Stránka 29 z 35

Souhrn za proběhlý rok - 1. část

Napsal: úte pro 14, 2010 20:09
od Hurikán
Venku je již nějaký ten pátek docela solidní kosa, auto je uklizené v garáži a tak mimo jiné nastal čas, udělat nějakou tu bilanci. Věnovat se budu zatím spíš technické stránce, kterou, ač tomu někteří nebudou třeba věřit, :lol: řeším úplně stejně, jako všichni ostatní. :D

• Baterie

Nejprve se vrátím kousek zpátky a to do zimy 2009/10. To mě na mé provozní nulapětce vzdala další působení již značně starobní a zasloužilá baterie Akuma. Protože bylo potřeba jezdit, "vypůjčil" :oops: jsem si baterku z Jahody. Ta ji přes zimu nepotřebovala, takže proč ne? :D S nástupem jara a nastávající sezónou jsem ale začal uvažovat, jak vyřešit deficit jedné baterie. Jinak než nákupem další to nešlo. Po zvážení všech pro a proti, jsem se rozhodl koupit novou baterii do Jahody. Po projítí aktuálně dostupného sortimentu a po konzultaci s mnohými lidmi, jsem nakonec zavrhnul cestu nákupu konveční baterie a kontaktoval jednoho Pana Odborníka, u kterého jsem si objednal vyrobení baterie "na míru". Za 14 dnů mě spediční služba Pórek a spol. :lol: dovezla vysněný balíček, za což ještě jednou děkuji. ;) Baterii v pryžovém obalu s asfaltovým zalitím. Opravdu skvost. :love10: Zvenčí jde, co se vzhledu i použitých materiálů týče, o naprostý originál. Uvnitř je ale použitá nejmodernější technologie - desky Yuasa s přídavkem vápníku, sníženým samovybíjením a v kvalitním armádním protiotřesovém provedení. Celá baterie byla složená z čerstvých suchých komponentů a nalitá dva dny před expedicí. Díky ruční práci a absenci dlouhodobého povalování po všemožných skladech, by její životnost mohla být opravdu solidní. To ale ukáže až čas. V případě potřeby bude možná i její oprava, resp. výměna jednotlivého poškozeného článku.

No a tady už je její obrázek:

Obrázek

A již je osazená v autě:

Obrázek


• Defekt
4.8. jsem v reportáži o cestě do Drážďan píše:Jediným kazem ke kterému za celou cestu došlo, byl šroub zavrtaný skrz pneumatiku. Přišel jsem na něj ale až při zpáteční zastávce v HK a jelikož guma při povytažení šroubu utíkala, zatloukl jsem jej zpět kladivem a dojel tak až do Brna. :mrgreen: Dnes byl defekt opraven, takže jako by se nic nestalo.
Nyní dodávám náležitou fotodokumentaci: :D

Vetřelec v pneumatice:

Obrázek

Po vytažení se ukázalo, že jde o vrut. Za pozornost stojí hlavička kaleného vrutu, která se během cesty z Drážďan do Brna téměř odbrousila: :D

Obrázek


• Brzdy

Během zpáteční cesty z Drážďan, zejména v jejím samotném závěru, jsem začal mít pocit, že lehce váznou brzdy. Při následné údržbě jsem se na to zaměřil a zjistil jsem, že opravdu váznou zadní brzdy. Jedno kolo lehce, druhé relativně dost. Po rozhození zadních brzd jsem zjistil, že lehce přibržďující prasátko je skutečně ještě originální, ale to co přibržďovalo víc, bylo už někdy v minulosti měněné. Po jejich rozborce nastalo menší dilemma a to, jestli prasátka "jen" přeleštit a přegumičkovat, nebo raději koupit nová. Pokud nová, tak jaká??? :scratch: Po delším uvažování jsem zvolil sázku na jistotu a začal vybírat. Rozhodl jsem se zvolit osvědčenou značku ATE. To byl ale počátek předem neplánované anabáze. Byť požadované prasátko ATE figurovalo v nabídce mnoha distributorů, tak v reálu nikde nebylo, neboť ATE již ukončilo výrobu tohoto typu a nikde ve skladech už nic nebylo. :| Nakonec jsem s velkým štěstím natrefil na firmu s přímým kontaktem do Německa, kde byly v centrálním skladu ve Frankfurtu poslední 4 kusy. Po složení zálohy mě je do druhého dne dovezli do Brna. Zbývalo dokoupit poslední drobnosti a pustit se do díla. Práce šla poměrně dobře. Jen na straně, kde bylo již jednou měněné prasátko, jsem musel neplánovaně vyměnit brzdovou trubku od kostky, protože "odborník" co prase kdysi měnil, úplně ožvýkal matici, takže při demontáži nakonec musely ke slovu přijít štípačky a hasák. :x

Před montáží jsem prasátka preventivně rozebral a namazal vnější plochu pístků a pod prachovky máznul konzervační pastu. Když už jsem byl v tom, tak jsem ještě prošel i přední brzdy. Ty fungovaly na jedničku, ale i tak jsem je rozebral a také namazal konzervační pastou. Nakonec jsem nalil osvědčenou kapalinu ATE - typ 200. Celá operace proběhla téměř dokonale. Téměř proto, že po pár dnech jsem zjistil, že HBV se ne zcela dobře vyrovnal se změnou typu brzdové kapaliny. Při extrémě silném tlaku na pedál (při spuštěném motoru a funkčním posilovači), totiž HBV lehounce propouští zpět a po desetinkách mm padá dolů rychlostí asi 1cm/2 min. :( Mno nic, alespoň mám co dělat před sezónou 2011. :lol:

A opět trošku fotodokumentace:

Potřebné ingredience:

Obrázek

Original teile:

Obrázek

Namontováno:

Obrázek

A již je zcela hotovo:

Obrázek

Napsal: úte pro 14, 2010 20:40
od Kewin
jinak vranov nad dyji dobře znám mam tam pobliž chatu 8) větrnik v lesne tam je restarauce u větrneho mlyno a moto muzeum jinak je tam ted stažena original lod z vranovske lodni dopravy...... Kdyby někdo potřeboval noclech a je spartansky založen na chatě svytim svičkama a petrolejem elektriku a vodu nemame..... se musi donest tak se dá domluvit :wink:

Napsal: úte pro 14, 2010 21:52
od Křečík Barbuška
Pěkná a čistá práce, nádhera. Jen bych si rejpl, nejsou ty pakny už nějak moc sjeté?

Napsal: úte pro 14, 2010 22:36
od Jakub Metelka
Hurikán, mám na tebe menší dotaz a to ten kde se taková baterka dá objednat :?: .
Mohl by si uveřejnit odkaz pokud to není tajné :?: :wink:

Napsal: stř pro 15, 2010 09:20
od Ivo
Já jsem se těšil, že uvidím fotku jasně červené jahody na bílém snížku a ono nic :( . Jsem zklamaný.

Napsal: stř pro 15, 2010 10:47
od Little Red Riding Hood
vám ty fotky jednou?...

Napsal: stř pro 15, 2010 11:41
od mayo456
keď som zbadal prvý krát tu novú batérku už som chcel z fleku povedať, že je to zachovala stará batérka akú sme mali kedysy v žiguláku a akú som nedávno vyhodil do zberných rurovín na to určených.

Napsal: stř pro 15, 2010 12:32
od MartasBrno
Samozřejmě, že nám ty fotky jedou. Jsou super.

Napsal: stř pro 15, 2010 13:12
od Roman
Parada, ja som mal smolovu baterku naposledy niekedy tak pred 25timi rokmi. A to som ju kupil ako nahradny diel na nejaky polnohospodarsky stroj v Agrotechne. Ked som ju daval nabit, chlap v nabijarni mi vtedy nechcel uverit, ze je to nova baterka a nie nejaky leziak zo skladu. Strasne sa krutil, ked mi mal orazit zarucny list. Pre tych neskor narodenych: volakedy sa baterky predavali suche a bolo troba do nich naliat elektrolyt a spravne ich nabit (naformatovat) a dostat razitko do zarucneho listu od autorizovaneho servisu aby platila zaruka :D

Napsal: stř pro 15, 2010 14:10
od MartasBrno
Roman píše:Pre tych neskor narodenych: volakedy sa baterky predavali suche a bolo troba do nich naliat elektrolyt a spravne ich nabit (naformatovat) a dostat razitko do zarucneho listu od autorizovaneho servisu aby platila zaruka :D
Děkuji.
Kéž by to tak bylo i dnes :)

Napsal: stř pro 15, 2010 15:37
od Teepee
Takže baterie je s velkou pravděpodobností odtud: http://www.akushop.cz/autobaterie/pro-veterany/
Taky o ní uvažuji, ale trochu mne brzdí vzpomínky na to, jak tyto akumulátory byly nahoře celé oblemcané od elektrolytu a jak vypadala základna pro AKU - celá orezlá. Cena pro LADU je cca 2500kč.
Když 1000Kč ušetřím, mám baterku na kterou si můžu bez obav třeba sednout a to i bez kalhot :lol: :lol: :lol:
No musím se do jara nějak rozhoupat, v Bílém mi baterka odešla začátkem září.

Napsal: stř pro 15, 2010 19:38
od Laďuša
No, podle toho popisu mi to přišlo jako něco extra na zakázku a to bych nečekal eště levnější, než běžný baterky...
Teepee píše:mám baterku na kterou si můžu bez obav třeba sednout a to i bez kalhot
Nicméně jsou věci, který jsou prostě tradičně daný a to, že už to třeba ani neplatí, neznamená, že bych to bral po novu. Proto prostě beru to, že baterka může bejt od elektrolytu, třeba jako to, že ve stanici nelze :mrgreen:

Napsal: stř pro 15, 2010 19:44
od Michal Pokorný
Laďuša píše: třeba jako to, že ve stanici nelze
Nechtěl bych slovíčkařit, ale kde dnes potkáš stanici, vždyť je to jen samá zastávka. Tam klidně můžeš 8)

Napsal: stř pro 15, 2010 20:31
od ger007
ved ta jahoda sa rozpada :lol: :lol:

Napsal: stř pro 15, 2010 20:55
od Laďuša
Pravda, měnit po 20000km prase se mi zdá dost brzo :P A nebo to je přetočený? :mrgreen:

Téda, ze mě jde závist, až to bolí :lol: