Stránka 4 z 4

Re: vypadavaj kvalty

Napsal: ned kvě 13, 2012 16:37
od Křečík Barbuška
Jak jsem tu kdysi prezentoval "opravu" zadřeného pětikvaltu složením z třech různých převodovek tak mám pár postřehů. Po namontování hodně řvaly rychlosti 1,2,3. Pětka jen decentně a čtverka vůbec. Na volnoběh se z převodovky ozýval silný hluk. Po nějakých 3 tis. to trošku ztichlo, ale jinak žádná sláva. Zjevně si ozubené kolo mrkve z jiné převodovky nechtělo sednout s kolem na předloze což se koneckonců i očekávalo. Ovšem řadilo to exkluzivně, nic nevypadávalo a do poslední chvíle jelo. Hluk na volnoběh byl poněkud chraplavější než v době nasazení. V pohodě to zvládalo dlouhodobých dálničních 150-160 tacho. Mezitím jsem si připravil jiný exkluzivní pětikvalt a frankensteinova převodovka šla dolů. Olej trošku znečištěn kovem, na zátce dost pilin. Opotřebení soukolí dodávané mrkve nenese žádného opotřebení, ale předchozím horkým chodem částečně "odkalené" ozubení na předloze dostalo pokouřit, prostě si to asi nesedlo :lol: . Utrhly se na ní dva zuby přesně proti sobě a ostatní zuby nesou stopy ztráty materiálu. Zbývající součásti převodovky jsou subjektivně v pořádku. http://koko-loko.rajce.idnes.cz/Franken ... _8_tis._Km

Re: vypadavaj kvalty

Napsal: pon kvě 14, 2012 09:23
od dvk
Koko Loko píše:ostatní zuby nesou stopy ztráty materiálu
Hezky kulantně řečeno, že je soukolí na prach :shock: To muselo hezky zpívat ...

Re: vypadavaj kvalty

Napsal: pon kvě 14, 2012 09:37
od Cory
Tu prevodovku som asi pocul na Bukovej :mrgreen: ako trolejbus v ťažkom teréne :D

Re: vypadavaj kvalty

Napsal: úte kvě 15, 2012 08:41
od radek mb
Víte, co mě zaráží? Jak jsou trošku ohlodané zuby, tak je na nich vidět jakoby velká pórovitost materiálu. nejsem si úplně jistý, že to tak má být, ba naopak mi to připadá jako velmi nekvalitní výrobek.

Re:

Napsal: úte kvě 15, 2012 17:22
od Křečík Barbuška
Ono to kvalitní bylo, ale jen do té doby než to horkým chodem ztratilo pevnost. Pak už to byla ze strany zubů nové mrkve poněkud nerovná hra :lol: .

Vem si, že ta předlohová hřídel zažila toto:
Koko Loko píše: ... Zmocnil jsem se pětikvaltu po go který po 150 km od opravy zdechl. Primární udávaná závada byl vypadávající čtvrtý kvalt. Při pokusu o vypuštění oleje jsem naznal, že tam žádný olej nebyl nebo se vypařil. Všude jen samá černá mazlavá hmota spáleného oleje a rozemletého kovu. Převodovka sežrala kroužek mezi ložiskem vstupní hřídele a spojkovým košem, klece ložisek vstupní hřídele a předního ložiska předlohové hřídele, to samé u jehlového ložiska a ještě zmizela pružná věc od synchronu 4q. Některé klece byly zjevně z plastu, neb se napekly na součásti v bezprostředním okolí ...