Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Moderátor: Moderátoři
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Do technické diskuze mám taky uživatelský pohled. Kamarádovi u škodovky 105L se v zatáčce odlil olej, zablikala kontrolka mazání a bylo po motoru. Já tehdy jezdil s rodinnou 130L a myslel si kdovíco nemám. A pak mě tchán svezl v kombíku u kterého třeba prorazil vanu a dojel 3km k opravě, nebo jel s přetrženým řemenem 4km a motor fungoval v pohodě dál. To sice zavání hospodským diskutováním a přeháněním, nicméně tchán tyhle vlastní zkušenosti bral před 25 lety u žigula jako normál a u některých excesů jsem osobně byl.Cory píše:Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Tehdy jsem usoudil, že LADA vydrží fakt hodně.
A když jsem nedávno tchánovi povídal, ať nad NIVOU neuvažuje, že se každou chvíli něco pokazí, tázavě na mě koukal co to plácám. A plácal bych nejen já: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 21#p526221
Tak tu za těch 26 let, co uplynulo od mého prvního svezení s tchánem ve 2102, došlo k citelnému vývoji...
Otázkou je jestli v technice, nebo morální zodpovědnosti, nebo shovívavosti jejích uživatelů.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
George_S76 píše:A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt.
https://www.evans-coolants.cz/evans-coolants/1-Technologie-EvansHenry píše:Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
T-P: ono je pravda oboje. Na Ziguloch/Nivach sa da vela hrotit (vid ruske videa o jazde bez prevodoveho oleja, atd.), ale tiez sa tam furt nieco sype, hoci malokedy do nepojazdnosti.
S76: Dik za link! Je to dost mysteriozne, nic o zlozeni, len same marketingove blaboly. Co sa pise na flasi?
S76: Dik za link! Je to dost mysteriozne, nic o zlozeni, len same marketingove blaboly. Co sa pise na flasi?
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
To jsem se nekoukal, ale zítra se zkusím kouknout. Já jsem ji našel když jsem zkoušel hledat netoxickou chladící kapalinu. Kvůli tomu kdybych náhodou v přírodě prorazil chladič. Ale to co o ní psali znělo logicky, tak jsem do ní šel. Mimo jiné co je rozšířené nemusí být nejlepší, zářným příklad byly formátu videokazety VHS ty taky nebyly nejlepší ale přesto z něho udělaly celosvětový formát.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Jeste k tomu cerpadlu oleje, kdy zpetny olej teda jde rovnou do cerpadla a ne do vany na ochlazeni. Neni to zas treba vyhoda pri naklonech v terenu? Nerikam, ze byvaji nejak velke, ale nekdy se to tam trochu odlevat a prelevat umi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 927
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
2 Mara:
ja mel na dlouhe cerpadlo ze zigula - kratke a vanu niva, dalo to Asii a pak jsem to na UA pridrel a jeste dojel domu 700km
2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
ja mel na dlouhe cerpadlo ze zigula - kratke a vanu niva, dalo to Asii a pak jsem to na UA pridrel a jeste dojel domu 700km
2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
- Přílohy
-
- 01tur_l.jpg (128.36 KiB) Zobrazeno 709 x
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku aJarda_NIVA1.7 píše: 2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Tym ze olej sa kruti v cerpadle dochadza k jeho zahrievaniu. V dobe vzniku to asi bolo uzitocne ale pri dnesnych olejoch a teplotach u nas.....
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Joo, tak to já nevím co s tím měl. Jel prej z Karlštejna a u Měnan v zatáčkách jí zadřel, mluvil o rozsvícený kontrolce a že SuperMogul je shit, a že mu opravář motoru doporučil Agip F1 SuperMotorOil. (rok 1996). Dal mi ho pak taky do 130L při seřízení motoru. Mně naše opečovávaná 130L vydržela taky dost, jezdila dolekopcom 175km/h, horekopcom 140km/h, vařila jen jednou, byla prostě super. Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobněGeorge_S76 píše:Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a 130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.Jarda_NIVA1.7 píše: 2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
A zpátky k jádru tématu a mé myšlenky. To co snesl a odvozil žigul by škodovka nedala a tady se začínalo řešit, jak kdyby byl motor ze žigula nějakej přecitlivělej wehement. A mě napadlo, že kluci kteří nepamatují doby kdy žiguly lítaly dnes a denně, by tomu dojmu mohli snadno podlehnout.
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 12#p512417
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Tenhle kopec znám z dětství hodně dobře -> Jak s 2102 (1200) tak s 2104 (1300) se tam v té době jezdívalo poměrně často z chaty. Bez problémů 140km/h. Spíš ale jen pro pocit. Celou cestu se tak uhánělo málokdy.Teepee píše:Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně 7
Ale abych nebyl úplně OT -> Viděl jsem Coryho ve videu Rasti a rád bych se zeptal těch co mají problémy s chlazením... nemáte tam plastový domek na mřížce kapoty?
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com