Napsal: stř pro 15, 2010 09:20
Já jsem se těšil, že uvidím fotku jasně červené jahody na bílém snížku a ono nic . Jsem zklamaný.
Děkuji.Roman píše:Pre tych neskor narodenych: volakedy sa baterky predavali suche a bolo troba do nich naliat elektrolyt a spravne ich nabit (naformatovat) a dostat razitko do zarucneho listu od autorizovaneho servisu aby platila zaruka
Nicméně jsou věci, který jsou prostě tradičně daný a to, že už to třeba ani neplatí, neznamená, že bych to bral po novu. Proto prostě beru to, že baterka může bejt od elektrolytu, třeba jako to, že ve stanici nelzeTeepee píše:mám baterku na kterou si můžu bez obav třeba sednout a to i bez kalhot
Nechtěl bych slovíčkařit, ale kde dnes potkáš stanici, vždyť je to jen samá zastávka. Tam klidně můžešLaďuša píše: třeba jako to, že ve stanici nelze
To je asi jen optický klam fotky. Masa je na paknách ještě dost. Viz detail:Koko Loko píše:Pěkná a čistá práce, nádhera. Jen bych si rejpl, nejsou ty pakny už nějak moc sjeté?
V tomto směru si baterie zachovává veškeré tradice, neboť materiály i provedení zcela odpovídají době. Je tedy nutné počítat s tím, že se nejedná o hermeticky uzavřenou baterii. Vrchlíky rozhodně těsné nejsou!! To už jsem vyzkoušel. Taky je trošku "složitější" udržovat "správnou" výšku hladiny elektrolytu. Díky netěsné baterii se elektrolyt odpařuje a je tedy nutné hladinu, tak jako před lety, často kontrolovat a dolévat. V baterii ani nejsou dnes obvyklé pomocné měrky. Navíc je v baterii tma a není nic vidět, takže to chce při dolévání používat externí měrku. I při lehkém překročení optimální hladiny pak opravdu může baterie "blemcat". Tato baterie prostě historicky nejenom vypadá, ale i taková téměř je a proto je při jejím používání nutné dodržování všech, dnes již dávno zapomenutých, postupů.Teepee píše:trochu mne brzdí vzpomínky na to, jak tyto akumulátory byly nahoře celé oblemcané od elektrolytu
Prosímtě, Ty žádnou baterku kupovat nemusíš. Stejně s tím vůbec nejezdíš. Můžeš klidně prodat i kola a nic se nestane.Teepee píše:No musím se do jara nějak rozhoupat, v Bílém mi baterka odešla začátkem září.
Tak na takovou fotku si budeš muset ještě pár desítek let počkat.Ivo píše:Já jsem se těšil, že uvidím fotku jasně červené jahody na bílém snížku a ono nic . Jsem zklamaný.
Mám ještě jednu asfaltovou novou a suchou baterii ze syslích zásob z roku 82, už jsem se rozhodoval několikrát ji nalít a nabít, ale vždy váhám, jestli ji není škoda.Roman píše:Parada, ja som mal smolovu baterku naposledy niekedy tak pred 25timi rokmi. A to som ju kupil ako nahradny diel na nejaky polnohospodarsky stroj v Agrotechne. Ked som ju daval nabit, chlap v nabijarni mi vtedy nechcel uverit, ze je to nova baterka a nie nejaky leziak zo skladu. Strasne sa krutil, ked mi mal orazit zarucny list. Pre tych neskor narodenych: volakedy sa baterky predavali suche a bolo troba do nich naliat elektrolyt a spravne ich nabit (naformatovat) a dostat razitko do zarucneho listu od autorizovaneho servisu aby platila zaruka
Tak to klobou dolů, tomu se říká veteránismus. Bravo Mistře, bravo! Ono to hned pod tou kapotou vypadá lépe než kdyby se tam naparovala nějaká pochybná Varta silver dynamic.Hurikán píše:V tomto směru si baterie zachovává veškeré tradice ... dnes již dávno zapomenutých, postupů.