Stránka 30 z 56

Napsal: ned kvě 02, 2010 11:40
od Jelen
Mě, když přestala žárovka u 03 svítit úplně, tak odešel alternátor. Nevím, jak je to možný, prostě nedobíjela a ani nesvítila. Výměna altíku vše vyřešila.

Napsal: pát kvě 07, 2010 15:07
od Michal.2103
:wink: Láďo máš to pěkný, co to je za rok? Já mám prosinec 76 a odstřikovače ovládám nožní pumpičkou a na levé straně motorového prostoru mám pytlíček se směsí.
Ty sedačky jsou origo?
Dobíjení - zkus změřit jestli ti jde napětí z alternátoru ( svorka + proti kastli , hlavně nic nezkoušej zkratem! V alternátoru jsou polovodičový diody, který by to nemusely rozdejchat )
:wink:

Napsal: pát kvě 07, 2010 16:03
od Laďuša
Rok je to začátek 1979, počátek montování elektrickýho ostřikovače ;) Sedačky nejsou origo, vylepšil jse to nulasedmovýma.
To dobíjení by chtělo přeměřit, no, ale já jsem strašnej lenoch :mrgreen: Zkratem (na relé) jsem chtěl akorát zkontrolovat to, jestli opravdu odešla žárovka, ale když je kontakt rozepínací, tak to ztrácí význam.

Napsal: pát kvě 07, 2010 18:08
od Michal.2103
Laďuša píše:Rok je to začátek 1979, počátek montování elektrickýho ostřikovače ;) Sedačky nejsou origo, vylepšil jse to nulasedmovýma.
To dobíjení by chtělo přeměřit, no, ale já jsem strašnej lenoch :mrgreen: Zkratem (na relé) jsem chtěl akorát zkontrolovat to, jestli opravdu odešla žárovka, ale když je kontakt rozepínací, tak to ztrácí význam.
Já si právě říkal, že pro 03 jsou ty sedačky netipický :) A s elektrickym odstřikovačem neni taková sranda :D ať žije nášlapná pumpička vedle spojkovýho pedálu.
Co se lenosti něco dělat týká tak to mi neni cizí :lol:

Napsal: pát kvě 07, 2010 18:23
od Laďuša
Já nepotřebuju srandu, naopak ocenim luxus, což pohyb jednim prstem je :P :mrgreen:

Napsal: sob kvě 08, 2010 11:08
od Michal.2103
Laďuša píše:Já nepotřebuju srandu, naopak ocenim luxus, což pohyb jednim prstem je :P :mrgreen:
:P noo joo... já zase pohnu jen jednou nohou :D i když je pravda když jsem v křižovatce a mám zadělaný sklo tak mačkat pumpičku a věnovat se řízení je na houby :P

Napsal: sob kvě 08, 2010 12:20
od Marťas
Zlatá pumpička v palubce :P

Napsal: sob kvě 08, 2010 13:34
od Michal.2103
Marťas píše:Zlatá pumpička v palubce :P
:P no ve 2101 budiž, ale ve 2103 nee :P

Napsal: stř kvě 12, 2010 23:14
od Laďuša
Jedna archivní...

Obrázek

Napsal: čtv kvě 20, 2010 22:12
od Laďuša
Takže, dneska Ladná dostala nový letní pryže. Jsou to Barunky Brillantisový druhý. Rozměrově 175/70, takže sice budu jezdit pomalejš a za víc benzínu, ale jinak to snad bude lepší.
http://ladusa.rajce.idnes.cz/Ladna_X_-_175_70/
Taky jsem si řek, že zjistim co a jak s tou mojí kontrolkou dobíjení, která vůbec nesvítí, jak už jsem tu psal před pár příspěvkama. Tak žárovkou to neni, ta je funkční. Měl jsem vyhozenej štít s budíkama a něco jsem tam zkoušel, taky u relé a tam v tej kabeláži. No asi se mě podařilo něco nehezky pozkratovat, takže to dopadlo tak, že když jsem chtěl nastartovat, tak místo točení motorem bez jakýchkoliv známek únavy, jak jsem si za ty tři roky zvyknul i za tuhých mrazů a delšího točení, jenom pohasly kontrolky a hotovo, šmitec, šlus. Napřed jsem se leknul, že se mi tam něco stalo s kabelama nebo něco pod palubkou, protože svit kontrolek byl normální a ani osvětlení interiéru nejevilo žádnou únavu. Ale ani světla to už nerozsvítilo, to naopak zase pohasly ty kontrolky. Tak kouknu na baterku a ejhle, kde je elektrolyt? Jůůů, on ubyl :mrgreen:
No pěkně, tak to už mi nezbylo než zbaběle volat o pomoc, neb jsem tutu záslužnou činnost prováděl na chalupě. Takže tímto veřejně děkuju a uděluju helpíka mýmu dědovi, kterej ochotně přijel se servisním vozem a dovez letitou spolehlivou nabíječku. Takže proběhlo krátký nabití, po kterým se přišlo na to, že to auto pojede. Tak se to eště chvíli nabíjelo, děda si dal kafe a pak jsem vyrazil. Cestou jsem se stavěl na chvíli (teda 3. třetinu, prodloužení a nájezdy našeho pěknýho vítězství nad Finama a postupu do semifinále) u babi, tam to taky bez problému nastartovalo a odfrčel jsem do KT.
Tady jsem vzal měřák a šel změřit ty hodnoty. Tak naprázdno lehce přes 12V, po zapnutí elektriky pád asi k 11,5V, při startu to šlo asi na 9V, volnoběh lehce přes 12V a v otáčkach asi 12,5V. Jinak měřil jsem to asi nadvakrát nebo natřikrát a baterka mezitim zase úplně umřela, už ani snaha točit motorem. Takže teď je v kuchyni na nabíječce (to bude mít zloděj vztek, že to nejede :P ) a zejtra nebo v sobotu bude pokračovat snaha o nápravu. Doufam, že to bylo tim, že po tom šoku neni pořádně dobitá a né tim, že bych jí úplně odpravil...
Jinak doma jsem se vrhnul do schémat (aspoň je ta moje ročníkovka ze střední užitečná) a společně s EMIm jsme tak dumali, kde může bejt chyba, proč to nesvítí a nefunguje tak, jak má a došel jsem k závěru, že problém je v usměrňovači. Až ve voze bude baterka, aplikuju na to postup, kterým jsem si stanovil zjištění pravdy či nepravdy svojí hypotézy Ho :mrgreen: , a to vyjímání pojistek 9 a 10 8)

Tady jsem to zakreslil, jak by to podle mě mohlo bejt.
Obrázek

Co se vlastně děje, když je prošlehlá dioda? Zkoušel jsem si kreslit ňákej průběh napětí, jak by to mohlo vypadat a nejsem si jist. Rozhodně je tam ňáká díra, ale jde to i pod nulu? Ňáký vyšší harmonický, čemu to škodí?

Napsal: čtv kvě 20, 2010 22:17
od Jelen
Přesně tyhle gumy jsem kupoval dneska v Barumce taky, akorát rozměr 195/65 R15 :-D
Jinak asi ti to nedobijí, protože tyhle hodnoty jsou mooooc slabý, v otáčkách bys měl naměřit ke 14V se zapnutejma světlama by ti to taky nemělo padat tolik dolu, na volnoběh by tam mělo bejt rozhodně přes 12V. Neřeš blbiny a vyměň alternátor.

Napsal: čtv kvě 20, 2010 22:40
od Laďuša
Já ti dam blbiny, to je věda, tuto :P
S tima hodnotama vim, že to je málo, ale nemůže to bejt tim, jak ta baterka byla prakticky skoro úplně vybitá?

Napsal: čtv kvě 20, 2010 22:52
od Jelen
No já nevim, Láďo, je možný, že to trochu strhává ty hodnoty, ale až takhle? Vyměň altík a nemel, dyť to má každej minimálně 2x v zásobě :-P

Napsal: čtv kvě 20, 2010 23:52
od Stanley__001x
V otáčkách i při úplně umřetej baterce bude nabíjet svých 14,5V, když ne spíš něco kolem regulátoru případně uhlíků.Když je prošvihlá dioda, tak mírně kolísá svit žárovek. Nějak takhle 11-12 volt mě nabíjelo když jsem vyndal pojistku buzení (remanenťní magnetizmus).

Napsal: ned kvě 23, 2010 20:26
od Křečík Barbuška
Pořešil jsi už nějak to dobíjení? Jo, a ty kola vypadají machrovsky.