, že motor 1700 to určitě utáhne, ale kdyby byla tato kombinace motoru a převodovky zpřažena s měkčím difem 4,44:1 nebo 4,3:1, muselo by to letět ještě mnohem lépe.
Napsal: úte lis 24, 2009 13:26
od Tonda123
Zdarec blazni uz sem jebl do mojeho vaza motor 1,6 a porebuju pomoct s prevodovkou pac to na 4 leti jen tak 150 chci mit stejny vykon, ale vic rychlosti, takze zvazuju jeslti je dobra kombinace sehnat klasicky 5 kvalt z zigula a naprat tam delsi diferak co vy na to?
Napsal: úte lis 24, 2009 13:30
od Wolf
Tonda123 píše:Zdarec blazni uz sem jebl do mojeho vaza motor 1,6 a porebuju pomoct s prevodovkou pac to na 4 leti jen tak 150 chci mit stejny vykon, ale vic rychlosti, takze zvazuju jeslti je dobra kombinace sehnat klasicky 5 kvalt z zigula a naprat tam delsi diferak co vy na to?
... a kolik myslíš, že ti to pojede s pětikvaltem a rychlým převodem ?
Napsal: úte lis 24, 2009 14:26
od JmJ
Pri tvaru VAZu se blbe dostava nad 150 km/h, to uz neni zadna sranda
Napsal: úte lis 24, 2009 15:12
od Hurikán
Máte snad něco proti ladným aerodynamickým tvarům vydlabaného ingotu?
Je to tak, jak už psal Wolf s JmJ - instalací 5q příp. změnou stálého převodu už se moc výš nedostaneš. Možná tak o 10-15 km/h. Bavíme se tady všichni o skutečné rychlosti, ne o tom, co jednou jeden tachometr povídal.
Delším převodem se dá dosáhnout zmenšení otáček motoru, tím pádem snížení spotřeby a hlučnosti. Určitě ale ne v první řadě zvýšení max. rychlosti.
Napsal: úte lis 24, 2009 20:42
od Cory
ja som instalaciou 5q zvysil maximalku o 15km/h podla tachometra...(nahon som zanechal povodny)
Napsal: stř lis 25, 2009 01:24
od Saša
Hurikán píše:Máte snad něco proti ladným aerodynamickým tvarům vydlabaného ingotu?
Naprosto nic .
Už jsem tu spomínal (psal) že při silném protivětru není Lada na 5-tý převod schopna jet rychle (a to třeba ani 100km/h) . Vše je o aerodynamice ! Odpor vzduchu narůstá exponenciálně (jak já říkám "paprťálou")s rychlostí .
Napsal: stř lis 25, 2009 07:45
od Marek
Hurikán píše: Delším převodem se dá dosáhnout zmenšení otáček motoru, tím pádem snížení spotřeby a hlučnosti. Určitě ale ne v první řadě zvýšení max. rychlosti.
Dokonce jsem se v pár případech setkal s tím, že montáží skříně s pátou rychlostí byla maximální rychlost na čtyřku vyšší než na pětku. Pátá rychlost totiž pro ten vůz byla tak těžkým převodem, že motor neměl sílu a kola ho zpomalovala.
Jestlipak uhodnete, jaký vůz mám na mysli???
Napsal: stř lis 25, 2009 07:51
od Drobek81
Marek píše:Jestlipak uhodnete, jaký vůz mám na mysli???
S 105-120 ?
Napsal: stř lis 25, 2009 07:56
od Wolf
Marek píše:Jestlipak uhodnete, jaký vůz mám na mysli???
Já to odhaduji na někdejší Škodu 105 s pětirychlostní převodovkou
. Kdysi jsem ji "vyhrál" na nějaký čas jako služební a tam to fungovalo tak, že mírný kopec přede mnou ještě ani nebyl vidět, ale milá stopětka si již ubírala
. Ale myslím, že dvanáctistovka Lada asi bude mít s pětikvaltem taky problémy, ale tam již jenom teoretizuji.
Napsal: stř lis 25, 2009 08:50
od Marek
Pánové jsou fakt borci - ano, jednalo se skutečně o sto-pětku
. Majitel tehdy do ní investoval devět tisíc korun (koupil zánovní 5q ze Š125) v domnění, že bude jezdit za pět litrů. Setkal se však s naprostým opakem - nejenže na původní 4q jezdil takometrových 130 a s 5q jen 125 km/h, ale spotřeba se mu vůbec nezměnila (díky malé síle motoru musel neustále stát plynem na podlaze) a po dvou letech mu motor úplně odešel do kopru (podtočený, přetížený, oddělaný na klice). Pán totiž ve snaze co nejvíce ušetřit dodržoval ono známé komunistické pravidlo, že čím nižší otáčky motoru, tím nižší spotřeba (pi.....ina na entou, jak víme) a pětku řadil v sedmdesátce.
Takže někdy méně může znamenat více
.
Pochopitelně pokud mám kvalitní motor 1500 - 1600 - 1700 v Ladě, s níž nejezdím pouze po městě, musí se mi 5q vyplatit naprosto jednoznačně (u motorizací 1600 a 1700 úplně klidně i v kombinaci s rozvodovkou 3,9:1).
Napsal: stř lis 25, 2009 23:15
od Vašátor
Nešahejte mi na 5q v mé 1200! Nejenže tento motor využije pětku i v kopcích, dokonce krásně uživí pětku i při plně naloženém autu.
Napsal: stř lis 25, 2009 23:18
od Hurikán
A to jóó, to je pravda todlencto. Navíc důkladně otestovaná.
Napsal: čtv lis 26, 2009 07:00
od Drobek81
Vasator: svata pravda, se 13kou remenem, 5q a difem 3,9 to auto bylo stale zive, dalkove spotreby pod 7l nebyl problem (rekord 6,2) a do prudsiho kopce sem radeji jel na trojku 120, coz auto zvladlo bez problemu. Mel sem z toho sice strach ale rozhodne muzu rict, ze to autu pomohlo...