Motor

Moderátor: Moderátoři

čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

bavim sa dobre
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

5q převodovka se základem 2106 je vlastně klasicky zpřevodovaná 4q převodovka 2106 (tedy první tři rychlosti rychlé) s velmi dlouhou pětkou (delší než u běžného 5q 2105/07). Tuto převodovku pokud vím měl Myšo ve svém zeleném žabáku (byla ze Seatu 124). Takže na sprinty možná ano, ale pouze první čtyři rychlosti (pětka je opravdu velice dlouhá a tudíž na sprint nevyhovující - ale pravdou je, že se nejspíš ani nestihne řadit :wink: ). Ovšem v kombinaci s těžkým difem 3,9:1 to musí být celkem ztracené. Fakt je, že motor 1700 to určitě utáhne, ale kdyby byla tato kombinace motoru a převodovky zpřažena s měkčím difem 4,44:1 nebo 4,3:1, muselo by to letět ještě mnohem lépe.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tonda123
Příspěvky: 16
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:32
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda123 »

Zdarec blazni uz sem jebl do mojeho vaza motor 1,6 a porebuju pomoct s prevodovkou pac to na 4 leti jen tak 150 chci mit stejny vykon, ale vic rychlosti, takze zvazuju jeslti je dobra kombinace sehnat klasicky 5 kvalt z zigula a naprat tam delsi diferak co vy na to?
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Tonda123 píše:Zdarec blazni uz sem jebl do mojeho vaza motor 1,6 a porebuju pomoct s prevodovkou pac to na 4 leti jen tak 150 chci mit stejny vykon, ale vic rychlosti, takze zvazuju jeslti je dobra kombinace sehnat klasicky 5 kvalt z zigula a naprat tam delsi diferak co vy na to?
... a kolik myslíš, že ti to pojede s pětikvaltem a rychlým převodem ? :wink:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pri tvaru VAZu se blbe dostava nad 150 km/h, to uz neni zadna sranda :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Máte snad něco proti ladným aerodynamickým tvarům vydlabaného ingotu? :lol: :mrgreen:

Je to tak, jak už psal Wolf s JmJ - instalací 5q příp. změnou stálého převodu už se moc výš nedostaneš. Možná tak o 10-15 km/h. Bavíme se tady všichni o skutečné rychlosti, ne o tom, co jednou jeden tachometr povídal. :D Delším převodem se dá dosáhnout zmenšení otáček motoru, tím pádem snížení spotřeby a hlučnosti. Určitě ale ne v první řadě zvýšení max. rychlosti.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ja som instalaciou 5q zvysil maximalku o 15km/h podla tachometra...(nahon som zanechal povodny)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Hurikán píše:Máte snad něco proti ladným aerodynamickým tvarům vydlabaného ingotu?
Naprosto nic .
Už jsem tu spomínal (psal) že při silném protivětru není Lada na 5-tý převod schopna jet rychle (a to třeba ani 100km/h) . Vše je o aerodynamice ! Odpor vzduchu narůstá exponenciálně (jak já říkám "paprťálou")s rychlostí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hurikán píše: Delším převodem se dá dosáhnout zmenšení otáček motoru, tím pádem snížení spotřeby a hlučnosti. Určitě ale ne v první řadě zvýšení max. rychlosti.
Dokonce jsem se v pár případech setkal s tím, že montáží skříně s pátou rychlostí byla maximální rychlost na čtyřku vyšší než na pětku. Pátá rychlost totiž pro ten vůz byla tak těžkým převodem, že motor neměl sílu a kola ho zpomalovala.

Jestlipak uhodnete, jaký vůz mám na mysli??? :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:Jestlipak uhodnete, jaký vůz mám na mysli??? :wink:
S 105-120 ?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Jestlipak uhodnete, jaký vůz mám na mysli??? :wink:
Já to odhaduji na někdejší Škodu 105 s pětirychlostní převodovkou :wink: . Kdysi jsem ji "vyhrál" na nějaký čas jako služební a tam to fungovalo tak, že mírný kopec přede mnou ještě ani nebyl vidět, ale milá stopětka si již ubírala :) . Ale myslím, že dvanáctistovka Lada asi bude mít s pětikvaltem taky problémy, ale tam již jenom teoretizuji.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pánové jsou fakt borci - ano, jednalo se skutečně o sto-pětku :wink:. Majitel tehdy do ní investoval devět tisíc korun (koupil zánovní 5q ze Š125) v domnění, že bude jezdit za pět litrů. Setkal se však s naprostým opakem - nejenže na původní 4q jezdil takometrových 130 a s 5q jen 125 km/h, ale spotřeba se mu vůbec nezměnila (díky malé síle motoru musel neustále stát plynem na podlaze) a po dvou letech mu motor úplně odešel do kopru (podtočený, přetížený, oddělaný na klice). Pán totiž ve snaze co nejvíce ušetřit dodržoval ono známé komunistické pravidlo, že čím nižší otáčky motoru, tím nižší spotřeba (pi.....ina na entou, jak víme) a pětku řadil v sedmdesátce.

Takže někdy méně může znamenat více :wink:.

Pochopitelně pokud mám kvalitní motor 1500 - 1600 - 1700 v Ladě, s níž nejezdím pouze po městě, musí se mi 5q vyplatit naprosto jednoznačně (u motorizací 1600 a 1700 úplně klidně i v kombinaci s rozvodovkou 3,9:1).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nešahejte mi na 5q v mé 1200! Nejenže tento motor využije pětku i v kopcích, dokonce krásně uživí pětku i při plně naloženém autu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

A to jóó, to je pravda todlencto. Navíc důkladně otestovaná. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Vasator: svata pravda, se 13kou remenem, 5q a difem 3,9 to auto bylo stale zive, dalkove spotreby pod 7l nebyl problem (rekord 6,2) a do prudsiho kopce sem radeji jel na trojku 120, coz auto zvladlo bez problemu. Mel sem z toho sice strach ale rozhodne muzu rict, ze to autu pomohlo... 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“